vineri, 25 mai 2012

Așa da. Este foarte bine.

De pe juridice.ro iau informația despre proiectul OU privind reducerea unor cheltuieli publice și întărirea disciplinei financiare.

De mult timp am susținut faptul că prezența oficiilor juridice în cadrul instituțiilor publice nu justifică contractarea asistenței juridice din partea instituțiilor publice de la casele de avocatură. Asistența juridică a unor case de avocatură a devenit, în timp, o gaură uriașă prin care banii de la buget s-au scurs, „legal”, în buzunarele mafioților care au susținut guvernul PDL-UDMR.

Ca unul care am condus un oficiu juridic și cunosc situația pot spune că nu am avut nevoie, vreodată, de o asistență din partea unei case de avocatură. Indiferent de cauza în care instituția în care am lucrat a fost chemată în judecată. Pot spune că am avut colegi care „s-au luptat” în instanță cu avocați reputați și au câștigat. Mai mult, am primit în rândul consilierilor juridici avocați, tineri ei însă foarte bine pregătiți, oameni care au evoluat în timp și care au devenit cunoscuți în domeniu.

Apreciez în mod deosebit acestă măsură. Faptele îmi dau dreptate. Valeriu Stoica a „acordat” asistență juridică unor instituții publice până le-a adus la sapă de lemn. Nu mai spun de Elena Udrea. PDL și UDMR sunt pline de avocați care au profitat de puterea portocalie pentru a suge cu nesimțire de la bugetul de stat. Culmea, nici nu li s-a cerut performanță. De nici un fel. Nu pot spune că toți avocații care au acordat asistență juridică instituțiilor publice au lucrat de mântuială însă pot spune că nu era nevoie de aceste contracte.

Sper ca noua guvernare să se țină pe poziție în acest domeniu. Este și o șansă pentru corpul consilierilor juridici de a reveni în prim-planul domeniului juridic din România. Să redevină ceea ce s-a vrut atunci când au fost creați în perioada interbelică: avocații statului.

Niciun comentariu: