miercuri, 6 martie 2019

Ludovic Orban, declarații de presă, 6 martie 2019

DECLARAȚIILE DE PRESĂ ALE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN – 6 MARTIE 2019

Sărut mâna, bună ziua!

Partidul Național Liberal salută decizia președintelui de a  retrimite spre dezbaterea Parlamentului Legea bugetului de stat. Este o decizie indispensabilă pentru a repara ce se mai poate repara din proiectul de buget care a fost impus de majoritatea PSD-ALDE, pentru a așeza bugetul, nu pe cifre mincinoase, pentru a avea un buget care să nu fie construit pe bani falși, pentru a avea un buget care să poată să aibă la bază date reale, indicatori economici reali și care într-adevăr să ofere o proiecție pentru fiecare român și garanția faptului că bugetul este un instrument al dezvoltării României ci nu un vehicul care să ducă la stagnare sau la prăbușire economică.

Repetăm toate criticile pe care le-am adresat celor din majoritatea parlamentară privitor la acest buget. Acest buget nu oferă resursele financiare pentru realizarea niciunui obiectiv major pentru România.

Principalele tronsoane de Autostradă Sibiu-Pitești, Autostrada Unirii, Târgu Mureș-Iași- Ungheni, Autostrada de Centură a Bucureștiului, drumul expres Craiova-Pitești și multe alte obiective de infrastructură nu beneficiază de finanțarea necesară care să ofere garanția pornirii și finalizării acestor obiective de investiții fundamentale.

Nu există resurse financiare pentru susținerea investiției în cele trei spitale regionale pentru care beneficiem și de finanțare europeană. Spitalele regionale din Cluj, Craiova și Iași.

Finanțarea nu asigură resursele necesare pentru dezvoltarea principalelor programe pentru învățământul românesc. Regretăm și acum că amendamentul PNL de alocare a 5% din PIB pentru Educație, a fost respins de o majoritate care nu ține cont de lege și care nu ține cont de angajamentele electorale pe care și le-a luat.

Programul de generalizare a after school, programul școală după școală, programul de generalizare a mesei diversificate în școli, programul de relansare a învățământului profesional prin investiții în dotarea acestor unități de învățământ fundamentale care stau la baza dezvoltării economice a României, nu-și găsesc finanțare iar banii în domeniul educației sunt foarte puțini și cheltuiți pe lucruri care nu ajută la creșterea calității învățământului românesc.

În domeniul sănătății, banii sunt acordați mai mult pentru cheltuieli curente și nu există niciun fel de investiții în prevenție, pentru finanțarea medicilor de familie, pentru finanțarea rețelelor prin care, practic, se poate ca românii să nu se îmbolnăvească, să nu ajungă în spital  ci să existe un sistem de prevenție, de informare și de analize care să împiedice diagnosticarea bolilor în faze avansate.

În ceea ce privește autoritățile locale, este al doilea an consecutiv în care prin acest buget autoritățile locale sunt literalmente jefuite și lăsate fără resursele financiare necesare pentru realizarea programelor de dezvoltare ale comunităților locale. Autorităților locale li se pun în cârcă peste 7 miliarde de lei în plus față de anul trecut, prin transferarea cheltuielilor sociale, care erau 90% în sarcina bugetului de stat și care, prin legea bugetului de stat au fost transferate în sarcina autorităților locale afectându-se grav toate programele de investiții la nivel local.

Acest buget este un buget care lasă România fără apărare în fața unor pericole, a unor amenințări din ce în ce mai mari la adresa siguranței naționale lăsând, practic, instituții fundamentale care apără siguranța cetățeanului, care apără siguranța României fără resursele necesare pentru realizarea misiunii și a obiectivelor fundamentale.

Într-un cuvânt, acest buget care este în momentul de față un buget al stagnării, un buget al subdezvoltării și un buget care nu urmărește altceva decât obiectivele electorale perverse ale majorității guvernamentale formate din PSD-ALDE, poate fi schimbat în bine, poate fi reparat, poate fi așezat pe adevăruri economice și poate, într-adevăr, să servească atingerea unor obiective care să fie în beneficiul fiecărui cetățean român.

Din nou apelăm la majoritate ca în cursul dezbaterii în Parlament, în urma retrimiterii bugetului de către președinte la Parlament, să arate deschidere, seriozitate, respect față de nevoile oamenilor, să susțină toate amendamentele de bun simț pe care le formulăm pe punctele care vor face parte din cererea de reexaminare și să contribuie la realizarea unui buget care într-adevăr să servească interesul României și să aducă lucruri bune pentru români.

Nu în ultimul rând, bugetul și cu OUG 114 sunt tusea și junghiul românilor. Dacă vom avea ocazia, în cererea de retrimitere, la anumite articole să formulăm articole prin care să anulăm consecințele catastrofale pe care le generează OUG 114, vom revenii cu aceste amendamente, pe care de altfel le-am susținut și cu ocazia dezbaterii legii bugetului de stat și a dezbaterii legii bugetului  asigurărilor sociale de stat.

Aș mai vrea să fac o mențiune. Sunt convins că din nou campania de dezinformare PSD-ALDE va continua, privitor la alocațiile pentru copii și readuc aminte lucrurile simple, faptele care s-au petrecut. PSD-ALDE nu au avut de gând să majoreze alocațiile pentru copii. Majorarea alocațiilor pentru copii s-a produs în urma adoptării unui amendament inițiat de PNL iar parlamentarii PSD-ALDE, în majoritatea lor zdrobitoare, au votat împotriva acestui amendament. După adoptarea amendamentului, premierul Dăncilă s-a angajat că va majora alocațiile de la 1 martie, a și adoptat  OUG a cărui text inițial era foarte simplu, alocațiile se majorează în conformitate cu amendamentul adoptat la Legea bugetului de stat de la data de 1 martie, ulterior ședinței de Guvern și contra proiectului inițial care a fost supus dezbaterii publice, în textul OUG a mai apărut o propoziție suplimentară -  alocațiile copiilor se majorează după promulgarea legii bugetului de stat.

Această schimbare a textului inițial, practic, aruncă integral responsabilitatea nemajorării alocațiilor pentru copii de la 1 martie pe umerii Guvernului și, din nou, cerem Guvernului să revină la textul inițial, iar premierul Dăncilă să nu se mai facă încă o dată de râs prin faptul că i-a mințit odată pe români promițând că va majora alocațiile pentru copii de la 1 martie și să rediscute la prima ședință de Guvern, în cadrul OUG, să modifice textul, iar OUG să rămână la textul inițial și anume majorarea alocațiilor pentru copii se face de la data de 1 martie așa cum fusese în amendamentul formulat de Partidul Național Liberal la Legea bugetului de stat.

A doua temă este cea legată de fuga majorității parlamentare. Stăm și ne întrebăm dacă mai este vorba de o majoritate parlamentară,  la moțiunea împotriva lui Tudorel Toader, este un comportament infantil, este fără precedent ca parlamentarii aparținând unei majorități guvernamentale să fugă de la votul unei moțiuni  împotriva unui ministru, în condițiile în care, repet, cvorumul este asigurat de parlamentarii majorității, ei sunt cei care dețin peste jumătate plus unu, iar acest comportament ne arată faptul că nu mai au încredere în proprii parlamentari. Teoretic, pe hârtie, mai au majoritate, în realitate, așa cum s-a văzut și la votul pentru demiterea lui Liviu Dragnea, opoziția a avut majoritate în Camera Deputaților.

Ca atare, condamnăm ferm această atitudine prin care Parlamentul a fost împiedicat să își exprime voința privitoare la un ministru care a provocat, sistematic, atacuri la independența justiției, care a creat probleme imense României pe plan internațional și care a generat o opoziție totală în societate, față de agresiunea permanentă împotriva magistraților, împotriva independenței justiției, împotriva accesului liber al cetățenilor la justiție, în general, împotriva statului de drept și considerăm că această fugă a majorității este cu atât mai gravă cu cât se știe că în curând, dacă nu mă înșel, vineri urmează să aibă loc Consiliul Uniunii Europene, formațiunea JAI în care este posibil ca ministrul Justiției, care putea să fie demis în urma moțiunii simple îndreptată împotriva ministrului, să continue să reprezinte România și să facă lucruri împotriva intereselor fundamentale ale României.

Al treilea subiect este legat de faptul că Partidul Național Liberal a reușit pentru a treia oară să convingă partenerii noștri de la nivelul  Adunării Parlamentare  a Consiliului Europei să sesizeze Comisia de la Veneția, prin intermediul Comisiei de Monitorizare, pentru ca acest for, Comisia, să se poată pronunța privitor la noile OUG ticăloase care sunt scoase din burtă pe ascuns, fără niciun fel de dezbatere publică, mă refer în special la OUG 7 și la OUG 90 și 92. Practic, Comisia de Monitorizare a luat decizia de a sesiza Comisia de la Veneția și așteptăm într-un timp cât mai scurt ca să se pronunțe Comisia de la Veneția privitor la textele acestor OUG care, din punctul nostru de vedere, întră în contradicție flagrantă cu principiile, valorile, practicile la nivel european, reglementările de la nivel european și considerăm că OUG 7 trebuie abrogată de urgență împreună cu alte articole din OUG 90 și 92.

(Aceasta este o  victorie doar  a liberalilor, faptul că se va pronunța din nou Comisia de la Veneția sau și a celor de la USR, PMP, că așa se lăudau?) 

Să le fie rușine dacă se lăudau. Sesizarea a fost făcută de Partidul Național Liberal, iar aici firul evenimentelor îl cunoașteți foarte bine. Sesizarea a fost aprobată în Biroul Executiv al Partidului Național Liberal și a fost semnată de parlamentarii Partidului Național Liberal care fac parte din Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, reprezentând România și Partidul Național Liberal, respectiv, doamna senator Alina Gorghiu, domnul senator Viorel Badea, domnul deputat Ionuț Stroe care este reprezentantul nostru în Comisia de Monitorizare și a fost cel care a susținut sesizarea inițiată de Partidul Național Liberal și ceilalți parlamentari care reprezintă PNL în Adunarea Parlamentară în Consiliul Europei, deci este un demers exclusiv al Partidului Național Liberal așa cum au fost și celelalte două demersuri privitoare la modificările la Codului Penal și la Codul de Procedură Penală și primul demers referitor la modificările la  Legilor Justiției. Dacă cineva încearcă să își asume merite pe care nu le are să îi fie rușine.

( Vicepreședintele Camerei Deputaților spunea că imediat ce se întoarce proiectul de buget la reexaminare, el va intra într-o procedură de urgență și se va întoarce în aceeași formă la  Șeful Statului. Dumneavoastră, opoziția puteți să faceți ceva....)

Noi ne vom apleca cu mare atenție asupra tuturor temeiurilor de retrimitere la Parlament și vom încerca, la fiecare punct din cererea de reexaminare, să venim cu corectarea Legii bugetului de stat, astfel încât să reparăm toate stricăciunile pe care le poate provoca această Lege a bugetului de stat asupra economiei și asupra societății în ansamblu.

(Pregătiți amendamente?)

Cu siguranță!

( Ce ne puteți spune despre deputații PNL care au lipsit astăzi de la moțiune)

Dar la  ce deputați PNL vă referiți?

( Sunt vreo 12)

 Nu cunosc prezența, dar până una alta......

(Criticați faptul că nu au fost prezenți social-democrații, dar nu știți de deputații PNL care nu au fost?)

Cvorumul de ședință este asigurat de parlamentarii care fac parte din majoritatea parlamentară. Nu mai încercați să găsiți răspunderi. Eu nu știu exact care sunt parlamentarii, știu în schimb parlamentarii care au absentat motivat.

(Dumneavoastră îi știți pe cei de la putere care au absentat și nu îi știți pe cei din Partidul Național Liberal. )

De la putere au absentat toți.

(Au absentat si 12 deputați PNL)

Nu cunosc în ce măsură au fost prezenți sau absenți.

( Contează sau nu domnule Orban? Era moțiunea inițiată de PNL și USR. Nu dumneavoastră, cele doua partide.)

Ascultați-mă! Nu se poate spune despre cineva că a lipsit sau că nu a lipsit, atâta timp cât nu s-a exercitat votul, deci prezența în momentul exercitării unui vot se realizează prin intermediul cartelei de vot dacă reprezentantul votează sau nu votează.

( Nu trebuia PNL să se asigure că are cvorum și că au suficiente voturi ?)

Când ai un număr sub jumătate plus unu dintre membrii care compun o Cameră, Camera Deputaților în cazul de față, din punct de vedere numeric, dacă faceți calculul parlamentarilor vedeți că nu se poate asigura cvorumul dacă nu sunt prezenți parlamentari din PSD-ALDE.

(Vă întrebam de cei care au lipsit de la PNL)

V-am spus că nu se poate spune despre cineva că a lipsit dacă nu s-a exercitat un vot.

( S-a făcut votul de control, domnule Orban)

La votul de control nu participă întotdeauna parlamentarii.

(De ce?)

Pentru că uneori se poate întâmpla să fie ieșiți din sală.

(De ce să iasă din sală?)

Noi avem o evidență foarte serioasă a parlamentarilor iar această evidență pe care o facem, o facem după exercitarea votului, la fiecare proiect de lege, la fiecare moțiune, moțiune de cenzură, după exercitarea efectivă a votului.

( Cum vedeți presiunea pusă de PSD asupra ministrului Tudorel Toader pentru a da anumite ordonanțe pe care le cer cei din PSD?)

Vă referiți la șantajul făcut de grupul parlamentar al PSD asupra lui Tudorel Toader, în sensul  că dacă nu dă  ordonanța, votează moțiunea opoziției? Nu am garanții că s-a întâmplat așa ceva dar știm, cu siguranță, că grupul dominant din jurul lui Dragnea urmărește cu obstinație adoptarea unor OUG, cum este Ordonanța privind amnistia și grațierea sau alte OUG care, în mod evident sunt niște OUG care vor provoca consecințe extrem de grave pentru români și care, după părerea mea, nu pot fi adoptate de niciun Guvern, cu atât mai puțin de acest Guvern care deține temporar președinția Consiliului Uniunii Europene.

( În aceste condiții, ar trebui să-și dea demisia ministrul Justiției?)

Ministrul Justiției ar fi trebuit să-și dea demisia de mult. De aceea am și depus a treia sau a patra moțiune împotriva ministrului Justiției, care a fost un izvor de acte normative și de acțiuni care au intrat în contradicție flagrantă cu democrația, cu independența justiției, cu prevederile constituționale.

( Cum vedeți ideea unei membre de la partidul lui Dacian Cioloș de a  se renunța la proprietatea privată, vi se pare o idee buna?)

M-aș amuza dacă nu aș fi văzut că a fost exprimată într-un cadru foarte serios. În ceea ce ne privește, PNL este un apărător al proprietății private, PNL din 1990 a militat pentru garantarea proprietății private, în primul rând în cadrul Constituției, prin toate actele normative adoptate, a militat pentru restituirea proprietăților confiscate abuziv de  regimul comunist către adevărații proprietari și considerăm că proprietatea privată este o instituție fundamentală  care stă la baza democrației și a economiei de piață.

Dacă proprietate nu este, democrație nu este. În ceea ce privește conviețuirea, normal că susținem familia. PNL este un partid pro familie care susține familia așa cum este ea lăsată de la Dumnezeu și reglementată în lege, adică familia compusă din soț și soție. Nu înțeleg exprimarea această că ar trebui să trăim în grup, adică se ne întoarcem la perioada tribală?

În ceea ce ne privește pot să vă afirm doar valorile în care credem noi, ca Partid Național Liberal, și să îmi exprim mirarea că pot să apară  astfel de derapaje de la unii lideri politici care, în mod normal, ar trebui să fie atașați Constituției, valorilor fundamentale ale democrației de tip liberal care să respecte drepturile universale, declarația universală a drepturilor omului și alte reglementări internaționale care, evident, plasează proprietatea privată ca o instituție fundamentală care stă la baza democrației.

( Vă mulțumim!)

Cu mare plăcere!

Niciun comentariu: