A fost la summit. A angajat România într-un viitor acord de guvernanță financiară fără a se consulta cu Parlamentul. A fost practic acolo pe post de slugă proastă. Ce o fi avut el în cap ... naiba știe. Pentru că ce a declarat după aceea spune că individul încearcă să profite de un eveniment internațional, european, pentru a face jocurile politice interne.
Iau informațiile de la Mediafax.
Limitele de deficit prevăzute în viitorul acord guvernamental de 0,5% pentru cel structural și de până în 3% cel operațional reprezintă un scop al politicilor fiscale naționale. Toți politicienii sunt de acord cu așa ceva, este și una din condițiile accederii în zona euro. Asta nu este o problemă. Cum vrea piticania bețivă de la Cotroceni să facă asta în țară este problema. Pentru că el are niște inițiative pe lângă prevederile constituționale și legale vrea să le impună opoziției. De aceea a angajat România în acord fără a cere voie Parlamentului - este o încălcare a competențelor sale constituționale. Vrea să pună țara în fața faptului împlinit. Doar că aici, în țară, datul din gură nu aduce și rezultatele pe măsură. Normal că în declarația dată după summit a aberat în stilul bine cunoscut: trebuie modificată Constituția astfel încât limitele de deficit să fie introduse în textul constituțional. Ei bine, nu este așa. Chiar dacă în discuțiile membrilor Consiliului s-a formulat astfel: Fiecare stat din zona euro va trebui să adopte o "nouă regulă bugetară" la "nivel constituţional sau echivalent", care să afirme că bugetul naţional "trebuie în principiu să fie la echilibru". Aici vorbim despre o regulă bugetară care în România nu are ce căuta în Constituție (de fapt în nici o constituție a statelor membre ale UE), ea se instituie la nivel european pentru statele din zona euro prin acord guvernamental având caracter de angajament tehnic al statelor semnatare, chiar de va fi introdusă în textul Tratatului Comunității Europene va avea puterea întregului tratat, în România ca și în oricare altă țară membră a UE. Din moment ce acestea sunt datele problemei, atunci cererea expresă a lui Băsescu de modificare a Constituției pentru a introduce în textul constituțional a limitelor de deficit bugetar este o tâmpenie în care creatura bețivă persistă.
Răspunsul USL a fost unul bun, spun eu. Corect. Constituția va fi modificată abia după ce vom avea un Parlament legitim, însă eu sper că nu se vor introduce în actul constituțional gogorițele cerute de Băsescu și partidele de maneliști pe care le controlează.
Pentru că la summit au fost formulate doar principiile de bază ale viitorului acord interguvernamental, partea tehnică de construcție a acordului - acord care este separat de angajamentele generate de TCE (!), de angajamentele UE - urmând a se desfășura în viitorul apropiat, cu participarea sau nu a experților români - ei, asta nu s-a spus în cuvântarea tovarășului Traian Băsescu (!) -, calculând, estimativ, timpul necesar al formulării, negocierilor pe textul acordului între statele implicate, adoptării lui la nivelul fiecărui stat în parte - prin lege sau hotărâri de guvern -, stabilirii unui termen de implementare în cadrul fiecărui stat în parte ajung la concluzia că respectivul acord va fi efectiv în aplicare peste un an jumate sau chiar doi. Suficient să scăpăm de gașca portocalie de la guvernare și chiar de Băsescu.
2 comentarii:
Ma scoate din sarite ca se duce acest personaj la o intalnire unde se prezinta liderii cu competente executive - premierii si ministrii de externe de regula. Si ma enerveaza ca se poarta ca un maimutoi necioplit pe acolo ceea ce face pe unii sa-l evite punand astfel Romania intr-o situatie proasta. Numai cand il vezi cum pleaca stingher cu mainile in buzunare ca un golan ...
Așa este Adrian. Sunt de acord cu tine.
Trimiteți un comentariu