joi, 5 mai 2011

Bucureștiul are probleme.

Ieri am fost la o discuție. Era vorba despre București și despre un proiect liberal major cu privire la capitală. Adrian Crăciunescu nu a participat. Am citit însă pe blogul lui un articol interesant despre „inutilul bulevard Victoriei-Uranus”.

Nu sunt un „utilitarist” să iau de bună orice tâmpenie când vine vorba despre sistematizare într-o localitate. Totuși, în naivitatea mea, credeam că acest mult discutat și sancționat juridic bulevard ar fi o soluție pentru traficul foarte aglomerat în zona centrală a Bucureștiului. Când colo, ce să vezi ! Proiectul nu are în spate un studiu serios, nici unul dintre inițiatori nu știe, la această oră, câți beneficiari ai traversării ce o presupune noul bulevard vor fi. Bașca faptul că inițiatorii și susținătorii proiectului nu au luat în calcul existența altor variante pentru realizarea scopului enunțat. Iar Adrian vine și ne vorbește despre ele. Foarte interesantă postarea lui. De aceea trec de la naivitate, documentat fiind, la susținerea ideilor expuse de Adrian pe blogul lui.

Doar pe timpul lui Ceaușescu s-a mai demolat aiurea cum se demolează azi în România. În special în București. Tare îmi este teamă că Bucureștiul va deveni un oraș fals, o copie nereușită după modele trăznite. În loc să creem și să ne protejăm identitatea copiem aiurea și permitem să ne fie mutilată identitatea culturală.

Trec de partea lui Adrian fără discuție. Să împiedicăm continuarea acestui proiect care satisface orgolii personale fără a da ceva comunității bucureștene. Bani aruncați în vânt.

4 comentarii:

Lilick Auftakt spunea...

Adrian are intotdeauna dreptate, ca sa zic asa. :)

Iata ce mai spune:

ADRIAN spunea...
@Bibliotecaru: ma tem ca dl Paleologu este un demagog gaunos si fara rusine. "In timpul serviciului sau" (ca sa imi aduc aminte de armata) s-au intamplat lucruri deosebite. In timp ce el se dadea in barci mediatice, colegii de guvern au lasat ministerul sau fara resursele de 2% din jocurile de noroc ce finantau restaurarea monumentelor. Domnia sa nici n-a stiut, a inghitit in sedinta de guvern si apoi a promis ca "va gasi resurse alternative". Cand el putea sa faca cel putin doua exproprieri ce se initiasera ca procedura inca din timpul lui Iorgulescu - Moara Assan si Kiseleff 37, domnia sa n-a gasit altceva mai bun de facut decat sa incerce sa pasesze raspunderea catre municipalitate. Nici macar Hanul Solacoglu din Calea Mosilor n-a fost in stare sa-l salveze caci in timpul ministeriatului sau acesta a fost scos la vanzare iar ministerul putea sa-si exercite dreptul de preemtiune. Despre ce vorbim aici? Demagogie sau pura nerusinare? Acest domn este o pleasca egala cu multimea vida daca mai are si tupeul sa emita astfel de gogosi.

Crăciun Florin spunea...

Lilick,

Îmi place ce scrie și mai ales faptul că se dăruiește profesiei și specializării sale. I-am devenit fan.

ADRIAN spunea...

@Cepeca: multumesc mult pentru apreciarea articolului, imi cer scuze ca n-am putut reactiona inca de ieri cand am vazut in fuga materialul. Acum ma vad nevoit sa multumesc si pentru flatarile din comentarii :))
Asadar: Multumesc Lilick, multumesc Cepeca!

In legatura cu ce scriam eu in articolul meu s-au mai pronuntat si altii, poate mai destepti decat mine. Problema rezistentei la acest proiect a fost perceptia ca argumentele contra erau covarsitor sentimentale ceea ce nu e corect. Ca se militeaza pentru pastrarea "unor maghernite" cand "orasul trebuie sa se dezvolte". Aceste doua chestiuni nu trebuie sa se gaseasca neaparat in antagonism. De aceea am incercat sa sintetizez o serie de motive mai rationale care sa arate ca se arunca bani si se strica la oras in conditiile iin care rezultatele sunt incerte. Am sa mai comentez mai pe seara caci acum trebuie sa fug la treaba!

Crăciun Florin spunea...

Adrian,

Să ai spor azi și te voi citi când vei posta.