marți, 8 septembrie 2015

Politica este „înaltă”, dar ... să o știm și noi !

Două state, Germania și Franța ne-au băgat în ceață. Din cauza unei migrații apocaliptice din statele în care există o stare de conflict sau chiar de război între islamiștii de o anume orientare doctrinară și islamiștii de alte orientări doctrinare. Unii au devenit „teroriști”, calificați astfel de organismele internaționale sau doar de către anumite grupuri de state.

Teroriștii au susținere internațională. Fie sunt ajutați direct, cum este se pare ISIS de către Qatar, fie sunt ajutați prin neimplicare. Aici, sunt voci care acuză Turcia, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite etc. Teroriștii primesc bani (din toată lumea !), primesc arme moderne, primesc tehnică de luptă modernă (inclusiv sisteme de rachete de toate tipurile), primesc echipament și sunt susținuți logistic. ISIS „exportă” petrol cu care își finanțează războiul din Irak și Siria. Talibanii afgani „exportă” droguri. „Produsele” teroriștilor ajung și în statele europene. Acum ajung aici și „produsul” numit refugiați. Pe lângă ei, ajung și cei de care nu avem nevoie.

Acordul Schengen care a eliminat controalele la frontierele interne (frontierele dintre statele semnatare ale Acordului) impune un control sever la intrarea în spațiul protejat de Acord. Una din condițiile aderării la Spațiul Schengen este să ai frontiere sigure astfel încât să preiei asupra ta (a țării) garanția de securitate pentru toate celelalte state membre ale Acordului cu privire la migrația ilegală, traficul de persoane, traficul cu droguri, contrabanda, traficul cu arme și mijloace de producere a acestora etc.

Acordul Schengen nu elimină suveranitatea statelor aflate la frontiera externă a spațiului Schengen, mai mult, le cere mai multă suveranitate. Statele au fost obligate să își întărească legislația anti-migrație, să își întărească și completeze legislația pentru blocarea la frontiera externă a riscurilor de securitate pentru toate statele membre ale spațiului Schengen. Ei bine, am ajuns la situația absurdă ca toate aceste obligații să fie depășite de o situație absolut neprevăzută. Unele țări membre au încurajat și încurajează încălcarea obligațiilor angajate de statele de la frontiera externă cerând, în același timp, acelorași sate, să „cearnă” dintre imigranți doar pe cei care sunt „refugiați” din zonele de război.

Germania și Franța au transmis că primesc refugiații de război, că primesc migranții. Mesajele au fost greșit formulate și absurd susținute. A rezultat că Germania și Franța primesc toți migranții din zonele de conflict. Nu a fost nevoie de mai mult. Traficanții de persoane (o estimare recentă vorbește de 30.000 !) s-au pus pe treabă. Au început să atragă spre migrația către Germania sute de mii de refugiați din Turcia, Liban, Irak, Siria. Oamenii au crezut că soarta lor se va îmbunătăți pentru că au avut la dispoziție și declarațiile „inconștiente” ale Angelei Merkel - Germania se pregătește să primească până la 800.000 de imigranți ! În Ungaria erau, la un moment dat, peste 130.000 de migranți. Toți, dar absolut toți convinși că Germania îi așteaptă.

Așa-zisa acțiune umanitară a provocat dezordine în statele aflate pe drumul către Germania. Suveranitatea lor este pusă grav în pericol. Migranții încalcă, flagrant, legile respectivelor țări, le ignoră susținând sprijinul Germaniei. De parcă aceste țări ar fi doar niște teritorii oarecare, niște state aservite Germaniei care nu au dreptul la propria identitate. Este normală reacția lui Orban, premierul Ungariei. Omul se zbate să refacă suveranitatea țării sale pusă în grav pericol de valul migrator. Vor urma reacțiile la fel de dure ale premierilor celorlalte state afectate de valul migrator. Statele lor sunt la ananghie. Problema „siriană” și-a depășit propriile granițe și s-a mutat în Europa. Avem o mare problemă de statalitate. Avem o mare problemă de recunoaștere a statalității Greciei, Macedoniei, Serbiei, Ungariei. Migranții nu vor să le recunoască acestor state suveranitatea asupra teritoriului lor, dreptul lor de a dispune cu privire la cine intră și cine iese din țara lor, dreptul asupra bunurilor lor, obligația și dreptul lor de a proteja bunurile propriilor cetățeni etc.

Prostia plecată din Germania a generat alte prostii. Cota de imigranți are scopul de a salva imaginea Germaniei, de a arăta că prostia este asumată de toată Uniunea Europeană. Răspunsul mai multor state că acea cotă nu este admisibilă și că fiecare stat membru al UE va admite doar acel număr de imigranți capabil să îl asimileze. Este un semnal de solidaritate fără a acoperi și prostia.

Aproape toate statele membre ale UE au reacționat mai dur sau mai voalat. România, prin vocea lui Klaus Iohannis, va primi doar atâți migranți cât poate asimila și punct. În plus, Președintele Iohannis a exprimat și un alt punct de vedere care se poate numi și ordin de misiune pentru Poliția de Frontieră Română, Poliția Română, Jandarmerie, serviciile de informații, Justiție etc.: în România nu se va petrece ce s-a petrecut în celelalte state. Este evident că la frontiera României nu va fi o cale liberă pentru migranți. Vor fi opriți la frontieră și vor fi întorși pe teritoriul statului de unde au venit. ce va face mai departe statul vecin, este treaba lui.

În același timp, prin vocea ministrului de externe, Bogdan Aurescu, România atrage atenția că problema este în Siria și nu în Europa. Prin vocile autorizate, România spune că va amplifica ajutorul dat Serbiei pentru aderarea la UE ( a se citi în context, Serbia va fi sprijinită pentru un mai bun control al frontierelor și combaterii imigrației).

Europa trebuie să se implice, dacă tot a fost atinsă de „mila creștină”, în sprijinirea Turciei, Libanului, Iordaniei pentru păstrarea refugiaților în taberele deja constituite. Financiar în primul rând, logistic îndeosebi. Bunurile de care au nevoie refugiații sirieni pot fi duse în aceste tabere. Voluntari care să lucreze cu refugiații pentru realizarea tuturor obiectivelor propuse se găsesc. Materialele de construcție necesare dezvoltării taberelor și creșterii nivelului de viață al refugiaților pot fi duse cu vapoarele, trenurile, avioanele de care statele europene dispun.

Mai este ceva care trebuie clarificat.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Syrian_civil_war.png#/media/File:Syrian_civil_war.png


Guvernul lui Bashar Al-Assad este cu roșu, verde este zona acoperită de opoziția siriană, cu galben sunt kurzii, cu negru este ISIS, cu alb este Frontul al-Nusra, cu maro sunt zone disputate.

La Wikipedia (aici), sunt mai multe informații cu privire la războiul civil din Siria, informații care justifică migrația. Acolo, toată lumea luptă cu toată lumea, ba mai au și susținători internaționali.

Se poate gândi că acceptul migranților în Europa este și un semnal pentru implicarea UE, într-o formă sau alta, în acest război civil. Alături de America, desigur !

Rusia obține de la Bashar Al-Assad un port la Mediterana. Are Rusia nevoie. Pe lângă portul din Cipru, are nevoie de încă unul pentru a-și asigura un teritoriu în care să își dispună flota din mediterana. A trimis navele de luptă, a trimis materiale, armament, muniție, dronă, urmează să ajungă și avioane. Trecerea rușilor prin Bosfor a fost înregistrată. Imaginile nu pot fi contrazise, Putin a recunoscut că a trimis ce trebuie, că are de gând să apere ce a primit (portul și teritoriul aferent !). Normal că rușii nu vor sta cu mâinile în sân. Au început deja să lupte cu opozanții lui Al - Assad aflați „prin apropiere”.

America s-a dus în Turcia și dă cu bombele în capul celor de la ISIS. Acum văd o știre că dă și în capul unei formațiuni de opoziție din Siria care ... ocupă un teritoriu ce poate da de gândit. Nu dau cu bombe americanii doar așa, să se afle în treabă.

Se pare că opoziția are sprijinul europenilor și al SUA.

Ca să fie rezolvată problema siriană, statele lumii se vor înfrunta în Siria. Unii de o parte, alții de alta. Am mai spus, undeva, că migrația asta poate fi un semnal că în Siria se va ajunge la un conflict mai amplu. Pentru că am văzut undeva o limită în timp de primire a refugiaților sirieni de 5 ani, gândesc că anumite state implicate în „problema siriană” (SUA, Franța, Germania etc.) și-au stabilit atingerea unui obiectiv în această perioadă de timp. Prin război, normal.

După ce au făcut tot felul de scenarii în cercuri restrânse de gânditori strategici, după ce au provocat situația actuală de risc maxim pentru stabilitatea europeană, Franța și Germania cer, intempestiv, controlul la frontieră al migranților și verificarea statutului lor. Se primesc numai sirienii refugiați, restul să plece acasă la ei.

Ei bine, vom avea o perioadă de risc maxim în Europa. Cei care nu sunt refugiați însă au profitat de migrația asta promițătoare vor reacționa. Victimele vor fi europenii, în primul rând. Nu este exclus ca printre victime să fie și sirienii, cei „fericiți de soartă”.

În loc de o acțiune cu cap s-a ajuns la una de tot rahatul. Când ceva este să iasă prost, va fi gândită prost.

Să nu aud de migrație ilegală. Ilegalitatea apare doar atunci când autoritatea unui stat constată că migrantul nu are dreptul de intrare în acel stat și a intrat prin încălcarea legii. Dacă este să iau acest concept în considerare (îl iau !), toți migranții care refuză în statele prin care au trecut să fie înregistrați sunt ilegali. Indiferent de ce categorie ar fi ei. O ilegalitate încurajată de Germania și alte state care îi cântă în strună (cum este Austria).

Iar noi nu am fost primiți în Schengen pentru că ... ce ?!

Niciun comentariu: