miercuri, 27 iunie 2018

Declarațiile de presă susținute de președintele PNL, Ludovic Orban, la Parlament - 27 iunie 2018

Declarațiile de presă susținute de președintele PNL, Ludovic Orban, la Parlament - 27 iunie 2018

(Ce le-ați transmis parlamentarilor PNL înainte de ședința în care se dezbate moțiunea de cenzură? 

Să fie prezenți toți, să fie activi, să transmită mesaje cât se poate de clare către cei din majoritatea guvernamentală, să arate că noi continuăm bătălia și că luptăm până la capăt.

(Cu numărul de voturi cum stați, că cei de la UDMR nu votează) 

După decizia UDMR-ului normal că situația este modificată. Sunt surprins de decizia UDMR-ului. Sunt convins că în spate există niște negocieri care se vor vedea probabil în curând.

(Este un scor bun dacă strângeți numărul de semnături de pe moțiune sau sperați la mai mult?)

Am conștiința datoriei împlinite. Partidul Național Liberal a făcut ceea ce trebuia. Am depus moțiunea de cenzură într-un moment în care numai pentru parlamentarii puterii nu este clar că acest Guvern trebuie să cadă și că sistemul de putere Dragnea trebuie să se prăbușească.

În cazul în care moțiunea de cenzură nu va întruni numărul de voturi necesar, vom continua bătălia pe toate fronturile cu toate armele pe care le avem la dispoziție.

(V-am văzut colegii care merg cu semnături în plenul reunit, acum, prin care cereți demisia lui Liviu Dragnea) 

Am demarat procedura după cum bine știți, a fost o decizie a Biroului Executiv. O să le dăm să semneze și parlamentarilor din majoritatea guvernamentală a deputaților, să îi vedem cum reacționează.

(Acum, în acest plen?) 

 Și în plenul asta și în viitorul plen. Nu știu dacă o să prindem deputați din majoritate, pentru că se pare că ordinul de zi pe unitate este să nu îi lase să voteze, să îi țină departe de urnele de vot, ca nu cumva vreunul dintre ei să pună bilele așa cum trebuie.

(Aveți tricolorul în piept. Am văzut și la colegii dv. ) 

Am și tricolorul și fără penali.

(Este bannerul de la USR) 

Da, l-am purtat. Mi se pare că integritatea în funcția publică este o chestiune esențială pentru funcționarea corectă a instituțiilor în România și pentru asigurarea practic a unei administrații care să servească cetățeanul.

(Mergeți acum înapoi la Izvor, la proteste? Ce v-au spus cei care sunt acolo?) 

Își doresc din tot sufletul să readucă România pe direcția cea bună. Mi-au spus că au venit cu mari speranțe. Sigur că și ei după anunțul UDMR-ului își dau seama că șansele acestei moțiuni să fie adoptată s-au redus, dar că se vor bate în continuare, vor manifesta în continuare pașnic, civilizat pentru a susține ideile, valorile, principiile și pentru a pune punct acestui sistem de putere care dăunează grav României.

(Dacă moțiunea aceasta pică, în toamnă va fi un moment bun pentru un nou demers parlamentari împotriva Guvernului?) 

Sentimentul meu este că funia se apropie de par și că sfârșitul lui Dragnea este aproape, chiar dacă la această moțiune încă nu se manifestă toți nemulțumiții din partidele majorității guvernamentale. Sunt convins că nemulțumirea va crește și, de asemenea, sunt convins că vor prinde mai mult curaj și se vor manifesta în sesiunea parlamentară din toamnă.

(În favoarea unei noi moțiuni de cenzură?) 

Cu siguranță!

(Câte semnături ați strâns până acum pentru demiterea președintelui Camerei Deputaților?) 

Întrebați liderul de grup, eu am fost în stradă alături de oameni.

Niciun comentariu: