sâmbătă, 30 octombrie 2010

Crin Antonescu la „vorbe grele” cu Victor Ciutacu

Tot butonând „tembelizorul”, sărind ca „iada” din post în post, am prins o parte din emisiunea lui Ciutacu care îl avea ca invitat pe Crin Antonescu.

Nu sunt un fan al realizatorilor Tv. Nu am emisiuni care să mă facă să le prefer înaintea altora. Îmi plac Răzvan Dumitrescu, Victor Ciutacu, Mihai Gâdea, Mircea Badea, îmi plac unele emisiuni de la Realitatea Tv și am scârbă, mare scârbă pentru B1 Tv, OTV, TVR și alte oficine oranj. Fac precizarea aceasta pentru a mai face una. Nu mă ancorez la un post Tv pentru că are ca invitat o persoană anume, fie el și Crin Antonescu. Dacă aflu, de exemplu, că invitat este Andrei Marga, sau Crin, sau Emil Constantinescu, sau dna Zoe Petre, sau Norica Nicolai, și alții (nu îi mai enumăr), am o preferință față de respectivele emisiuni însă, nota bene, nu elimin orice din programul meu pentru a le urmări.

Norocul, dacă pot spune așa, vine de la existența net-ului. Dimineața, de obicei, revăd acele emisiuni care mi-au plăcut. Cum am făcut și azi. Am mers la Ciutacu, în „imperiul ciutăcesc”, unde am găsit un titlu inspirat : „Opoziție unită sau haiducie politică ?”. Înregistrarea emisiunii a confirmat, din plin, titlul postării.

http://inregistrari.antena3.ro/view-Vorbe_grele_cu_Victor_Ciutacu-30.html

Discuția dintre cei doi a fost interesantă. Foarte interesantă. Dedesupturile moțiunii de cenzură abia picate au fost, se pare, preocuparea de bază a realizatorului și a fidelilor lui. Pe bună dreptate, spun eu. Pentru că, vrem-nu-vrem, moțiunea a picat din cauze „omenești”. Orgolii, pasiuni, greșeli de strategie și tactică politică, lipsa unor proiecte clare etc.

Crin Antonescu nu se ferește să arate că parte dintre greșelile acțiunii au fost de natură politică. PSD și Victor Ponta au dorit, sub orice formă, ca un eventual succes al moțiunii să fie „înscris” în cartea de onoare a PSD și în CV-ul politicianului Victor Ponta. Astfel că dorința de mărire a tânărului politician a boicotat, dacă se poate spune așa, efortul întregii opoziții. Dacă mai avem memorie, putem „merge” în timp, în zilele în care liderii PSD excludeau orice variantă de premier, chiar și interimar, dacă nu se lua în calcul Victor Ponta. Refuzul PSD de a se ajunge la un proiect concret, un premier desemnat și un minim program de guvernare (în „fașă” chiar în textul moțiunii de cenzură), a îndepărtat pe cei din partea puterii de votul favorabil la moțiune.

PSD a ales o altă strategie. Fesenistă, spun eu. Discuția de la om la om cu posibilii votanți ai moțiunii, membri ai puterii, nemulțumiți de prestația lui Boc. Tot un fel de „mită” politică, chiar dacă pesedeii se jură că nu au avut această intenție. Varianta PNL, un proiect clar cu premier independent desemnat de formațiunile din opoziție ar fi avut mai mulți susținători, având în vedere faptul că nu atenta la identitatea politică a eventualilor susținători ai ideii din partea puterii, mai mult, răspundea la dorința lor de a sancționa primitivismul politicilor băsesciene și bocciene ce duc, pe zi ce trece, la acutizarea relațiilor dintre pedelei și susținătorii lor din colegii.

Dintre subiectele dezbătute mai aleg doar pe cel al susținerii identității PNL față de oricare altă formațiune politică românească. Crin Antonescu a insistat, de mai multe ori, ca în jurnalism dar și în actele de analiză politică să nu se mai folosească noțiunea de „opoziție” otova, ci să se facă precizările necesare pentru a se distinge identitatea formațiunilor politice care formează actuala opoziție. Modul în care este prezentată opoziția astăzi, de toate mijloacele media, duce la ideea că PNL este parte din PSD sau subordonat acestuia, că PSD este de fapt opoziția. Eronat. Știu, poate există un interes și o politică editorială la Antene și Realitatea Tv de a se promova o astfel de idee, nu mai spun de media portocalie, dar nu este realitatea. Iar Crin Antonescu a cerut, imperativ, ca o astfel de abordare să nu mai fie promovată, cel puțin de către jurnaliștii care au respect față de profesia lor. Nu știu dacă demersul lui, repetat ieri în emisiunea lui Ciutacu, va fi urmat de cei de la Antene sau Realitatea Tv. Despre partea portocalie a media sunt sigur că nu.

Recomand această emisiune, acum, pentru că nu se știe dacă, nu cumva, pe căi doar de Băsescu știute, accesul la site-ul Antenei 3 sau la emisiunile înregistrate nu va fi „îngrădit”. Într-o dictatură ... orice este posibil.

3 comentarii:

Alexandru Marin spunea...

Stimate Domnule Cepeca,
Stimaţi cititori ai acestui blog,
Vă invit în noul meu cămin virtual: http://www.alexandrumarin.ro/

Crăciun Florin spunea...

Mulțumesc pentru informare, Alex, însă eu am făcut, deja, schimbarea de adresă în ce te privește.

Baftă la „casă nouă” !

Lilick Auftakt spunea...

Buna, Florin!

http://lilick-auftakt.blogspot.com/2010/11/astazi-intalnire-cbl.html