marți, 24 iulie 2012

Boicotul referendumului. O șarlatanie.

PDL și acum Băsescu, alături de cei care au trecut de partea lui, „neafiliații” MRU și Mihail Neamțu, au hotărât să săvârșească o șarlatanie. Să boicoteze referendumul. Dar, nota bene, să aibă observatori în secțiile de votare care să raporteze numărul de votanți.

Este evident că scurtcircuitarea legăturii PD-L cu STS are consecințe grave pentru Băsescu și ai lui. Au pierdut controlul votului. Nu mai pot interveni pe circuitul votului pentru a-l aranja în funcție de interese. Nu este exclus ca la secțiile de votare, noua decizie de boicotare a votului să aibă ca urmare acțiunile directe ale unor persoane care, prin acte și fapte ce contravin procesului de referendum să determine decizii de suspendare a votului, de intimidare a celor care se prezintă la vot. Deja, în unele unități cu directori portocalii s-au început acțiuni de intimidare a oamenilor, amenințări cu pierderea locurilor de muncă ... Revenim la epoca primitivă.

La B1Tv, la col. Turcescu, Andreea Pora afirma, cu subiect și predicat, că cei care nu se prezintă la referendum spun „NU”. Prin această aserțiune sunt confiscate voința celor care nu merg de obicei la vot, a acelora care nu reușesc să voteze, a acelora care nu au înțeles despre ce este vorba în acest referendum și nu merg la vot pentru că sunt confuzi, a moraliștilor care declamă cu patos că acest referendum validează „ciuma roșie”, motiv pentru care nu merg la vot etc. Adăugând inepțiile publice cu „lovitura de stat” promovate de Băsescu și toate găștile politice care îl asistă, avem în fața ochilor un atac, grosier, la democrație. Asistăm la o șarlatanie. O mare înșelăciune care are autori, propovăduitori și fraieri care îi cad în plasă. Păcat de fraieri.

Democrația este, în esență, puterea poporului exprimată direct sau prin reprezentanți cu privire la treburile comunității în care trăiește. Promovarea neprezentării la vot, ca și măsurile de împiedicare a populației de a merge la vot sunt acte grave împotriva democrației însăși. Nu sunt de acord cu cei care nu merg la vot însă dau din clanță cât este ziua de lungă împotriva celor care, prin votul cetățenilor au ajuns la putere. Nu sunt de acord cu ei și cred că nici teoriile lor despre democrație nu pot fi luate în considerare atâta timp cât rezultatul lor este lipsa democrației. Democrația înseamnă alegere, democrația înseamnă confruntare între idei și oameni, democrația presupune respectul față de opțiunea majorității.

Referendumul este fraudat prin condiționarea validării prin participarea la vot. Majoritatea care va opta pentru unul din răspunsuri este în pericol să nu aibă rezultatul dorit pentru că niște „democrați” occidentali au intervenit pentru păstrarea la putere a unui protejat de-al lor. Referendul continuă să fie fraudat prin comportamentul lui Traian Băsescu care încearcă, cu disperare, să inducă ideea că nu el este subiectul actului democratic ci Voiculescu, Justiția, puterea politică orice altceva. Greșit. El, Traian Băsescu, va sta în fața noastră, a fiecărui alegător în parte, în cabina de vot. În cabina de vot se va materializa decizia noastră de apreciere a lui Traian Băsescu pentru activitatea lui ca Președinte al României. Nu votez pentru Voiculescu, nu votez pentru cine „pune mâna pe justiție”, nu votez pentru altceva. Votez pentru Traian Băsescu. Eu o să spun „DA”. Da, m-am săturat de Traian Băsescu, da, m-am săturat să fiu supravegheat și monitorizat de serviciile publice ale statului pentru că Traian Băsescu vrea să știe ce spun și ce gândesc, da, m-am săturat de instabilitate socială și politică, da, m-am săturat să plătesc taxe și impozite care să umple buzunare acoliților lui Băsescu. M-am săturat de multe. Acum vreau să dau un vot liber, nefraudat. Vreau ca Traian Băsescu să plece de la Cotroceni. Să plece pe mare, că tot se laudă el cu plecatul pe mare (mă întreb cine este inconștientul dispus să îi dea o navă pe mână ?).

Șarlatania lui Băsescu are suport în PD-L, PNȚ-CD Pavelescu, Mihali Neamțu și noua lui republică, Mihai Răzvan Ungureanu și ai lui „de dreapta” (ori fi comuniștii de dreapta ?), dar mia sunt și alții, cum ar fi coloneii lui Gabriel Oprea, cum ar fi Turcescu și postul lui Tv, Cristoiu alături de „intelectualii lui Băsescu” etc. Toți aceștia își dau în aceste examenul de democrație. După câte se pare îl vor pica. Aici nu includ pe „țața Leana”, stimulată cumva să nu meargă la vot, pentru că țața are cu democrația cum are „baba cu mitraliera”. Nu, nu includ oamenii simpli aduși cu autobuzele la mitingurile PD-L, ei nu au nimic comun cu democrația. Îi includ doar pe politruci. Indiferent de culoarea lor politică. Pentru că și liberalul Dinu Patriciu promovează prin ziarul lui, Adevărul, ca și prin întregul trust media pe care îl mai are încă, îndemnul de boicotare a referendumului.

Băsescu a fost reevaluat. O parte dintre liberalii care îl doreau debarcat de la Cotroceni au trecut de partea lui. Păcat. Va trebui să îmi fac și eu o reevaluare a relațiilor viitoare.

6 comentarii:

ADRIAN spunea...

Aia cu absentii care voteaza NU mi se pare cea mai grosolana afirmatia. Cea mai grosolana dupa aia cu lovitura de stat. I-am spus si dlui Vosganian. Intrebarea trebuia pusa invers: "Sunteti de acord ca presedintele Basescu samai ramana in functie?" Puteam sa spunem apoi noi gugumania ca cine n-a venit e de acord cu demiterea.
Aia cu reevaluarea relatiilor e corecta. O astfel de situatie pune in evidenta mai bine caracterul sa dimensiunea creierului, dupa caz. Tupeu si prostie ca in campania asta n-am vazut de mult in piata publica. Cu "ciuma rosie" am si scris in ultimul post, tangential.

Pe de alta parte, daca chestiilel egate de organizare reclamate de Basescu sunt adevarate atunci e, totusi, cam nasol. Ma refer la lucrurile legate de : sigilii, imposibilitatea controlului stampilelor, locul de organizare al sectiilor. Nu mi-ar placea sub nicio forma o victorie asupra careia sa am indoieli. Daca lucrurile sunnt organizate corect, impecabil si pierdem as accepta. Fireste, as reevalua complet relatia cu "poporul" dar asta este altceva ...
Jos dictatorul!

Valentin Berceanu spunea...

Va referiti cumva la Duca si la colaboratorii de la Romania Liberala? Eu i-am mirosit demult ca sunt basisti sub acoperire.

Sper din tot sufletul sa fim destui. Pentru ca astialalti sunt mult prea multi.

Crăciun Florin spunea...

Adrian,

Modificarea întrebării impune schimbarea unui articol de lege.

Am citit, mai devreme, un articol la juridice.ro preluat de la contributors, cei care sunt băsiști „cu spume”. Am pus pe fb un comentariu în care atrag atenția că vocabularul fără injurii dar viciat este mai nociv ca unul cu injurii însă sincer.

Organizarea referendumului va fi permanent criticată de cel/cei care nu îl doresc. Scopul este ca toți oamenii să își poată exprima opțiunea. Dacă obiectivul se realizează, indiferent de rezultat, toate aceste „critici” își pierd valoare. Sunt aruncate pe piață pentru a duce la neîncredere, la refuzul de a merge la referendum a celor mai sensibili.

Reevaluarea relațiilor mele se produce zilnic, însă îmi propun ca următoarea reevaluare să îi claseze pe cei cu care intru în contact, o perioadă de timp, în categorii de care îmi propun să mă feresc. Nu le pot schimba opțiunile însă nici nu îi pot elimina din mediul în care trăiesc. Voi suporta, mă voi feri cât pot de contacte „periculoase”, văd eu ce voi face.

Crăciun Florin spunea...

Valentin,

Nu este vorba, neaparat, de Duca. Dimpotrivă, Duca are și idei bune, este abordabil pe anumite subiecte. Suntem în „litigiu” pe anumite concepte promovate de Băsescu și Patriciu, dezvoltate de așa-zișii creștin democrați ca Baconschi, Paleologu și alții ca ei, în special asupra „statului social”. Eu găsesc că statul social este singura justificare a existenței unui stat iar ei promovează ideea dispariției statului social. După părerea mea sunt mai nocivi cu astfel de idei decât anarhiștii.

ADRIAN spunea...

Nu spuneam de o modificare. Ziceam ca de la inceput, de cand s-a stabilit intrebarea, ar fi trebuit formulata in sensul asta. Mai ales ca sunt destui suparati pe Basescu care o sa mearga la tara sa voteze impotriva lui iar pentru ei optiunea asta se va exprima prin "NU", adica exact pe dos pentru ca atat ii duce capul. Sunt foarte multi saraci cu duhul in tara asta asa ca trebuie mult insistat pe faptul de a fi impotriva lui Basescu se marcheaza cu "DA" si nu cu optiunea "NU". Dar asta e alta poveste.
Eu spuneam ca formularea inversa -vreti sa mai ramana? - ar fi eliminat din start acest cretinism cum ca cei ce stau acasa sunt automat pentru Basescu. Chiar daca prin lipsa lor, in conditiile cvorumului, in realitate absenteistii chiar ii dau o mana de ajutor nenorocitului ...

Crăciun Florin spunea...

Adrian,

Ai dreptate. O formulare mai clară ar fi fost de dorit.

Dacă vor pune ștampila pe „NU”, nu este o mare problemă. Sunt destui care știu să pună ștampila pe „DA”. Ei sunt de ajutor în realizarea cvorumului.