marți, 29 ianuarie 2019

Prioritățile parlamentare ale PNL în 2019

PRIORITĂȚI PARLAMENTARE ALE PNL PENTRU DEZVOLTAREA ROMÂNIEI


Revocarea lui Liviu Dragnea din funcția de Președinte al Camerei Deputaților. Acesta a refuzat de două ori convocarea sesiunilor extraordinare, solicitate de 1/3 dintre deputați în luna august 2018 și ianuarie 2019. A încălcat principiul constituțional al separației puterilor în stat, al independenței justiției și a folosit funcția în interes propriu. A făcut declarații fără mandat, în numele Camerei Deputaților, împotriva SUA, UE și NATO. A blocat abuziv inițiativele parlamentare ale partidelor din Opoziție. Este condamnat definitiv în dosarul fraudării referendumului și cercetat în alt dosar - nu are calitate nici morală, nici profesională să ocupe această funcție;
Amendarea Bugetului de stat pentru anul 2019 pe prioritățile de dezvoltare ale României, nu ale infractorilor. România are nevoie de un buget care să susțină investițiile, să finanțeze domenii prioritare pentru țara noastră precum: educația, sănătatea și infrastructura rutieră;
Reconfigurarea majorității parlamentare;
Asigurarea funcționării instituțiilor statului de drept și a echilibrului puterilor în stat;
Redarea unui echilibru al CCR în perspectiva noilor numiri;
Blocarea politizării instituțiilor publice aflate sub control parlamentar: CCR, CNA, TVR, Avocatul Poporului, Banca Națională etc.
Impunerea unei solicitări din partea Parlamentului României pentru expertiza din partea Comisiei de la Veneția pentru modificările la Codul penal și Codul de procedura penală;
Colaborarea cu partenerii internaționali;

INIŢIATIVELE LEGISLATIVE PNL

Lansarea în dezbatere publică a următoarelor proiecte legislative:

PACHETUL LEGISLATIV PENTRU EDUCAŢIE, care va cuprinde:
o Modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale în vederea reintroducerii examenului de admitere la liceu, prin care să fie admiși doar candidații cu note peste 5. Măsură trebuie să fie bine pregătită şi să intre în vigoare începând cu anul şcolar 2020-2021. Competiţia pentru admiterea în liceu va conduce la o mai bună orientare în carieră a elevilor şi o revigorare a învăţământului profesional;
o Modificarea Legii Educaţiei Naţionale, în scopul reintroducerii examenului de admitere la facultate. Vrem să readucem prestigiul cuvenit pentru studiile universitare şi să redăm angajatorilor încrederea în studiile şi în diplomele de licenţă;
o Măsuri legislative care să garanteze, cel puţin începând cu anul şcolar 2019-2020, faptul că fiecare școală va avea minim un consilier școlar. Propunem dublarea numărului de consilieri şcolari față de ce prevede azi Legea Educației Naționale. Astfel, în următorii ani, toate şcolile să aibă un număr rezonabil de consilieri bine pregătiți care să îndrume elevii în procesul didactic şi în cariera de mai târziu;
o Întărirea învățământului profesional-dual. Dublarea numărului de burse pentru învățământul profesional, actualizarea cuantumului acestora la necesitățile actuale și oferirea unor deduceri fiscale reale pentru companiile care vor să investească în programe de formare profesională.
o Prevederi bugetare şi legislative, astfel încât să facem funcționale cabinetele medicale şcolare. În cel mult 3 ani, în toate şcolile din România vor trebui să funcţioneze cabinete medicale şcolare cu activitate permanentă şi cu aparatură şi materiale sanitare moderne.

PACHETUL LEGISLATIV PENTRU SĂNĂTATE implică:
o Management de tip corporatist în spitalele româneşti. Deşi românii plătesc tot mai mulţi bani pentru sănătate, deşi bugetul sănătăţii este de multe ori mai mare decât în urmă cu 20 de ani, spitalele arată cum arată, nu au dotări şi nici măcar stocuri suficiente de medicamente. Ori, la această situaţie contribuie managementul defectuos, impus de cele mai multe ori tot prin decizii politice;
o Măsuri drastice pentru combaterea traficului, comercializării şi consumului de produse etnobotanice. Deşi în urmă cu mulţi ani acest fenomen era străin pentru tinerii noștri, astăzi îngrijorează nu numai prin amploare, ci mai ales prin categoriile de persoane afectate – în special copii de gimnaziu și liceu. Consecințele pot fi fatale în multe cazuri. Astfel, vom susține o inițiativă legislativă pentru majorarea pedepselor pentru traficul de droguri, inclusiv pentru cele din categoria etnobotanicelor. Aproximativ 600.000 tineri, cu vârsta între 15-34 ani, au consumat cel puţin o dată un drog ilicit. Prevalența consumului de droguri la elevii de 16 ani este de 10% (Raport ESPAD, 2011). Doar în anul 2014 România a înregistrat 33 de cazuri de decese din cauza consumului de droguri şi alte 23 de cazuri indirecte asociate consumului de droguri.

PACHETUL LEGISLATIV PENTRU MEDIUL ECONOMIC care implică:
o Posibilitatea angajatorilor privaţi de a stimula salariații. PNL propune ca angajatorii privaţi care obţin şi declară profit să poată deduce, până la 20% din impozitul pe profit datorat statului, pentru acordarea de avantaje și stimulente pentru propriii salariați;
o Stimularea conformării fiscale voluntare - agenții economici care-și plătesc taxele înaintea expirării termenului legal vor putea primi un stimulent fiscal sub forma de recuperare a unui cuantum între 30-50% din impozitul pe profit datorat statului în anul respectiv. De asemenea, propunem ca agenţii economici de bună credinţă să poată să recupereze o parte din impozitul datorat, în scopul dezvoltării propriilor activităţi: achiziţii de echipamente, utilaje, maşini, software sau chiar pentru sprijinirea învățământului profesional;
o Modificarea mai multor prevederi din legislaţia privind regimul străinilor în România, astfel încât angajatorii care vor să apeleze la forţă de muncă din spaţiul extracomunitar să nu mai întâmpine atâtea dificultăţi;
o Scutirea impozitării profitului reinvestit pentru mijloacele de transport noi. Parcul de transport național este unul extrem de învechit și poluant, iar această măsură va contribui în mod substanțial la o creștere a competitivității agenților economici români;
o Eliminarea urgentă a Split TVA. Aceasta a reprezentat o măsură nocivă pentru mediul de afaceri din toată țara, care nu a adus resurse suplimentare la buget, nu a diminuat frauda fiscală, ci a dus România într-o nouă situație de infringement;
o Eliminarea accizelor suplimentare asupra carburanților. Urmărim prin această măsură nu numai o ușurare a vieții agenților economici români, ci și stoparea creșterii prețurilor de consum. Creșterea prețurilor a distrus puterea de cumpărare a populației și toate politicile trebuie să urmărească o creștere reală a standardului de viață.
o Abrogarea Ordonanței Lăcomiei PSD-ALDE. Noile taxe impuse prin OUG 114, au distrus orice plan de investiții în sectorul energetic, bancar sau al comunicațiilor. Noile taxe sunt deja suportate de români prin facturi mai mari la întreținere și prin cel mai slab leu din istorie.
o Decuplarea stabilirii anuale a salariului minim brut garantat în plată pe economie de o decizie discreţionară a Guvernului. PNL va propune o formulă predictibilă de calcul pentru salariul minim pe economie, care se raportează automat la: inflaţie, productivitatea muncii din economie şi dinamica Produsului Intern Brut;
o Deschiderea Oficiului UNIC - niciun agent economic din România să nu fie pus în situația de a prezenta documente, avize, extrase, caziere și alt fel de documente, pe care autoritățile le dețin deja. Acest lucru este posibil prin informatizarea integrată a tuturor autorităților cu care orice contribuabil intră în contact.

PACHETUL LEGISLATIV PENTRU ADMINISTRAȚIA PUBLICĂ LOCALĂ care implică:
o 100% din impozitul pe venit, inclusiv cel din pensii, să rămână integral la nivelul autorităţilor publice locale. Astfel, din impozitul pe venit încasat la bugetul de stat să se aloce: 61,70% - la bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor pe al căror teritoriu îşi desfăşoară activitatea plătitorii de venit, 19,80% la bugetul județului, iar 18,50% să rămână într-un cont distinct al CJ pentru echilibrarea bugetului autorităților locale;
o 80% din fiecare redevenţă minieră să se transfere către bugetul autorităţii locale pe al cărui teritoriu administrativ se desfăşoară exploatarea (55% la județ şi 25% la bugetelor locale);
o Simplificarea procedurii de emitere a avizelor necesare autorizaţiei de construcţie de către serviciile deconcentrate ale autorităţilor centrale.

PACHETUL LEGISLATIV PENTRU JUSTIȚIE, care va cuprinde:
o abrogarea legii privind recursul compensatoriu și stoparea de urgență a infracțiunilor săvârșite de eliberații lui Tudorel Toader care pun în pericol zi de zi siguranța și integritatea fizică a românilor;
o Propunerea legislativă de abrogare a Legii nr.169/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, de modificare și de completare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, de modificare a Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal. Scopul acestei inițiative legislative este acela de a elimina perturbările sociale provocate de Legea nr.169/2017, pe de o parte, și de a modifica Codul penal pentru a spori încrederea populației în funcția de prevenție a pedepsei, care se realizează prin descurajarea condamnatului, care suportă efectul de constrângere a executării pedepsei penale. Urmărim ca pedeapsa și, în mod special, executarea pedepselor să-și atingă scopul general de descurajare la săvârșirea unor fapte grave antisociale, a faptelor săvârșite cu violență. Așa cum urmărim ca funcția de exemplaritate și cea de constrângere în cazul pedepselor pentru săvârșirea unor fapte cu violență să se realizeze prin efectuarea unei fracții mai mari din pedeapsa aplicată până la liberarea condiționată, toate având drept ultim scop reducerea recidivei. Așadar, urmărim sporirea siguranței cetățeanului român ca urmare a micșorării fenomenului infracțional, în mod special a părții acestui fenomen care constă în faptele săvârșite cu violență.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vor fi șterse comentariile care depășesc limitele dialogului civilizat sau care pot fi catalogate ca spam.