vineri, 30 noiembrie 2018

Autostrada Unirii, Iași - Tg. Mureș


Aseară, urmărind emisiunea de la Digi24 cu Crin Antonescu am reținut, cu plăcere, o afirmație a lui: „se spune că Uniunea Europeană se termină unde se termină autostrăzile”. Mi-a plăcut. Mi-a plăcut pentru că îmi confirmă o nemulțumire, veche, chiar foarte veche. Mai toate guvernele post-decembriste au făcut câte ceva doar pentru anumite regiuni ale țării, Moldova fiind aspru pedepsită prin excluderea ei de la programele de dezvoltare. Nu trebuie să ne mai mire de ce unele regiuni ale țării, mai ales unele municipalități, au o dezvoltare excelentă! Este meritul lor, a oamenilor de acolo care au știut să profite, inteligent, de șansele oferite de ... interesele private ale unor politicieni care au deținut puterea la cel mai înalt nivel. Și Adrian Năstase s-a folosit de putere pentru profitul personal, dar a dovedit că este incapabil să vadă o țară din vârful piramidei administrației. Șoseaua rapidă pe patru benzi s-a oprit la Tărtășești. Nu a mers mai departe. De acolo mai departe drumul a rămas tot la două benzi.

Deși este ciudată adoptarea unei legi pentru a construi un drum, accept ideea că măsura extremă a fost necesară. Existența legii obligă Guvernul să îi aloce fonduri la construcția bugetului. Dacă altfel nu s-a putut! Mai ales că cei care au fost cu ochii pe declarațiile politicienilor puterii PSD-ALDE-UDMR au sesizat declarația infractorului Liviu Dragnea potrivit căreia acest drum i se pare inutil!

Pun mai jos declarația președintelui Klaus Iohannis după semnarea decretului de promulgare a legii (o minune totuși că au luptat pentru ea și PSD-iștii!).
În ajunul aniversării Centenarului, am promulgat Legea „Autostrăzii Unirii”. Mesajul este cât se poate de clar: la 100 de ani de la înfăptuirea idealului național, guvernanții au obligația de a face unirea reală. Din acest moment, Guvernul este obligat legal să acționeze pentru a se construi un drum de mare viteză între două provincii istorice, Moldova și Transilvania. Politicienii trebuie să livreze ce au promis și să fie responsabili față de cetățeni, dar și față de viitorul țării noastre. O Românie fără autostrăzi este o Românie condamnată la subdezvoltare.
Da, politicienii trebuie să ... Dar noi nu avem politicieni la guvernare, deocamdată, care să facă ceva care să îi diferențieze de ceilalți cetățeni. Clica PSD-ALDE are doar interese meschine, personale, fiecare încercând să obțină cât mai mult pentru sine nu pentru a servi cetățenii în numele și pe seama cărora guvernează.

PNL și-a stabilit ca obiectiv major realizarea acestei autostrăzi sau drum rapid. Pentru asta are deja un program. Pun mai jos o comunicatul de presă al PNL după promulgarea legii.
COMUNICAT DE PRESĂ: PARTIDUL NAȚIONAL LIBERAL A DEMARAT CAMPANIA PENTRU CONSTRUIREA `AUTOSTRĂZII UNIRII`
Partidul Național Liberal a demarat campania pentru Autostrada Iași-Târgu Neamț-Târgu Mureș, obiectivul principal fiind acela de a determina guvernarea actuală să inițieze demersurile necesare pentru construirea autostrăzii, absolut necesară pentru dezvoltarea Moldovei.
În cadrul campaniei PNL pentru Autostrada Unirii se va desfășura și o campanie de strângere de semnături și distribuire pliante de informare, în condițiile în care mobilizarea opiniei publice pentru susținerea construirii Autostrăzii Iași-Târgu Neamț-Târgu Mureș este esențială. În acest sens, PNL a inițiat petiția publică „Autostrada Unirii cu bani europeni” pentru a determina guvernul României să asigure finanțarea autostrăzii din bani europeni, gratis, fără alte costuri ascunse prin formule de tip parteneriat public-privat. Petiția poate fi semnată la www.pnl.ro/petitieA8.
Construirea autostrăzii Iași-Târgu Neamț-Târgu Mureș este un obiectiv asumat de Partidul Național Liberal, care va asigura legătura dintre Moldova și Ardeal și Vestul Europei și va crea premisele pentru a genera locuri de muncă mai bine plătite și va impulsiona dezvoltarea economică, creșterea investițiilor, exporturilor și turismului. Până în acest moment, pentru zona Moldovei, lipsa infrastructurii corespunzătoare a condus la creșterea discrepanțelor și a decalajelor interregionale, la accentuarea migrației și la o rată și mai redusă a investițiilor străine comparativ cu restul țării, bunăstarea județelor din Moldova fiind în mod clar afectată.
Potrivit legii promulgate ieri de președintele Klaus Iohannis pentru construirea Autostrăzii Unirii, ministerul Transporturilor trebuie să demareze, în 30 de zile, procedurile necesare pentru realizarea autostrăzii.
În acest sens, PNL somează guvernarea PSD-ALDE să transmită la Comisia Europeană cererea de finanțare din bani europeni a autostrăzii Iași – Tg. Mureș.
Moldova, la fel ca restul țării, are urgentă nevoie de autostrăzi care să meargă spre vest și sud. Către Ungaria și Bulgaria. La Moldova leg și Tulcea dar și Brăila, Buzăul. Chiar dacă nu fac parte din zona Moldovei. Și ele sunt la fel de vitregite. Sigur, nu avem cum să ne punem speranțele în actuala guvernare catastrofală a PSD-ALDE-UDMR. Să sperăm că lumea va înțelege, după coșmarul acestor guvernări, că așa zisele „sancțiuni ale partidelor politice la vot” sunt tâmpenii lansate în media de iresponsabili, de idioți, indiferent de numărul diplomelor și titlurilor academice cu care se împăunează. Ei, cei care au lansat această idee precum și jurnaliștii care li s-au alăturat sunt responsabilii direcți ai acestor guvernări catastrofale. Dacă nu ieși la vot, accepți să te conducă proștii! Zicala s-a confirmat, cu prisosință!

Niciun comentariu: