miercuri, 24 octombrie 2018
Ludovic Orban la TVR1
(Despre lupta pe legile Justiției)
De când a preluat puterea, majoritatea guvernamentală, a avut o preocupare obsesivă pentru modificarea legislației în domeniul justiției. Totul a început cu OUG 13 adoptată noaptea, prin care s-a încercat dezincriminarea faptelor comise de Liviu Dragnea. Nu cred că de asta au fost votați cei din majoritatea guvernamentală. Cred că cei din majoritatea guvernamentală au fost votați pentru ceea ce au promis oamenilor că vor realiza. Din păcate, ceea ce au promis oamenilor că vor realiza, nu au fost capabili să realizeze, în schimb nu au făcut altceva decât să declanșeze un adevărat război în România, pe tema modificării legislației în domeniul justiției.
Codul Penal și Codul de Procedură Penală, care a fost inițiat de Guvern în mandatul de ministru al dlui Predoiu, a fost dezbătut public amplu. S-a înființat o comisie parlamentară care a dezbătut articolele.
Pe de altă parte, calitatea modificărilor făcute de actuala majoritate este relevată de decizia Curții Constituționale în privința Codului de Procedură Penală. După cum bine știți Partidul Național Liberal, președintele Klaus Iohannis, au sesizat Curtea Constituțională privitor la neconstituționalitatea mai multor prevederi din Codul de Procedură Penală, și din 96 de modificări făcute, 64 de prevederi au fost declarate neconstituționale. Asta înseamnă modificarea pe picior, fără un studiu prealabil de impact.
(Ce e în neregulă cu ordonanța asta a lui Toader?)
În primul rând modul mincinos în care Toader a încercat să motiveze emiterea acestei ordonanțe. Motivația publică furnizată de Toader a fost necesitatea transpunerii celor 9 recomandări ale Comisiei de la Veneția, care nu fuseseră adoptate în plenul Comisiei de la Veneția, ci era numai propunerea formulată de grupul de experți care a lucrat la evaluarea legilor Justiției, transpunerea acestora în OUG. Păi în OUG, nu există, din 9 recomandări formulate de Comisia de la Veneția nu sunt transpuse decât 2.
Domnul Junker le-a solicitat, mai ales, celor din majoritatea guvernamentală să se genereze un consens pe o legislație în domeniul justiției și pe legislația penală.
(Despre consultările de la Cotroceni pe legile justiţiei)
Am fost invitați cu o delegație formată din 5 oameni. Mandatul nostru e prestabilit prin decizia Biroului executiv. Mandatul este de transpunere în legislație a recomandărilor Comisiei de la Veneția pe legile Justiției, de reluare a dezbaterii pe Codul Penal și pe Codul de Procedură Penală. Noi avem și o solicitare suplimentară adresată Curții Constituționale, aceea de a amâna analiza sesizării noastre de neconstituționalitate până la analiza de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene a întrebărilor preliminare formulate de noi.
Partidele din majoritatea guvernamentală ar trebui să se așeze la masă cu noi să rediscutăm întregul pachet de legi, să solicităm asistența Comisiei de la Veneția.
(Despre eventuala remaniere guvernamentală)
Părerea mea e că remanierea trebuie sa înceapă cu premierul acestui Guvern. Nu mai am cuvintele necesare pentru a-l califica. Orice român vede cine este doamna Dăncilă și că este incapabilă să citească un text care îi este dat într-o situație anume. Cine și-ar fi imaginat vreodată că doamna Dăncilă nu este altceva decât o marionetă a lui Dragnea care execută toate comenzile care i se dau și nici măcar nu înțelege ce face.
( Sunteți pregătiți să veniți la guvernare?)
Cu siguranță! Nu sunt prim-ministru din umbră sunt candidatul la funcția de prim-ministru desemnat de PNL. După alegeri, în cazul în care PNL va câștiga alegerile, eu voi fi acela care va fi mandatat de partid să formez Guvernul.
(Aveți un cabinet din umbra?)
Pentru fiecare domeniu avem specialiști. Domnul Cioloș a fost premier și lăsăm la judecata publicului modul în care a guvernat, a putut să-și pună miniștrii pe care i-a vrut. Eu încă nu am ajuns la guvernare, nu am avut această șansă de a conduce un Guvern. A-ți spune punctele de vedere, a acționa în conformitate cu ceea ce vrea baza partidului, de multe ori te pune într-o anumită dispută cu puternicii zilei. Am fost un opozant al PSD-ului de 28 de ani, nu numai al PSD ci al tuturor partidelor născute din fostul FSN, care au blocat dezvoltarea României și au ținut această țară cu un potențial extraordinar de dezvoltare.
(Care ar fi primele 3 măsuri pentru deblocarea României?)
1. O nouă viziune asupra bugetului. Bugetul trebuie folosit în primul rând pentru investiții pentru că am ajuns la cel mai scăzut nivel al investițiilor.
2. Simplificarea absorbției fondurilor europene, atragerea fondurilor europene pentru că avem 42 de milioane de euro pe care actualul Guvern este incapabil să le folosească pentru a dezvolta România, pentru proiectele mari de infrastructură.
3. Rezolvarea unei mari probleme din Romania. Incapacitatea administrativă, prăbușirea extrem de accentuată a nivelului administrației, atât managementul politic cât și managementul administrativ. Ceea ce se întâmplă în actuala guvernare nu s-a întâmplat niciodată, atâta lipsă de pregătire, atâta incompetență, atâta lipsă de simț al binelui public cum există în guvernarea aceasta, nu a existat niciodată.
PNL are foarte mulți oameni de calitate. Dna. Turcan este liderul grupului de la Camera Deputaților si prim-vicepreședinte PNL. Nu voi intra în capcana de a discuta despre un eventual Guvern pentru că aș fi nedrept față de unii colegi.
(Este posibilă o alianță pe zona de dreapta între PNL, USR și Romania împreună?)
Vom găsi cea mai bună strategie pentru a câștiga alegerile. Când am fost ales președinte al PNL mi-am asumat obiectivul de a câștiga alegerile prezidențiale, alegerile locale şi alegerile parlamentare. În funcție de situația de la momentele respective, vom decide care este cea mai bună strategie. Preocupările mele sunt în primul rând să unesc PNL cu cetățenii României, să intensific comunicarea între membrii PNL de la nivel local, județean şi parlamentar cu oamenii.
Avem demersuri comune, de un an si jumătate. Avem moțiuni simple, moțiuni de cenzură , atacuri la CCR, am susținut puncte de vedere comune. Situația este cu totul diferită, în realitate, în opțiunile oamenilor, inclusiv față de sondajul pe care l-ați dat publicității. Între PNL și PSD nu știu dacă astăzi mai sunt 2 procente diferență. În ianuarie 2017, în toate sondajele de opinie, PSD era la 54%- 55% iar PNL era la 16- 17%. Astăzi, PNL este umăr la umăr cu PSD. Astăzi PNL are capacitatea de a bate PSD în alegeri. Cine ar fi crezut că vom câștiga alegerile în Târgu Jiu și le-am câștigat cu 53%, cine ar fi crezut că vom câștiga alegerile în Deva?
Este rezultatul unui efort constant al tuturor membrilor PNL. Suntem aproape de 30% și obiectivul nostru este să realizăm un scor cât mai bun.
(Despre candidaturile la alegerile europarlamentare)
Nu mi-am depus candidatura la europarlamentare, o să anunț public care este decizia mea în momentul în care vom prezenta lista, dar nu mi-am depus candidatura.
49 de candidați avem. O listă pentru Parlamentul European este formată din 33 de candidați, câte locuri are, plus 20% rezerve. Obiectivul nostru este să obținem un scor cât mai bun, cât mai aproape de potențialul PNL, astfel încât să avem o reprezentare cât mai bună la Bruxelles. Deocamdată nu știm foarte clar care sunt partidele care se vor alinia, nu cunoaștem listele de candidați, nu cunoaștem cât de tare mai cade PSD, nu cunoaștem cât de tare va mai crește PNL. A vă defini astăzi un obiectiv electoral al PNL ar însemna un amatorism.
Da, cu siguranță (s-au terminat înscrierile în competiția internă pentru desemnarea candidaților la europarlamentare. Sunt în curs de evaluare, fiecare candidat a prezentat, pe lângă CV-ul politic, CV-ul profesional, a prezentat un proiect pentru ce intenționează să facă la nivelul Parlamentului European în domeniile de competenţă pe care le are și să știți că au formulat proiecte extrem de importante şi de interesante. Astăzi nu există altă voce la Bruxelles care să se audă, care să fie respectată şi care să aibă capacitatea de a apăra interesele României. Astăzi, în afară de președintele României și de PNL, celelalte forte politice nu sunt băgate în seamă. ALDE și PSD sunt paria în familiile lor politice și nu beneficiază de niciun fel de sprijin. În aceste familii politice se nasc deciziile care pot să fie benefice României sau pot dezavantaja România. Astăzi, singura voce respectată, care este ascultată, care are oameni care pot influența deciziile este PNL.
Faptul că există astăzi o decizie a Comisiei de la Veneția, care și-a exprimat un punct de vedere, care a schimbat complet trendul în România și mai ales percepția publică, se datorează PNL pentru că PSD și ALDE au refuzat sesizarea Comisiei de la Veneția deși toți oficialii europeni au cerut acest lucru și noi am reușit să găsim resurse de diplomație parlamentară la nivel European, să identificăm procedura și am reușit să sesizăm Comisia de la Veneția prin intermediul Adunării Parlamentare a Consiliului Europei.
(Despre lipsa președintelui la discuțiile despre Brexit)
Domnul Klaus Iohannis nu a absentat ci a întârziat. Nu a fost un Consiliu European ci o cină informală. Klaus Iohannis a apărat sistematic, în toate reuniunile la nivelul Consiliului European, interesele românilor. Nimeni nu poate să spună ca PNL nu a susținut interesele romanilor care muncesc in Marea Britanie și aceasta este principala noastră susținere pe care am avut-o referitor la acordul Brexit.
Domnul Iohannis a întârziat pentru ca a fost într-o vizită oficială de stat în Italia, vizită care s-a întâmplat după 45 de ani. Președintele a avut un program în cadrul acelei vizite de stat pe care l-a respectat. Astăzi, președintele Iohannis a susținut un discurs în Parlamentul European în care a răspuns întrebărilor europarlamentarilor. Să facem diferența, Dăncilă a fost chemată în Parlamentul European pentru a fi trasă de urechi pentru acțiunile sistematice ale Guvernului împotriva independenței Justiției și pentru modificările aduse legislației din domeniul Justiției, contrare practicilor la nivelul Uniunii Europene, a fost chemată pentru a fi trasă de urechi pentru că jandarmii și forțele de ordine au bătut demonstranții pașnici în 10 august, în timp ce Klaus Iohannis a fost invitat la Parlamentul European să susțină un discurs privind viziunea pe care o are privind viitorul Uniunii Europene. Este o diferența ca de la cer la pământ.
Nu încercați sa creați o falsă percepție. Klaus Iohannis nu a primit nicio critică personală în Parlamentul European. Klaus Iohannis este un lider respectat, apreciat care are puterea de a apăra interesele României la nivel european. Președintele României apară interesele României si este cel mai bun apărător al intereselor României pentru că, din păcate, avem un Guvern care ne face de râs și care ne aruncă la periferia Europei. Dacă nu ar exista președintele Iohannis care să mai repare gravul deficit de imagine creat de majoritatea guvernamentală, ar fi și mai rău pentru România.
Consiliul de la Sibiu de anul viitor este o dezbatere extrem de serioasă privitoare la viitorul Europei care va genera perspective de evoluție ale Uniunii Europene.
( Va înțelege PSD că trebuie să schimbe anumite lucruri?)
Dacă nu înțeleg înseamnă ca vor intenționat răul României. Urmează raportul MCV, să nu vezi că se coace o rezoluție împotriva României. Există riscuri imense pentru Romania. Eu nu mă aștept ca Dragnea sau alții din PSD să înțeleagă ceva dar mă aștept ca celelalte formațiuni parlamentare, ca baza parlamentarilor PSD care nu au problemele penale ale lui Dragnea, să înțeleagă că dacă nu ne așezăm la masa și dacă nu generăm niște propuneri serioase de modificare a Legilor justiției, a Codului penal și a Codului de procedură penală, dacă nu acceptăm respectarea recomandărilor Comisiei de la Veneția, o să intrăm în coliziune cu Uniunea Europeană și nu-mi doresc ca românii să fie pedepsiți pentru prostiile făcute de o mână de oameni care, întâmplător, vremelnic astăzi, guvernează România.
(Dacă ar pleca Liviu Dragnea lucrurile s-ar schimba?)
Este clar că sistemul de putere al lui Dragnea duce la grave anomalii în funcționarea democrației din România.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Vor fi șterse comentariile care depășesc limitele dialogului civilizat sau care pot fi catalogate ca spam.