Am luat de la Mihai Voicu datele din tabelul de mai jos. Postul lui Mihai Voicu se numeste "Demagogie pura" si are unele observatii pertinente. Eu voi cauta, pentru ca este momentul, sa scot in evidenta faptul ca stabilirea numarului de parlamentari nu trebuie subordonata parerilor unor indivizi care se cred descoperitorii adevarului absolut ci necesitatilor tarii in care Parlamentul respectiv va functiona. Faptul ca unele tari europene, ca sa ne referim numai la ele, au abordari diferite cu privire la componenta Parlamentului national si la numarul de parlamentari in fiecare Camera imi intareste convingerea ca fiecare tara a tinut si tine cont de specificul national si nu de parerile unor asa-zis specialisti in "stiinta parlamentelor" .
Recomand analiza tabelului pentru a avea o imagine mai buna asupra realitatii. Nu au doua Camere parlamentare statele cu populatii pana la jumatatea populatiei Romaniei. Un adevar. Acele state nu au politici externe care implica resurse umane si materiale deosebite, asa cum au statele cu doua Camere parlamentare. Alt adevar. Multe dintre statele cu o singura Camera sunt tari "pasnice". Nu fac zgomot, nu se angajeaza in proiecte de mare amploare in politica internationala, participarea lor in treburile omenirii este simbolica si au talentul de a se retrage imediat ce apar victimele. Alt adevar. Iar ele sunt Cipru, Suedia, Slovacia, Portugalia, Malta, Luxemburg, Lituania, Letonia, Ungaria, Grecia, Finlanda, Estonia, Bulgaria. Statele care au un potential mai mare au si nevoi mai mari si actioneaza ca atare. Iar Romania este al 7-lea stat al UE ! Ca numar al populatiei si este una dintre tarile cele mai active.
Peste astea, se cuvine a da peste nas "specialistilor" cotrocenisti care i-au ciripit lui Basescu gogorita cu Parlamentul European care ar fi o "Camera superioara" pentru Romania. O tampenie care poate fi masurata in greutatea fizica a respectivilor "specialisti". Nu stiu cati idioti sunt la Cotroceni, dar probabil ca se aduna in jur de o tona. O tona de prostie cotrocenista. Interesant.
Parlamentul european nu are treaba cu politica nationala. Nu are cum. Parlamentul european are treaba cu Uniunea Europeana ca intreg, vorbeste de interesele Uniunii Europene ca intreg si urmareste crearea conditiilor pe intreg spatiul Uniunii Europene de realizare a pietei comune. Mai mult, in ceea ce stabileste Parlamentul European ca declaratie politica nu se poate transforma in act normativ fara acceptul Consiliului European, organul care are aceasta competenta. Parlamentul European are, cel mult, un drept de codecizie in tandem cu Consiliul. De unul singur, Parlamentul European poate emite doar declaratii politice. Pentru ca statele puternice ale UE nu au chef ca UE sa preia, la nivelul UE, politica externa si de aparare a Statelor Membre, politica de securitate, politica fortei de munca imigrante, invatamantul, cultura si asa mai departe. Parlamentul European se ocupa de economia si comertul spatiului european. Chiar cand va exista un reprezentant european pentru politici externe ale UE acesta se va limita doar la relatiile UE cu alte state sau grupuri de state. Ca atare, basesciada cu Parlamentul European "Camera superioara" a Parlamentului Romaniei este un fals imens, o dezinformare crunta a populatiei neinformate.
Pentru a intari cele aratate mai sus, in toate statele membre care au doua Camere parlamentare, Camera superioara are alte atributii decat camera inferioara. Si in Romania, Senatul, Camera superioara, are alte atributii fata de Camera Deputatilor, Camera inferioara. Dar pentru asta tov. Presedinte Basescu ar fi trebuit sa citeasca Constitutia, sa o cunoasca, la fel si amploaiatii care il inconjoara.
In art. 75 - Sesizarea Camerelor, Constitutia ne lamureste cu ce se ocupa fiecare Camera.
(1) Se supun spre dezbatere si adoptare Camerei Deputatilor, ca prima Camera sesizata, proiectele de legi si propunerile legislative pentru ratificarea tratatelor sau a altor acorduri internationale si a masurilor legislative ce rezulta sin aplicarea acestora, precum si proiectele legilor organice prevazute la art. 31 alineatul (5), art. 40 alineatul (3), art. 51 alineatul (2), articolul 58 alineatul (3), art. 73 alineatul (3) literele e), k), l), n), o), ert. 79 alineatul (2), art. 102 alineatul (3), art. 105 alineatul (2), art. 117 alineatul (3), art. 118 alin. (2) si (3), art. 120 alin. (2), art. 126 alin. (4) si (5) si art. 142 alin. (5). celelalte proiecte de legi sau propuneri legislative se supun dezbaterii s adoptarii, ca prima Camera sesizata, Senatului.Pentru ca poate parea neclar pentru unele persoane, o sa vin cu unele precizari si voi dezvolta prevederea constitutionala.
(2) ...
(3) Dupa adoptare sau respingere de catre prima Camera sesizata, proiectul sau propunerea legislativa se trimite celeilalte Camere care va decide definitiv.
Prima Camera sesizata ia la cunostinta despre proiectul de lege si isi prezinta punctul de vedere. A doua Camera este cea care are rolul de decident, pentru ca prin acest articol i se confera aceasta competenta.
Din articolul 75 al Constitutiei se desprind actele normative de competenta Senatului:
- legile organice privind organizarea serviciilor publice de radio si televiziune si controlul parlamentar asupra acestora ((art. 30 alin. (5));
- legile organice privind drepturile si libertatile judecatorilor Curtii Constitutionale, avocatilor poporului, magistratilor, membrilor activi ai armatei, politiei si alte categorii de functionari publici stabilite prin lege organica ((art. 40 alin. (3));
- legile organice privind indeplinirea indatoririlor militare ((art. 55 alin. (2));
- legea privind organizarea si functionarea institutiei Avocatului Poporului ((art. 58 alin. (3));
- legile organice prevazute la art. 73 alin. (3):
e) organizarea Guvernului si a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii;- orgnizarea si functionarea Consiliului Legislativ ((art. 79 alin. (2));
k) contenciosul administrativ;
l) organizarea si functionarea Consiliului Superior al Magistraturii, a instantelor judecatoresti, a Ministerului Public si al Curtii de Conturi;
n) organizarea generala a invatamantului;
o) organizarea administratiei publice locale, a teritoriului, precum si regimul general privind autonomia locala;
- organizarea Guvernului ((art. 102 alin. (3));
- incompatibilitatile membrilor Guvernului ((art. 105 alin. (2));
- legile organice de infiintare a autoritatii administrative autonome ((art. 117 alin. (3));
- legile organice privind structura sistemului national de aparare, pregatirea populatiei, a economiei si a teritoriului pentru aparare, precum si statutul cadrelor militare si a celorlalte componente ale fortelor armate stabilite potrivit legii ((art. 118 alin. (2) si (3));
- legea organica privind folosirea limbii materne in unitatile administrativ-teritoriale in care cetatenii apartinand unei minoritati au o pondere semnificativa ((art. 120 alin. (2));
- legile organice privind compunerea Inaltei Curti de Casatie si Justitie si regulile de functionare ale acesteia si infiintarea de instante specializate in anumite materii, cu posibilitatea participarii, dupa caz, a unor persoane din afara magistraturii ((art. 126 alin. (4) si (5));
- legea organica a Curtii Constitutionale ((art. 142 alin. (5).
Pentru cei care au rabdare sa citeasca mai mult, le recomand sa observe ca Senatul are competente care acopera, in totalitate, atributiile Presedintelui Romaniei ! Adica, Senatul stabileste ce si cum sa faca functionarul care este Presedintele Romaniei. De aceea, probabil, i s-a pus pata lui Basescu pe Senat. Si, sa nu uitam, Senatul este condus de Mircea Geoana, presedintele PSD. Mai mult, este putin probabil ca in viitorul apropiat, favorabil ca timp sperantei lui Basescu de a mai apuca ciolanul puterii, ca Senatul sa ajunga la mana PD-L !
Dictatorul Traian Basescu se impiedica de "nimicul" constitutional numit Senat care are competenta de a-l lua la intrebari, indirect, prin controlul asupra institutiilor statului pe care Traian Basescu le manipuleaza. Mai mult, in Senat se aproba politica externa. Poate face negocieri un Guvern cazut in genunchi in fata lui Traian Basescu, poate Traian Basescu, Presedinte, sa isi ia angajamente internationale si sa semneze nu stiu ce tratat, competenta de a ratifica tratatul respectiv prin aprobarea legii care il ratifica apartine Senatului ! Asta este una din marile dureri ale lui Traian Basescu.
Avand in vedere cele dezvoltate mai sus, normal ca sunt impotriva Parlamentului unicameral. Ba chiar as merge catre cresterea varstei candidatilor pentru Senat, la 45 de ani minim pentru ca sub aceasta varsta, fara sa jignesc pe nimeni, nu cred ca s-a adunat suficienta experienta de viata si mai ales intelepciunea de a intelege viata. Varsta de 45 de ani consider ca este inceputul periodei de maturitate prin intelepciune fata de maturitatea prin varsta sau cea prin cunostinte. Nu poti face confuzie intre cunostinte, chiar exceptionale datorita unor calitati individuale exceptionale si intelepciunea varstei. Iar cotrocenistii si alti sustinatori pedelisti tocmai asta ne confima zi de zi.
Constitutia Romaniei nu a aparut din neant. Parlamentarii si juristii care au lucrat la codificarea ei au preluat experienta tarilor europene care au doua Camere parlamentare. Ca atare, aproape acelasi atributii au Camerele superioare ale altor State Membre ale UE.
Viziunile lui Basescu si referendumul declansat au alt scop. Inducerea in eroare a populatiei pentru a mai obtine niste voturi. Basescu si sleahta lui fac zilnic ce au criticat la altii. Ba au si tupeul sa critice aprtidele politice ca nu se subordoneaza vointei basesciene !
De la prietenul @sandman pun o dedicatie pentru Basescu si sleahta lui:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu