sâmbătă, 12 mai 2012

Mang și plagiatul

Presa portocalie și nu numai are „ce mânca” o bună perioadă de timp pe seama lui Mang, ministrul nou la educație, care a comis, probabil, furtul de idei, de text, de concepte. A plagiat, spun autorii incendiarelor articole și comentatorii fără număr, fără număr.

Nu mă pronunț. Nu am cercetat cazul și nici nu o să depun efort în acest sens. Observ doar că „subiectul Mang” acoperă o parte din preocupările anti-USL/Ponta ale băsescienilor. Foarte bine. Mang trebuie lăsat la bătaie. Trebuie să provoace și să reziste atacurilor. Nu diferă cu nimic, ca om din lumea didactică, de ceilalți. Moda sau metoda preluării unor texte care conțin concluzii ale cercetărilor altora s-a impus la recomandarea multor conducători de lucrări academice. Pune și pe ăla, ia de la ăla, copie de la ăla, concluzionează de la ăla, nu uita pe ăla ... astfel că, probabil, aproape toate lucrările academice din România sunt construite pe sistemul copy-paste. Rar, pe ici-colo, câte unul mai ambițios, pune întrebări și caută răspunsuri după mintea lui și nu caută rezultate deja acceptate.

Am citit, cu ani în urmă, diferite lucrări în domeniul dreptului. Atunci când lecturile lor, credeam eu, sunt obligatorii. Când am trecut la lecturi din plăcere am avut surpriza să găsesc în lucrările înaintașilor aceleași idei, aceleași rezultate, aceleași aprecieri fără ca în lucrările de referință cerute de facultate să găsesc trimiterea la autorul, probabil, original. Cărțile din cărți se fac. Ce mă amuză, cel mai mult, este că aprigii critici ai lui Mang sunt, mai mult ca sigur, în aceeași poziție ca a acestuia.

Recomand Evenimentul Zilei pentru lectura „în termeni corecți” a crimei lui Mang. În astfel de situații, critica „dușmanului„ este mai completă decât a prietenului.

Politic, criza asta de imagine a noului guvern Ponta trebuie lăsată să se epuizeze. Până vor descoperi că Mang este o țintă falsă, va fi prea târziu.

Niciun comentariu: