miercuri, 27 iunie 2018

Ludovic Orban la Jocuri de putere, Realitatea TV – 26.06.2018

Dați-mi voie să dejoc manipularea făcută de unele televiziuni care au prezentat ceea ce s-a întâmplat în Piața Victoriei ca pe un miting al Partidului Național Liberal. Nu am organizat niciun miting. Am decis ca deputații și senatorii Partidului Național Liberal, alături de membrii conducerii partidului care nu sunt parlamentari, alături de consilierii generali, consilieri locali din București și de președinții de sectoare, am decis sa fim în Piața Victoriei fără să facem niciun fel de organizare a vreunui eveniment pentru a ne manifesta solidaritatea.

Am rezistat în ploaie și am transmis un mesaj foarte simplu - că respectam toți oamenii care după Ordonanța 13 au ieșit în stradă, care și-au manifestat pașnic opoziția lor față de ceea  ce face regimul Dragnea în România. Ne-am manifestat gratitudinea față de ei și am transmis că ne vom continua lupta pâna la capăt pentru România și că pot să conteze pe noi.

Cum să pună un ministru al Guvernului un clip în care prezintă cum sunt împrăștiați protestatarii?! Asta se întâmpla în Venezuela, într-un regim autocratic. Trebuia să-și dea demisia, să plece a doua zi. Iar pe Manda, prietenul interlopilor, cum să-l pui președintele comisiei de control al SRI?! Nu-și dă seama ce se poate întâmpla (dacă vin și susținătorii PSD la protestul anti-Putere).

N-am nimic să manifeste, dar să manifeste în altă parte decât acolo unde au fost anunţate protestele opoziţiei. Îi sfătuiesc să nu facă această prostie pentru că e posibil să iasă rău acolo. Şi aşa în clanul din jurul lui Dragnea, dacă vin cu astfel de provocări nimeni nu mai poate controla ce se poate întâmpla. Şi Jandarmeria. Nu poţi să vii la intimidare cu motoarele ambalate, în ţestoase, să intervină. Întotdeauna aceşti oameni s-au manifestat paşnic, şi-au strâns gunoaiele. Sunt oameni frumoşi, inteligenţi. Dar se pare că sunt unii speriaţi de bombe şi, în paranoia lor, şi-ar imagina că aceşti oameni reprezintă un pericol pentru ei. Reprezintă, dar la vot.

Mulți m-au întrebat motivele moțiunii de cenzură. Exista o mie de motive ca să depui moțiune de cenzură. Dezastrul economic, călcarea în picioare a promisiunilor electorale, distrugerea imaginii externe a României. Nu vă puteți imagina în ce hal a ajuns să fie percepută România.

3 idei esențiale de la moțiunea de mâine

Dezastrul economic -  Uitați-vă cum au fost distruse toate  echilibrele economice. Avem cea mai mare rată a inflației în Uniunea Europeană, creșterea accelerată a Robor-ului. Pensia medie a scăzut pe trimestrul I al anului 2018 în raport cu trimestrul IV al anului 2017 cu aproape 1 %.

Prețul combustibilului - a ajuns motorina la 6 lei. Ei au câștigat alegerile promițând anularea  supraaccizei.  Au anulat supraaciza și după ce s-au instalat bine la putere au reintrodus supraacciza.

A doua mare obiecție pe care o avem este cu siguranța acest asalt permanent  împotriva puterii judecătorești și împotriva sistemului de justiție. Bazaconiile lor că apară drepturile sunt niște minciuni ordinare. Ei nu au altceva în cap decât să controleze justiția. Toată țara stă pe loc din cauza lui Liviu Dragnea, pentru că nu are decât un singur gând - sa scape de pușcărie.

Al treilea element extrem de important este distrugerea imaginii externe. Gândiți-vă numai la povestea aceea cu memorandumul. Au făcut praf în câteva zile eforturi diplomatice făcute de România. Lucrurile sunt extrem de grave.

Eu de două săptămâni mi-am petrecut timpul vorbind cu foarte mulți parlamentari. Am vorbit și cu cei de la UDMR.  N-am avut nicio discuţie legată de coborârea pragului în administraţie, legea legată de 15 martie. I-am spus că aceste lucruri nu le putem negocia. Am dat răspunsuri la întrebări, acele răspunsuri pe care le-am considerat potrivite şi necesare. Ce formula de guvernare susţinem în cazul în care pică Guvernul. Le-am spus că am fost întrebat despre funcţia de premier, dar că obiectivul nostru principal este căderea Guvernului, demantelarea lui Dragnea. Ceea ce am spus este, că după aceea, poate fi o formulă de guvernare cu PNL, dacă există majoritate, poate fi o variantă a anticipatelor. Asta a fost ideea. Practic sunt aproape de preluarea preşedinţiei Consiliului UE. Toată starea aceasta de neîncredere nu este sănătoasă în anul Centenarului, aproape de preluarea de către România a preşedinţiei Consiliului UE. Cum să intrăm în primele şase luni, când avem astfel de miniştrii, cel de la Educaţie, care e certat cu limba română, ministrul Muncii care postează clipuri cu tunuri de apă care înlătură protestatari? Nu sunt în stare să termine autostrăzi, Şebeş-Turda, nu au demarat niciun troson de autostrada, de cale ferată modernizată. Tot ce era finanţabil din fonduri UE se află într-o situaţie de blocaj.

Obiectivul nostru fundamental este să dărâmam acest guvern.  Orice formula care să ducă la un guvern care să respecte valori şi principii, care să aducă România pe calea corectă, suntem dispuşi să îl sprijinim. Nu, în niciun caz cu un premier PSD. PSD și-a arătat clar incapacitatea de a guverna România.

(Cu domnul Ponta ați stat de vorba?)

N-am stat de vorbă. Nu cred că îi trebuie unui om care zice că Dragnea e adversarul lui foarte mult să discuți cu el ca să îl determini să voteze moțiunea de cenzură. Sunt convins că vor vota moțiunea, nu am dubii.

(Credeți că se va ajunge la suspendarea președintelui?)

Din informațiile pe care le am din surse destul de credibile, ei  deja luaseră decizia respectivă. Nu știu ce s-a întâmplat intre timp.  Probabil nu s-au înțeles la numiri, la nominalizări.

(Domnul Blaga sau domnul Motreanu  sunt opțiuni pentru alegerile europarlamentare? Dv. veți candida?)

Încă nu s-au exprimat preferințele, candidaturile. Noi la primul Consiliu National o să  stabilim criteriile, procedura si calendarul de desemnare a candidaților pentru Parlamentul European. E o selecție destul de riguroasă, nu poți trimite pe oricine în Parlamentul European.

Aici există o discuție în partid. Sunt mai mulți colegi care mi-au spus că ar fi bine să candidez. Încă nu am luat o decizie.

Domnul Blaga daca vrea sa candideze mi se pare o candidatura cat se poate de potrivită.

(Pe ce nr. de europarlamentari vă bazați?)

Vom face sondaje în momentul respectiv. 10-12 europarlamentari intră. Depinde și de cum se redistribuie.

(Cu domnul Cioloș și cu domnul Barna ați avut discuții?)

Cu siguranță! În ceea ce ne privește colaborăm la nivelul Parlamentului cu USR. Și cu PMP am avut colaborări.

(Domnul Turcescu trece la PNL?)

Nu am avut nicio discuție cu domnul Turcescu legată de subiectul acesta.

Domnul Cataramă de ce nu a participat la întâlnirea din Piața Victoriei?

Treaba lui. Nu as vrea sa vorbesc despre acest subiect.

De un an de zile am poziționat foarte clar partidul. Într-o lupta fără compromisuri, fără menajamente cu PSD, cu clanul Dragnea cu majoritatea guvernamentală. Sigur că această luptă este o luptă poate care unora nu le convine. Să pleci din partidul pe listele căruia ai fost , după părerea mea reprezintă cea mai mare formă de trădare față de oamenii care ți-au acordat votul. Să pleci unde? Să pleci la putere, la PSD, la ALDE. Carierele lor sunt terminate.

Eu vreau până la finalul anului 2018 să știu foarte clar cu cine intram in bătăliile electorale din 2019 și 2020. Pentru că nu vreau să intrăm decât cu acei oameni care  într-adevăr împărtășesc viziune anoastră strategică și care sunt siguri că nu vor face absolut  niciun fel de compromis în bătălia cu PSD.

(Aveți un candidat pentru Primăria Capitalei?)

Nu avem. Pe 15 iulie vom adopta decizia privitoare la procedurile de stabilire  a candidaților de primari în toate  municipiile reședință de județ. Ne-am stabilit obiectiv politic pentru anul în curs să desemnăm candidații la primărie în toate localitățile țării.

(Cum vedeți desemnarea domnului Vlase la SIE și atacul lui Dragnea la conducerea SRI?)

Îmi este clar că Dragnea urmărește să controleze serviciile, să controleze parchetele.

(Va trece moțiunea?)

Poate le dă Dumnezeu minte acestor oameni să se gândească că votul de mâine nu este un vot oarecare. Ei au de ales între a salva România de un regim profund nociv care are nișe consecințe catastrofale asupra perspectivelor României și aceea de a-i fi slugi lui Dragnea. După părerea mea cine nu votează mâine moțiunea de cenzură înseamnă  că  accepta sa fie iobag pe feuda lui Dragnea.

Niciun comentariu: