Am citit și pun mai jos un comunicat al Asociației care ne ajută să vedem mai bine despre ce este vorba iar mie îmi confirmă una din intențiile portocalezilor la modificarea statutului funcționarilor publici.
AMR nr.159/ 29.06.2010Asociaţia Magistraţilor din România
COMUNICAT
Începând cu anul 1990 până în prezent au fost pe rolul instanţelor judecătoreşti peste 10 milioane de cauze, generate de modificarea substanţială a legislaţiei şi a apariţiei unor ramuri noi de drept, soluţionate de un număr mereu în deficit de judecători supuşi specializării şi respecializării în condiţiile unei infrastructuri deficitare.
În pofida acestor dificultăţi constant remanente, conduita ministrului justiţiei se rezumă la a critica şi destructura sistemul judiciar, prin luări de poziţie care constituie un factor negativ de percepţie publică a actului de justiţie.
Cum este posibil a se pune sub semnul îndoielii calitatea actului de justiţie şi a se critica activitatea magistraţilor sub diverse pretexte, mult prea generale şi, de aceea necontrolabile, dar intrinsec dăunătoare, fără a se manifesta minimala decenţă faţă de propria activitate, respectiv calitatea avizelor de legalitate date de Ministerul Justiţiei pentru legile privind măsurile de austeritate, declarate neconstituţionale, ca de altfel şi toate măsurile legislative privind sistemul judiciar.
Poate că ar fi bine în realizarea benefică a atribuţiilor ministeriale să efectuaţi un prim pas: încetarea tuturor delegărilor şi detaşărilor magistraţilor la Ministerul Justiţiei a căror reîntoarcere la instanţele şi parchetele de unde au plecat, ar fi de natură să atenueze deficitul cronic de resurse umane, contribuind astfel la degrevarea celorlalţi magistraţi de judecarea/urmărirea penală a unui număr mare de dosare, cu consecinţa creşterii calităţii actului de justiţie pe care doar îl criticaţi.
Tot astfel, reducerea rezonabilă a personalului Ministerului Justiţiei de la 422 persoane – exclusiv demnitari, posturi ale cabinetului ministrului şi a Direcţiei de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe, suplimentată în decembrie 2009 - la un număr corespunzător exercitării stricte a atribuţiilor ministerului, ar face dovada receptivităţii la economia de resurse materiale şi umane.
Cum credeţi că privesc schema ministerului (în care funcţionarii publici au fost înlocuiţi cu funcţionari cu statut special al penitenciarelor, care beneficiază de venituri substanţiale aferente penitenciarelor şi al căror loc ar fi trebuit să fie în Administraţia Penitenciarilor) personalul auxiliar din instanţe confruntat cu un număr copleşitor de dosare şi cu publicul justiţiabil ?
Care ar fi raţiunea pentru care ministrul justiţiei are patru secretari de stat, un subsecretar de stat, un secretar general, patru directori generali, 16 direcţii şi corespunzător acestora şefi de servicii şi birouri şi, care ar fi responsabilitatea lor în condiţiile în care codurile civil şi penal, ca şi procedurile aferente, considerate a fi esenţa reformei sistemului judiciar au fost realizate contracost din alte fonduri (împrumuturi externe) decât cele bugetare, precum şi cu specialişti din afara Ministerului Justiţiei ?
În aşteptarea unei conduite potrivite situaţiile criticate a căror realitate trebuia stabilită anterior discursului public, atragem atenţia domnului ministru Predoiu că, legalitatea hotărârilor judecătoreşti este supusă doar controlului judiciar şi nu disciplinar, iar profesia de magistrat nu trebuie sa devină o profesie de risc sau de curaj, ci o activitate de aplicare normală a legii, fără injoncţiuni şi presiuni, indiferent din partea cui ar veni ele.
Președinte AMR
Judecător prof.univ.dr. Mona Maria PIVNICERU
Înalta Curte de Casație și Justiție
Mie mi se pare destul de clară situația. Iar magistrații membri ai Asociației au dreptate să îl atenționeze pe cameleonul de Predoiu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu