vineri, 5 aprilie 2013

Morar pleacă. Un pas către independența Justiției.

Daniel Morar, acest „luceafăr” al procuraturii din România, supărat nevoie mare pe urecheala trasă de Băsescu ieri, a hotărât să iasă din scenă nu înainte de a arăta lumii cât are de pierdut.

Orgolios, ros de vanitate, procurorul politician fără de partid dar iubitor amarnic de băsescianism, de impunere a interesului propriu în fața interesului general, Daniel Morar nu a putut suporta „trădarea lui Băsescu”. Înclin să cred că numirea lui la CCR a fost o manevră pentru ducerea în eroare a USL, scopul final fiind acela ca Ponta să îl accepte la Parchetul General ca urmare a „coabitării” dintre Ponta și Băsescu. Decât un habarnist la CCR, mai bine un „profesionist” la PG. Ce naiba, CCR nu poate da pedepse penale iar rostul lui în viață este acela de a băga oamenii la pușcărie prin presiuni asupra instanțelor de se impune, indiferent că oamenii sunt vinovați sau nu. Cum între timp Băsescu și Ponta au pus de o înțelegere politică cu privire la numirea procurorilor de la vârful parchetelor, s-a simțit trădat și a ieșit în media cu o declarație de despărțire. Asta nu va însemna că Daniel Morar va deveni un imparțial la CCR. Ferita Sfântul ! Va încerca, după mintea lui pusă între ghilimele, să „judece” de așa natură și să voteze în așa fel încât albul să devină negru și viceversa.

Iau de la Hotnews momentul „biblic”.

"Nu am nici o indoiala cu privire la procedura de detasare a mea in fruntea Ministerului Public. Insa in momentul in care presedintele si premierul iti spun ca e o mare problema de constitutionalitate sau ca esti o problema pentru sistem, trebuie sa pleci."

El nu are a-și reproșa ceva. Ceilalți nu știu să îi aprecieze profesionalismul și competențele. Care, după el, depășesc, cu mult, nivelul societății din România.

Iar în cuprinsul comunicării exemplifică cum este el superior tuturor:


„La expirarea celui de-al doilea mandat, in februarie 2012, am decis sa ramin in fruntea DNA ca sa protejez dosarele grele si procurorii.

Am acceptat sa preiau interimatul la Procuror General pentru acelasi motiv: sa le dau incredere colegilor, sa protejez dosarele, sa se bata in instanta pentru condamnari

In aceasta mare de incertitudine, a aparut la un moment dat o certitudine: oricine poate fi procuror general, mai putin Daniel Morar - a spus-o ministrul de justitie, premierul, presedintele Senatului.

Prin urmare, am decis sa ma retrag din aceasta cursa.

Dupa numirea la CCR trebuia sa devina evident ca nu mai aveam o miza pentru aceasta cursa.

Am renuntat la aceasta cursa pentru a-i da presedintelui Basescu marja de negociere cu ministrul Justitiei si a obtine pentru varful DNA cei mai buni oameni, asta era miza mea.

Doar oamenii foarte buni fac diferenta. Nu cei buni, nu cei medii. Doar oamenii foarte buni sunt cei care conteaza.

Prin urmare, in aceasta cheie trebuie inteleasa declaratia mea in care mi-am exprimat opinia ca in fruntea DNA trebuie sa fie un om din DNA.

Nu am intentionat sa incalc dreptul premierului Romaniei de a nominaliza pe cine vrea si nici pe cel al presedintelui de a numi pe cine vrea

Am vazut aseara ca aceasta atitudine nu convine. Mi s-a spus ca desemnarea procurorilor este o intelegere intre actorii politici si ca nu conteaza ce spun procurorii si judecatorii. 

Aseara am aflat ca sint pe cale sa provoc un conflict intre puterile statului

Am decis sa pun capat carierei mele in fruntea Ministerului Public, nu inainte de a va spune ca ceea ce au facut procurorii este un lucru extraordinar

Le spun magistratilor sa-si pastreze aceasta atitudine.

Cer Comisiei Europene sa manifeste aceeasi exigenta.

Nu am nici o indoiala cu privire la procedura de detasare a mea in fruntea Ministerului Public. Exista o lege exista un text o procedura validata si verificata. 

Insa in momentul in care presedintele si premierul iti spun ca e o mare problema de constitutionalitate, si iti spun tie Morar ca impiedici numirile de procurori, sau ca esti o problema pentru sistem, trebuie sa pleci
Voi cere Consiliului Superior al Magistraturii sa revoce detasarea mea.

Intrebat daca ramine la CCR, unde a fost numit prin decret de presedintele Basescu, Morar a spus "Da".

Da. El este cel mai bun. Nu contează cum îl vedem noi, o parte dintre cetățenii României. Dacă nu ne convine, ne putem trezi cu un dosar penal pentru te miri ce, dosar pentru care procurorii sunt îndemnați „să se bată în instanță pentru obținerea condamnării”. Afirmație lui este o grozăvie ! Procurorii nu sunt obligați, prin lege, să afle adevărul și să ducă la instanță doar cauzele în care fapta și vinovatul sunt dovediți. Procurorii sunt obligați să facă dosare penale, să le ducă la instanță și „să se bată” pentru obținerea condamnării. Ei bine maimuțoiule, tu ai fost, evident, un mare pericol public.

Niciun comentariu: