vineri, 12 septembrie 2014

Discursul lui Klaus Iohannis la Tulcea. Îmi place !

Discursul președintelui PNL, copreședinte ACL, domnul Klaus Iohannis, susținut în cadrul întâlnirii cu reprezentanții ACL Tulcea, 12 septembrie 2014

Mulțumesc pentru această frumoasă primire pe care mi-o faceți ! Mulțumesc !

Onorate doamne si domni presedinti, parlamentari, primari,

Stimate colege, stimati colegi,

Bine v-am găsit, astăzi, aici, în Tulcea !

Recunosc, nu sunt pentru prima dată în Tulcea, dar a trecut mult timp de când am fost aici, și nu se pune politic, asta a fost în vremea dinainte să fiu politician. Dar acum dați-mi voie să intru direct într-o temă politică.

În sală sunteți colegi din fostul, vechiul PDL, din fostul PNL, dar astăzi suntem toți o echipă, echipa Alianței Creștin-Liberale ! Noi în această vară am dus la îndeplinire un proiect mare, un proiect politic, fuziunea dreptei. Un mare proiect care, de 25 de ani, a fost discutat, a fost dorit, dar până acum, în special din cauza ambițiilor unor politicieni, nu a fost realizat.

Iată că noi, împreună, am făcut noul mare partid de dreapta. Împreună, și colegii noștri din toată țara, au înțeles că este nevoie de marele partid de dreapta. Noi, cu marele partid de dreapta, în această toamnă, vom câștiga alegerile !

Dar ar fi puțin lucru să înființezi un mare partid de dreapta ca să câștigi o dată alegerile. Este doar prima dată pentru noi ! Fiindcă noi vom câștiga alegerile și în 2016, și în 2019, în 2020 și, dacă este posibil, și în 2024 !

Iar aceste lucruri nu le facem nici pentru Klaus Iohannis, nici pentru Mihai Răzvan Ungureanu, nici pentru alții care sunt politicieni. Aceste lucruri le facem pentru România și pentru români, fiindcă vrem să punem țara pe picioare !

Eu sunt primarul municipiului Sibiu de peste 14 ani, si este o onoare pentru mine si, recunosc, si o mare plăcere. În anul 2000, când am devenit primarul municipiului Sibiu, Sibiul ajunsese un fel de mare sat prăfuit de provincie. Marile întreprinderi se închiseseră și am avut un șomaj, poate nu credeți, de peste 12% în Sibiu. Atunci, am mers personal în Germania, în Austria, am vorbit cu oameni de afaceri, cu posibili investitori, cu politicieni, le-am explicat de ce Sibiu, de ce să vin în Sibiu — potențialul Sibiului, așezarea Sibiului, hărnicia sibienilor și, ce credeți ? M-au crezut și au venit și, în câțiva ani, s-au creat mii de locuri muncă în Sibiu și acum aproximativ 10 ani șomajul a dispărut din Sibiu și nu s-a mai întors.

Iar în 2004, am depus, împreună cu Luxemburg, candidatura pentru Capitala culturală europeană. În 2005, a fost acceptată din prima și în 2007 Sibiul a fost Capitală culturală europeană și a fost un mare succes !

Aceste lucruri nu vi le spun că să mă laud pe mine sau pe sibieni, cu toate că ei parcă ar merita. Aceste lucruri vi le spun că să înțelegeți că în România se poate ! Eu m-am săturat să aud ?la noi, în România, nu se poate, la noi, în România, este altfel'.

Vă spun, în Sibiu am dovedit că se poate, că se poate face administrație pentru cetățeni, că se poate face o administrație eficientă, fără corupție, că se pot pune în practică mari proiecte, fără scandaluri. Iar dumneavoastră, primari, fiecare în comunitatea lui, ați dovedit ce se poate face. Și vă spun: se poate în fiecare comună din România, în fiecare oraș din România și eu voi demonstra că se poate în toată România !

Lumea mă întreabă: dacă este așa de bine acolo, în Sibiu, de ce vreți să mergeți la București ? Și să spun: eu vreau să merg la București fiindcă vreau să se facă altfel de politică în România ! De altfel de politică avem nevoie ! Mai puțină gălăgie și mai multă aplecare asupra problemelor ! Mai puțin spectacol steril și mai multe soluții ! Eu vreau să aduc oamenii, specialiștii, politicienii de bună credință, și aici avem politicieni de bună credință, vreau să-i aduc împreună ca să rezolvăm marile probleme ale României !

Marile probleme ale României nu sunt rezolvate: educația. Luni începe noul an școlar. S-a mai întâmplat și în alți ani, nu au fost manuale în clasa a VI-a, a IX-a, a XI-a. În acest an, Guvernul Victor Ponta a reușit o performanță. Este prima dată de când ne știm că nu sunt manuale de clasa I-a !

Sistemul de sănătate trebuie rezolvat altfel. Este inadminisibil să mergi la spital, să te trimită la farmacia din colț ca să-ți cumperi singur medicamentele. Astfel trebuie rezolvate problemele. Sistemul de pensii si asa mai departe, toate aceste probleme trebuie puse în discutie de nimeni altul decât de presedintele României.

Și atunci, aducând împreună specialiștii, politicienii de bună credință putem să rezolvăm aceste probleme. Președintele singur nu poate. Președintele poate să le pună în discuție, dar ca să se rezolve este nevoie de o altă majoritate în Parlament și este nevoie de un alt Guvern.

Noi acum avem un Guvern, avem, zice-se, un tânăr politician. Acum câtăva vreme, s-a spus că Victor Ponta este o tânără speranță a politicii din România. Eu vă spun că este o tânără dezamăgire pentru politica din România ! A dezamăgit o întreagă generație și luni copiii se vor duce la școală și nu au manuale. Ce o să le spună ? Nimic, va fi ocupat, fie cu un Congres, fie cu o vizită de predat chei la un microbuz care va ajunge foarte ușor la școală, fiindcă copiii nu vor avea ghiozdan, ce să pună în el ? Mâncare nu-i, manuale nu-s !

Este nevoie, vă spun, de un guvern de dreapta și un președinte de dreapta care guvernează 10 ani România și o pun pe picioare, și la urmă vom avea ceea ce îmi doresc eu pentru România mea, România prosperă și puternică !

România prosperă înseamnă locuri de muncă, înseamnă infrastructură, înseamnă un venit decent pentru fiecare român, un venit decent să nu mai stea oamenii cu mâna întinsă la stat, ci să aibă venitul lor, să fie liberi, să fie liberi în țara lor, să hotărască ce vor ei să se întâmple în țara lor și atunci vom avea România puternică, România prosperă și puternic. Pentru aceste lucruri trebuie să guvernăm cu toții împreună timp de 10 ani ca să obținem acest obiectiv important.

România, chiar clasa politică din România, a dovedit că atunci când există un obiectiv important de țară, o prioritate națională, se pot obține rezultate. Intrarea în NATO, intrarea în UE sunt două realizări frumoase. Cea mai frumoasă a rămas însă, să ne amintim cu toții, Marea Unire din 1918. Așa trebuie să arate un proiect de țară ! Și, domnule primar, eu am un proiect de țară, cred că la fel de bun, și bine că ați spus că unii afirmă că România se termină la Tulcea. Eu vă spun: România începe la Tulcea. Fiindcă ceea ce vreau eu nu are legătură cu direcția spre est, alții se ocupă de așa ceva, ce vreau eu începe din est și merge spre vest, este occidentalizarea României.

Eu vreau să merg înainte, eu vreau să fiu președintele României, dar singur nu poate să fie nimeni președintele României, singur nu poate nimeni să devină președintele României. Dar eu nu sunt singur, eu am cea mai mare, cea mai bună și cea mai performantă echipă, eu vă am pe dumneavoastră pe toți, voi sunteți echipa mea !

Si vă întreb, vă întreb pe voi, echipa mea, credeți că dumneavoastră și cu mine vom câștiga alegerile din noiembrie ? Credeți că vom câștiga ? Atunci, dragii mei, vă invit să parcurgem împreună un drum cu o singură oprire ! Victoria !

Niciun comentariu: