miercuri, 18 iulie 2018

Declarațiile de presă ale președintelui PNL, Ludovic Orban – 18 iulie 2018



Salut decizia Curții Constituționale, care a oprit temporar tentativa lui Liviu Dragnea de a jefui 10 miliarde de euro – acțiunile celor mai profitabile companii de stat și de a le arunca într-un coș care să transforme această avuție națională a României într-o pușculiță de partid pentru PSD.

De asemenea, visul lui Dragnea de a apărea pe prima copertă a manualelor realizate în sistem de editură pedagogică în regim de monopol a eșuat temporar și dnul Dragnea nu va apărea pe coperta manualelor. Și noi nădăjduim că în continuare manualele pentru copii vor fi rodul creativității, rodul unei competiții între companii care să genereze manuale cât mai interesante și cât mai folositoare copiilor.

Nu putem să nu remarcăm ca un fapt pozitiv amânarea analizării sesizării PNL privitoare la Codul de Procedură Penală pentru toamnă. În acest timp, Comisia de la Veneția, prin experții desemnați în urma sesizării PNL prin intermediul Adunării Parlamentare a Consiliului Europei suntem convinși că vor emite cel puțin un raport preliminar, care ar urma să fie supus dezbaterii și aprobării în plenul Comisiei de la Veneția.

Regretăm că în privința celor două legi ale Justiției, 303/2004 și 317/2004, CCR nu a așteptat să se pronunțe până la aprobarea punctului de vedere formulat de experții care au pregătit proiectul de raport și au respins practic sesizarea PNL și a partenerilor noștri din Opoziție.

(A fost o întâlnire la sediul PNL cu domnul Blaga și foștii PDL-iști, dv. nu ați participat. Înțeleg că nu ați fost invitat...)

Cum adică nu am participat? I-am salutat pe toți colegii mei de partid, am discutat cu colegii. În rest, fiind vorba de o discuție pe care a generat-o colegul meu, domnul Blaga, e o discuție la care are dreptul orice membru al PNL, sediul PNL e deschis la orice fel de discuții, dezbateri, între membrii PNL.

(Domnul Blaga spunea că e nevoie de o mai bună comunicare între vechiul PDL și vechiul PNL, că aici ar fi anumite probleme care ar putea fi rezolvate printr-un dialog mai bun...)

În ce mă privește eu sunt deschis dialogului cu toți membrii PNL, indiferent de unde provin, indiferent ce funcții ocupă, atâta timp cât au ceva de comunicat în interiorul partidului, cât au idei benefice, cât se implică în activitatea partidului și în îndeplinirea obiectivelor, eu sunt un om deschis la dialog și comunicare. Și, de asemenea, sunt deschis la orice îmbunătățire a comunicării în interiorul partidului și în exteriorul partidului.

 (Prezența dv. la această întâlnire nu ar fi fost utilă tocmai în sensul acesta?)

Vă repet, am discutat cu toți colegii mei de partid, cu fiecare în parte m-am întâlnit de mai multe ori. A fost o discuție pe care a vrut să o aibă domnul Blaga, care să ne aducem aminte că domnul Blaga a avut de suferit 2 ani de zile, este un om care în momentul în care a început urmărirea penală împotriva sa – ca și în cazul meu – s-a retras din funcția de co-președinte, nu a mai candidat la Parlament, a făcut un pas în lateral, iar astăzi este achitat și probabil a vrut să aibă o discuție cu colegii săi mai apropiați. O chestiune, pe care încă o dată o repet, am fost informat, am fost de acord și orice fel de discuție are loc în sediul partidului între colegi, membri ai PNL, este binevenită.

(I-ați propus să fie inclus pe lista la europarlamentare?)

Nu, toată lumea pune... Am văzut și știri că am avut o discuție cu domnul Antonescu și domnul Blaga despre europarlamentare. Nu am avut discuții. Pe data de 4 august vom stabili criteriile, calendarul și procedura de desemnare a candidaților pentru Parlamentul European, vom aplica aceste criterii pentru orice candidatură care se va depune. Numai că depunerea candidaturilor va începe după aprobarea hotărârii Consiliului Național, ca atare, la ora actuală oricine vorbește despre liste – că am văzut liste date în presă în care figurau tot felul de nume care au și anunțat public pe conturilor lor de Facebook că nu intenționează să candideze pentru Parlamentul European, au apărut liste fictive, liste false, și din păcate în mare parte PNL este supus unui bombardament de fake-news, de știri false, care nu au legătură cu realitatea din partid. Ca atare, cine vrea să candideze va trebui să-și depună candidatura după hotărârea Consiliului Național care va avea loc în data de 4 august și la finalul procedurii vom lua decizia de alcătuire a listei în conformitate cu criteriile pe care le vom stabili.

(Ce ați discutat cu dnul Crin Antonescu?)

Acuma nu o să vă dezvălui ceea ce discut cu un vechi prieten în discuții între patru ochi.

(Revine în politică?)

Nu mă întrebați, dacă are ceva de spus domnul Antonescu, spune domnul Antonescu. În ceea ce mă privește îl cunosc pe domnul Antonescu de o bună bucată de vreme, am fost alături în marea majoritate a bătăliilor, și ca atare este un om cu care îmi face plăcere să vorbesc.

(I-ați cerut dv. să se implice mai mult în viața PNL?)

Nu i-am cerut pentru că știu că domnul Antonescu de fiecare dată se implică atât cât dorește domnia sa și cum simte că poate să fie util PNL. Nu are nevoie domnul Antonescu de invitații speciale, dacă domnul Antonescu simte nevoia de a face ceva, face.

(Domnia sa a spus că se retrage din viața politică. Este această întâlnire un mesaj că încearcă să revină?)

Acuma toată lumea încearcă să interpreteze o întâlnire în fel și chip. Vă repet, dacă domnul Antonescu are ceva de spus, spune domnul Antonescu.

(Cine a inițiat această întâlnire?)

A fost o întâlnire întâmplătoare, în care este adevărat că stabilisem întâlniri cu amândoi, numai că s-a întâmplat să ajungă aproape în același timp. Și oricum, mi-a făcut plăcere să port o discuție cu domnul Antonescu și domnul Blaga, care sunt de fapt cei care au semnat fuziunea între Partidul Național Liberal și Partidul Democrat Liberal după alegerile europarlamentare și am purtat o discuție foarte interesantă mai mult referitor la trecut decât referitor la viitor.

(Simițiți că această fuziune s-a dus până la capăt, există unitate clară în partid, mai ales că vedem genul acesta de întâlniri cum a fost cea de astăzi?)

Nu a mai fost nicio întâlnire, asta a fost o întâlnire specială la care probabil colegul meu de partid, domnul Blaga, a simțit nevoia să poarte această discuție care nu reprezintă nimic rău, nu arată în niciun fel că ar exista probleme în PNL, ci probabil...și aici și trag nădejde că determinarea, militantismul, organizarea, să se îmbunătățească prin implicarea tuturor colegilor mei.

(Putem recunoaște că este o premieră o astfel de întâlnire în viața unui partid din România?)

Partidul Național Liberal este rezultatul unei fuziuni între două partide, între PNL și PDL. Acuma, că au simțit nevoia...probabil mai au loc astfel de întâlniri între oameni care au fost afini și care au dezvoltat o apartenență la o formațiune politic mai mult timp, și probabil că încă va mai dura o perioadă, dar în ceea ce privește PNL este un partid coerent, un partid unit, un partid în care deciziile se iau în forurile statutare și care pune în practică toate deciziile care sunt luate în forurile statutare.

(V-ar deranja să se repete acest gen de întâlniri?)

Nu cred că se vor repeta.

(În timp ședinței dv ați stat la dv în birou în timp ce colegii de la vechiul PDL au stat separat...)

Vă repet, am discutat cu fiecare individual. Nici nu a fost vorba să particip eu în vreun fel la această discuție și probabil au avut și chestiuni care țin de istoria lor, de ceea ce au făcut de-a lungul timpului împreună. Nu mi s-a solicitat prezența și nu am solicitat eu să fiu prezent la această întâlnire. Pe de altă parte, vă repet, am discutat cu toții.

(Va fi domnul Blaga șef de campanie la europarlamentare anul viitor?)

În privința tuturor deciziilor legate de lista pentru europarlamentare, de strategia de campanie, de echipa de conducere a campaniei, le vom lua după data de 4 august. Sigur că sunt convins că domnul Blaga ar fi extrem de util în echipa de campanie a PNL.

(Veți stabili clar un procent pe care partidul trebuie să-l atingă la europarlamentare?)

Cu siguranță PNL va avea un obiectiv. Pe de altă parte, a avut loc un congres. La acest congres a fost adoptată o moțiune cu 80%, în moțiune sunt stabilite obiectivele PNL: câștigarea alegerilor prezidențiale, câștigarea alegerilor locale și câștigarea alegerilor parlamentare. Odată cu adoptarea moțiunii și echipei de conducere la congres, echipa de conducere și partidul în ansamblul său are obligația de a pune în practică obiectivele care sunt stabilite în moțiunea votată la congres.

(O ordonanță de urgență mâine?...)

Sincer nu cred că se va emite (pe amnistie și grațiere). Oricum am tras semnale extrem de serioase, sper să nu îndrăznească totuși să comită o asemenea ticăloșie care ar arunca România în aer. Oricât de deplasat, oricât de disperat ar fi Dragnea, aici e vorba de mulți actori instituționali care ei vor răspunde în cazul în care se va lua o astfel de decizie și care își vor asuma o răspundere imensă în plan personal. Și nu mi se pare că mulți dintre ei sunt dispuși să facă lucrul respectiv. Sigur că am urmărit că a fost convocat Biroul Permanent de la Senat, și de la Cameră de curând probabil că a fost convocat...Asta nu e neapărat un semn că ar exista o intenție neapărat pentru ziua de joi, pentru că oricum Parlamentul e în sesiune extraordinară și oricum în conformitate cu Constituția, în cazul emiterii de ordonanțe de urgență, dacă Parlamentul nu ar fi convocat în sesiune, e suficientă convocarea Parlamentului în sesiune extraordinară într-un termen de maximum 5 zile de la emiterea OUG. Adică nu aș privi semnalul, mai degrabă din informațiile pe care le avem este o chestiune legată de forma în care a fost adoptată Legea privind taxarea offshore.

(Cum vedeți faptul că președintele Klaus Iohannis nu a ieșit cu niciun comunicat, cu nicio declarație după întâlnirea de astăzi cu dna premier Dăncilă?)

Nu am ce să comentez, probabil nu a simțit nevoia să comunice pe temele pe care le-a avut cu doamna Dăncilă.

(Credeți că ar fi trebuit să se discute și despre această OUG în cadrul discuțiilor?)

Am convingerea că s-a discutat, nu am nicio îndoială în privința asta că domnul președinte i-a atras atenția doamnei prim-ministru, chiar dacă nu cunosc conținutul acestor discuții, dar sunt convins că președintele – care întotdeauna a manifestat o preocupare și o atitudine extrem de fermă în privința măcelăririi legilor Justiției și în privința emiterii unor acte normative care să afecteze regimul drepturilor și libertăților – a avut întotdeauna o atitudine fermă.

(Dar această tăcere, această tăcere suspectă a zilei de astăzi, ieșirea domnului Iohannis și a doamnei Dăncilă ridică unele semne de întrebare legat de ce se va întâmpla mâine. Tocmai de aceea vă întreb, nu credeți că era mai bine că cei doi...comunicau și ne spuneau ce s-a întâmplat?)

Să așteptăm ziua de mâine.

(Aveți siguranța că președintele și-a luat toate garanțiile că mâine nu se va întâmpla nimic?)

Ei, știți cum e cu toate garanțiile...Nu știu dacă doamna Dăncilă are decizia la purtător, dacă cumva are butonul de comandă în exteriorul său...Dar eu cred că nu se va da mâine nicio OUG.

(Cu domnul Dragnea ați vorbit dv.?)

Nu. Ce să vorbesc cu domnul Dragnea, nu am decât o singură solicitare pentru domnul Dragnea, să părăsească funcția de președinte al Camerei Deputaților pentru că distruge imaginea acestei instituții și pentru că nu mai are niciun fel de legitimitate să ocupe această înaltă poziție în statul român.

Niciun comentariu: