vineri, 24 iulie 2015

Avem Master Plan de Transport dar îl avem degeaba. Probabil că va rămâne doar pe hârtie și în calculatoare.

HotNews (aici).

Am preluat și pus imaginea care prezintă scenariul optimist. Scenariu care are condiții ferme. Condiții care nu se pot realiza după cum se mișcă acum guvernul handicapatului Ponta.

Conditia - cheie pentru acest ultim scenariu este ca oficialii Comisiei Europene sa aprobe in cazul Romaniei o asa numita clauza de reforma structurala, adica derogare de deficit de 0,5% PIB/an timp de patru ani incapand cu 2017, insa pentru ca acest lucru sa se intample e nevoie de responsabilitate si actiune din partea autoritatilor romane in viitor imediat. De precizat ca cele doua scenarii, cu sau fara clauza de reforma structurala, afecteaza in principal componenta rutiera, componenta pe care se pune cel mai mare accent in Master Plan, cel putin pe urmatorii cinci ani.

Conform descrierilor Comisiei Europene,  pentru a fi pe deplin operationala din 2017, asa cum doresc oficialii romani de la Transporturi, "clauza de reforma structurala" presupune reforme majore in sistem, care sa aiba efecte bugetare pozitive directe pe termen lung si care trebuie puse in aplicare pe deplin. Totul insa intr-un cadru financiar bine stabilit si fara cresteri  nesustenabile de deficit precum cele preconizate odata cu adoptarea Noului Cod Fiscal si a masurilor de taiere a taxelor si crestere a salariilor”.

După ce citești condițiile pentru ca Master Planul de Transport să poată fi pus în aplicare, vezi și cauzele pentru care el nu poate fi îndeplinit. Codul fiscal nou care golește visteria bugetară cu mai mult decât trebuie încălcându-se astfel ținta de deficit convenită anterior cu CE, cu FMI. Peste toate se mai adaugă creșterile de salarii și alte alea sub imperiul populismului stimulat de alegerile de anul viitor.

Adaug aici și tembelismul ministrului de finanțe care se lăuda la presă că și noi putem face ca alții care au deficite mai mari și se dezvoltă economic. Creatura idioată, nu am cum să îi spun altfel, știe, sigur, care sunt condițiile impuse de reglementările europene. Nu poți activa „clauza de reformă structurală” dacă tu încalci țintele de deficit. Nu ți se acceptă nici o motivare. El trăncănește iresponsabil că CE va accepta până la urmă ce vrem noi ... bla, bla, bla. Individul copie comportamentul Syriza din Grecia fără a avea însă anvergura unui tip ca Varoufakis. Nu este singurul care mănâncă rahat. În guvernul ăsta al nostru parcă sunt plecați cu pluta cu toții. Fiecare vrea pe a lui fără să se încadreze într-o politică comună.

Guvernul Ponta nu mai are țintă de guvernare. Guvernul Ponta nu mai gândește la viitor. Guvernul Ponta este incapabil să guverneze pentru viitorul țării, guvernează pentru avantajele minore ale partidului calculate la numărul de voturi posibil de obținut la alegerile viitoare. Efortul de a face Master Planul de Transport este anulat de inițiativele personale ale unora și altora. Finanțistul Teodorovici și Victor Viorel Ponta vor să rămână în istorie ca cei care au redus taxele și impozitele, Ponta și Plumb vor să rămână în istorie (istoria scurtă, istoria politică, propagandistică) ca cei care au mărit salariile și alte venituri, Rus și ai lui vor să rămână cu Master Planul de Transport iar noi vom rămâne cu praful de pe tobă.

Din moment ce a fost elaborat, negociat și acceptat de CE, guvernul ar fi trebuit să concentreze toate eforturile pe realizarea lui. Este sigur că ar fi calculat cu mai multă atenție posibilitatea scăderilor de taxe și impozite, ar fi calculat cu mai multă atenție posibilitatea măririi salariilor. Nu s-ar fi repezit aiurea să le facă pe toate odată. Se puteau face în timp, se putea ajunge la o convenție cu opoziția pentru etapizarea realizării tuturor acestor obiective. Cu mai multă inteligență, se putea da drumul la realizarea Master Planului de Transport dar și la realizarea reducerii fiscalității și creșterea salariilor. Dar în timp, cu o gândire orientată către obiectivele strategice necesare dezvoltării țării. 

Nu ai cu cine, dom'le. Nu ai cu cine. Ponta și guvernarea lui devine pe zi ce trece cea mai periculoasă guvernare de după 1990 încoace. Prin urmările pe care actele de guvernare le vor avea asupra întregii țări.

Niciun comentariu: