miercuri, 20 februarie 2019

Luați mâinile murdare de pe Justiție!

DOCUMENT: MOȚIUNE SIMPLĂ 'TUDOREL TOADER ȘI PSD-ALDE, LUAȚI MÂINILE MURDARE DE PE JUSTIȚIE!’

PNL și USR au depus, astăzi, la Camera Deputaților moțiunea simplă „Tudorel Toader și PSD-ALDE, luați mâinile murdare de pe Justiție!”.

Mai jos textul moțiunii:

MOȚIUNE SIMPLĂ
„Tudorel Toader și PSD-ALDE, luați mâinile murdare de pe Justiție!”

Obediența, minciuna, iresponsabilitatea și reaua-credință sunt cauza îngenuncherii Justiției


Domnule Președinte al Camerei Deputaților,
Doamnelor și domnilor deputați,
Domnule Ministru al Justiției,

Prin această moțiune adresată ministrului justiției, noi, cei din PNL și USR, solicităm să înceteze imediat războiul pornit de către PSD-ALDE împotriva justiției!

Ne întrebam legitim, acum câteva luni de zile: care este planul PSD-ALDE în ceea ce privește Justiția ?

Și afirmam că, în mintea celor de la putere, a celor de la PSD-ALDE, se repeta obsedant următoarea mantră:

,,Noi, PSD, numim procurorii care contează! Noi, PSD, controlăm procurori prin numirea lor, prin inspectarea lor, prin cenzurarea muncii lor !
Noi, PSD, controlăm judecătorii, inspectându-i !”

Domnule ministru Tudorel Toader,

Cu siguranță cunoașteți care sunt funcțiile și atribuțiile principale ale Ministrului Justiției, dar  cu excepția controlului pe care îl exercitați în considerarea art.132 din Constituție, control exercitat asupra procurorilor, restul  sunt doar vorbe în vânt pentru dumneavoastră!

Ordonanța de urgență privind unele măsuri temporare referitoare la concursul de admitere la Institutul Național al Magistraturii, formarea profesională inițială a judecătorilor și procurorilor, examenul de absolvire a Institutului Național al Magistraturii, stagiul și examenul de capacitate al judecătorilor și procurorilor stagiari, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară și Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, ordonanță adoptată în 14 februarie acest an, o altă marțea neagră, este un demers incalificabil care contrazice principiile statului de drept, pune în pericol chiar democrația din România și  sperăm că va fi ultima zi de marți în care PSD-ALDE vor adopta astfel de acte normative care distrug, care îngenunchează Justiția.

Cu nerușinare și cu o lipsă de responsabilitate flagrantă, dumneavoastră domnule ministru Toader ați participat la adoptarea acestui act normativ care încalcă Constituția României. Nu o să vă întrebăm care este situația extraordinară și a cărei reglementare nu poate fi amânată, în mod obiectiv, domnule ministru. Însă vă întrebăm dacă vă mai aduceți aminte de anii petrecuți la Curtea Constituțională a României? Dar de deciziile Curții privitoare la constituționalitatea unor astfel de ordonanțe de urgență? Un ministru al justiției care susține o ordonanță de urgență care afectează modul de funcționare, regimul unei instituții fundamentale a statului, o instituție de rang constituțional așa cum este Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Ministerul public, se descalifică cu siguranță!

Această ordonanță de urgență este picătura care a făcut să se reverse paharul, este chiar prea mult și pentru dumneavoastră și Guvernul din care faceți parte! Ne vom referi pe larg la această ordonanță de urgență în partea ultimă a prezentei moțiuni, sperând că majoritatea parlamentarilor vor înțelege pericolul pe care-l reprezintă actul normativ și cât de nesănătos este pentru democrația din România ca domnul Tudorel Toader să continue în calitatea sa prezentă, de ministru al justiției.

Vă reamintim că ,,Justiție în slujba cetățeanului” a fost sloganul mincinos propus prin Programul de guvernare de către PSD-ALDE, iar dumneavoastră, domnule ministru, v-ați asumat această parte din program.

Însă, întreaga dumneavoastră activitate, atitudinile publice asumate de către dumneavoastră, au fost în mod sistematic favorabile agendei retrograde a majorității PSD-ALDE. Pe de o parte, ați fost foarte activ în a le sluji lui Dragnea &co folosind toate mijloacele aflate la dispoziția ministrului justiției, pe de altă parte, ați evitat orice critică, orice luare de poziție, la care erați nu doar îndreptățit ci și obligat, față de inițiativele parlamentare ale PSD-ALDE, chiar și atunci când în mod vădit acestea erau în contradicție cu scopurile legale pe care ministerul  de  Justiție  trebuie  să  le  urmărească.

În privința Legii privind recursul compensatoriu, inițiativă elaborată în cadrul procedurii pentru ameliorarea condițiilor din penitenciare și redactată în urma solicitării CEDO, ați girat modificările aduse în Camera Deputaților, formei inițiale. În acest caz, sunteți principalul vinovat pentru eșecul aplicării legii menționate, respectiv pentru eliberarea din închisori a unor condamnați (peste 12.000) care au recidivat aproape imediat (peste 600). De asemenea, sunteți responsabil că nu ați anticipat corect efectele soluțiilor propuse. Eșec care se traduce, în mod nefericit, în omoruri, violuri, tâlhării, furturi cărora le-au căzut victime români! Nu uitați că ați ignorat soluția propusă de PNL pentru implementarea măsurilor alternative de executare a pedepselor, măsură aplicată cu succes în statele UE.

Ați încălcat CALENDARUL DE MĂSURI 2018 – 2024 pentru soluționarea supra-aglomerării carcerale și a condițiilor de detenție, în executarea Hotărârii-pilot Rezmives și alții împotriva României, pronunțată de CEDO la 25 aprilie 2017, expunând România la riscul suportării unor corecții materiale severe și menținând starea de supra-aglomerare cu consecințele viitoare ale eliberării înainte de termen ale condamnaților și punerea în pericol a vieții, integrității, sănătății și a bunurilor cetățenilor onești.

Ați acceptat și sprijinit, pentru anul 2019, un proiect de buget al Ministerului justiției, al Ministerului Public, DIICOT și DNA prin care nu se asigură suficiente fonduri pentru a acoperi resursele de natură materială, precum și a cheltuielilor de personal pentru anul în curs. Ați participat la subfinanțarea Justiției, ați afectat astfel buna funcționare a parchetelor și instanțelor de judecată, prin urmare ați acceptat sau chiar v-ați dorit să  afectați calitatea actului de justiție!

Bani insuficienți pentru funcționarea serviciului de probațiune înseamnă lipsa mijloacelor materiale și, în mod special, personal insuficient, înseamnă că acest serviciu de probațiune să nu își atingă scopul  și reintegrarea socială a condamnaților să fie afectată, recidiva să fie la cote alarmante și numărul de victime să fie mult, mult prea mare. Ați acceptat o subfinanțare a Direcției de probațiune prin Bugetul anului 2019, cu toate urmările de mai sus!

Ați acceptat, prin subfinanțarea la care sunteți parte, ca numărul de grefieri să fie insuficient și calitatea actului de justiție să fie afectată. Prea puțini grefieri,  cu drepturi salariale restante neachitate de mult timp, cu sedii improprii, toate aceste condiții cumulate cu încărcarea foarte mare cu dosare a judecătorilor înseamnă amânări de neacceptat ale soluționării cauzelor, înseamnă mai multe erori judiciare, adică justițiabili ale căror drepturi sunt deseori grav afectate prin calitatea scăzută a actului de justiție.

Bani insuficienți pentru investiții în rețeaua penitenciară, a locurilor de detenție, înseamnă mai mulți condamnați liberi săvârșind fapte penale și mai puțini condamnați închiși în penitenciare pentru a-și ispăși pedepsele legal dispuse. Ați făcut un buget pentru investiții în rețeaua de penitenciare care a fost criticat chiar de către reprezentanți ai puterii, atât de mic este, iar execuția bugetară pe anul trecut este una rușinoasă.

Grațiere sui-generis, nu-i așa domnule ministru?!

Serviciul de asistență judiciară obligatorie are resursă bugetară asigurată doar pentru primele 5-6 luni, 37.000.000 lei reprezintă mai puțin de 9 luni din execuția bugetară a anului 2018.  Ce înseamnă 37 milioane lei pentru anul în curs, în condițiile majorării în medie  cu 141% a onorariilor pentru aceste servicii? Încălcați cu bună-știință dreptul la apărare al unor cetățeni români, așa cum încălcați și dreptul de a își încasa sumele de bani care le aparțin, avocaților care sunt obligați să asigure acest serviciu.

Sunteți părtaș la încălcarea unor drepturi fundamentale, domnule ministru! Vă reamintiți atribuțiile funcției de demnitate publică pe care o ocupați?

Informatizarea instanțelor este o promisiune pe care ați făcut-o, promisiune pe care o încălcați în fiecare an. Informatizarea nu este un moft, este un mijloc foarte eficient de simplificare a unor activități pe care justițiabilul trebuie să le îndeplinească urmărindu-și interesul legitim, așa cum eficientizează activitatea de înfăptuire a justiției de către judecători. 

Nu ați asigurat sursa de finanțare, deși am formulat amendamente care să îndrepte această situație inacceptabilă, nu le-ați susținut, așadar ați afectat funcționarea instanțelor de judecată, ați afectat activitatea de înfăptuire a justiției, ați afectat drepturile a sute de mii de cetățeni români.

Fără a avea nevoie de o resursă financiară și o resursă de personal,  ați promis că veți face o rearondare teritorială a instanțelor de judecată în așa fel încât să creșteți calitatea actului de justiție printr-o justă și omogenă încărcare a judecătorilor din punct de vedere a numărului de cauze. Nu ați făcut niciun demers, încă o dovadă a lipsei de interes în buna administrare a justiției!

Înființarea instanțelor specializate este o prioritate în Programul de guvernare, iar la această soluție ați renunțat în mod public anul trecut, alegând soluția secțiilor specializate. La începutul acestui an Guvernul, prin Legea bugetului, capitolul de buget al Ministerului justiției, și-a asumat din nou înființarea acestor instanțe specializate. Domnule ministru, instanțe specializate nu ați înființat, secții specializate nu, iar principiul specializării este unul de necontestat. Câtă inconsecvență în atitudinea dumneavoastră, domnule ministru !

Știți ce cuprinde partea scrisă a bugetului Ministerului de justiție?

Nu credem că aveți vreo legătură cu proiectul de buget, sunteți iresponsabil!

Sedii pentru instanțe și parchete; sediu pentru ICCJ; e-justice; problemele cu resursa umană din Administrația Națională a Penitenciarelor (a propos: care este stadiul plângerilor penale care v-au fost formulate de către Sindicat?); problemele personalului auxiliar; programul ,,Educația juridică în școli” ( pornind de la Protocolul semnat în 2013 între Ministerul Justiției, CSM, Ministerul Public și Ministerul Educației Naționale); colaborarea și dialogul cu UNBR, UNNP, UNEJ; asanarea legislativă; centre de informare publică; reducerea taxelor de timbre; implementarea la nivel național a Proiectului ,,Dosarul electronic”; consolidarea capacității ICCJ de a-și îndeplini rolul constituțional de unificator al practicii judiciare prin asigurarea resurselor materiale și umane …

Probabil că nu înseamnă nimic pentru dumneavoastră...

Oricum, cu certitudine nu ați făcut niciun demers consistent pentru a rezolva aceste nevoi ale sistemului judiciar!

Toate problemele cronice ale sistemului judiciar au rămas nerezolvate, niciuna dintre obligațiile asumate prin Programul de guvernare nu au fost îndeplinite de către dumneavoastră! Funcțiile și atribuțiile ministrului de justiție au fost deturnate urmărind doar crearea unor mijloace prin care,  în dauna intereselor cetățenilor onești,  să se asigure protecția unor lideri politici și a acoliților acestora față de urmările încălcării legilor țării.

 Domnule ministru, nu v-ați îndeplinit obligațiile legale ale unui ministru al justiției!

Afirmam, în ultima Moțiune de cenzură (și argumentam, făcând o analiză a tuturor acțiunilor întreprinse în domeniul Justiției) că :
- ,,Obiectivul final face parte dintr-o agendă nedeclarată, neasumată public, nevalidată de Parlament prin vot de investitură și de electorat prin alegeri:
- Noi, PSD-ALDE, suntem stăpânii Justiției și nu răspundem pentru fărădelegile comise – precum o faceți voi, toți ceilalți!”.

Întreaga dezbatere publică a devenit, sub presiunea actualei majorității guvernamentale PSD-ALDE, un teatru al minciunii: soluțiile legislative controversate propuse de către reprezentanții puterii au încercat a fi legitimate, în mod absurd, prin intermediul unor modificări necesare, unele dintre ele minore, modificări solicitate de sistemul judiciar, care însă nu au legătură unele cu altele.”

Domnule ministru, ați fost artizanul și garantul acestor soluții legislative, soluții deseori desființate de către Curtea Constituțională a României, modificările aduse Legilor justiției, Codului penal și Codului de procedură penală vă descalifică profesional!

Domnule ministru, suntem obligați să repetăm:

Ați participat la modificarea legislației penale pentru a proteja infractorii și ați pus, astfel, în pericol toți cetățenii onești, întreaga ordine de drept din România! Scopul legii penale este grosolan încălcat, drepturile și interesele noastre legitime sunt puse în pericol!

Dacă vă veți ascunde din nou în spatele afirmației : ,, Nu am nicio participare, altora le aparține inițiativa”, se impune, în mod normal, să vă dați demisia fie pentru că mințiți, fie pentru că nu vă îndepliniți obligațiile specifice înaltei funcții! Alegeți!

Ratarea obiectivului politic major al României, intern și internațional, în ceea ce privește domeniul Justiției, ridicarea Mecanismului de Cooperare și Verificare de către Comisia Europeană, vă are în prim plan ca un campion al PSD-ALDE.

Sunteți direct responsabil, nu doar pentru că nu ați obținut eliminarea  vreunui obiectiv de referință din Mecanismul de Cooperare și Verificare, ci pentru că ați determinat un regres regretabil : nu mai sunt doar 8, acum sunt 20  obiective de referință de îndeplinit. Raportul MCV arată că actul de justiție din România încă nu se ridică la standardele de calitate agreate în Uniunea Europeană.

Domnule ministru,

Datorită poziționărilor constant duplicitare în raport cu partenerii externi, dumneavoastră  ați generat doar reacții negative de la aceștia: Comisia Europeană, GRECO, APCE, Comisia de la Veneția,  Departamentul  de Stat al SUA,  ambasadele statelor occidentale în România...!

Ați constatat și dumneavoastră, așa cum noi am constatat, că nu puteți să mințiți reprezentanții și specialiștii organismelor internaționale! V-ați descalificat și s-ar cuveni să luați o decizie care să permită ca interesele României să fie corect reprezentate pe plan internațional!
Nu ați respectat niciuna dintre obligațiile care ne reveneau ca urmarea a recomandărilor care ne-au fost adresate și care trebuiau respectate în considerarea încheierii tratatelor internaționale pe care le-am semnat în calitatea de parte, cu respectarea prevederilor constituționale. Recomandările GRECO, Comisiei de la Veneția sau Rezoluția Parlamentului European nu au fost respectate, această atitudine va afecta interesele României pe termen scurt și lung!

Vă reamintim pozițiile publice adoptate de  către GRECO, Comisia de la Veneția, Parlamentul European și Comisia europeană – prin Raportul MCV și Rezoluția adoptată la data de 13 noiembrie 2018 – poziții publice care arată concluziile acestor organisme internaționale din care și România face parte, concluzii general valabile, că nu este oportună înființarea Secției de investigare a infracțiunilor din justiție și că ni se recomandă să nu o înființăm. În considerarea art.11 din Constituție, trebuia să ne îndeplinim cu bună-credință obligațiile asumate prin tratatele internaționale, nerespectarea acestor obligații având urmări negative pentru România, pentru fiecare dintre noi, iar înființarea acestei Secții înseamnă – printre altele- și o încălcare a obligațiilor noastre internaționale.

Domnule ministru,

Înainte de a face o analiză a OUG din 19 ianuarie a.c., care privește funcționarea Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție, permiteți-ne o abordare critică a înființării și funcționării acesteia.

Astfel, Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție – conform prevederilor alin. 1 art.88 indice 1 din Legea nr.304/2004– are competența exclusivă de a efectua urmărirea penală pentru infracțiunile săvârșite de procurori și judecători, competență care este extinsă – conform alin.(2) -  pentru cauzele în care sunt și alte persoane (indiferent care ar fi acele persoane!).

Chiar dacă în acord cu aplicarea principiului specializării, în cursul anilor, au fost înființate Parchete specializate, după calitatea persoanei, așa cum sunt parchetele militare ,  sau după natura infracțiunii, așa cum sunt DIICOT sau DNA,  ca urmare a adoptării art.88 indice 1 a Legii nr.304/2004 toate cauzele, (!) indiferent de natura cauzei,  vor fi cercetate de această Secție dacă există o participare (la săvârșirea infracțiunii) de orice natură a unui magistrat.

Domnule ministru,

Principiul specializării, confirmat de practica națională și internațională, nu se mai aplică, fără nicio rațiune, cu o lipsă elementară de logică.

Criticăm lipsa de specializare și competența extinsă a acestei Secții, încălcarea principiului specializării având efecte negative grave cu privire la felul în care se desfășoară urmărirea penală.

De asemenea, înființarea noii structuri a ridicat semne de întrebare, în special în ceea ce privește motivele înființării Secției.

Domnule ministru,

Nu a existat și nu există o justificare suficientă și obiectivă pentru înființarea  acestei noi structuri pentru investigarea tuturor infracțiunilor comise NU în cadrul sistemului judiciar, ci  de către magistrați (!), adică oricare dintre infracțiuni și nu cele comise în Justiție, deci numai în legătură cu activitatea pe care o desfășoară magistrații. Este un fapt că nu există o răspândire largă a criminalității în rândul magistraților români.

Impactul înființării Secției este unul negativ în ceea ce privește încrederea publicului în sistemul de justiție penală și în sistemul judiciar românesc, judecătorii și procurorii par a fi ținta acestei Secții și că aparenta recunoaștere a existenței unui fenomen larg al corupției și criminalității în parchete și instanțe de judecată dăunează imaginii profesiei din România.

Această Secție reprezintă o presiune în plus asupra magistraților, așa cum a fost subliniat acest lucru în nenumărate rânduri în organisme naționale și internaționale. Această Secție a și fost folosită, de curând, într-un mod care a ridicat semne de întrebare privitoare la momentul și oportunitatea desfășurării activității de urmărire penală a unui magistrat. Coincidența total nefericită a suprapunerii unor acte de urmărire penală cu calendarul activității de selecție a noului procuror general al Parchetului general al UE ridică semne de întrebare privitoare la independența acestei Secții, iar corespondența deplină a demersurilor PSD și a ministrului de justiție cu activitatea Secției de Investigare a Infracțiunilor din Justiție nu pare a fi o simplă întâmplare. Așadar, a fost compromisă ideea de independență a acestei Secții, a fost compromisă ideea că ar fi necesară această Secție pentru altceva decât să-i servească interesele ministrului de justiție și, prin el, ale PSD.

Domnule ministru,

OUG adoptată la 14 februarie 2019 și susținută de către dumneavoastră, atât în Guvern, cât și public, vă descalifică nu doar ca ministru al justiției, dar și ca profesionist al dreptului!

Ați participat în mod hotărâtor la adoptarea unui act normativ neconstituțional, adoptat cu încălcarea art 115 alin. (4) și, de asemenea, a art.115 alin.(6) din Constituție, cu conținut redundant, care poate avea drept efect incapacitarea Parchetului de pe lângă ICCJ, DIICOT sau DNA, care încalcă o atribuție constituțională a Procurorului general, care încalcă o Decizie a CCR care califică secțiile Parchetului general ca fiind structuri lipsite de independență, așadar cu Procurorul general având calitatea de procuror ierarhic superior față de procurorul de execuție din secția componentă, încalcă un principiu esențial asumat  de către legiuitor atunci când a adoptat legile justiției, scopul urmărit de către legiuitor este încălcat dacă principiul separării carierelor judecătorilor și a procurorilor nu se mai aplică. Legile nr.303/2004, nr.304/2004 și nr.317/2004 au fost modificate de către legiuitor, în ceea ce privește carierele magistraților, cu aplicarea consecventă a principiului separației carierelor procurorilor și a judecătorilor! Nu-i așa, domnule ministru?
Dar pentru a crea o adevărată măciucă în mâinile lui Dragnea &co, v-ați călcat în picioare diploma, cariera de magistrat, cariera de profesor.

Efectele pe care le produce această OUG reprezintă problema noastră a tuturor, pentru că afectează independența și imparțialitatea magistraților prin crearea acestui ,,batalion de execuție” controlat de către dumneavoastră și acoliții din PSD-ALDE. Astfel, ați creat un mijloc de presiune și de represiune pe care îl puteți folosi împotriva magistraților care nu vor răspunde la comenzile grupului organizat al cărui vârf de lance păreți a fi.

Pentru că se pare că acum controlați Plenul CSM, ați transferat decizia în ceea ce privește avizul consultativ care se emite pentru numirea procurorilor de rang înalt în atribuțiile Plenului.

Secția de procurori nu putea fi controlată, nu-i așa?  Ați modificat legea pentru ca judecătorii să poată ocupa funcții de procurori de rang înalt, avizul este emis pentru funcția de procuror indiferent dacă acel candidat este procuror sau judecător(așa cum vă doriți). Subliniem, avizul este pentru ocuparea funcției de procuror, așadar nu există o altă explicație logică pentru modificările adoptate, deoarece Secția de procurori se pronunța până acum prin emiterea unui aviz pentru aceeași funcție.

Domnule ministru,

Este inadmisibilă modificarea propusă și susținută de către dumneavoastră dacă ne raportăm la funcția vizată, funcționalitatea specifică a Secției și principiul călăuzitor al legilor justiției referitor la carierele magistraților!

Domnule ministru,

Sunteți incapabil sau aveți o agendă ascunsă atunci când interziceți în mod expres și absolut delegarea în funcțiile de procuror de rang înalt. Doriți să destabilizați activitatea viitoare a Parchetului general, DIICOT sau DNA, să faceți chiar imposibilă funcționarea acestora (și nu numai din punct de vedere administrativ!) în ipoteza posibilă a incapacitării procurorilor care conduc aceste parchete, boala gravă sau moartea, sau în cazul unei demisii? În mod greșit interdicția delegării este absolută și expresă!

Domnule ministru,

Îl urâți sau alții îl urăsc pe domnul procuror general Lazăr, doriți să vă instalați repede-repede procurorii fideli în funcții pentru care nu sunt pregătiți? Aveți norme tranzitorii, dar ce va fi după perioada de 45 de zile dacă subzistă vacanța legală a postului, de vreme ce nimeni nu mai poate ocupa prin delegare necesară în mod obiectiv eventuale posturi vacante?

Sabotați posibila funcționarea viitoare a acestor Parchete, domnule ministru!

Pentru că nu ați găsit, până în prezent, procurorii obedienți pe care îi doriți, acum căutați judecători obedienți și dispuși să ocupe funcții de procurori de rang înalt?

Procurorul general nu mai este procuror ierarhic superior al procurorilor de execuție din Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție și astfel încălcați art.132 din Constituție și articolul privitor la caracterul general obligatoriu al Deciziei CCR care stabilește că Secția nu este autonomă, nu este o structură independentă.

Domnule ministru,

Modificați printr-o OUG modul de funcționare a Ministerului Public, instituție de rang constituțional și încălcați art. 115 alin.6 din Constituție.

Pe de altă parte, nu sunt îndeplinite condițiile art.115 alin.(4) din Constituție în ceea ce privește adoptarea unei OUG care să modifice instituția juridică a ocupării funcțiilor de procuror de rang înalt și a competenței de procuror ierarhic superior a Procurorului general!

Domnule ministru,

Ați sprijinit Guvernul să realizeze acest demers neconstituțional, prin încălcarea normelor constituționale privitoare la delegarea legislativă ați fost complice la încălcarea rolului Parlamentului de unică autoritate legiuitoare!

Domnule ministru al justiției nu respectați obligațiile legale pe care le aveți, încălcați cu bună-știință Constituția, reprezentați într-un mod lipsit de onoare România în relațiile internaționale, nu vă asumați nicio responsabilitate, vă derobați de orice răspundere și mințiți atât de des în luările publice de poziție!

Domnule ministru,

Sistemul judiciar este subfinanțat în toate subdiviziunile sale, nu s-au făcut intervențiile absolut necesar pentru îmbunătățirea funcționării parchetelor și instanțelor de judecată, legile de modificare a legilor justiției au fost adoptate pentru ca puterea executivă să poată controla magistrații, intervențiile legislative, demersurile care s-au făcut intimidează magistrații, introduc o tensiune și o neîncredere în rândul magistraților.

Sistemul judiciar este destabilizat, corpul profesional al magistraților este afectat, independența justiției este pusă la îndoială, așa cum independența judecătorilor și imparțialitatea procurorilor sunt amenințate– toate acestea impietând asupra calității actului de justiție.

Dacă independența Justiției este afectată, funcționarea Statului de drept este afectată, iar democrația este pusă în discuție și astfel drepturile și libertățile noastre fundamentale sunt puse în pericol.

Stimate colege și stimați colegi deputați care susțineți această coaliție de guvernare, vă simțiți confortabil când drepturile și libertățile noastre fundamentale sunt puse în pericol?

Stimate colege și stimați colegi deputați,
Nu mai girați această stare de lucruri, avem nevoie de o Justiție independentă, avem nevoie de judecători și procurori independenți, profesioniști cu respect deplin față de LEGE!

Justiție pentru oameni! Pentru noi toți și nu doar pentru unii dintre noi, nu vă faceți părtași ai abuzurilor Ministrului de justiție și ai acoliților lui Dragnea!

Domnule Ministru al Justiției,

Noi, semnatarii acestei moțiuni simple, în așteptarea gestului de responsabilitate și onoare,  vă cerem ceea ce v-am cerut și prin alte moțiuni simple, așteptând manifestarea dumneavoastră de voință potrivită atât cu interesele sociale generale, cât și cu interesele persoanei dumneavoastră, de aceea vă solicităm următoarele:

l) Devoalați agenda ascunsă a acestei OUG privind modificarea și completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, a Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară și a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii.

II) Inițiați procesul de adoptare a unei OUG modificatoare care să înlăture din acest ultim act normativ al guvernului referitor la Justiție toate textele neconstituționale, precum și cele care fac în parte nefuncționale Parchetul General, DIICOT și DNA.

III) Sprijiniți inițiativa noastră legislativă de desființare a Secției de investigare a infracțiunilor din justiție, demers legislativ în acord cu nevoile prezente ale Justiției românești și obligațiile noastre internaționale, sprijinit de marea majoritate magistraților și a celorlalți specialiști în drept.

Niciun comentariu: