marți, 6 martie 2018

Ludovic Orban la Realitatea Tv

Sinteza declarațiilor președintelui PNL, Ludovic Orban, în cadrul emisiunii ‘Jocuri de putere’, Realitatea TV – 06.03.2018

Despre decizia ICCJ in cazul președintelui PNL, Ludovic Orban 

Timp de doi ani de zile, asupra mea, a planat un semn de întrebare privitor la moralitatea mea, la posibilitatea ca să fi comis o infracțiune. Acest semn de întrebare a dispărut ieri, prin decizia instanței de apel, și care consfințește ceea ce am spus încă din prima zi a   trecerii mele prin sistemul de justiție, și anume acela ca sunt un om corect, un om onest, un om care în toată activitatea lui politica și în funcțiile publice pe care le-am ocupat am încercat să îmi fac treaba cu seriozitate, cu mare grija în materie  de respectare a prevederilor legale.

Nu a fost o perioadă ușoară. În astfel de momente, când ești supus unui oprobiu public, foarte mulți oameni se uită pieziș la tine, te simți prost, nedreptățit, afectat moral și sufletește și e foarte greu să reziști. Am trecut prin multe bătălii în viața mea, am fost și la pământ, dar pentru cei apropiați care au resimțit acesta suspiciune, bănuială, a fost foarte greu. Mi s-au îndepărtat prieteni, cunoscuți, dar le mulțumesc că au fost alături de mine soția, copiii, mama, rudele. Le mulțumesc și celor care au fost alături de mine din punct de vedere profesional și care m-au susținut moral: avocații mei. Nu am avut nicio experiență anterioară cu DNA, cu instanțele, și m-au ajutat să nu-mi folosesc notorietatea, să nu mă victimizez și să fac tot ce depinde de mine ca să demonstrez instanțelor faptele așa cum au fost. M-am dezbrăcat de orice haină politică și m-am dus la instanțe ca simplu cetățean, să fiu judecat. Orice român poate să-și găsească dreptatea la instanțe

Despre guvernarea PSD 

Eu sunt profund revoltat de promovarea în spațiu public de către  Dragnea și de către Tăriceanu a acestui concept al statului paralel. Acești nesimțiții, că n-au pic de  rușine, de  când s-au instalat la putere ocupă instituție după instituție. Este vorba de instituții extrem de importante. ANCOM - l-au scos pe președinte și CSAT din procedura de numire, ca să pună pe cine vor. L-au pus pe fostul premier. ANRE – nu numai că și-au pus oamenii lor, dar nici măcar nu ne-au dat dreptul să ne mai desemnăm un reprezentant. Curtea de Conturi – am pățit același lucru, deși avem dreptul, PNL-ului nu i s-a permis să desemneze un reprezentant.

Lucrurile sunt extrem de grave. Toate sistemele au grave disfuncționalități. Chestiuni care nu numai ca nu sunt rezolvate, ci sunt agravate pe an ce trece.

Tot ce dă un guvern, dă din taxele si impozitele plătite de cetățean. Cultiva niște iluzii, niște minciuni gogonate. Din păcate, mulți oameni cred, pentru că sunt ținuți în întuneric.

De exemplu, pensiile sunt plătite la ora actuala în sistem de solidaritate din contribuțiile de asigurări sociale pe care le primesc  angajații

PSD-ul de când a venit la putere lovește sistematic în tot ceea ce înseamnă om de afaceri, în tot ce înseamnă angajați, in ceea ce înseamnă angajați în sectorul privat, pentru că la ora actuală e bulversat inclusiv angajatul pentru ca se uită și nu îi vine să creadă. Suntem țara în care există cel mai mare decalaj între salariul mediu în sectorul public și sectorul privat.

Au dat legea salarizării. Au creat dezechilibre, au creat nemulțumiri profunde. De exemplu, la toți angajații din sectorul public li s-a promis majorarea cu 25%, și li s-a dat maxim 4%. Niște masuri fără nicio logică.

Avem un stat supradimensionat. Avem o birocrație care, din păcate, nu mai este un corp al funcționarilor publici progresiv, care să împingă România înainte din cauza angajărilor care s-au făcut pentru nepoata, amanta, rudele diferiților lideri din PSD-ALDE, au distrus orice urmă de profesionalism în administrație. Omul care vrea să facă într-adevăr ceva este pur si simplu împiedicat. Nu poți sa te dezvolți în felul acesta.

Îi interesează să distrugă justiția, să nu îi mai deranjeze nimeni. Cred că e nevoie de o aplecare mult mai serioasă pe lupta împotriva corupției.

Noi am atacat acel articol care dorea președintelui din procedura de numire. Noi am atacat tocmai pentru că sunt lezate atribuțiile  președintelui prevăzute în Constituție, iar articolul a fost declarat neconstituțional. Pentru mine nu poate o frază din motivare să constituie temei. Din punctul nostru de vedere este neconstituțională scoaterea președintelui din procedura de numire. Se bat cu Koveși pentru că îndrăznește să permită procurorilor să ancheteze afaceri sau posibile infracțiuni care au fost comise de oameni care sunt deținători de putere.  Noi continuăm bătălia și pe cele trei legi – 303,304, 317. Suntem în gardă și pregătiți să ne batem cu ei pe modificarea Codului Penal și Codului de Procedură Penală. Vizita lui Timmermans a fost foarte clară, a  avut un mesaj limpede.

Despre proiectul senatorului liberal Daniel Zamfir privind plafonarea dobânzilor la credite 

Domnul Zamfir voia plafonarea dobânzilor. Sigur, că sunt in alte țări din Europa mecanisme de plafonare  a dobânzilor. Băncile nu administrează banii lor, capitalul social reprezintă o mică parte din banii pe care îi administrează băncile. Băncile administrează banii deponenților, plus banii pe care ii primesc de la Banca Națională. Ei sunt extrem de responsabili pentru omul care administrează acești bani, pentru ei trebuie să dea banii cu dobânda la depozit către acești depunători.

Domnul Zanfir propune dobânda la 18% dobânda maximă pentru IFN-uri. Știți cât este dobânda solicitată de IFN-ul domnului Sighiartău? 5-6%. Dacă fixezi prea sus plafonul, tot se vor duce spre limita maximă, asta este logica. Dacă pui prea jos plafonul, nu se vor mai da credite. Nicio banca nu acceptă sa piardă. Vor mări dobânzile pentru firme, pentru că această măsură se referă la persoane fizice, la creditele de consum și la creditele ipotecare, deci o să afectezi creditarea pentru companii. De asemenea exista riscul sa crească în portofoliu titlurile de stat. Ratele au crescut din cauza politicilor inflaționiste pe care le-a generat guvernul, prin politicile lor tembele de distrugere a oricărui echilibru din economie. Nu ai cum să stabilești acest plafon.

Niciun comentariu: