Transcrierea declarațiilor președintelui PNL, Ludovic Orban, la finalul Biroului Executiv al PNL – 11 iunie 2018
Liviu Dragnea și-a arătat în ultimele zile fața retrogradă, și-a arătat chipul schimonosit care nu are nicio legătură cu România europeană, cu România democratică, ci are legătura cu trecutul comunist și cu o vedere feudală asupra modului în care trebuie să funcționeze instituțiile în România.
Amenințarea, intimidarea fără precedent la adresa procurorilor, pe care a făcut-o la o emisiune televizată este un gest incredibil, care îl descalifică ca și om politic într-o democrație. Este inadmisibil să intimidezi, să ameninți procurori care își desfășoară activitatea în baza legii și care au obligația legală să cerceteze orice sesizare care este depusă la Parchet.
De asemenea, calificativele incredibile la adresa cetățenilor români care au ieșit să protesteze împotriva agresiunii politice permanente a PSD împotriva justiției, împotriva independenței justiției, calificativele greu de imaginat la adresa acestor cetățeni îl arată în situația în care acest om nu are niciun fel de respect față de niciun cetățean român care îndrăznește să își exprime liber o opinie, care își exprimă punctul de vedere.
Nu în ultimul rând, pozițiile anti-NATO și anti-UE ale președintelui Dragnea îl pun în adevărata lumină, pentru ca asta reprezintă de fapt punctele sale de vedere reale. Liviu Dragnea este împotriva apartenenței României la UE și la NATO, cum altfel poate fi calificată declarația sa privitoare la responsabilitatea UE și NATO și la finanțarea așa-zisului stat paralel inventat de Liviu Dragnea.
Dragnea nu înțelege că România este membru al Uniunii Europene, că România este membru al NATO și că datorită poziției noastre de membri ai Uniunii Europene și NATO, avem niște obligații, pe lângă foarte multele drepturi pe care le avem, obligații pe care trebuie să le respectăm ca și țară și că niciun lider politic nu poate să calce în picioare democrația, nu poate să calce în picioare principiile fundamentale care stau la baza funcționarii statului de drept. De asemenea, nu poate să calce independența justiției.
Ceea ce face zi de zi acest personaj vetust, omul cu șobolanii, care vede numai șobolani în jurul lui și pe care îl sfătuiesc să se lase de politică și să se apuce de deratizare, dacă tot vede numai șobolani în jurul lui.
Somez conducerea PSD să ia poziție imediat, să se delimiteze de declarațiile acestui iresponsabil care simte ca i se apropie sfârșitul și care este în stare să facă orice este posibil ca să scape de urmările faptelor sale ilegale, altfel întreg partidul social democrat riscă să fie considerat așa cum este considerat Dragnea, și anume un partid anti-Uniunea Europeană, un partid anti-NATO.
Astăzi, la Biroul Politic al Partidului Național Liberal, am luat câteva decizii. Am stabilit poziția Partidului Național Liberal față de Codul administrativ și față de Codul de procedură penală, care intră în dezbaterea Senatului și urmează să fie votate pe repede înainte in cursul acestei săptămâni. Partidul Național Liberal nu susține Codul administrativ, de asemenea nu susține Codul de procedură penală.
Avem o mulțime de argumente împotriva acestor acte normative. În ceea ce privește Codul administrativ, puteți vedea că există deja o poziție a Comisiei Europene, care atrage atenția politizării funcției publice, asupra faptului că prin acest Cod administrativ nu există nicio șansă de profesionalizare a administrației și că în continuare administrația nu va fi altceva decât instrumentul partinic al voinței exprimate de lideri politici.
Suntem împotriva acestui Cod administrativ pentru că repolitizează funcția publică, pentru că da frâu liber politizării agresive a administrației și duce la îndepărtarea oricărui principiu corect care poate să stea la baza funcționării administrației publice în România.
Suntem împotriva Codului administrativ pentru că menține același sistem centralist de până acum, pentru că întărește și repolitizează funcția de prefect retransformând prefectul într-o funcție similară de prim-secretar de pe vremea comunistă.
De asemenea, suntem împotrivă pentru că politizează practic numirile în funcțiile de conducere de la nivelul serviciilor deconcentrate, dând frâu liber clientelei de partid să conducă fără niciun fel de exigență profesională, fără niciun fel de concurs, ci doar prin bunul plac al partidului de guvernământ să subordoneze administrația, să transforme administrația într-un instrument politic al partidului de guvernământ, evident acest lucru având consecințe extrem de grave asupra funcționării democrației.
S-au dus până la a desființa practic funcția de secretar al localității, al Consiliului județean și al Consiliului local, secretarul devenind din ceea ce era ca și funcție, și anume omul care aviza din punct de vedere al legalității toate actele administrative emise de Consiliile locale și Consiliile județene, de asemenea actele administrative emise de primar sau de președintele Consiliului județean devenind o frunză în bătaia vântului bunului plac pe care îl manifestă un conducător sau altul de autoritatea administrației locale.
Nu în ultimul rând, poziția noastră față de Codul administrativ este o poziție cât se poate de normală și firească. Chiar dacă sunt anumite lucruri cu care noi am putea fi de acord și anume, de exemplu, adoptarea proiectului de lege al Partidului Național Liberal, prin care o parte din redevențele pentru concesiuni se duc venituri la bugetele locale. De asemenea mai sunt câteva lucruri care au plecat tot în mare parte din inițiativa Partidului Național Liberal. Chiar dacă aceste lucruri sunt bune nu putem susține acest Cod administrativ, care reîntoarce România la perioada lui Cozmâncă, care practic retransformă administrația publică dintr-un instrument de servire al cetățeanului, o transformă întru-un instrument aflat la dispoziția partidului de guvernământ împotriva cetățeanului.
Nu în ultimul rând, în acest Cod administrativ se vede foarte clar că nu a existat nicio preocupare din partea partidului de guvernământ pentru a îmbunătății relația dintre administrație și cetățean , pentru a îmbunătății calitatea serviciilor furnizate de administrație către cetățean, pentru a simplifica procedurile astfel încât cetățeanului să îi fie mult mai ușor și mult mai facil să obțină diferitele drepturi sau diferitele servicii care sunt furnizate de administrație.
De asemenea, am aprobat de principiu textul moțiunii de cenzură. El va fi practic adus la forma semifinită a Partidului Național Liberal până mâine la ora 17:00. În baza acestui text, propunere de text, vom discuta cu toți ceilalți parteneri care vor veni să susțină moțiunea de cenzură. Suntem deschiși la completarea acestui text, suntem deschiși la îmbunătățirea acestui text, la introducerea de noi teme și motive care să stea la baza moțiunii de cenzură. De asemenea, am stabilit ca și calendar de principiu depunerea moțiunii de cenzură aproximativ în jurul datei de 20 iunie. De asemenea, am discutat și despre stadiul negocierilor și mai ales de toate discuțiile și întâlnirile pe care urmează să le avem în cursul acestei săptămâni.
De asemenea, am stabilit astăzi în cadrul Biroului Executiv următorii pași pe care îi vom derula în cadrul campaniei de apărare a banilor cetățenilor care contribuie la Pilonul 2 de pensii. Până în prezent am strâns 170.000 de semnături pentru susținerea inițiativei legislative a Partidului Național Liberal și împotriva desființării Pilonului 2 de pensii. Am distribuit, deci practic am informat peste 600.000 de cetățeni români în cursul campaniei care au primit toate informațiile de la voluntarii Partidului Național Liberal. După declarația dată de Olguța Vasilescu conform căreia este clar că vor să facă Pilonul 2 opțional, este clar că partidul Național Liberal trebuie să continue și mai puternic această campanie. Vrem să ne atingem obiectivele stabilite la începutul acestei campanii de a strânge minim 500.000 de semnături, de asemenea să informăm peste 2 milioane de cetățeni în cursul acestei campanii, care sunt proprietari ai conturilor în care se depun contribuțiile la Pilonul 2 de pensii, astfel încât să mobilizăm cetățenii împotriva acestei tentative de rapt a Guvernului împotriva banilor din Pilonul 2 de pensii.
Întrebări și răspunsuri
(Ați păstrat moțiunea de cenzură pentru ultimele 10 zile din sesiune. Ați ținut cont și de faptul că președintele PSD va primii acea sentință pe 21 și să programați votul după sentința lui Liviu Dragnea?)
Răul făcut de PSD împotriva cetățenilor României este la fel de mare indiferent de ce se va întâmpla în data de 21. S-ar putea ca în data de 21 să se mai amâne o dată. Oricum în discuțiile pe care le-am avut am stabilit să depune moțiunea, cam acesta era calendarul pe care îl discutasem și cu partenerii, să o depunem înainte de data de 21. Noi oricum nu avem de unde să știm că se va amâna decizia. Moțiunea de cenzură este un instrument prin care vrem să punem punct acestei guvernări nocive pentru România.
(Care vor fi partenerii în acest moment?)
Când vom prezenta semnăturile și când vom finaliza negocierile vă vom prezenta public toate aceste informații.
(Calendarul de proteste)
Am discutat despre proteste. Discuția pe care am avut-o a fost de organizare a protestelor nu neapărat în capitală, ci să organizăm proteste în fiecare județ din România, cel puțin în capitala de județ. În București va trebui să gândim ceva special. Vom evalua situația. A rămas să avem o discuție cu domnul președinte al PNL București, cu l vicepreședintele regional pentru a stabili care sunt formele de protest la nivelul Bucureștiului. Vor fi în cursul procedurii de depunere a moțiunii.
(Colegii dv. parlamentarii ar putea să invite protestatarii să intre în curtea Parlamentului? Am văzut că este o practică)
Să-i rugăm pe protestatari să parcheze mașinile. Mă îndoiesc ca majoritatea PSD-ALDE va permite parcarea. Mă mir dacă o să ne lase să parcăm mașinile si pentru parlamentarii opoziției.
(Un protest în Parlament luați în calcul?)
Vă vom anunța.
(Pe cine aveți lângă dv. în afară de cei din USR? Ați avut vreo discuție cu UDMR?)
V-am spus că nu voi relata în cursul negocierilor despre aceste discuții și cred că este un lucru normal. Este evident că pentru trecerea moțiunii avem nevoie de sprijin din partea multor parlamentari care au susținut Guvernul până astăzi și nu vreau să dezvălui numele potențialilor parlamentari care pot să voteze. Am și scris și pe facebook că în mare parte mitingul organizat de Dragnea și ai lui a fost un miting și de intimidare al parlamentarilor din sânul majorității care sunt înclinați să voteze în favoarea moțiunii de cenzură.
(Cu parlamentarii pe care îi conduce Victor Ponta veți discuta?)
Deja au fost discuții și am convingerea că vor susține moțiunea de cenzură.
(Pensiile speciale. Oameni care v-au spus că așa au fost mandatați de filiale să voteze pentru pensiile primăriilor, pentru că primarii i-au făcut parlamentari.)
Partidul Național Liberal a avut o propunere legată de creșterea pensiilor utilizând principiul contributivi tații. Aceasta propunere nu a fost adoptata.
(Ce se întâmplă cu parlamentarii care votează pensiile speciale)
Vom discuta la momentul respectiv. Biroul executiv al Partidului Național Liberal a mandatat parlamentarii partidului să nu susțină Codul administrativ.
(Dl. Roman și-a dat demisia din funcția de vicepreședinte al Partidului Național Liberal și au fost mai mulți care au fost nemulțumiți)
A fost un vot exprimat democratic. Orice coleg care a vrut a putut să-și exprime punctul de vedere. Au fost 17 voturi pentru , 4 voturi împotrivă. Dl. Roman nu a fost în sală la vot. Partidul Național Liberal este pe punctul de a depune o moțiune de cenzură împotriva acestui guvern. Partidul Național Liberal este un partid care duce o bătălie radicală, fermă fără niciun fel de compromis cu coaliția toxică care își bate joc de români. Partidul Național Liberal nu poate să voteze alături de PSD nici Codul de procedură penală, nici Codul administrativ cu atât mai mult cu cât aceste proiecte de acte normative sunt în ansamblul lor retrograde, sunt acte normative contestate atât în sânul societății cât și mai ales în sânul publicului care este mai ales alături de Partidul Național Liberal.
(Riscă excluderea cei care vor vota pentru pensiile speciale?)
Eu am încredere că parlamentarii vor respecta mandatul care a fost dat de Biroul executiv.
(Dl. Roman a anunțat că o să voteze oricum)
Este problema domniei sale. Nu cred că este cea mai bună soluție astăzi să voteze alături de PSD.
(Riscă domnul Roman o sancțiune?)
Partidul Național Liberal în mod democratic conform statutului și-a stabilit poziția privitor la aceste acte normative.
(Democratic le impuneți ce să voteze dacă ei au alte păreri?)
Le-am acordat mandat de vot, așa funcționează Partidul Național Liberal. Se poate întâmpla ca pe anumite proiecte de acte normative să existe o libertate de exprimare a votului. Nu este cazul acestor acte normative.
(Liviu Dragnea nu a exclus posibilitatea de a veni cu OUG în ceea ce privește Codul penal. Ce ar putea face PNL?
O altă nenorocire pe care ar putea să o facă PSD. Probabil că dacă vor alege aceasta cale abuzivă ar fi o nouă călcare a tuturor procedurilor democratice și a intendenței justiției.
(Participați la lucrări în această sesiune extraordinară)
Cu siguranță vom sesiza Avocatul Poporului fără să avem mari speranțe, dar ne face datoria.
(Consilierul dv. profesorul Păun a propus pentru programul de guvernare al PNL doua măsuri - reducerea salariului minim la 1000 de lei si eliminarea ajutoarelor sociale)
Nu a formulat nicio propunere pentru programul de guvernare. Nu este adevărat. În ceea ce privește propunerea noastră pe salariul minim este un proiect de lege pe care deja cred că îl cunoașteți cât de cât. Ce ne dorim noi? Creșterea salariului minim să nu se mai facă prin decizia administrativ a Guvernului din burtă, fără să se țină cont de criterii economice. La baza creșterii salariului minim noi propunem să stea creșterea indicelui de productivitate. Aceasta va fi propunerea noastră.
Obiectivul nostru este să creăm o dinamică economică care să permită fiecărui cetățean care astăzi este legat de ajutorul social și care vrea să muncească să poată să-și caute un loc de muncă plătit de centru. Propunerea noastră care este formulată de mai mult timp este ca cine refuză un loc de muncă să nu mai beneficieze de ajutor social.
Ajutorul minim garantat este totuși un concept care este aplicat la nivel european. Noi vrem să fie folosit cu discernământ și să nu fie un mijloc de încurajare a lenii și a lipsei de dorință de a muncii.
(Nu ne-ați spus dacă PNL în sesiunea extraordinară va participa la lucrările Parlamentului?)
Normal că vom participa. Strategia pe care am adoptat-o este aceea de a sta pe câmpul de luptă și numai în cazul în care într-adevăr se ajunge la extreme care nu pot fi acceptate să protestăm prin această formă.
(Ce credeți că va face președintele Klaus Iohannis și ce îi sugerați? Să respecte Constituția sau nu?)
Președintele României va declarat că respectă Constituția și independența procurorilor.
(Pe problema aceasta a hotărârii CCR cât timp își va coordona PNL acțiunile cu Palatul Cotroceni? )
Nu înțeleg întrebarea. Eu mi-am exprimat punctul meu de vedere. Președintele veghează la respectarea Constituției, evident că președintele va lua cea mai bună decizie.
(Referitor la sesizarea dv. cea pe numele premierului. Mai aveți ceva?)
Singurul lucru pe care l-am văzut public a fost amenințarea făcută de Liviu Dragnea la adresa procurorilor care se teme acceptat. Am văzut deja că Forumul judecătorilor a sesizat CSM și noi ne vom altora acestei sesizări pentru că este inadmisibil. Nu i se poate permite unui lider politic care deține președinția Camerei deputaților să amenințe atât de grav procurorii.
(Cum exact o sa va lăturați acestei sesizări?)
Simplu. Sesizând și noi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu