luni, 11 martie 2019

Declarații la finalul Biroului Executiv al PNL din 11 martie 2019

DECLARAȚIILE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN, ALE VICEPREȘEDINȚILOR PNL, IONUȚ ȘTEFAN ȘI LAURENȚIU LEOREANU, LA FINALUL BIROULUI EXECUTIV AL PNL – 11 MARTIE 2019

Ionuț Ștefan

Bună ziua!

Astăzi, PNL a aluat hotărârea de susținere a unui amendament depus în Comisia pentru industrii și servicii din Camera Deputaților prin care asigurăm angajaților din mediul privat vouchere de vacanță în valoare de 1450 de lei.

Aceste vouchere de vacanță ar restabilii, ar pune într-o lumină normală, angajații din România. Aceste vouchere de vacanță nu aduc costuri suplimentare antreprenorilor, ele fiind deductibile din impozitul pe profit și din impozitul pe veniturile micro-întreprinderilor.

Astăzi, antreprenorii au posibilitatea să ofere șase salarii minime pe economie angajaților din mediul privat. Costul pentru bugetul statului în această situație ar fi de aproximativ 1990 de lei iar noi propunem limitarea la 1450 de lei, deci nu aducem costuri suplimentare bugetului de stat.

Deci este un lucru benefic atât pentru bugetul statului cât și pentru antreprenori și pentru angajații din mediul privat.

Angajații din mediul privat, într-adevăr merită și ei o vacanță în România. 30% dintre angajații din mediul privat, astăzi, nu merg în concediu.

 Ar fi frumos și ar fi corect ca și acești oameni să-și poată recăpăta capacitatea de muncă aici, în concediu în România, pentru că ei muncesc și contribuie la bugetul statului ca toți ceilalți cetățeni români.

Vă mulțumesc!


Laurențiu Leoreanu

Astăzi a avut loc simularea pentru testele naționale. Elevii de clasa a șaptea, a opta, au fost prezenți pentru a fi la o nouă experiență a învățământului condus de groparul, a învățământului profesional și tehnic. Am invitat-o, astăzi, la „Ora Guvernului” pentru că trebuie să explice foarte multe lucruri. Învățământul profesional și tehnic după ce a fost distrus are și o lipsă acută de cadre tehnice, dar și de dotări. Este nevoie de ateliere, de laboratoare, de personal tehnic pregătit, de maieștrii, ingineri. Spunem că vom lansa învățământul profesional și tehnic, adică spune, văd, ministrul Învățământului, dar fără a lua nicio măsură în acest sens.

Elevii sunt revoltați. Ați văzut, Consiliulul Național al Elevilor a protestat. Elevii nu mai doresc să fie cobai, nu mai doresc să fie personajele principale în experiențele făcute de ministrul Învățământului, de cei din minister, care testează de la an la an, de la lună la lună se schimbă structura anului de învățământ, se schimbă graficul la examenele naționale. Nu mai avem o predictibilitate. Există o mișscare browniană în învățământ și nu mai există nimic care să se desfășoare la nivel profesionist.

De asemenea, unitățile școlare sunt efectiv asediate de bibliorafturi, de tot felul de documente în ceea ce înseamnă acreditări, simulări, în tot ceea ce înseamnă materiale, care se fac de către profesori, de către personalul didactic auxiliar. O treime din pădurile tăiate din România se află în secretariate, se află în arhivele unităților școlare. Se completează documente, unele cu date reale, altele care sunt întocmite pe loc, pentru că li se cer date de pe o zi pe alta.

Practic, cei din învățământ au ajuns scribi la curtea faraonului, faraonul fiind groparul învățământului românesc, ministrul Ecaterina Andronescu. Practic, sunt un fel de cronicari la Curtea Domnească, în loc să se preocupe de ridicarea învățământului, de desfășurarea în condiții normale a învățământului, a procesului instructiv educativ, a orelor de consiliere, toate lucrurile acestea care ar trebui să primeze în ceea ce înseamnă desfășurarea unui proces instructiv-educativ profesionist, sunt lăsate în plan secund și toată lumea alergă după hârtii, după dosare, după bibliorafturi într-o competiție.

Meritocrația a fost dusă în învățământ la a măsura lungimea rafturilor cu bibliorafturi. Toate evaluările se fac pe bază de hârtii, nu pe baza rezultatelor. Nu sunt aduși în față copiii noștri, olimpicii, copiii care într-adevăr obțin rezultate de excepție.

Învățământul de masă, prin rezultatele la examenele naționale, acestea au trecut deja în plan secund. Facem tot felul de experimente, am trecut în planul secund învățământul, ne ocupăm de lărgierea after-school-ului, de generalizarea unei mese calde penru elevi.

Sunt probleme acute care așteaptă rezolvare. O așteptăm pe doamna ministru astăzi, să vedem dacă va veni, dacă nu va avea  alte probleme mai importante așa cum s-a întâmplat și cu o televiziune când a invitat-o și a uitat să mai ajungă acolo, și să spună ce rezultate are în acest moment, ce propuneri are, ce soluții. Dacă nu le are, mai bine să plece acasă și să nu distrugă și actuala generație de tineri, de elevi, de studenți care se pregătesc pentru a devenii profesioniștii de mâine din România.

Vă mulțumesc!

Ludovic Orban

Partidul Național Liberal declară război total proiectului Guvernului de înființare a Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții, cel mai mare jaf pus la cale de PSD de la revoluție până astăzi.

Am reușit prin opoziția pe care am manifestat-o împotriva Legii privind înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții, să determinăm Curtea Constituțională să declare neconstituțională Legea de înființare a Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții.

Din păcate pentru România, planificatorii dezastrului, Guvernul PSD-ALDE nu se oprește și continuă cu împingerea înainte a acestui proiect care va distruge cele mai profitabile și cele mai importante companii românești care se află cu capital majoritar în proprietatea statului.

Suntem categoric împotriva înființării acestei pușculițe de partid a PSD-ALDE. Prin această manoperă dolosivă pusă la cale, se urmăresc câteva obiective care nu sunt în interesul cetățenilor români, ci împotriva intereselor fundamentale ale cetățenilor români.

Primul și cel mai important obiectiv este acela de a așeza sub control politic direct toate aceste companii, printre care marea majoritatea și-au selectat administratorii și managerii în baza Ordonanței 109 și prin intermediul acestui Fond Suveran de Dezvoltare și Investiții, practic toate Consiliile de administrații și managerii vor fi puși sub ghilotina puterii politice PSD-ALDE, iar în cazul în care nu vor executa comenziile ticăloase vor fi demiși pentru a fi înlocuiți cu oameni ascultători care să respecte comenzile de partid.

Al doilea păcat al acestui proiect este acela că sunt subevaluate companiile. Practic, valoarea acestui Fond Suveran este de 19 miliarde, iar acțiunile deținute de stat la cele 19 companii sunt evaluate, țineti-vă bine, la 10 miliarde de lei. Păi numai Hidroelectrica, dacă ar fi listată pe Bursă ar genera o valoare de piață superioară acestei valori. Practic, este redusă valoarea acestor companii printr-un simplu act administrativ.

De asemenea, acest Fond Suveran de Investiții este conceput pentru a genera actualei puteri politice posibilitatea de a-și hrăni clientela politică economică cu contracte încredințate direct în disprețul și sfidarea reglementărilor naționale și europene în domeniul achizițiilor publice, pentru că prin realizarea acestui Fond Suveran toate investițiile care vor fi finanțate  nu vor fi supuse procedurilor de achiziție care există astăzi în vigoare. Toate lucrările vor fi încredințate pe ochi frumoși către clientela politico-economică a partidelor de guvernământ PSD-ALDE.

Al treilea lucru grav. Nu există niciun fel de precizare clară, ce tipuri de de investiții pot fi finanțate din fondurile obținute prin Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții, pentru că se lasă în arbitrariu și un subiectivism către aceia care vor conduce acest Fond  Suveran de Dezvoltare și Investiții, distribuirea resurselor către diferite investiții va fi profund subiectivă și nu va ține cont de nevoile reale de dezvoltare ale României.

Al patrulea lucru grav. Se știe clar că acțiunile deținute de stat, în numele cetățenilor români la ceste companii, vor fi puse gaj pentru a contracta împrumuturi.  Banii aceștia vor fi folosiți pentru investiții care nu vor aduce venituri ulterioare, Fondul va fi în imposibilitatea de a putea plătii împrumuturile contractate și rezultatul va fi că aceia care vor împrumuta Fondul vor putea prelua ostil, la niște prețuri extrem de mici, pachetele de acțiuni deținute de stat la aceste companii. Adică, practic se pregătește o preluare ostilă a celor mai profitabile și importante companii românești de către planificatorii din umbră cu care Dragnea, Vâlcov, Tăriceanu și ceilalți au pus la cale această mega excrocherie.

Ne vom trezii că vom rămâne fără companii peste noapte, datorită incapacității conducerii acestui Fond de a putea să plătească înapoi toate împrumuturile pe care le va contracta pentru finanțarea  operelor faraonice puse la cale  de Dragnea și de Tăriceanu.

PNL va lupta prin toate armele posibile. În primul rând ne batem ca OUG care stabilește cadrul de înființare a fondurilor de investiții, să fie respinsă la Camera Deputaților.
În al doilea rând,  în cazul în care Guvernul nu renunță la intenția sa de a emite HG, Partidul Național Liberal va  acorda asistență juridică gratuită tuturor cetățenilor români care vor ataca HG în contenciosul administrativ, cu obiectivul de a obține anularea HG care stă la baza funcționării Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții.

Îi avertizez pe toți cei care sunt inițiați și implicați în acest proiect, inclusiv pe administratorii și pe managerii companiilor de stat care au început furăciunile, că primul lucru pe care îl vom face după ce vom ajunge la guvernare, va fi realizarea unui audit extern la fiecare dintre companiile care intră în portofoliul FSDI și că în funcție de acest audit, vom trimite către parchet orice fel de infracțiune posibilă pe care o vom identifica.

Le atrag atenția că vor răspunde, fiecare dintre ei, pentru toate furăciunile pe care le pun la cale golanii care conduc astăzi România.

În fine, tot astăzi, am stabilit strategia de luptă contra OUG 114 care intră în dezbaterea Camerei Deputaților după ce coaliția majoritară PSD-ALDE a refuzat să o dezbată în Senat și a tras de timp, astfel încât să fie adoptată tacit la Senat.  Pregătim în fiecare comisie de specialitate poziția astfel încât să putem să obținem aviz negativ, ba chiar trecerea amendamentului principal, și anume, transformarea din legea de adoptare a OUG 114 în legea de respingere a OUG 114 .

Vom susține abrogarea pe rând a fiecărui articol din OUG114. De asemenea, suntem pregătiți ca în cazul în care nu reușim respingerea în plenul Camerei Deputaților, să atacăm la CCR eventuala lege de aprobare a OUG 114. Văd în schimb, în ultima vreme, că inclusiv cei din coaliția majoritară dau semne că înțeleg nenorocirea pe care au provocat-o prin intermediul OUG 114 și că încep să realizeze consecințele profund negative asupra economiei românești pe care le au reglementările din OUG 114.

Îi avertizez, în schimb, să  nu se apuce să modifice tot prin OUG,  OUG 114. Ordonanța este în dezbaterea Parlamentului. Orice modificare la Ordonanța 114 trebuie adusă în dezbaterea parlamentară, iar singura soluție cu adevărat pozitivă pentru România în privința Ordonanței 114 este respingerea ei de către Camera Deputaților.

De asemenea, vreau să vă fac un anunt. Pe data de 16 martie va avea loc, la București, un eveniment extrem de important pentru Partidul Național Liberal, pentru Partidul Popular European din care face parte Partidul Național Liberal. Este un eveniment la care avem foarte mulți invitați străini, peste 150 de primari de municipii, de orașe, de președinți de regiuni, de președinți de unități administrative cum sunt județele din România. De asemenea, la acest eveniment vor participa din partea PPE Secretarul General al PPE, Antonio Lopez Isturiz. De asemenea, cea mai importantă prezență de la evenimentul nostru este prezența candidatului PPE la funcția de Președinte al Comisiei Europene,mai mult ca sigur, viitorul Președinte al Comisiei Europene, respectiv domnul Manfred Weber, care va fi prezent la evenimentul nostru și va prezenta, cred, în premieră viziunea sa asupra evoluției ulterioare a Europei deci, practic, programul cu care se va prezenta în această cursă pentru ocuparea funcției de Președinte al Comisiei Europene. De asemenea, la eveniment l-am invitat și pe președintele României Klaus Werner Iohannis și îl așteptăm să fie prezent pentru a ne transmite mesajul său și viziunea sa privitor la evoluția României la nivelul Uniunii Europene și viitorul Uniunii Europene.

(Partidul Social Democrat intenționa să impună un calendar accelerat pentru cererea de reexaminare pe proiectul bugetului de stat pentru ziua de miercuri. Cum vedeți faptul că ar putea să treacă într-o singura zi?)

Vă readuc aminte faptul că România nu are astăzi o lege a bugetului de stat și o lege a bugetului asigurărilor sociale de stat în vigoare este vinovăția exclusivă a majorității parlamentare și a actualului Guvern. Guvernul trebuia să adopte legea bugetului de stat și legea bugetului asigurărilor sociale de stat cel târziu până în data de 15 noiembrie a anului  trecut. A întârziat 3 luni, adoptând proiectul de buget în data de 12 februarie. Partidul Național Liberal a solicitat în ianuarie, în perioada vacanței parlamentare, convocarea unei sesiuni extraordinare pentru dezbaterea și adoptarea atât a legii bugetului cât și a legii bugetului asigurărilor sociale de stat. În perioada ăn care noi solicitam sesiune extraordinară, domnul Tăriceanu era la schi și domnul Dragnea era la soare, amândoi în destinații exotic și i-a durut la umbrelă sau la bățul de la schi de faptul că România nu are buget.

Retrimiterea bugetului de către Președintele Iohannis în dezbaterea Parlamentului era o necesitate absolută. Bugetul este prost, bugetul este mincinos bugetul este construit pe date care nu au nicio legătură cu realitatea,iar bugetul nu oferă nicio garanție privitoare la evoluția spre bine a României privitoare la dezvoltarea României.

Partidul Național Liberal susține cererea de reexaminare și la fiecare punct din cadrul cererii de reexaminare va avea propriile puncte de vedere și va înainta propriile amendamente pentru a îmbunătății bugetul de stat.

Ceea ce face de o bună bucată de vreme Dragnea, Dăncilă, Orlando, Vâlcov este o campanie de dezinformare, o campanie mincinoasă, este o acțiune de discreditare a Președintelui României care se bazează doar pe minciuni și care, de fapt,  încearcă să mute de pe umerii lor răspunderea pentru întârzierea bugetului, pe umerii Președintelui care nu are niciun fel de vină pentru întârzierea bugetului de stat.

Decizia de retrimitere este o decizie absolut corectă și era chiar o obligație a președintelui României încercarea pe care a făcut-o de a corecta acest buget. De altfel, faptul că Legea plafoanelor care este legea care stă la baza adoptării bugetului de stat a fost declarată neconstituțională arată justețea intervenției președintelui.

Și apropo de grabă, după cum bine știți, astăzi Guvernul trebuia să se întrunească în ședință de guvern ca să adopte OUG privind plafoanele. Nu noi am amânat ședința de guvern ci ei, pentru că nu mai știu pe unde să scoată cămașa, pentru că își dau seama că în Legea bugetului de stat și în Legea bugetului asigurărilor sociale de stat, toate punctele sesizate de președinte sunt adevărate, mai precis nu există resursele financiare reale pentru a asigura plata pensiilor, bugetele locale au fost jefuite. Sunt puse sub semnul întrebării capacitatea de a asigura indemnizațiile și toate celelalte categorii de ajutoare care sunt îndreptate către persoanele cele mai defavorizate, persoanele cu dizabilități.

De asemenea, în temeiurile Legii bugetului de stat se poate spune că bugetul nu e construit pe niște temeiuri solide, ci pe picioare de lut.

(Joi veți stabili lista finală pentru europarlamentare. Ne puteți spune dacă ați ajuns la o înțelegere cu domnul Rareș Bogdan?)

Componența listei o voi prezenta public după reuniunea Biroului Executiv în primă fază și ulterior a Biroului Politic Național, forurile statutare în care urmează să se decidă cine sunt candidații Partidului Național Liberal pentru alegerile pentru Parlamentul European.

(Dar a fost de acord domnul Rareș Bogdan de o eventuală candidatură pe listele PNL? )

În cazul în care va fi candidat îl vom anunța, dar pe data de joi, după reuniunea forurilor statutare.

(Va exista paritate pe lista scurtă între fostul PDL și noul PNL?)

Nu înțeleg ce e aia paritate și ce e aia listă scurta?

(Listă scurta, lista cu candidații eligibili)

Lista va fi lungă pentru că din punctul meu de vedere Partidul Național Liberal are capacitatea de a câștiga alegerile europarlamentare și asta este obiectivul pe care îl avem în vedere . Deci nu va fi o listă scurtă, ci va fi o listă lungă de candidați care vor intra din partea Partidului Național Liberal în Parlamentul European. De altfel este extrem de benefic pentru România ca Partidul Național Liberal să fie cât mai puternic reprezentat la nivelul Parlamentului European, pentru că așa cum am mai spus de câteva ori, datorită faptului că Partidul Național Liberal este singurul partid respectat, apreciat, care este efectiv parte dintr-o familie politică, cea mai puternică familie politică de la nivel european.

Cu cât  PNL este mai puternic și mai bine reprezentat la nivelul Parlamentului European, cu atât România va fi mai puternică și mai bine reprezentată la nivelul Parlamentului European iar cetățenii români pot să fie încredințați că deciziile la nivel european vor venii, în mare parte și în beneficiul lor.

(Legat de campania pentru europarlamentare, în Capitală sunt afișe care înfățișează imaginea unui copil. Este în regulă din punct de vedere legal?)

Vă dați seama că dacă nu aveam toate drepturile legale nu am fi folosit aceste imagini, deci aceste imagini sunt conforme cu prevederile legale.

Mulțumim!

Cu mare plăcere!

Niciun comentariu: