joi, 2 martie 2017

Unii au pete pe creier.

Răducu Filipescu
A fost neplăcută postura în care am simțit că sunt pus de inițiativa legislativă a senatorului Răducu Filipescu de la Călărași. O inițiativă care se adaugă inițiativelor celor din PSD, ALDE și PMP de „a apăra” corupții sau pe cei care încalcă legea și au un dosar penal în faza de judecată.

Scuze nu există. Bănuiesc că sunt interese personale aici. Fie face un serviciu cuiva contra altui serviciu făcut de acel cineva, unul deja împlinit sau care urmează să fie împlinit, fie are el un interes direct care îl determina să aibă o astfel de inițiativă. Fie a trecut, politic, de partea PSD și ALDE. Nu știu dacă vom afla ce l-a determinat să aibă o asemenea inițiativă legislativă, de aceea toate variantele pot fi valabile. Iar dacă va declara ceva, în apărarea lui, eu nu îl voi crede. Fapta este prea mârșavă pentru a putea fi apărată.

Pe scurt, Răducu Filipescu nu este susținut de PNL. Declarația președintelui interimar al PNL, Raluca Țurcan este lămuritoare.

Agerpres.
Inițiativa legislativă cu privire la Statutul funcționarilor publici nu are girul PNL și nu va fi susținută. Măsura suspendării de drept din funcție a funcționarului public la momentul trimiterii în judecată pentru o serie de infracțiuni prevăzute în legea în vigoare este necesară și trebuie menținută
Este bine că există această declarație. Este bine că PNL ca partid parlamentar nu va susține o astfel de porcărie legislativă.

Este foarte rău că această nemernicie legislativă are girul și susținerea PSD ! Este rău că având suport la PSD poate deveni o neagră realitate !

Declarațiile s-au făcut. Acum să vedem despre ce este vorba. Cu declarațiile respective ne lămurim doar asupra poziției adoptate de unii și de alții. Unii susțin inițiativa, cum este PSD prin declarația infractorului Liviu Dragnea,
Nu cred că este o idee rea pentru că trebuie să ne obişnuim şi cu principiul de prezumţie a nevinovăţiei. Până când un om este condamnat, nu cred că trebuie să plece de la serviciu. Sunt de acord cu acestă propunere, susţinem - HotNews.
alții nu o susțin, cum este cazul PNL prin declarația președintelui interimar Raluca Țurcan (vezi mai sus).

Între funcționarii publici și funcționarii companiilor private există o mare diferență, nu asupra profesiei ci a finalității activității lor. În timp ce funcționarii companiilor private lucrează pe baza unui contract de muncă sau de prestări servicii în folosul angajatorului, funcționarul public lucrează în alt regim, activitățile lui sunt „în numele și pe seama statului”. Funcționarul public nu este evaluat în funcție de performanța economică a serviciului prestat ci în funcție de eficiența serviciului prestat populației. Pentru asta este plătit. De aceea, Statutul funcționarului public este foarte ferm când este vorba despre calitatea personalului care ocupă funcțiile publice. Mai pe românește spus, nu poți lăsa lupul paznic la oi.

La art. 94 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici sunt prevăzute situațiile în care sunt suspendate raporturile de serviciu între funcționarul public și instituția în care activează.  La litera m), este prevăzută situația : in cazul in care s-a dispus trimiterea in judecata pentru savarsirea unei infractiuni de natura celor prevazute la art. 54 lit. h).

Sunt două probleme de lămurit. Suspendarea raporturilor de serviciu nu înseamnă încetarea raporturilor de serviciu. În perioada suspendării,  funcționarul public nu mai îndeplinește atribuțiile de serviciu ale postului pe care este încadrat.

A doua problemă de lămurit este cea privind momentul suspendării raporturilor de serviciu. Nu sunt suspendate raporturile de serviciu pe perioada urmăririi penale a funcționarului public ci abia după ce procurorul de caz obține de la judecătorul de cameră preliminară acceptul să trimită la intanța de fond dosarul. Deci, când există convingerea că funcționarul public în cauză are legătură cu o faptă penală de natura celei pentru care nu ar fi putut intra în funcția publică, așa cum se prevede la art. 54 lit. h).
Art. 54
h) nu a fost condamnata pentru savarsirea unei infractiuni
- contra umanitatii,
- contra statului sau
- contra autoritatii,
- infractiuni de coruptie si de serviciu,
- infractiuni care impiedica infaptuirea justitiei,
- infractiuni de fals ori a unei
- infractiuni savarsite cu intentie care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei publice.
Am despărțit articolul pentru a fi văzute mai bine infracțiunile despre care legea face vorbire.

Din moment ce pentru o astfel de condamnare nu poți deveni funcționar public, este absolut normal ca în situația în care are loc o trimitere în judecată pentru o infracțiune de acest fel, accentuez, de acest fel, să fie suspendat din funcția publică până la pronunțarea unei sentințe. Dacă funcționarul public va fi achitat, va reveni pe funcția publică de pe care a fost suspendat.

Pe de altă parte, se naște o absurditate prin această inițiativă legislativă.

La art.  94 lit. n) și o) sunt alte două cazuri de suspendare de drept:
n) pe perioada cercetarii administrative, in situatia in care functionarul public care a savarsit o abatere disciplinara poate influenta cercetarea administrativa, la propunerea motivata a comisiei de disciplina;o) in alte cazuri expres prevazute de lege.
Unde mai este logica ? Este suspendat de drept pe perioada unei cercetări administrative dar nu poate fi suspendat de drept pe perioada judecății pentru fapte deosebit de grave ?

Ce dracu a fost în capul lui Răducu Filipescu ? Pitici, pete pe creier, tărâțe ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vor fi șterse comentariile care depășesc limitele dialogului civilizat sau care pot fi catalogate ca spam.