luni, 14 ianuarie 2013

Comemorarea împlinirii unui an de Piață a Universității






Ieri am comemorat anul. Azi ar trebui comemorat anul primei ocupări a carosabilului și primele ghionturi date de jandarmi. Mâine ar trebui comemorate primele „bătăi” date de jandarmi manifestanților pentru gloria lui Băsescu și a clicii lui de la guvernare ...

S-a strigat „Jos Băsescu”. La fel ca acum un an au fost și dintre cei care au încercat „să organizeze” în folos propriu prezența oamenilor la manifestație. Fiecare cu problema lui. A mea a fost „Jos Băsescu”. Singura dintre dorințele de atunci care nu a fost împlinită. Motivul neîmplinirii „a fost prezent” în piață sub forma unei caricaturi:





M-am bucurat să îmi întâlnesc prietenii, cunoscuții, să continui sau să port noi discuții - de ex. cele cu comunistul proprietar de terenuri sau cu cei care au soluții radicale pentru tot ce mișcă în viața publică. Cezar Avrămuță era prezent, la fel ca întotdeauna. Cu drapelul lui uriaș.

Când am simțit că mi-au înghețat picioarele, tremurând, am plecat spre casă. Alții au rămas. La televizor, acasă, am văzut că cei mai organizați și veniți pentru imagine publică au profitat de prezența televiziunilor. Așa a fost și „mai an”.

Am un mare regret. Sincer. Sunt mâhnit de faptul că interesele mărunte ale unor orgolioși și vanitoși politici au dus la ruperea unor prietenii. Păcat.


2 comentarii:

Donkeypapuas spunea...

Domnule Crăciun,

îmi pare tot mai mult că am scăpat de partidul băsist ca să dăm de neo-băşinişti. Că altfel nu pot să înţeleg cum, în loc să fie promovate măsuri de reconstrucţie naţională, ni se aruncă în ochi mai vechile proiecte pe care le promitea Băsescu (marioneta FMI). Mai nou, se vântură acelaşi vechi proiect de regionalizare.

Dar nu-i nimic. Eu mă voi lupta şi cu ăştia. Şi sper că nu voi fi singurul.

PS: aţi observat sporita activitate a "organelor", care vor să dovedească prin marile cazuri cât de binefăcătoare sunt ele. Nu cumva să fie demis vreun ştăbuţ - s-ar împiedica lupta "antiteroristă" - şi nu cumva să se deschidă vreun dosar penal pentru abuz în serviciu. S-ar atenta la "organe", nu-i aşa?

Crăciun Florin spunea...

Donkey,

Am văzut și regionalizarea și am văzut și „lupta” organelor.

Cu regionalizarea ... nu am studiat. Am avut, cu ani în urmă, un proiect de regionalizare la nivelul instituției dar nu a fost aprobat. Erau în lucru alte variante. Este însă sigur că nici un proiect nu ar fi mulțumit pe toată lumea. Ca mai toată lumea sunt curios să văd cum va ieși. Pentru că vor fi mari probleme.