marți, 22 mai 2018

Declarație de presă a lui Ludovic Orban. Jurnaliștii „roșii” au făcut spume la gură


Transcrierea conferinței de presă a președintelui PNL, Ludovic Orban, 21 Mai 2018

Bună ziua!

Încă de la alegerea mea ca președinte al Partidului Național Liberal, am anunțat că voi face tot ce este legal, constituțional și omenește posibil pentru a scăpa România de năpasta care a lovit-o, care se cheamă “clanul Dragnea”.

M-am ținut și mă voi ține de cuvânt!  Ceea ce se întâmplă în România, de când puterea a fost preluată de acest clan toxic condus de Dragnea și Tăriceanu, duce România spre prăpastie. Aproape tot ceea ce face puterea instalată după alegerile din 2016, duce la distrugerea credibilității externe a României, la distrugerea oricărui echilibru economic al României, la distrugerea oricărei șanse de dezvoltare a României.

Am să vă dau doar câteva cifre relevante cu bilanțul dezastrului provocat de guvernarea Dragnea-Tăriceanu. În primul trimestru al anului 2018, România a înregistrat zero creștere economică. Am avertizat asupra acestui lucru încă de la primele măsuri antieconomice care au fost inițiate de guvernele PSD- ALDE și iată că astăzi se vede, în primul trimestru, că România înregistrează zero creștere.

Am avertizat asupra creșterii alarmante a datoriei externe, fără se se realizeze vreo investiție importantă în România. Anul trecut, România s-a împrumutat cu 5,5 miliarde, cu atât a crescut datoria publică a României iar în primul trimestru al anului, datoria publică a crescut cu două miliarde de euro.

Exact cum am anticipat, la cum este construit bugetul, probabil, în cursul acestui an, datoria publică va crește cu până la opt miliarde de euro, repet, fără ca să se construiască ceva în România.

De la excedent bugetar în primul trimestru al anului 2017 am ajuns pe deficit bugetar. De la 0,18 excedent anul trecut, anul acesta avem 0,48 deficit bugetar.

ROBOR de la 0,8% a ajuns la 2,74% afectându-i grav pe toți cei care au credite la bănci.

De asemenea, deficitul comercial al României a crescut cu peste două miliarde în cursul anului 2017 iar în primul trimestru al anului a înregistrat o creștere cu 200 de milioane în fiecare lună indicând clar faptul că la sfârșitul anului deficitul va crește cu încă 2,5 – 3 miliarde de euro.

Inflația, cea care afectează dramatic puterea de cumpărare a românilor, este cea mai mare inflație din Europa. Când s-a instalat PSD la putere aveam o inflație ca și inexistentă iar astăzi inflația este de 5,2% , cu riscul de a crește în continuare rata inflației.

Chiar și când i-am prins cu mâna în buzunarul cetățeanului român, contribuabil la Pilonul 2 de pensii, Dragnea și ai lui nu recunosc că atentează la banii românilor din Pilonul 2 de pensii mințind cu nerușinare deși documentele Comisiei de Prognoză arată negru pe alb, date care au fost date publicității de colegul meu, vicepreședintele PNL, Florin Cîțu, ca și declarațiile anterioare ale ministrului Finanțelor, Teodorovici, ale fostului premier Tudose, ale ministrului Muncii, legate de desființarea Pilonului 2 de pensii. În ciuda acestor declarații, Dragnea minte cu nerușinare în continuare spunând că nu atentează la Pilonul2 de pensii.

De asemenea, vreau să vă spun câteva cuvinte despre sesizarea pe care am depus-o la Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casație și Justiție, avertizându-l clar pe Dragnea și pe întregul aparat de propagandă al PSD, că depășește din nou limita legii și că disperarea îl face să încalce din nou Constituția și legile.  Vă somez, domnule Dragnea, să încetați campania de intimidare, de amenințare a funcționarilor publici, a cetățenilor, a procurorilor care își fac corect datoria în România. Am văzut cu stupoare cum Dragnea a ajuns să îi amenințe și pe jurnaliști, că dacă mai difuzează informații, informații provenite din surse guvernamentale, nicidecum informații inventate, riscă să fie pasibili de  comiterea de infracțiuni.

Am văzut că ați declanșat un linșaj  împotriva mea. Sunt obișnuit și nu voi face niciun pas înapoi, domnule Dragnea, în fața atacurilor mizerabile pe care le-ați declanșat împotriva mea. Vă somez însă, încă o dată, să nu mai amenințați, să nu mai intimidați cetățenii români, jurnaliștii, funcționarii publici, procurorii, pentru că riscați să cădeți din nou la marginea legii și riscați să vă creați probleme dumneavoastră.

Nu mă sperie nici anunțatul miting pe care vreți să-l faceți în susținerea cui, a dumneavoastră?

Mă îndoiesc că românii ar veni la un miting de susținere a incompetenței și a analfabetismului funcțional. Mă îndoiesc că românii ar veni să sprijine o putere politică care își bate joc de România și care riscă să arunce România într-o nouă criză economică și riscă să scoată România de pe traiectoria normală, euro-atlantică, pe care a fost așezată de noi.

Închei intervenția mea prin a spune că nu numai că este un drept legal și constituțional pe care îl am, ca cetățean, atunci când constat încălcarea Constituției și a legii ci este o obligație, iar pentru mine este o obligație morală să fac acest lucru.

Ce să fac dacă niște hoți intră în apartamentul vecinului? Să continui să mă uit la televizor, să-mi văd în continuare de treburile mele?  Nu! Conduita normală este să chemi poliția atunci când hoții calcă vecinii.

Ce să fac dacă constat că se înregistrează încălcări flagrante ale Constituției și ale legii, așa cum a săvârșit domnul Dragnea? Este normal să mă adresez celor care sunt învestiți prin Constituție și prin lege să cerceteze faptele respective, și acest lucru l-am și făcut!

Bătălia noastră cu această coaliție toxică continuă și se va da pe toate fronturile. Vom ataca, cu siguranță, cu o moțiune de cenzură și începem pregătirea strategiei pentru adoptarea acestei moțiuni de cenzură. De asemenea, vom ataca toți miniștrii incompetenți care și-au demonstrat cu prisosință incapacitatea lor de a face lucruri bune la ministrerele pe care le conduc, prin toate pârghiile parlamentare pe care le avem.

Întrebări 

Jurnalist - Aș vrea să ne explicați clar, pentru că ați acuzat-o pe premierul Viorica Dăncilă de înaltă trădare (...)

Ludovic Orban – Doamna Dumitrache, permiteți-mi să nu comentez informații care sunt difuzate pe surse de postul pe care îl reprezentați. Sesizarea mea este depusă la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție. Din momentul în care am depus sesizarea, eu consider că este treaba celor care au fost învestiți prin Constituție și prin lege.

Jurnalist – Aș vrea să știu dacă dumeavoastră considerați statul Israel stat ostil. Ați făcut apel la un articol din codul penal, 394, referitor la înalta trădare

Ludovic Orban – Aveți declarațiile lui Liviu Dragnea, eu sunt anti-Dragnea. A fi anti-Dragnea nu cred ca înseamnă a fi împotriva statului Israel. Sunt un om care întotdeauna am susținut relații prietenești, relații apropiate cu statul Israel și resping categoric asemenea inepții și invenții realizate de disperatul Dragnea care nu mai știe ce vorbește.

Jurnalist – Cum v-ați argumentat sesizarea, domnule Orban?

Ludovic Orban - Stimată doamnă, odată ce am depus sesizarea, v-am prezentat public ceea ce am considerat că este important să vă prezit public. Eu sunt un om care susțin independența justiției și nu cred că trebuie transformat acest demers, care în momentul de față este pe mâna celor care sunt abilitați, învestiți prin Constituție și lege să realizeze cercetarea, ei trebuie lăsați să realizeze această cercetare.

Eu am sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție privitor la niște fapte care pot să întrunească elementele constitutive ale unor infracțiuni, ca atare, cele patru infracțiuni posibile vi le-am prezentat public și permiteți-mi să vă spun că, atâta timp cât pentru interesele personale ale lui Dragnea sunt sacrificate de Guvern și de instituțiile din cadrul Guvernului, interese fundamentale ale României, poate fi vorba de o trădare a intereselor naționale.

Iar în ceea ce privește celelalte fapte pe care le-am descris, nu trebuie să ai un aparat juridic, este suficient să ai bun simț ca să-ți dai seama că Dragnea, la Antena3, a prezentat o decizie a Guvernului care fusese luată într-un memorandum, care era cu careacter secret, despre care nici măcar purtătorul de cuvânt nu a recunoscut că a fost pe ordinea de zi. Celelalte două posibile infracțiuni, eu nu am pregătirea juridică dar bunul simț îmi spune totuși, că atunci când Guvernul decide lucruri care ar trebui decise de președinte, în conformitate cu decizia Curții Constituționale 683 și cu textul constituțional, normal că se substituie președintelui în decizii care țin de atributele fundamentale ale președintelui.

Jurnalist – care sunt elementele acestei infaracțiuni de înaltă trădare?

Ludovic Orban – Stimată doamnă, atunci când interese fundamentale ale statului român sunt călcate în picioare, atunci când sunt dinamitate punți între noi și alții, care au fost construite în zeci de ani, atunci când deciziile luate afectează credibilitatea externă a României, atunci când interesele României sunt sacrificate pentru interesele personale ale lui Dragnea, eu consider că ne aflăm în fața unei situații în care sunt trădate interesele naționale.

Jurnalist – În sesizarea dumneavostră i-ați enumerat pe cei trei consilieri ai PSD și ați spus acolo că sunt reprezentanți ai unei agenții străine.

Ludovic Orban - Doamnă, nu comentez asupra acestui subiect. V-am dat toate explicațiile pe această temă. Eu am sesizat fapte, aceste fapte trebuie cercetate! Nu sunt eu omul care să stabilesc vinovăția sau nevinovăția cuiva.

Jurnalist – Cine a depus sesizarea?

Ludovic Orban – Este depusă sub semnătura mea și așa cum am anunțat public, m-am consultat cu mai mulți colegi apropiați care au cunoștințele necesare în domeniu.

Jurnalist – Cu președintele Iohannis v-ați consultat înaintea acestui demers?

Ludovic Orban – Este un demers făcut de mine în calitate de cetățean al României. Acest demers l-am făcut după ce m-am consultat cu apropiați ai mei, care au cunoștințele necesare și care mi-au relevant chiar ei nevoia de a face această sesizare.

Jurnalist – Deci, nu l-ați consultat pe președintele României?

Ludovic Orban – V-am dat răspunsul la această întrebare.

Jurnalist – Este posibil să retrageți această sesizare?

Ludovic Orban – Cum să o retrag? Înainte v-am spus că nu fac nici un pas înapoi , că nu mă las intimidat de toată propaganda, un adevărat linsaj mediatic care a fost declanșat împotriva mea, cu niște teme care sunt complet ieșite din realitate și evident, merg înainte, până la capăt, iar obiectivul pe care îl am este acela de a scăpa România de năpasta numită Dragnea  și clanul lui.

Jurnalist – ne-ați chemat aici pentru  a explica, tocmai de aceea vă întrebăm clar, pentru toată lumea (...)

Ludovic Orban -  De unde știți de ce am convocat această conferință de presă?

Jurnalist – Ne permiteți să vă întrebăm (...)?

Ludovic  Orban – Da, dar și mie îmi permiteți să vă răspund! V-am dat mai multe răspunsuri la această întrebare care cred că sunt relevante, mulțumitoare și când va fi cazul să mă pronunț asupra textului acestei sesizări, am să mă pronunț.

Ludovic Orban -  Am depus sesizarea ca și cetățean. Ce trebuie să vă spun este că beneficiez de o susținere aproape fără precedent din partea bazei Partidului Național Liberal, din partea tuturor celor care sunt exasperați și revoltați de dezastrul pe care îl provoacă în România guvernarea PSD.

Jurnalist -  După ce ați depus această sesizare ați fost contactat în vreun fel de către procurorii?

Ludovic Orban – Nu. De fiecare dată când voi fi convocat, mă voi duce.

Jurnalist - Aveți să vă reproșați ceva în legătură cu această sesizare?

Ludovic Orban - Am să îi reproșez domnului Dragnea, doamnei Dăncilă că își bat joc de România, că au confiscat toate instituțiile statului român pentru a le folosi în interes personal, că își bat joc de interesele fundamentale ale României și că duc România spre dezastru.

Jurnalist - Susțineți absolut toate punctele din sesizarea dv.?

Ludovic Orban - În momentul în care mi-am pus semnătura pe un document, îmi asum integral acel document.

Jurnalist - V-ați consultat cu juriști din alte partide referitor la această chestiune?

Ludovic Orban - M-am consultat cu oameni apropiați de mine, unii dintre ei care nici nu sunt în partid și în al căror punct de vedere am încredere.

Jurnalist - Unii dintre ei poate și apropiați ai președintelui României?

Ludovic Orban -Nu.

Jurnalist - După ce ați depus sesizarea v-a contactat în vreun fel cineva de la Palatul Cotroceni?

Ludovic Orban - Nu.

Am încredere în președintele României că știe foarte bine ce are de făcut în binele României.

Jurnalist - Vi s-a cerut demisia de către Viorel Cataramă. Domnul Ilie Bolojan spunea că nu este adeptul acestor plângeri penale și spun și alți colegi care nu au vrut deloc să comenteze.

Ludovic Orban - E normal. Există libertate de exprimare. Sigur că asupra acestor poziții publice sunt pozițiile lor personale.

Jurnalist: Veți da explicații colegilor în ședința BEX pe această temă?

Ludovic Orban - Cu siguranță că vom discuta, dar subiectul principal care va fi pe ordinea de zi este pregătirea strategiei pentru moțiunea de cenzură

Jurnalist - Veți cere vot de susținere mâine în legătură cu acest demers pe care l-ați făcut dv. în calitate de cetățean?

Ludovic Orban - Eu nu voi cere vot de susținere pentru că știu că acest demers este împărtășit și susținut de majoritatea zdrobitoare a colegilor mei și de majoritatea oamenilor de bună credință din România, care înțeleg foarte bine dezastrul spre care este condusă România de clanul Dragnea.

Jurnalist - Cetățeanul Ludovic Orban, poate să fie separat de președintele PNL, Ludovic Orban, așa cum spuneți?

Ludovic Orban - Evident, că sunt președintele Partidului Național Liberal. N-am semnat ca președinte al Partidului Național Liberal.

Jurnalist - De ce n-ați discutat cu colegii înainte? Dv. când nu erați președinte al PNL criticați alți lideri și președinți că nu se consultă cu partidul.

Ludovic Orban - În toate deciziile politice ale Partidului Național Liberal, mă consult așa cum nu se consultă și nu s-a consultat, cred, niciun președinte. În ceea ce privește demersul acesta pe care l-am făcut în calitate de cetățean al României, nu era necesară o astfel de consultare. Eu am încredere în Partidul Național Liberal și în voința Partidului Național Liberal de a se lupta cu toate forțele pentru a îndepărta această coaliție toxică  de la guvernare. Toată lumea înțelege că obiectivul meu în acțiunea mea politică este acela de a stopa acest derapaj dramatic.

Jurnalist - Aveți garanția că nu afectează continuarea acestui subiect cu interesele naționale, în contextul în care președintele a văzut și memorandumul și cu toate acestea nu a făcut niciun demers în ceea ce privește subminarea atribuțiilor sale.

Ludovic Orban - Dacă președintele nu a făcut niciun demers este decizia președintelui. În ceea ce mă privește pe mine nu pot să nu constat călcarea în picioare a Constituției, în ceea ce privește competențele în materie de politică externă, și anume faptul că Guvernul s-a substituit președintelui într-o temă de politică externă extrem de delicată.

Am fost, sunt și voi fi susținătorul parteneriatului strategic cu SUA. Întotdeauna am susținut, în cariera mea politică, să avem cele mai bune relații politice cu statul Israel. Am fost, sunt și voi fi susținătorul prezenței noastre ca stat loial și responsabil în UE. Pe de altă parte sunt pentru Constituție, sunt pentru respectarea Constituției, sunt  pentru luarea și aplicarea deciziilor de politică externă în cadrul constituțional și mai ales, dintr-o analiză extrem de serioasă, ținând cont de  interesele fundamentale ale României. Nu pot să fiu de acord ca instituții ale statului care sunt controlate politic de slugi ale lui Dragnea să ia decizii împotriva intereselor României pentru interesele personale ale lui Dragnea.

Nu am calitatea de a declanșa un conflict de natură constituțională între puterile statului. Eu am făcut ceea ce îmi permite Constituția, și anume,  am sesizat niște fapte care după părerea mea aduc atingere gravă intereselor României. Inclusiv în ceea ce privește decizia de mutare a Ambasadei care se va lua poate într-un anumit moment, inclusiv asupra acestei decizii, modul în care s-a comportat Dragnea și cu lacheii săi din Guvern, au discreditat până și această idee. Dragnea tot ce atinge aruncă în derizoriu.

Jurnalist - Ați făcut în sesizarea aceasta penală referire la acea înaltă trădare. Tocmai dv. care ați fost o victimă a procurorilor. Dv. nu puteți să susțineți cu niște argumente această plângere pe care ați făcut-o legată de înalta trădare și s-ar putea să existe o  situație  în care, procurorii să mute politic la fel cum ați pățit dv.

Ludovic Orban - Eu am făcut sesizarea în calitate de cetățean. Nu eu hotărăsc dacă sunt întrunite sau nu elementele constitutive ale unei infracțiuni. Eu am scris acolo ceea ce mi s-a părut normal și firesc legat de cele patru posibile infracțiuni comise, iar în ceea ce privește cercetarea pe care o vor face, mai ales cei care sunt învestiți prin Constituție și prin lege cu atributul de a cerceta aceste fapte îi privește pe ei. Eu întotdeauna am susținut independența justiției și acum refuz să mai comentez politic, pentru că nu mi se pare normal, ca înainte de a începe o cercetare deja să se facă judecăți pe fond, să se stabilească vinovății sau nevinovății. Nu cred că un jurnalist sau un grup de politicieni pot să hotărască în locul unui procuror, a unei instanțe, dacă este vorba sau nu este vorba de vinovăția cuiva.

În ceea ce mă privește pe mine, știți foarte bine ce am făcut. Am făcut un pas în spate, m-am apărat, nu am fost atât de disperat cum sunt pesediștii astăzi, că le fuge pământul de sub picioare, că dacă nu s-ar simți cu musca pe căciulă probabil ar fi mai liniștiți.  Dar sunt disperați și se vede că au intrat în panică de la o poștă, nu numai ei, ci și cei care i-au sprijinit de-a lungul timpului. În ceea ce privește alegațiile stupide pe care le aud pe ici pe colo, le resping categoric. Am acționat strict ca un cetățean al României, așa cum cred că este normal să acționeze orice cetățean al României.

Jurnalist - Ați creat vulnerabilitate în plan extern prin această plângere penală?

Ludovic Orban - Vulnerabilitatea în plan extern este creată de cei care au încălcat Constituția, de cei care pentru interesele personale ale lui Dragnea s-au făcut că iau niște decizii pe care nu aveau niciun fel de drept să le ia.

Jurnalist - Ce credeți că ar trebui să se întâmple dacă se ajunge la începerea urmăririi penale, la suspendare?

Ludovic Orban - Ar trebui să existe mai puțină dezbatere publică al unor neaveniți din politică, care unii dintre ei sunt condamnații, alții sunt în curs de diferite procese și ar trebui să fie lăsate instituțiile statului care sunt abilitate să facă cercetarea asupra acestui subiect.  Evident că ar fi normal ca Dragnea și clanul lui să înceteze să amenințe pe funcționari, pe procurori, pe cetățeni, pe jurnaliști.

Jurnalist - Apropo de discuțiile privind Pilonul 2 de pensii. Un coleg de-al dv., domnul senator Florin Cîțu, spunea ca domnia sa va depune o altă plângere penală împotriva lui Liviu Dragnea, miniștrilor cu atribuții pe această zonă și a premierului Dăncilă dacă se vor face acele modificări la Pilonul 2 de pensii. Susțineți demersul colegului dv. din partid?

Ludovic Orban - După cum bine știți, am semnalat încă de la instalarea actualei puteri nocive obiectivul acestor Guverne  de a naționaliza Pilonul 2 de pensii. În funcție de cum va arăta actul normativ, dacă vor mai avea curajul să-l dea. L-am văzut pe Dragnea că deși l-am prins cu mâna în buzunarul contribuabililor la Pilonul 2 de pensii, zice că nu vrea să șterpelească banii din Pilonul 2 de pensii, că dă înapoi. Dacă în schimb vor persista în această atitudine, care după mine este clar o tentativă de a fura din banii oamenilor, din banii contribuabililor la Pilonul 2 de pensii, evident că poate exista și o latură penală al acestui demers.

Jurnalist - Ați început discuțiile pentru moțiunea de cenzură? Ați avut vreo discuție cu Ponta?

Ludovic Orban - Nu. V-am zis că vom discuta strategia pentru moțiune. Vrem să începem aplicarea acestei strategii cât mai repede astfel încât să maximizăm șansele acestei moțiuni de a trece. Garantat vom depune moțiune de cenzură, dar o vom depune în momentul în care vom considera că există cea mai mare șansă ca această moțiune să treacă.

V-am dat citirii numai câteva date. Nu v-am vorbit de absorbția de fonduri europene. Au făcut decontări în primul trimestru de 66,8 milioane de euro. Avem rată de absorbție de 10%. Este un dezastru inimaginabil. V-am dat publicității scrisoarea doamnei Corina Crețu către Guvernul PSD în care le atrage atenția că sunt într-o stare de blocaj total pentru că nu au făcut nimic din ceea ce li s-a solicitat din partea Comisiei Europene.

Avem suficiente temeiuri pentru a depunem 10 moțiuni de cenzură.

Jurnalist - Dar tema Pilonul 2 de pensii se va regăsi?

Ludovic Orban -  Cu siguranță! Tema Pilonului 2 de pensii este o temă în care dacă vă aduceți aminte, ba l-au naționalizat, ba nu l-au naționalizat. Vă readuc aminte declarațiile lui Tudose, care vorbea despre randamentul Pilonului 1 de pensii, însoțit ulterior și de actualul ministru al Finanțelor de la care mă așteptat să știe un puțină carte în domeniul economic, dar se pare că punctajele venite de la partid l-au făcut să îi scoată din minte bruma de cunoștințe elementare de economie. Și astăzi, după ce apare într-un document oficial pe care tot noi l-am dat publicității. Este vorba de un document privind prioritățile legislative al comisiei de Prognoză. Se vede clar intenția Guvernului acolo de a sista contribuția la Pilonul 2 de pensii și de a vira cei 3,75% care se virează la Pilonul 2 de pensii către Pilonul 1, Pilonul public de pensii. Lucrurile sunt limpezi, clare.

Jurnalist -  Privind moțiunea de cenzură pe care o veți discuta mâine în BEX, presupune negocieri cu reprezentanții căror altor partide, pentru că știm că nu aveți suficiente voturi în Parlament?

Ludovic Orban – Vom discuta cu toți parlamentarii, mai puțin cu Liviu Dragnea.

Jurnalist – Inclusiv cu cei din PSD, cu cei din ALDE și cu Călin Popescu Tăriceanu?

Ludovic Orban – Eu nu cred că la ora actuală PSD mai poate să sprijine acest Guvern. Dacă îl prijină înseamnă că se fac de râs, înseamnă că și-au pierdut orce urmă de bun simț și responsabilitate față de destinul României.

Jurnalist – Cum răspundeți acuzațiilor de antisemitism?

Ludovic Orban – Am spus că sunt anti-Dragnea. Eu nu pot să comentez absurditățile pe care le rostește un disperat.V-am dat răspunsul! Am fost, sunt și voi fi un susținător al unor relații cât se poate de apropiate, de prietenești cu statul Israel. Toată cariera mea este elocventă în acest sens.

Jurnalist – Credeți că este un moment de cumpănă legat de ce se întâmplă cu acest scandal? Credeți că v-ar putea afecta negativ cariera politică?

Ludovic Orban – Dimpotrivă! Eu cred  că acest demers pe care l-am făcut arată foarte clar că sunt dispus să-mi asum orice riscuri, că am curajul să duc bătălia, sigur cu arme constituționale și legale, bătălia cu acest clan toxic pentru România, până la ultimele consecințe.

Jurnalist -  Vă legitimează ca potențial premier?

Ludovic Orban – V-am spus, nu este făcut din această perspectivă.

Jurnalist – Ce se va întâmpla dacă sesizarea dumneavoastră va fi infirmată de către procurori?

Ludovic Orban – Sesizarea nu poate fi infirmată de către procurori. Procurorii cercetează, dacă descoperă că există elemente constitutive ale uneia dintre infracțiunile respective, normal, vor face ceea ce spune legea, daca nu, nu!

Deși, unele lucruri sunt de bun simț, vă repet, faptul ca ditai președintele PSD, la o emisiune, la un post de televiziune, dă informații despre conținutul unui memorandum, nu se știe dacă este un singur memorandum, dacă nu cumva sunt două memorandumuri, dar lucrul acesta, sigur, nu poate să-l clarifice decât o cercetare serioasă, de către oameni care sunt învestiți prin lege. E de bun simț, se vede clar, președintele nu a fost informat asupra acestui subiect în care s-au luat deciziii care pot afecta interesele fundamentale ale României.

Iar în ceea ce privește uzurparea de funcții, nu mă pricep, nu știu dacă până la urmă va fi considerată. Este clar că Guvernul României și preierul Dăncilă s-au substituit președintelui în privința competențelor de politică externă.

Mulțumesc!

Vă doresc o zi frumoasă!

Niciun comentariu: