sâmbătă, 25 decembrie 2010

Crăciunul

Azi este Crăciunul. Imaginea de alături este cea pe care milioane de copii o visează. Acolo, în sanie, în spatele moșului, este sacul cu jucăria sau jucăriile preferate. Tot acolo însă sunt și speranțele noastre, ale oamenilor maturi pentru un an mai bun decât cel care se încheie.

Crăciun fericit, tuturor ! Hmmm ... poate cu mici excepții.

Am primit multe urări și am transmis. Nu am avut cum răspunde tuturor, fie din nepricepere fie din alte motive.


Ce ne dorim acum ? Un an fără guvernarea dezastrului național. Sper să avem această dorință împlinită. Unii au scris că acest „Crăciun” este cel mai trist și mai șters din viața lor. De la revoluție până la acest fatidic an 2010 nu au mai avut sărbători atât de cenușii și triste. Există însă speranța. La anul, fără Băsescu și PD-L+UDMR+UNPR la guvernare, este posibil să avem un „Crăciun” normal. Un „Crăciun” al speranțelor ce se pot împlini.

Nu pot trece mai departe fără să mă gândesc la „Crăciunul” copiilor familiei Sobaru ! Tatăl a făcut gestul de protest în Parlament și pentru viitorul lor. El a fost singur. Noi, cei care am văzut protestul în toată puterea lui ar trebui să îl ducem mai departe. În formele care să împlinească voința tuturor românilor.

15 comentarii:

Lilick Auftakt spunea...

Craciun fericit! Sper sa ni se implineasca aceste dorinte! Trebuie! :)

Crăciun Florin spunea...

La fel și ție, Lilick.

ADRIAN spunea...

Eu sufar de o disfunctie religioasa din ce in ce mai severa ... Am speranta ca nu va atinge aceasta stare de spirit si ca va puteti bucure de "spiritul Craciunului".
Macar pentru ca avem numele atat de apropiat de acest moment al anului :))
Cele bune, A

Crăciun Florin spunea...

Adrian,

Undeva, cu mult timp în urmă, un consul cultural la Madrid, Alexandru Busuioceanu (pe la 1944 ?!), a scris o carte intitulată „Zamolxes”. In cultura dao-getică exista un „moș Crăciun”, înainte de ocupația romană și de venirea creștinismului pe plaiurile noastre. Tot de la el am aflat că în Spania a găsit, în cultura descendenților vizigoților care au coabitat cu geto-dacii peste 300 de ani, miturile geto-dace, înclusiv mitul lui „moș Crăciun” iar Deceneu era ridicat la rangul de „zeu”.

Și el, dar și alții, au constatat că religia creștină a preluat sărbătorile locale, „sfinții” locali și le-au introdus în calendarul crediței creștine. Posibil ca „moș Crăciun” să fi fost comun pentru toate populațiile montane, din Carpații noștri până în Carpații populațiilor germanice. Spun asta pentru că de aici, din Europa, „moș Crăciun” a ajuns mai peste tot în lume.

Cu privire la „disfuncția religioasă” ... se pare că fie suntem de aceeași parte a baricadei fie ai o credință diferită de cea creștină. Nici o problemă. La mine, „spiritul Crăciunului”, la fel ca oricare altă sărbătoare religioasă, a devenit, în timp, o obligație de a face în așa fel încât soția mea să nu se simtă exclusă în familia ei formată, în proporție covârșitoare din liberi cugetători.

Că vrei sau nu, îți urez sincer „Sărbători fericite !”.

Nicu spunea...

Craciunul e ca un stop cadru al vietilor noastre, un popas la sfarsit de an, un moment de meditatie sa ne spunem noua insine ce am facut sau ce ar fi trebuit sa facem. Luand ca reper revolutia din decembrie, de la acel Craciun acesta este cel mai anost, fara verva, far entuziasm. Sa speram, o, sfanta Speranta! ca ne vom mai elibera inca odata!
Florin, iti doresc sanatate, sa ai impliniri, sa ai acelasi drag de a scrie, de a comunica, LA MULTI ANI!
Cu prietenie,
Nicu Scutaru

Crăciun Florin spunea...

Te „pup” Nicule ! Mare bucurie îmi faci prin comentariul tău.

Da, Nicule, urmează „a ne elibera”, încă odată, din „mocirla” în care am intrat, cu toții, cu sau fără voie.

La mulți Ani ! Sper ca în zilele, lunile, anii ce vin să avem, cumva, posibilitatea să ne reîntâlnim. Sărbători fericite și multă, multă sănătate.

Teo Negura spunea...

Bine te-am gasit! O sa revin pe-aici, dupa anul nou, parol :)

Crăciun Florin spunea...

Teo Negură,

Bine ai venit. Văd că m-ai trecut în „blogolumea” ta așa că te voi trece, și eu, în a mea.

Cu gânduri bune pentru noul an.

ADRIAN spunea...

Un an nou bun!
Pseudo explicatii fata de relatia mea cu religia se gasesc in ultima mea postare
Sa ne vedem/auzim/citim cu bine si in 2011!

sandman spunea...

La multi ani si sanatate!

nicolae spunea...

An nou cu sanatate si bucurie!
La multi ani!

Crăciun Florin spunea...

Mulțumesc de urare, Sandman și Anonim. Un an nou, fericit, cu sănătate și vouă.

Anonim spunea...

La multi ani!

DanSu spunea...

Anul ce a trecut sa fie cel mai sarac an din totii anii ce vor urma.
Sanatate si fericire tuturor.
La multi ani pentru toata lumea!

Crăciun Florin spunea...

Mulțumesc pentru urare și vă urez și eu „La mulți ani !”.

Pentru tine Theo și pentru Dan Suhănea.