luni, 16 iunie 2014

Chiliman vorbește ca să excludă ?

Vorbim despre unificarea dreptei. Apare câte o persoană care trebuie să se comporte de parcă „împarte pomană”.

Agerpres (aici). Andrei Chiliman proaspăt cooptat în PDL dă de înțeles că formarea viitorului partid al dreptei are nevoie de contribuția lui și că PNL poate fi parte la proces dacă vine alături de PDL.

Am avut o anumită viziune, am expus-o, am fost dat afară din PNL. Astăzi, PNL încearcă să revină exact acolo unde mi-aș fi dorit și eu să ajungă, dar clarificările acolo o să mai dureze. M-am hotărât să mă alătur PDL pentru că timpul este foarte scurt. Și am convingerea că din interiorul PDL voi putea să-mi aduc contribuția inclusiv la formarea viitorului partid al dreptei în România, dacă și PNL va veni alături de noi”.

Aroganță, autosuficiență, ranchiună. Este deranjant.

Ca să fiu rău, PNL are șansa să meargă mai departe, urcând și coborând, după cum va fi condus de liderii săi și după cum va avea capacitatea să se curețe de lingăii băsiști și pontiști. În special de oportuniștii care au trădat mai mereu. PDL nu are această șansă. PDL are nevoie, ca de aer, de această fuziune. În situația în care fuziunea nu reușește, PDL va reîncepe să fie canibalizat de PMP-ul lui Traian Băsescu. Să nu uităm că PDL este în situația ciudată în care mare parte dintre primarii săi dar și alți lideri politici încă membri ai partidului sunt și membri ai Fundației Mișcarea Populară. Eșecul fuziunii cu PNL înseamnă nici mai mult și nici mai puțin decât dizolvarea PDL în apropierea alegerilor parlamentare din 2016. Nu sunt singurul care gândește așa.

Tot ca să fiu rău, Chiliman putea să meargă la PMP, cu care a cochetat deja în anii din urmă. Chiar viziunea aia a lui de care vorbește era ca PNL să se alieze cu Traian Băsescu, să i se subordoneze și să înlăture pe Crin Antonescu. El poate uită. Eu nu.

Chiar dacă a primit de la PDL o funcție importantă, în procesul de negociere a fuziunii, de redactare a documentelor programatice, Andrei Chiliman are rolul important al „băgătorului de seamă”. Nu are nici o putere. Ba mai mult, chiar dacă nu îi place, prin această manevră el intră pe ușa din dos în viitorul partid PNL. Nu alt partid. PNL. Să bage la capul ăla prost și îngâmfat.

Fuziunea este mai importantă decât nemulțumirile mele. Constat doar că Andrei Chiliman a vorbit „ca proasta'n târg”. Atât.

Niciun comentariu: