sâmbătă, 26 aprilie 2014

Kelemen Hunor se joacă cu focul. Modelul rusesc al intervenționismului în alte state nu îl pot ei aplica în România.

Am citit cu stupoare o declarație de azi a lui Kelemen Hunor, ca răspuns la o afirmație a Monicăi Macovei.

Agerpres. „Kelemen Hunor (UDMR) o contrazice pe Monica Macovei (PDL) cu privire la respectarea drepturilor minorităților naționale”.

Inițial m-am gândit că este doar o declarație de nuanță. Apoi am constatat că este o declarație care privește fondul problemei minorităților naționale, fond care exclude poporul român de la decizia cu privire la situația minorităților naționale pe propriul teritoriu.

Monica Macovei a făcut o declarație politică prin care a reamintit că în România am rezolvat problema minorităților naționale: „Cred că România a rezolvat problema drepturilor minorităților, este dată drept exemplu multor state membre. UDMR folosește această chestiune pentru a avea un rost al existenței”.

Declarația lui Kelemen Hunor este agresivă, pe fond, la adresa României și a poporului român:

Atunci putem vorbi de un standard la un nivel european când spunem noi, maghiarii, că s-a rezolvat problema drepturilor minorităților naționale. Până când noi nu spunem acest lucru, când spune altcineva, când spune Monica Macovei, atunci lăsați-mă să am o oarecare îndoială. Să ne întrebe pe noi, dacă cineva vrea să știe, ce credem noi despre comunitatea noastră, despre viața comunității noastre și despre viitorul comunității și când spunem noi că e OK, atunci va fi OK. Până spunem că nu e OK, degeaba spune Monica Macovei că e, pentru că nu e. (...) Sigur că nu sunt rezolvate problemele, pentru că altfel nu am mai milita și nu am mai pune în programul nostru problematica minorităților naționale și a comunității maghiare”.

M-a deranjat teribil declarația lui Hunor. Este mai degrabă declarația unui lider al unei populații ocupate prin forța armelor iar el este liderul care luptă pentru libertățile acelei populații anulate de invadator. Kelemen Hunor elimină din problematică nu doar pe politicianul Monica Macovei ci pe toți românii. Practic, noi, românii, nu am avea dreptul să ne pronunțăm cu privire la statutul minorităților naționale, mai ales a minorității maghiare. Doar ei, cei de la UDMR care se reclamă a fi reprezentanții minorității maghiare au dreptul să decidă dacă statutul acestei minorități în România este sau nu deosebit.

Iar dacă îmi aduc aminte de politica Budapestei cu privire la minoritatea maghiară din statele vecine și dacă pun alături și comportamentul Rusiei vizavi de Ucraina, trag concluzia că maghiarii vor să profite de tulburările din Ucraina în speranța că Rusia va reuși să desfacă țara vecină astfel încât să avem aici, la frontieră, un stat în care „problema minorităților” este rezolvată după cum doresc maghiarii: regiuni autonome teritorial, administrativ și politic. Un stat în stat. Dacă rușii vor reuși în Ucraina, sigur UDMR și celelalte formațiuni politice maghiare împreună cu guvernul de la Budapesta vor cere același lucru în România.

Când mă gândesc că maghiarii din UDMR au ajuns să ne guverneze prin grija lui Ponta și a aliaților lui din USD mă apucă toți dracii. Când mă gândesc că Ponta și ai lui din USD vor să dea legi care să faciliteze UDMR realizarea obiectivului lor final, înființarea statului secuilor în interiorul României îmi vine să le mut fălcile. Poate că românii vor înțelege în ce mare pericol ne aflăm și vor merge la vot în număr mare astfel încât să eliminăm din Parlamentul European pe maghiari, să scădem numărul socialiștilor lui Ponta din același parlament iar mai apoi să prăbușim PSD și aliații acestuia la alegerile prezidențiale iar în 2016 la alegerile locale și parlamentare. Musai trebuie să revenim la mândria de a fi români.

Niciun comentariu: