joi, 21 februarie 2019

DECLARAȚIILE DE PRESĂ ALE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN - 21 FEBRUARIE 2019

DECLARAȚIILE DE PRESĂ ALE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN - 21 FEBRUARIE 2019



Bună ziua!

După emiterea OUG 114 am declanșat un șir de consultări cu toți actorii economici și sociali care sunt afectați negativ de reglementările antieconomice care sunt prevătute în OUG 114. Astăzi am avut o întâlnire cu reprezentanții Asociației Băncilor din România în care am făcut o evaluare a consecințelor economice negative ale prevederilor din OUG 114, care introduc suprataxa pe active în funcție de robor. Aproape nicio bancă din România nu își poate menține profitabilitatea în condițiile acestei noi taxe care este de fapt o suprataxă pe activele bancare, dacă menține, evident, nivelul dobânzilor și condițiile de creditare de astăzi. Generarea de pierderi către bănci, cu siguranță, va determina băncile să ia fie decizia de a înăspri condițiile de creditare pentru a putea să-și mențină profitabilitatea, fie decizia de a împacheta și de a pleca din România. Oricare dintre aceste decizii vor fi luate de băncile din România, vor avea consecințe extrem de negative asupra fiecarui cetățean român. Trebuie să ieșim din retorica populistă, care este folosită de partidele de guvernământ PSD-ALDE, care au transformat sistemul financiar-bancar într-un inamic public, intr-un mod cu totul și cu totul artificial.

Sănătatea economiei depinde, în primul rând, de sănătatea sistemului  financiar-bancar. OUG 114 riscă să provoace o apocalipsă economică, pentru că efectele catastrofale pe care le are asupra sistemului financiar-bancar, vor fi resimțite de fiecare român. Rata pe care o plătește la bancă fiecare român există riscul să crească, pentru că ținând cont de decizia Curții Constituționale privind impreviziunea, practic, apariția OUG 114  a creat condiții de impreviziune pentru toate contractele de credit care există astăzi și de altfel se știe foarte bine acest lucru că niciun actor economic, nicio bancă nu își poate permite să funcționeze pe pierdere, pentru că băncile nu operează numai cu capitalul propriu, băncile au grijă de banii celor 10 milioane de deponenți din România. Au grijă ca acești bani să fie investiți în lucruri care generează, ulterior, venituri, astfel încât să se poată acorda dobânda la depozit, care este acordată pentru banii care sunt depuși la bănci de cei 10 milioane de români care au decis să depună banii la bănci, ori în condițiile acestea este foarte clar că și pentru toate companiile, iar lucrul acesta deja se întâmplă. Condițiile de creditare se vor înăspri, vor crește dobânzile și costul finanțării pentru fiecare companie românească se va mării, afectând profitabilitatea și competivitatea companiilor românești. Au început negocieri în care băncile pentru a putea să-și țină profitabilitatea sunt obligate de Guvern să înăsprască condițiile de creditare către companii.Până la urmă și statul a pierdut, dar de fapt statul nu pierde, pierde contribuabilul român, pentru că statul va fi obligat să se împrumute la randamente mai mari, iar contribuabilul va trebui să plătească mai mult pentru plata banilor împrumutați de stat, prin emisiile de titluri de stat.

Să nu mire pe nimeni faptul că multe companii românești vor da faliment, faptul că foarte mulți români nu vor mai fi considerați bancabili și nu vor mai primi credite, să nu mire pe niciun român că atunci când se va duce la bancă nu va mai găsi aceleași condiții de creditate care existau înainte de OUG 114, ca să nu mai vorbim de alte lucruri mult mai grave care s-ar putea întâmpla în condițiile în care actori bancari decid să împacheteze și să plece din România.

OUG 114, și acum m-am referit mai detaliat la consecințele asupra sistemului financiar-bancar și asupra economiei în ansamblu, efectul cel mai grav care se va produce este acela că va frâna creșterea economică existând chiar riscul să ducă spre recesiune, pentru că atunci când banul e mai scump, atunci când companiile se împrumută cu dobânzi mai mari, când cresc posturile creditării disponibilitatea spre a face investiții se reduce foarte mult, foarte multe companii își vor reduce profitabilitatea, iar foarte multe companii vor fi nevoite să plece din România, sau dacă sunt companii românesti să închidă porțiile. Lucrurile acestea vor genera o restrângere nu pe termen lung, ci pe termen scurt a posibilităților, a potențialului de creștere economică a României, pentru că dacă adăugăm și o frânare a investițiilor străine, dacă adăugăm bugetul catastrofal care a fost adoptat de majoritatea PSD-ALDE, care de asemenea creează premisele unei reduceri a creșterii economice. Vedem că recesiunea bate la ușă și vedem cu claritate că, România în mod artificial este împinsă într-o criză economică de Guvernul PSD-ALDE.

Transmitem din nou mesajul către toți parlamentarii, indiferent din ce partid politic sunt, au obligația morală să voteze împotriva OUG 114. Dacă la guvernare sunt niște nebuni, niște iresponsabili, niște trădători de țară, niciun parlamentar nu are voie să fie complice cu indivizi de speța lui Vâlcov, Dragnea, Teodorovici, care după părerea mea este declanșată cu premeditare împotriva României.


(Din discuțiile pe care le-ați avut cu reprezentanții băncilor, care ar fi soluția și ce poziție au reprezentanții lor ?  În momentul de față totul se mută în zona puterii, dacă ați avut contacte cu reprezentanții inclusiv din PSD și ALDE?)

Nu am întâlnit niciun parlamentar ALDE și PSD de vreo lună de zile, de când se discută despre OUG 114, care să fi fost de acord cu prevederile OUG 114.

( Există vreun reprezentant al vreunei bănci ca v-a spus că a luat decizia de a părăsii România?) 

Astfel de decizii nu se anunță din timp, multe bănci, gândiți-vă că sunt bănci care au banca mamă în altă țară iar o decizie de genul acesta, de plecare, este o decizie care se anunță după ce se ia decizia respectivă, care de regulă se ia la nivelul conducerii centrale a băncii.

Dar puteți fi convins de faptul că nicio bancă nu va accepta să lucreze pe pierdere, iar OUG 114, această suprataxă pe active care a fost introdusă determină ca toate băncile să treacă pe pierdere dacă mențin condițiile de creditare actuale.  Aici este vorba și de marja în care poți să obții venituri mai mici, pentru că soluții sunt, fie reduci activele, adică volumul de creditare astfel încât să diminuezi taxa pe care o plătești, ceea ce afectează negativ și companiile din România și pe cetățeni pentru că accesul la credite se va restrânge și foarte mulți cetățeni sau companii nu vor mai putea să fie bancabile, adică nu vor mai putea avea acces la credite.

Pe de altă parte, cu siguranță va exista o creștere a dobânzilor sau a comisioanelor, adică o creștere a veniturilor iar evident, o reducere a costurilor nu mai este posibilă în momentul de față iar asta ar însemna sistarea oricărui program de investiție a băncilor din România care până la urmă se repercutează negativ asupra calității serviciilor pe care le furnizează către clienți.

(Cazul candidaturii doamnei Koveși. Cum comentați faptul că votul a fost acordat pentru un alt candidat și care ar putea sa  fie soluția pentru a avea un vot pozitiv în cazul Koveși)

Ar trebui să-i retragem cetățenia română, să se ducă să ceară cetățenie cu candidatul țării cu care a votat. Mie mi se pare de noaptea minții pentru orice reprezentant al României, să nu susțină un candidat al României, pe orice funcție importantă, mai ales o funcție de conducere la nivel european cum este funcția de Procuror Șef al Parchetului European, să existe români care să nu sprijine candidatura unui român.

Este o lipsă de patriotism, este chiar o trădare. De altfel, colegul meu Siegfried Mureșan a solicitat, și noi o să solicităm și în scris lucrul acesta, să fie făcut public mandatul pe care l-a primit reprezentantul României în COREPER din partea Ministerului Afacerilor Externe.

Iar dacă acest mandat a fost pentru a vota împotriva candidatului român, cu siguranță, atât Teodor Meleșcanu cât și Ciamba trebuie să-și dea demisia imediat. De altfel, procedura va continua. Aceasta este o decizie care a fost luată în COREPER în care, practic, șefii misiunilor au fost reprezentați în componenta Consiliului Uniunii în COREPER.

Se mai poate discuta în Consiliul JAI cu reprezentanții miniștrilor de Justiție dar, hotărâtoare pentru această competiție va fi poziționarea comisiilor Parlamentului European care vor audia candidații și care vor ierarhiza acești candidați. Să nu uităm că evaluarea făcută de juriul de evaluare care a fost decis de Comisia Europeană, a plasat candidatul român pe primul loc iar acest lucru va conta, cu siguranță, la nivelul evaluărilor care vor fi făcute în Comisia LIBE și în Comisia CONT. Iar în cazul în care, foarte plauzibil, candidatul român va ieși pe primul loc în urma evaluărilor din comisiile Parlamentului European , cu siguranță va fi necesară o negociere iar ulterior va fi necesar votul Plenului Parlamentului European.

( Aveți europarlamentari în aceste comisii, ați avut discuții cu dânșii și care este trendul în momentul de față?)

Ați văzut declarațiile PPE, ale vicepreședintelui PPE, care nu este orice vicepreședinte al PPE ci este vicepreședintele care coordonează grupul PPE din Comisia LIBE și Comisia CONT, în favoarea candidaturii doamnei Kovesi de asemenea, au existat oficiali și din ALDE și din grupul Social Democrat care au dat declarații favorabile candidatului român. Suntem optimiști și suntem angajați în furnizarea de argumente în favoarea candidatului român către toți parlamentarii europeni care sunt implicați în procedura de selecție. Pentru că trebuie să combatem dezinformările mizerabile care au fost făcute de reprezentanții coaliției majoritare, de PSD și de ALDE.

(S-a încheiat interimatul miniștrilor Rovana Plumb și Eugen Teodorovici pentru Transporturi și Dezvoltare. Premierul Viorica Dăncilă a trimis către Administrația Prezidențială alte 2 nominalizări pentru preluarea ministerelor. Domnul Președinte nu a răspuns încă)

Sunt convins că Președintele României va lua cea mai bună decizie privitoare la acești doi candidați.

(Domnul Antonescu rămâne pe listele pentru europarlamentare?)

Acum, l-ați văzut  dumneavoastră pe domnul Antonescu. Domnul Antonescu vine des la sediul Partidului Național Liberal și de fiecare dată când vine la sediu mă bucur să mă întâlnesc cu el. Lista de candidați ai Partidului Național Liberal pentru Parlamentul European va fi făcută publică, dupa aceea va fi decisăîn  forurile statutare ale partidului.

(Este posibil să îl  reevaluați pe domnul Crin Antonescu, mă refer aici la acele declarații nefericite, a avut niște declarații mai în favoarea PSD)

Colegii mei, care sunt implicați în luarea deciziilor, au suficient discernământ, astfel încât să ia cele mai bune decizii pentru Partidul Național Liberal.

(În legătură cu OUG pe justiție, ce măsuri va lua Partidul Național Liberal?)

Am anunțat că pregătim sesizarea Comisiei  de la Veneția, atât pe această nouă OUG cât și pe OUG 90 și 92, care au fost emise în disprețul recomandărilor Comisiei de la Veneția. Sesizarea Comisiei de la Veneția o vom realiza prin intermediul APCE, mergând pe aceeași procedură prin care am reușit sesizarea Comisiei de la Veneția, și pe Legile Justiției și pe CP și pe CPP. Această nouă Ordonanță reprezintă o sfidare la adresa fiecărui cetățean român, reprezintă o sfidare la adresa partenerilor noștri de la nivelul UE.

(Excludeți 100% posibilitatea ca lista de europarlamentare să fie deschisă de domnul Rareș Bogdan?)

Nu pot să exclud nicio variantă. Când vom lua decizia o vom anunța public.

(În cât timp preconizați că va fi gata documentul pentru sesizarea Comisiei de la Veneția?)

Ca obiectiv, ne-am formulat ca cel târziu până luni, să adoptăm documentul de sesizare, adică argumentațiile  care stau la baza sesizării și săptămâna viitoare să formalizăm demersurile la nivelul APCE. Evident că am solicitat Avocatului Poporului să ridice excepții de neconstituționalitate. O facem pentru că, repet, suntem obligați să o facem pentru că Avocatul Poporului este singura instituție din România care poate să declanșeze controlul de constituționalitate prealabil în cazul OUG. Poate se trezește Ciorbea sau poate e plecat Ciorbea în concediu și se trezește un adjunct al Avocatului Poporului care să facă ceea ce este constituțional și legal.

Oricum am reluat din nou demersul de demitere al lui Victor Ciorbea în Parlament, lucru care a fost anunțat de liderul grupului parlamentar al PNL din Camera Deputaților, Raluca Turcan și încercăm și această procedură pentru a scăpa odata de acest, nici măcar avocat nu pot să-l numesc, această slugă a puterii care acționează împotriva cetățeanului român, deși cadrul constituțional și legal trebuie să îl oblige să acționeze în interesul cetățenilor români și nu împotriva cetățenilor români.

(Sunt informații potrivit cărora s-a început urmărirea penală în dosarul în care vizează subvențiile acordate  Partidului Social Democrat. Procurorii se pare că au primit informații de la AEP, privitoare la modul în care au fost stabilite și repartizate subvențiile în 2017 și felul în care PSD a folosit  subvențiile în 2017 și 2018. Pe de altă parte trezorierul PSD și-a depus ieri candidatura pentru șefia AEP)

Noi am cerut retragerea acestui candidat fără să știm (..) În cazul în care s-a declanșat o anchetă penală, cu siguranță PSD trebuie să retragă de urgență acest candidat. Noi considerăm această propunere făcută de Dragnea pentru șefia AEP, reprezintă o tentativă clară de a pregăti fraudarea alegerilor. Gândiți-vă că următorii doi ani, cei doi ani care urmează vor avea patru rânduri de alegeri, alegeri europarlamentare, alegeri prezidențiale, alegeri locale și alegeri parlamentare. Nu există nicio garanție privind neutralitatea AEP și privind corectitudinea și legalitatea organizării acestor alegeri, atât timp cât cel care a fost condamnat definitiv pentru fraudarea Referendumului numește în fruntea AEP o slugă credincioasă, care dacă mai are și dosar penal va fi și mai credincioasă în a executa orbește comenzile ticăloase ale lui Liviu Dragnea.

Solicităm retragerea de urgență a acestui candidat și de altfel, facem apel către toate partidele parlamentare, ca în fruntea AEP-ului să fie susținut un candidat asupra căruia să nu existe nicio umbră de îndoială privitoare la capacitatea de a asigura o conducere a AEP, prin care AEP să asigure legalitatea și corectitudinea alegerilor care vor urma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vor fi șterse comentariile care depășesc limitele dialogului civilizat sau care pot fi catalogate ca spam.