luni, 22 iunie 2009

Greata cu Mircea Mihaies


Am avut neinspiratia sa citesc in EvZ cometariul lui Mircea Mihaies. Nu sunt un cititor constan al ziarului iar al acestui "intelectual de bine" nici atat. Azi, dracul m-a pus, am citit. Mi-a venit greata. Profunda, din adancul fiintei mele. Cercetand pe google, am dat de alte articole despre acest "intelectual" si mi-am format convingerea ca este "o caracatita". Ahtiat dupa bani si glorie se urca in barca celui pe care l-a spurcat mai daunazi. Asa a facut cu Basescu - in 2000 la porcait ca din 2004 sa ii devina scriitor de curte. Am senzatia ca panarama intelectuala (ramane un mare semn de intrebare atributul "intelectual") este o copie a lui Vadim cel "nemuritor".

Nu ma mai mira de ce sunt nemultumiri la adresa ICR. Este o vorba din batrani: spune-mi cu cine ten'sotesti ca sa spun cine esti. Ei bine, la ICR, unde aceasta panarama se pare ca ocupa o functie de conducere, se manifesta plenar impostura, lipsa de educatie, lipsa de respect fata de limba si cultura romana.

Si pentru ca m-a suparat rau, dar rau, nu e gluma, ii dedic ultima parte din poezia "Blesteme" a lui Tudor Arghezi:
...

"Pe tine, cadavru spoit cu unsoare,/
Te blestem sa te-mputi pe picioare./
Sa-ti creasca maduva, bogata si larga,/
Umflata-n sofale, mutata pe targa./
Sa nu se cunoasca de frunte piciorul,/
Rotund ca dovleacul, gingas ca urciorul./
Oriunde cu zgarciuri ghicesti madulare,/
Sa simti ca te arde putin fiecare./
Un ochi sa se stranga si sa te sugrume/
Clipind de-amaruntul, intors catre lume,/
Celalt sa-ti ramaie holbat si deschis/
Si rece-mpietrit ca-ntr-un vis./
Cand ura te-neaca si-ti scanteie-n oase/
Sa vrei peste mie, sa poti pan'la sase./
Necazul tau mare sa dea voce mica,/
Sa urli, sa n-auzi, sa vezi ca ti-e frica./
Iar tie, jilava gingas ganditare,/
Sa-ti fie sezutul cuprins de zavoare./
Ficatul un cui sa-ti framante,/
Urechea sa tipe si nasul sa-ti cante./
Sa-ti crape masele-n gura/
Si dintii cu detunatura./
Sa-ti puta sarutul, oftatul sa-ti puta,/
Mormantul cu mocirla statuta./
O unghie pe saptamana/
Sa-ti coaca la cate o mana,/
Si-n zilele de sarbatoare/
Un deget si de la picioare./
De pofte sa-ti sece obrazul,/
De bube sa nu-ti misti grumazul,/
Sa-ti iasa cocoasa/
Si galci si cucuie-n camasa./
Buricul bubat din nascare/
Sa-ti sangere sub cingatoare./
De glezne taras sa-ti atarne/
Ghiulele de capete carne,/
Ranjite, scrasnite si nerazbunate:/
Maceluri, osanda, pacate ...".

Niciun comentariu: