luni, 25 iunie 2018

Declarațiile președintelui PNL, Ludovic Orban, la finalul Biroului Executiv al PNL, 25 Iunie 2018

Transcrierea declarațiilor președintelui PNL, Ludovic Orban, la finalul Biroului Executiv al PNL, 25 Iunie 2018

Următoarele zile vor fi decisive pentru România. Miercuri, se va vedea cine pune România pe primul loc și cine preferă să rămână complicele lui Dragnea și susținătorul unui regim toxic pentru România.

Partidul Național Liberal a luat câteva decizii legate de moțiunea de cenzură și legate de modul de susținere a moțiunii de cenzură. Obiectivul fundamental al Partidului Național Liberal este căderea guvernului Dăncilă. Pentru demantelarea unui regim autocratic, care face un rău imens României și care riscă să scoată România de pe harta țărilor democrate, civilizate, să scoată România de pe harta euroatlantică.

Partidul Național Liberal este deschis, după căderea guvernului, la negocieri cu toate forțele politice civilizate, decente, care vor binele României, pentru conturarea unei soluții benefice pentru România, care să reașeze România pe drumul firesc euroatlantic, pe un drum democratic, pe un drum care să respecte valorile și principiile fundamentale care stau la baza funcționării Uniunii Europene, pe un  drum care să permită fiecărui cetățean român să aibă șansă la o viață mai bună. Până atunci toată energia noastră este concentrată pe obiectivul de a determina cât mai mulți parlamentari, din zona majorității guvernamentale, să treacă acest examen de conștiință la care vor fi supuși și să voteze moțiunea de cenzură. După părerea mea, parlamentarii din majoritate vor avea, miercuri, fie ocazia de a fi pe lista rușinii naționale, în condițiile în care nu votează moțiunea de cenzură  și vor rămâne complicii regimului Dragnea, fie vor avea șansă să intre la panoul de onoare în memoria cetățenilor făcând un bine României și punând punct acestui rău absolut pentru România, care este astăzi regimul Dragnea. 

De asemenea, am luat decizia de a solicita membrilor, simpatizanților Partidului Național Liberal, să fie prezenți la toate manifestațiile de susținere a moțiunii de cenzură atât în București, miercuri, în ziua moțiunii, cât și în toate celelalte orașe în care se vor organiza mitinguri și le-am solicitat să fie prezenți  pentru a fi alături de cetățenii români care vor ca România să revină pe drumul drept. 

Am  luat decizia să votăm la vedere pentru a arăta clar, că Partidul Național Liberal este serios și că susține demersurile cu deplină integritate și transparență. 

De asemenea, din discuțiile cu liderii de grup, vreau să anunț încă de pe acum că,  în conformitate cu trecerea în revistă de către liderii de grup a parlamentarilor, nu va absenta niciun parlamentar de la moțiunea de cenzură.

Anunțăm că în continuare se poartă pana la momentul votului negocieri atât la nivel individual, cât și la nivelul unor grupuri parlamentare care ar putea veni alături de noi în susținerea moțiunii de cenzură.

De asemenea, am hotărât să demarăm strângerea de semnături pentru moment în Camera Deputaților, pentru demiterea lui Dragnea din funcția de președinte al Camerei Deputaților. 

De asemenea, am luat decizia ca deputații Partidului Național Liberal să susțină moțiunea inițiată de colegii noștri din opoziție împotriva ministrului Transporturilor, care se va dezbate astăzi.

Am luat hotărârea ca cei mai importanți membri ai Partidului Național Liberal să fie și ei prezenți alături de cetățeni în manifestațiile de stradă. 

(Dv. nu veniți ca invitat aici, veți fi în piață, alături de protestatari? ) 

Eu probabil voi fi și în piață și la negocieri. Dacă vor mai fi negocieri importante care să poată să aducă voturi, vă dați seama că obiectivul este de a maximiza numărul de voturi în favoarea moțiunii de cenzură.

(Liderul UDMR, Kelemen Hunor, astăzi, într-un scurt interviu dat celor de la Mediafax, susținea ca a avut o discuție cu dv. pe 20 mai și e nemulțumit de ce ați pus pe masă, că nu ați venit cu un calendar, cu o ofertă de guvernare) 

Aș prefera să nu comentez discuțiile pe care le-am avut cu liderul UDMR. Prima discuție, atât am de spus, a fost o discuție de informare și de luare la cunoștință a condițiilor pe care le au colegii noștri din UDMR, care sunt parteneri  alături de noi în Partidul Popular European, privitor la susținerea moțiunii de cenzură.

(Dl. Kelemen a spus clar că nu i-ați răspuns la niciuna din întrebările pe care vi le-a pus)

Încă nu am ajuns la votul moțiunii de cenzură și vom mai avea discuții.

Și pentru UDMR este o decizie foarte importantă și pentru parlamentarii UDMR este o decizie importantă și ei trebuie să țină cont de ceea ce spune electoratul care i-a sprijinit în Parlament, care electorat este într-o proporție covârșitoare profund nemulțumit de modul în care guvernează Dragnea Români, prin intermediul guvernului marionetă. De asemenea, cred că trebuie și ei să alegă foarte clar, pun România pe primul loc sau preferă să susțină un guvern marionetă al unui lider care este în mod evident toxic pentru România. Orice negociere se poartă în cursul negocierilor.

Discuția politică pe care am avut-o este o discuție care arată de fapt și poziția anterioară pe care am exprimat-o, și anume că,  Partidul Național Liberal va participa la negocierile de după moțiune și, în mod evident, în funcție de ce rezultate concrete or să existe în aceste negocieri, va sprijini sau nu va sprijini o formulă mai bună de guvernare. Va sprijini cu siguranță orice formulă mai bună de guvernare. De asemenea, nu s-a schimbat nimic. Ceea ce v-am anunțat oricând, că Partidul National Liberal, dacă are capacitatea de a obține o majoritate parlamentară, este pregătit să  își asume răspunderea guvernării.

Partidul Național Liberal deține 20% din Parlamentul României. Partidul Național Liberal după reușita moțiunii de cenzură, pentru că acesta este obiectivul nostru esențial ca moțiunea de cenzură să treacă, este deschis la negocieri și în mod evident va susține acea variantă care este cea bună pentru țară. 

(Este supusă negocierii și funcția premier, asta vreți să spuneți?) 

Evident că Partidul Național Liberal, prin decizia Consiliului National, are o decizie foarte clară legată de nominalizarea persoanei pentru funcția de prim-ministru , că Partidul Național Liberal dacă are capacitatea de a forma o majoritate guvernamentală va încerca acest lucru, dar asta nu înseamnă că ne cramponăm de o anumită condiție, iar nu mi se pare totuși drept și firesc ca anumiți oameni să își formuleze anumite opțiuni. Eu îmi aduc aminte că în urmă cu 6 luni, unii dintre cei care astăzi zic că eu m-as crampona de vreo poziție, adică ne critică pentru faptul că Partidul Național Liberal are un candidat la prim-ministru și că își asumă răspunderea guvernării, iar acum 6 luni de zile ne criticau că nu am avut un candidat de prim-ministru și că nu ne-am asumat răspunderea guvernării.

De asemenea, cred că pentru orice parlamentar astăzi, contează mai puțin negocieri ulterioare moțiunii de cenzură, contează dacă sunt cu Dragnea sau sunt cu România. Dacă sunt cu România votează moțiunea de cenzură, dacă sunt în frontul salvării de pușcărie al lui Dragnea înseamnă că nu votează moțiunea de cenzură.

(Cu Victor Ponta ați mai discutat?) 

Sunt convins că Victor Ponta va anunța exact care va fi poziția parlamentarilor care sunt alături de el.

(Despre achitările în primă instanță, domnule Orban. Deja a patra achitare din primă instanță dinspre PNL. Domnul Blaga, dv. , acum Dan Motreanu și George  Scutaru. Cum vedeți?) 

Dan Motreanu și George Scutaru, Vasile Blaga și eu, în momentul în care a început urmărirea penală împotriva noastră, ne-am retras din funcțiile de conducere pe care le aveam și nu am mai candidat pentru alte funcții publice. Gândiți-vă ca nici eu, nici Dan Motreanu, nici Vasile Blaga, iar George Scurtaru și-a dat demisia dintr-o poziție extrem de importantă, în aparatul președinției, de consilier prezidențial pe probleme de apărare. Vreau ca oamenii să rețină acest lucru și să înțeleagă că Partidul Național Liberal este un partid moral, un partid care respectă integritatea în funcția publică și care a acționat consecvent în această direcție. Sigur că mă bucur pentru colegii mei, că instanța a decis că sunt nevinovați, de altfel am avut această convingere în privința colegilor mei. Sigur, asta este decizia fiecărui om care a fost prejudiciat cum acționează  în continuare.

(Este o fisură în justiție? Iată, 4 achitări numai dinspre PNL)

Ceea ce am spus întotdeauna spun și acum. Procurorii trebuie să instrumenteze dosare în mod profesionist pe baza legii, având la bază probe, indicii serioase, și care să stea în picioare și  cu care să aibă capacitatea să convingă instanțele. Decizia privind nevinovăția sau vinovăția unei persoane împotriva căreia s-a deschis o anchetă penală este luată de instanța de judecată. 

(Cine răspunde pentru aceste prejudicii de imagine?) 

Există organisme care sunt prevăzute în Constituția României. Există proceduri, există prevederi legale care spun cum poate să răspundă un procuror pentru faptul că instrumentează un dosar care nu stă în picioare și care se soldează cu achitare. Nu cred că este rolul liderilor politici să stea toată ziua să dea declarații pe tema justiției așa cum se întâmplă de ani buni în România. Cred că soluția nu este în niciun caz o modificare legislativă care până la urmă să ducă la încălecarea puterii judecătorești și a sistemului de justiție de către politicieni.

(Anul acestor achitări, este posibil ca dv. și ceilalți colegi de partid să candideze la alegerile europarlamentare de anul viitor?)

Cu siguranță.

(Inclusiv domnul Blaga?) 

Vom stabili criteriile, procedura, calendarul, la prima reuniune a Consiliului Național. De asemenea, ne-am fixat ca obiectiv ca până la sfârșitul lunii octombrie să finalizăm lista pentru europarlamentare, ca să începem o campanie în care candidații noștri să fie promovați, să intre în contact direct cu cetățenii, pentru că vrem o campanie directă adresată către cetățeni, care să presupună cât mai multe contacte între candidații noștri, membrii partidului și cetățenii români. Orice fel de candidatură care va corespunde criteriilor pe care le vom stabili, care sunt niște criterii exigente, pentru că totuși reprezentarea Partidului Național Liberal la nivelul Parlamentului European, trebuie să fie o reprezentare care să permită influențarea deciziilor la nivel european de către  reprezentanții noștri în Parlamentul European. Din păcate, vocea Partidului Național Liberal este dintre formațiunile politice aproape singura voce care se mai aude la Bruxelles și care mai are capacitatea să susțină interesele României și mai ales să influențeze deciziile pe care le au instituțiile europene în favoarea României, evident alături de președintele României, care beneficiază de o cunoaștere cvasi unanimă  și care are o imagine excelentă la nivelul Uniunii Europene și în general în plan internațional.

(Varianta cu dumneavoastră cap de listă, știu că este discutată în partid, ar putea fi una viabilă?)

Haideți să nu discutăm, nici nu am stabilit încă procedurile. Sunt colegi care mi-au solicitat, din cauza faptului că sunt liderul care beneficiez de cea mai mare încredere și cea mai mare intenție de vot, mi-au solicitat să candidez. Încă nu am luat o decizie, știți foarte bine că sunt desemnat de Consiliul Național al partidului să fiu candidatul partidului la funcția de prim ministru. Este o decizie grea pe care încă nu am luat-o dar, când vom lua această decizie vom anunța lista.

(Pentru că vorbeați despre acele negocieri, îi solicitați acum o întâlnire președintelui UDMR, domnul Kelemen Hunor?) 

Să știți că nu o să vă dezvălui tot calendarul de negocieri pe care le am. Ce trebuie să știți este că am întâlniri, din momentul de față până la momentul votului moțiunii de cenzură, am întâlniri stabilite, evident, în special cu parlamentari aparținând majorității guvernamentale.

(Domnule președinte, apropo de acele semnături pe care vreți să le strângeți pentru revocarea lui Liviu Dragnea din funcția de la Camera Deputaților, se poate face de către o treime din parlamentari dar în anumite condiții, dacă îl acuzați  de anumite încălcări. Asta veți face?)

Cu siguranță, vom întemeia foarte serios acest demers de strângere de semnături și vom cere semnături de la toți deputații pentru că nu cred că le convine parlamentarilor să fie conduși de un individ care distruge imaginea camerei Deputaților, care este condamnat și care, practic, anulează aproape orice posibilitate pentru România de a folosi diplomația parlamentară în interesul României.

(Cele două cazuri în care se poate face această revocare sunt dacă încalcă prevederile Constituției sau încalcă grav și în mod repetat prevederile regulamentului.) 

Nu vă pot detalia. Am mandatat liderul de grup, Raluca Turcan, să pună în practică această decizie a Biroului Executiv.

( Ați spus că aveți semnale clare că toți parlamentarii liberali vor fi prezenți în sală în ziua dezbaterii  și votării moțiunii de cenzură. Aveți semnale similare și din partea USR și PMP?) 

Am convingerea că partenerii noștri cu care am inițiat moțiunea vor face exact ce vom face și noi, și anume, se vor asigura  că parlamentarii vor fi prezenți astfel încât să nu existe nici o absență din partea inițiatorilor.

De asemenea, continui să am încredere că sunt mulți parlamentari care înțeleg foarte bine despre ce este vorba, care înțeleg foarte bine că este extrem de nociv pentru România să se perpetueze acest sistem autocratic de putere care seamănă mai mult cu feudalismul decât cu democrația, care realmente duce România spre prăpastie. Problema este să aibă curajul să-și asume public o astfel de decizie.

( Ne puteți spune, dumneavoastră credeți că va trece această moțiune de cenzură?)

Voi face tot ce depinde de mine, alături de colegii mei ca să obținem majoritate pentru căderea guvernului.

(Mulțumim) 

Și eu vă mulțumesc!

Niciun comentariu: