Ca susținător al guvernării USL sunt dezamăgit. S-a construit un buget pe o anumită filosofie a resurselor ce se atrag. S-au stabilit obiective pe termen lung. Acum, văd că Ponta se răzgândește. Nu este bine.
Îmi dau seama că Victor Ponta are parte de presiuni din partea alor lui pentru o mai largă deschidere la compromisuri politice. Nu este o noutate că PSD acționează populist. De la un partid socialist nu te aștepți la altceva. Dar este prea „de oaie”.
Acciza la carburanți avea un scop politic declarat. Finanțarea infrastructurii rutiere. Foarte bine. Având acest scop, avea și o oarecare limită de timp pentru aplicare. Câțiva ani, câteva zeci de ani ... nu contează cât. La un moment dat, prin descentralizarea administrativă, o parte din acciză se ducea la bugetele locale iar când situația infrastructurii ar permite, acciza ar dispare. Și-ar fi îndeplinit scopul.
Acum văd că „se întârzie” cu aplicarea ei. Bugetul este la promulgare. Bănuiesc că Ponta și ai lui din PSD nu au de gând să modifice bugetul pentru ca ministerele lui Șova și Dragnea să primească finanțare de la alte ministere pentru că am intra în harababură. Nu mă miră însă să aud că așa vor face, imediat ce bugetul va fi publicat în MOf.
Lipsa de fermitate manifestată de Ponta duce, obligatoriu la lipsa de încredere în guvernarea Ponta. Coabitarea cu Băsescu este dăunătoare.
Crin Antonescu a exprimat poziția PNL și a lui, personal, cu privire la această acciză. Nu o vedea necesară însă dacă este o decizie de politică fiscală, atunci să se aplice. Cu tergiversarea asta se poate ajunge la amânarea scăderii CAS cu 5%. O parte din banii care ar fi acoperit această scădere proveneau din această acciză.
Fac grevă „patronatele” transportatorilor auto ? Hai să nu mai spunem prostii. De când sindicatele sunt patronate ? Fac grevă ? Să facă. Ei vor pierde. Producătorii care stau la mâna transportatorilor greviști își merită soarta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu