joi, 24 noiembrie 2011

Geoană, epopeea este spre final

Individul a făcut dovada unor apucături sinistre. Narcisism, paranoia, vanitate, prostie, lipsă de educație, limbaj suburban, lipsă de respect pentru cei din jur ... și se poate continua.

În media părerile sunt împărțite. Am senzația, fără a face o distincție precisă, că unii ocolesc aceste apucături absolut de neacceptat și îl văd pe individ altfel decât ceea ce este iar eu consider că acest mod de tratare a problemei face parte dintr-o formă de înșelăciune publică. Că este un fb diplomat - apucăturile spun că nu, este probabil, în anumite momente, un speculant -, că a fost președintele PSD ales - da, așa este, însă nu a ajuns în această postură prin merite recunoscute ci ca urmare a unor aranjamente de culise a celor de la Cluj (opa !), pesediști buni prieteni cu ai lui Băsescu, Geoană acceptând să concureze pe Iliescu -, că este un om educat (aiurea !), că este instruit (aiurea !), că se duce naibii democrația în România dacă individul este lăsat fără a doua funcție în stat. Dispreț pentru acești propagandiști tembeli.

Geoană a pierdut tot ce s-a putut pe bază de mandat electoral. A fost și este, deocamdată, campion pe linia primirii unor funcții publice ca urmare a unor aranjamente politice. Și când a fost ambasador la americani, și când a fost ministru de externe și când a ajuns Președinte al Senatului. La Senat a ajuns ca urmare a acceptului lui Băsescu, Geoană asigurând și garantând, împreună cu alții din conducerea PSD - Sârbu, Ponta etc. -, alianța la guvernare cu PDL. Îmi amintesc că Geoană nu s-a mulțumit doar cu atât, a cerut și modificarea legii CSAT astfel ca el, din postura de Președinte al Senatului să fie și vicepreședinte al CSAT - o struțo-cămilă politico-administrativă la care Băsescu a fost de acord pe principiul că dușmanii se țin mai aproape ca prietenii. Iar dacă adun toate minunile cerute sau impuse de Geoană pot ajunge cu mare ușurință la concluzia că individul este un adevărat pericol pentru orice structură în care ajunge. Dar cum naiba de a ajuns atât de „folosit” deși cred că apucăturile ipochimenului erau cunoscute de cei cu care a intrat în contact ?

Culmea, în 2009 noi, liberalii, i-am dat și votul pentru a învinge pe Băsescu. Bine, de acord, dacă candida o mătură noi dădeam votul măturii, sau unei pisici sau unui iepure. Dar l-am dat ipochimenului care l-a pierdut fără onoare, unele analize spunând că pierderea alegerilor prezidențiale de către ipochimen nu ar fi străine de nu știu ce aranjamente de culise între Geoană și Băsescu. Mare lucru de nu o fi așa din moment ce alte analize ne spun că din postura de Președinte al Senatului a jucat mai mult la cartea puterii decât la cea a opoziției, el având de multe ori puncte de vedere diferite față de PSD dar, în special, față de PNL devenit partener al PSD în cadrul USL. Nu mai spun de criticile politicilor liberalilor din guvernarea Tăriceanu, Geoană acuzând cu sârg „dreapta liberală” pentru „moștenirea grea” pe care guvernarea PDL-PSD trebuie să o suporte și că de aceea sunt necesare toate legile care au urmat la finalul lui 2008 și începutul lui 2009 - „pensia minimă garantată”, forfetarul, politizarea funcțiilor publice dar și a celor de întreținere logistică a aparatului de stat etc. Da, așa este, dezastrul național pe care l-a promovat și dezvoltat PDL sub conducerea lui Băsescu are și substanțiala contribuție a PSD în special a unora din PSD apropiați de Geoană. Ei bine, unii dintre ei au votat excluderea lui din PSD. S-au aliniat în spatele noii conduceri sub flamura lui Ponta însă nu și-au schimbat năravul.

Pentru Geoană se termină povestea de succes a liderului politic iubit de 5 mil. de români. Narcisismul care îl caracterizează nu îl lasă să vadă că cei care i-au dat votul erau împotriva lui Băsescu și că de era alt candidat contra Băsescu acela lua tot atâtea voturi dacă nu mai multe.

Geoană este terminat. Modul cum s-a adresat colegilor lui din PSD la ședința de excludere - "Sunteti niste nesimtiti. Unii dintre voi mi-ati facut pantofii" -, mă înfioară. Mă îngrijorează enorm, mai ales pentru faptul că eu voi vota mai mereu după cum îmi recomandă partidul. Așa am dat votul lui Băsescu - mai apoi putea PNL să mi-l recomande eu nu mai respectam indicația -, așa am dat votul lui Geoană, așa am dat votul pentru candidații pe care PNL i-a recomandat, cel puțin în colegiile în care votez. Dar cum pot să mai votez, chiar dacă este candidat un liberal pe care nu îl cunosc, din moment ce, până acum, sunt destule exemple care  îmi arată că unii dintre cei recomandați nu garantează fie aplicarea politicilor PNL fie respectarea alianței cu PNL ? Iar aici mă gândesc cu preocupare la alegerile viitoare unde candidații PSD sau ai PC pe care noi, liberalii va trebui să punem ștampila sunt dintre cei care au contribuit la dezastrul în care este România azi ! Culmea, este dat afară Geoană de la PSD iar un deputat de la PC găsește în asta un motiv să plece din USL ? El, chipurile, este al lui Geoană dar activa în PC. Oare cum va prezenta PC situația propriilor alegători dar și celor din PNL sau PSD ? Pentru că noi trebuie să îi dăm, de va fi stabilit în acest sens, votul unuia din PC care, după practica de acum, poate spune la un moment dat că el este geonist sau băsist.

Epopeea lui Geoană este la ultimele rânduri. Geoană a fost un mare risc al USL. Asta este important pentru mine, ca liberal. Episodul Geoană ne arată că PSD și PC au niște probleme de rezolvat și asta repede pentru că a apărut, cel puțin din partea mea, o mare neîncredere în persoanele care au capacitatea sau sunt avute în vedere pentru alegerea lor în funcții de demnitate publică în legislatura viitoare. În loc să dau un vot util, pentru că aceasta este caracteristica acestui vot, parcă văd că îmi irosesc votul pe o lepră care se declară băsesciană imediat ce se vede cu sacii în căruță.

Niciun comentariu: