joi, 5 mai 2011

O idee bună

Mi-au făcut o poză ieri. O folosesc pentru că îmi place.

Azi am citit ceva ce îmi place. Guvernul modifică procedura de promovare la ICCJ. În fapt, sunt admise doar candidaturile judecătorilor și ale procurorilor care au lucrat timp de 5 ani, într-o vechime de minim 15 ani, la Curțile de Apel, respectiv unitățile de parchet de pe lângă acestea, după o evaluare a unei comisii constituită la ICCJ, urmată de un aviz competent și susținerea candidaturii la CSM.

De ce îmi place ? Pentru că s-a ținut cont de observațiile provenite din sistemul judiciar. Pentru noi, cei care suntem beneficiarii serviciului public oferit de justiție este bine. Este o promisiune că la ICCJ vor fi numiți judecători și procurori competenți. Nu știu dacă nu își va băga politicul coada pe aici, nu este exclus, procedura nu este suficient de apărată de ingerința politicului, însă accentul pus pe vechimea la CA este o garanție că cei care vor candida au o bună experiență de viață și profesională pentru a judeca sau a instrumenta cauze penale cu rezultate ce vor împlini actul de justiție așa cum ne dorim noi, membrii societății. Nu mai spun de cauzele civile și administrative.

În concluzie, mie îmi place soluția aleasă. Și, apropo, nu este meritul Guvernului. Este meritul sistemului judiciar. Guvernul împlinește doar actul formal de inițiativă legislativă. Pentru că tot ce vine de la Guvern are și o parte rea, chiar dacă fondul, să spunem, este bun, acest proiect de lege se pare că se va duce spre o procedură de urgență. Dacă se vor limita la procedura parlamentară a unui proiect de lege ce parcurge etapele „în procedură de urgență” este bine. Dar vorbim de Guvernul Boc al ordonanțelor de urgență și am mare teamă că vor apela la acest procedeu.

Niciun comentariu: