miercuri, 18 aprilie 2012

Coșmarul știrilor

Știrile încep să mă plictisească. Sincer. Sunt anoste. Sunt aiurea. Nu au legătură cu mine sau cu gândurile mele. Sunt agasante, de cele mai multe ori. Sunt nimicuri alese pentru senzație, de jurnaliști care și-au ratat cariera, probabil.

Mai nimic despre mersul vieții și cauzele care determină degradarea vieții în România. Doar efecte, efecte și iar efecte. Iar vinovatul pentru efectele negative este statul, în toate știrile. Iar opiniile celor intervievați sunt alese comod în sensul dorit de știrist sau publicația care le promovează. Statul este vinovat. Promovarea acestei tâmpenii scuză lipsa de acțiune a individului pentru bunăstarea propriei vieți, încurajează lenea antreprenorială a micului producător și încurajează guvernantul să gândească în cifre și statistici în loc să acționeze pentru binele individului. A oricărui individ.

Este stupid să vezi că oficiali ai statului își acuză propriile instituții de ineficiență publică, de consum excesiv de resurse, de birocrație. Iar presa toacă aceste declarații inepte cu fel de fel de materiale și interviuri „senzaționale”. Și oficialii sunt paraleli cu rostul lor în funcția publică și jurnaliștii sunt paraleli cu subiectele. Dacă ar fi doar știrile din România atât de tâmpite, parcă ar fi bine, dar suntem blagosloviți și cu știri de peste granițe la fel de tâmpite. Imaginea generală este o lume plecată cu sorcova. Culmea, nu este așa. Sunt oameni, în România dar și în alte țări, care trăiesc bine sau se apropie de acest bine general, sunt oameni despre care nu aflăm decât atunci când unul dintre ei face sau are o problemă ce poate fi subiect de senzație.

Am luat la rând presa. M-am plictisit cumplit. Nimic serios. Iar pe rețelele de socializare domină superficialul. Ici-colo câte o idee interesantă. Trece nevăzută de majoritatea „jucătorilor” de pe net. Se dezbat însă cu furie tot felul de poziții radicale, total aiurea.

Cu ani în urmă frunzăream niște publicații străine care prezentau cititorilor experiența pozitivă a concetățenilor lor în diferite domenii și ca un bonus, experiențe similare din alte state. Acele publicații erau interesante. Nu știu dacă în România sunt astfel de publicații, posibil să fi fost încercări ale unor inimoși însă posibilii beneficiari nu au existat. Este la modă să te uiți pe gaura cheii la viața altora, la petrecerile scandaloase sau la exhibițiile unor așa-zise VIP-uri locale sau de pe aiurea.

Avem un stat construit prost și guvernat și mai prost. Iar știrile promovate de media sunt în aceeași notă. Proaste. Ar fi fost culmea ca din ce este prost să faci ceva bun.

6 comentarii:

Anonim spunea...

TOP GUN
Pai daca stirile sunt anoste,daca te plictisesti pe posturile tv. mioritico-dambovitene,desi o stire, e de un interes cam cusut cu ata alba si sa dea bine la imaginea portocaliilor,a asta cu Blejnar......ti-as sugera Discovery,de la travel la science,muzica, etc.nu,nu e sfat ,e doar o sugestie ptr.neuronul cam 'stingher'!!!! In rest,aceeasi Marie cu alta palarie,de mai bine de 22 de ani,suntem pacaliti,ba de aia portocalii,galbeni sau rosii si de maleficele lor aliante!!!!Unu' ,dar unu',nu e lacrima Christi,sa fie vreunul cu o situatie decenta,toti sunt in competitie cu vilaloaie,cu jeepane,cu terenuri,cu amante,cu conturi barosane,in diverse tari!!!!Furaciunea este institutionalizata, si este ridicata la rang de normalitate!!!!
O ZI EXCEPTIONALA SI SA FII IUBIT!

Crăciun Florin spunea...

TOP GUN,

Păi vezi ! Asta este. Asta ne dau hahalerele din presă, bașca ranchiuna lor că nu sunt ei la cașcaval.

Adevărul este că seara, când mă duc la TV, stau doar pe posturile informative din categoria Discovery. Aflu mai multe lucruri interesante decât din lălăiala jurnalistică de la noi. Recunosc că mai urmăresc TVR Cultural. În rest, hahalere.

ADRIAN spunea...

Atunci de vazut la Giga Tv, emisiunea "Romanii au prezent". Am fost azi aproximativ in intervalul 16.15-16.30 dar e in reluare pe undeva pe la miezul noptii :))

Crăciun Florin spunea...

Bine Adrian. Voi încerca să văd. Dacă îl am pe Dolce.ro ar fi perfect.

ADRIAN spunea...

Am vrut sa vad cum se vedea la TV si am stat sa ma uit la 24.00. Am prins inceputul si pe urma am atipit si m-am trezit fix la final, suficient sa vad ca maica-mea avea dreptate sa-mi spuna ca la televizor mi se vede o gusa exagerata :))
Emisiunea are un blog pe care fusesem anuntat ca invitat insa au pus o poza cu un alt Adi Craciunescu :)) O experienta simpatica in raport cu celelalte ...

Crăciun Florin spunea...

Adrian,

Am ratat emisiunea la Tv. Am încercat pe Giga.Tv însă nu o deschide.