sâmbătă, 25 septembrie 2010

Ieri au demonstrat polițiștii

Ieri s-a petrecut un act memorabil. Polițiștii și restul personalului din MAI au transmis lui Băsescu că urmează să primească ce a semănat. Iar MAI nu mai este, în totalitate, portocaliu.

Nu voi posta, prin preluare, informațiile puse în fața oamenilor de presă. O imagine preluată de la prietenul „Zeus” este sugestivă. O preiau mulțumind prietenului meu pentru inspirația de a fotografia momentele protestului polițiștilor.


Polițiștii sunt singurii, până acum, care au fost foarte direcți „în exprimare”. Băsescu nu mai are în MAI susținători. Și a avut. Poate că mai sunt cei care au beneficiat de schimbarea politică din 2008 însă nu au prea multă putere. Cu toate listele pe care le întocmesc „cățeii” portocalii aflați sub „pulpana portocalie” a lui Vasile Blaga.


O foarte bună postare are Mihai Voicu pe blogul său : „Nu contați pe noi !”. Corect. Ăsta este mesajul polițiștilor.

Am ascultat și comentarii contra acestui protest. Vasile Blaga îi amenință cu statutul lor și cu legea. Este disperat. Băsescu îi va reproșa, dur, protestul polițiștilor. A încercat „buldogul” portocaliu să arunce polițiștii în gura celorlalți bugetari dar și a lucrătorilor din mediul privat afirmând că polițiștii nu o duc prea rău cu salariile, adică, cu toate tăierile Guvernului, încă mai au ceva bani. Afirmație absurdă în condițiile în care presa a prezentat suficiente probe prin care să se vadă că majoritatea polițiștilor au ajuns la venituri care se zbat să depășească 500 RON.

O altă gogoriță a portocaliilor este jignirea însemnelor naționale. Ca unul care are cunoștință despre ce înseamnă uniforma militarului/polițistului și cum sunt respectate însemnele naționale prezente pe uniformă spun, cu convingere, că polițiștii nu au încălcat nimic. Mai mult, prezența lor în uniformă este un semnal că Băsescu și gașca portocalie de la guvernare au adus grave prejudicii însemnelor naționale, afectând grav tocmai corpurile profesionale care le poartă.

Faptul că polițiștii au aruncat o caschetă sau mai multe în curtea Cotrocenilor poate și trebuie interpretat ca un mesaj dur. Foarte dur. Ceva în genul ”Băsescule ai atentat la siguranța intituției publice care asigură ordinea publică și participă la asigurarea siguranței naționale”. Ăsta este mesajul însă portocalii se fac că nu înțeleg. Vor înțelege din acțiunile viitoare ale polițiștilor. Sigur sunt în toate secțiile de poliție informații (dosare informative) cu membri ai PDL care au comis fapte contravenționale sau penale. Sigur sunt șefi ai poliției care nu au permis cercetarea faptelor sau continuarea cercetărilor la indicația fie a șefilor ierarhici fie a procurorilor (și ăștia portocalizați). Sigur presa va afla noi informații care vor bulversa viața comunităților respective dacă nic acum șefii poliției și procurorii nu se apucă să respecte legea.

Polițiștii au dat un mesaj foarte dur puterii portocalii. Să vedem ce va mai fi.

Na poznă ca actualizare !

@ioșka ne spune că derbedeul de la Cotroceni are „rânza” umflată și a transmis lui Blaga că nu mai are nevoie de MAI - poliția rutieră - pentru asigurarea circulației lui, adică a coloanei oficiale în oricare dintre situațiile prevăzute de lege -, pentru că nu mai are încredere în personalul MAI. Asta este tare. Foarte tare. Băsescu anunță că nu mai are de gând să respecte legea că „așa vrea mușchiul lui” !

Asigurarea coloanei oficiale a Președintelui României este unul din atributele funcționale a unei unități speciale a Poliției rutiere. Este vorba despre protecția Președintelui României nu în mod special a persoanei care ocupă această funcție. Prin acest anunț, derbedeul ne anunță că a renunțat să mai fie Președintele României ? Dacă da, atunci să pună pe masă și demisia. Unde-i lege nu-i tocmeală, spune o vorbă veche de când lumea. Când persoana care ocupă cea mai înaltă funcție în stat anunță că nu mai respectă legea se cheamă că ne desființăm statul. Asta o vrea panarama numită Traian Băsescu. Noi avem altă părere.

11 comentarii:

Anonim spunea...

Domnule colonel,
Ma bucur ca dupa atatia ani v-am regasit chiar daca in spatiul virtual, si nu in realitate. Am citit acest ultim articol al dvs. si ca intotdeauna ca si atunci cand mi-ati fost sef, aveti dreptate.
Sincer va spun ca sunt incantat ca v-am reintalnit si nu as vrea sa vb despre articol,ci doar sa va intreb ce mai faceti, cu ce va mai ocupati, care mai este viata dvs. Sunt sigur ca nu stiti cine sunt insa dvs. va datorez experienta dobandita in aria juridica , respectiv drept si procedura civila, dar si formarea mea profesionala ca jurist si ofiter.
Alaturi de dvs si de Adi Popesu am atins apogeul carierei mele, iar acum, vorba dvs., am ajuns un parat de politist in orasul natal, care de 7 ani s-a plafonat total la politia judiciara. Am ramas doar cu amintirile in care aparam interesele ministerului la ICCJ, participam la seminarii unde sustineam si prezentam legislatia referitoare la PF, concepeam pdv-uri si note raport, dispozitii etc, dar peste toate acestea eram in varf si eram cineva, dar asta datorita numai dvs.
Acum citesc pe net de cei cu care o data am lucrat sau ati lucrat ca Dobritoiu Cristina, Irina Alexe si cei de la Directia Juridica din minister.
Datorita dvs. am avut sansa sa invat sa fiu un bun jurist, sa cunosc oameni cu putere de decizie, sa iau decizii in numele unei institutii si nu ultimul lucru, m-ati ajutat sa obtin si o locuinta in Bucuresti.
Domnule colonel, am ramas doar cu amintirea, insa ma bucur ca ceilalti colegi de birou au urcat pe scara profesionala si s-au realizat atat profesional cat si personal.
Inca o data va multumesc pentru sansa pe care mi-ati oferit-o acum ani buni!

Cu deosebita stima,

D.A

sandman spunea...

Omul e in panica. Se intreaba, cine urmeaza sa-i dea cu tifla dupa politisti? A intrat in paranoia ca nea Nicu si ii cam tremura genunchii, nu crezi? Iar politistii au legea in mina cind va trece coloana lui Base ca sa-i amendeze pt viteza, nerespectarea codului rutier si control cu RAR, nu? :D

Crăciun Florin spunea...

M-am gândit intens la acest „DA”. Dinică Aliodor. Sper să nu greșesc. Dacă tu ești te rog să confirmi. Nu este exclus să îți pocesc numele, vorba aia, „dau mielul”, însă ceva îmi spune că tu ești.

După ani și ani am certitudinea că tu, împreună cu ceilalți din birou, ți-ai adus contribuția la performanțele oficiului juridic al IGPF. Poate nu știi sau nu ai gândit în acest sens, însă tu ai fost primul dintre toți juriștii Poliției de Frontieră (posibil chiar ai ministerului) care a aplicat medierea înainte de a ajunge în fața instanței dar și în cadrul procesului ! Așa cum Lalciu a fost primul consilier juridic din țară care a reușit să aducă în fața instanței Ministerul Finanțelor Publice ca responsabil pentru repartițiile bugetare pentru îndeplinirea obligațiilor salariale și creanțelor față de pensionari ale MAI. Chemarea în garanție a MFP a fost o premieră la fel cum medierea a fost o premieră pe care cei de la Direcția Juridică a ministerului nu o credeau posibilă.

Cred că ți-am spus la plecare că faci o greșeală. Erai „pe cai mari”, cum se spune, se știa de tine la nivele înalte și erai urmărit (alături de Adi Popescu și mai apoi Gonul) pentru o promovare la momentul potrivit la Direcția Juridică a ministerului. Neagu te aprecia, la fel ca pe Adi, pentru independența gândirii și curajul asumării răspunderii.

Mulțumesc pentru gândurile bune.

Eu am devenit bloger, m-am afiliat PNL (membru la organizația Sector 5), membru al Clubului bloggerilor liberali, membru al Comisiei juridice a PNL - unde lucrez cu Alina Gorghiu și foarte mulți alți juriști (avocați, consilieri juridici, cadre didactice universitare) foarte bine pregătiți și reputați în branșă.

Sper să nu greșesc la nume și te mai aștept pe blog.

Cu deosebită stimă,
Crăciun Florin

Hendrix spunea...

Am vazut si eu imagini de la protestul politistilor de vineri. Mitingul din Victoriei era in nota normala, nimic deosebit. Adevarata lovitura de teatru a fost cererea lor de a-l chema pe securistul de la Anvers acolo! Vazand ca monstrul securist n-a venit, au mers ei in 3coceni. Supertare! Curaj in-cre-di-bil!!! Apogeul a fost atins cand strigau, precum in Giulesti sau Stefn cel Mare, binecunoscuta scandare microbista: ,,IESI AFARA, JAVRA ORDINARA!''. A fost extraordinara hotararea lor, modul in care puneau punctul pe i: securistul de la Anvers este o JAVRA, desigur ordinara, care s-a purtat ca un LAS, neavand curag sa iasa afara. Isi imagina cineva ca monstrul securist va iesi? N-a iesit el in mai in fata pensionarilor ingroziti ca le vor fi taiate pensiile cu 15%, cum sa iasa el acum?
Palma data de politisti lui ba-secu a fost extrem de usturatoare! Nemernicul securist de la 3coceni si-a dat seama ca situatia este groasa rau! Asa ca ieri a raspuns in forta si a anuntat ca renunta la sprijinul Politiei! Iar Hotznews a dovedit din nou ca este vechea Scanteia vopsita in portocaliu. Am citit cu uluire comentariile portocaliilor de pe acel forum, in fapt vreo 2-3 securisti portocalii care scriau acelasi lucru suv zeci de nick-uri, procedeu binecunoscut. Cereau toti DAREA AFARA A TUTROR MITINGISTILOR!!! Politia trebuie ,,curatata'' de acesti ,,infractori'' care si-au permis ,,sa insulte presedintele''! Atata URA n-am vazut de multa vreme. Eu zic ca este de bine, iata de ce: ba-secu este DISPERAT daca tapalaba a putut scrie un asemenea articol asezonat cu comentarii vadimiste, care aminteau nu de ceasca ori dej, ci chiar de stalin! Ca sa fiu mai exact, aminteau de teroarea stalinista din anii 35-38, cand orice opozant al regimului era impuscat ori arestat pe loc.
Offtopic. Multa sanatate, Florine! Ti-am simtit lipsa in ultima vreme, sper sa te revansezi de aici incolo!

ADRIAN spunea...

nu numai mitocanul dar si papagalul s-a trezit ca "renunta" la serviciile politiei si jandarmeriei. De la niste oameni care ocupa, spre toata rusinea noastra, functiile pe care le ocupa, o asemenea manifestare este cu totul inacceptabila. Atat de scarboasa pozitie publica au avut incat am trecut peste faptul ca blogul meu are un specific foarte clar si am produs o postare "politica" (va invit s-o parcurgeti).

Acesti dementi trebuie dati jos din scaunele in care s-au cocotat cu totul si cu totul nemeritat si unde cred ca incep sa se mentina din ce in ce mai abuziv.

O asemenea jignire a politiei si jandarmeriei ar trebui sa-si gaseasca raspunsul intr-o demisie in corpore a ofiterilor din functiile de comanda pana la nivel de sectie! Poate a intreg corpului jandarmeriei si politiei; o greva generala in sistem pana cand acesti gropari ai societatii nu-si iau talpasita din cele doua palate.

Cu tristete, A

Crăciun Florin spunea...

O primă scuză. Se pare că am „botezat” pe fostul meu coleg, juristul D.A. Cred că îl cheamă Diniță Aliodor. Ne-am despărțit de mult timp și o mai dau în bară. Spre gloria mea, desigur.

Scuze colegului pentru greșeală.

Crăciun Florin spunea...

Sandman,

Individul vrea să joace tare. Are o cacialma și vrea să ne convingă că are culoare. Reacția lui este viscerală. Speră că „intelectualii” vor pune la zid polițiștii iar mare parte a jurnaliștilor cu pretenții vor critica zicerea care a provocat reacția: „Ieși afară, javră ordinară”.

Noi am mai vorbit despre faptul că Băsescu este paranoic. Așa este.

Crăciun Florin spunea...

Salut voios de bloger, Hendrix.

De acord cu tine 100%. Corect, așa este.

Sunt spre bine, spun eu și doctorul. Așa că mă întorc „la treabă”.

Crăciun Florin spunea...

Mă bucur, Adrian, pentru că ai avut inspirația să publici acea postare. Mi-a plăcut.

Propunerea ta cu demisia ofițerilor și agenților din poliție și jandarmerie ar fi corectă dacă aceste instituții ar servi doar derbedeul de la Cotroceni și panarama de la Palatul Victoria. Instituțiile sunt însă în serviciu poporului așa că ...

emanuel deleanu spunea...

Buna ziua,
Pare incredibil ca dvs. precum si "vizitantii" ati purtat uniforma si ati jurat Patriei. Incredibil.
Eu am purtat uniforma 14 ani.Am parasit sistemul de scarba,greata si cu furie amara. A fost greu sa ma gandesc si la alte lucruri.
Vorbiti de Politia Judiciara. Pai absurdul este la el acasa.
Dar ma lungesc inutil si o sa ma doara capul de nervi.
Doar atat : domnule "colonel" daca dumneata dai sprijin celor care s-au manifestat la Cotroceni , cetatenii obisnuti la ce trebuie sa se astepte de la fortele de ordine ?
Va ajunge Politia sa ia spaga si de la unu care reclama furtul autoturismului ? Nu-i departe ziua
Sa auzim numai de bine

Crăciun Florin spunea...

Emanuel Deleanu,

Îți recomend să nu te enervezi, dăunează sănătății.

Ai făcut o afirmație corectă. Am jurat credință PATRIEI, am jurat să o apăr cu prețul vieții. Dacă ai purtat uniformă militară știi despre ce este vorba.

Ce nu ai înțeles tu din postările anterioare, este că eu și colegul Aliodor (are jumătate din vârsta mea), am fost juriști de civil. Aliodor este, acum, polițist judiciarist. Înțeleg că nu ai cunoștințele necesare pentru a înțelege diferențele între consilier juridic și ofițer de poliție judiciară. Nu-i nimic. Timp este.

Susțin demersul polițiștilor, chiar dacă a fost exagerat. În limbaj. Dar nu este o crimă. Este bine să nu facem confuzia între Patrie și Președintele țării. Ar fi o greșeală. Doar pe timpul lui Ceaușescu se jura credință patriei și „comandantului suprem”. Băsescu nu este „comandant suprem”, nu are atribuții de reprezentare a cuiva la nivel intern (reprezintă statul doar în relațiile României cu alte state).

Poliția nu este în slujba Președintelui, nu este în slujba primului-ministru, nu este în slujba ministrului, nu este în slujba șefilor poliției, indiferent de eșalon. Polițiștii sunt în slujba cetățenilor, la fel ca magistrații, militarii. Este bine să te gândești la așa ceva.

Nu te mai enerva. Dacă ai dubii asupra unor lucruri, fenomene, situații este mai bine să cauți să porți un dialog cu alții. Ajută la clarificarea lor.