vineri, 20 aprilie 2012

„E vorba de a construi o dreapta in interiorul PNL”

Așa a concluzionat Sorin Frunzăverde azi, la Timișoara, după ce s-a făcut „mezanplasul ” primirilor în PNL Timiș. Marius Cristian Dugulescu și Nelu Balas, al doilea un sinecurist local al PDL, fost candidat al PDL pentru Parlament la alegerile anterioare.

E vorba de a construi o dreapta in interiorul PNL”, ca o concluzie și o explicație a lui Frunzăverde pentru trecerile repetate și sinistru de rapide de la PDL la PNL, în toate situațiile de până acum și, probabil, la cele viitoare.

Expresia este o sancțiune dată PNL, în fond. PNL nu este un partid de dreapta, este concluzia care se desprinde din această afirmație. Norocul nostru că vin niște social-democrați până mai ieri, traseiști și pe cărarea ideologiei, care să nu ducă spre dreapta. Este ciudat. Ce mă deranjează cel mai tare, este faptul că nu a venit, mai pe ocolite măcar, replica lui Crin Antonescu că PNL este un partid cu ideologie, că ideologia PNL este, tradițional, de dreapta, că membrii PNL autentici sunt oameni de dreapta și că nou veniții din PDL abia acum vor trebui să învețe ce este dreapta în politică și ce este acea ideologie de dreapta prin studiul, măcar, al statutului PNL.

Nu am știut că sunt de stânga. Sincer. Noroc cu Frunzăverde. Așa voi afla și eu ce înseamnă dreapta în politică.

Sper ca cineva din PNL să îi atragă atenția lui Frunzăverde că prin această formulare atacă, pur și simplu, membrii partidului care ani și ani de zile au militat pentru ideile de dreapta ale liberalismului în politica românească.

Eu îl bag în măsa. Să fie clar. Nu mă interesează ce părere vor avea liderii partidului însă eu nu accept ca o creatură venită de la PDL, la mine în casă, să îmi nege convingerile și să mă anunțe că el a venit să mă facă de dreapta. 

Auzi la el, panarama. Vrea să construiască „o dreaptă în interiorul PNL”. Păi, PNL nu este de dreapta ? Nu vrea ca PNL să devină singura formațiune de dreapta pe eșicherul politic actual ?

10 comentarii:

ADRIAN spunea...

A 16-a roata la caruta ca sa zica asa ... De fapt nu prea mai am ce sa zic in acest context ... Sa ramanem la "scopul scuza mijloacele".

Arogantu' spunea...

Sa nu ne enervam ...
Eu privesc cu dispret campania televizata continua a unei Liliana Minca, declamind imperturbabila acelasi text de reclama UNPR, indiferent care este intrebarea moderatorului ...
Oare Razvan Dumitrescu este obligat sa accepte toate ciurucurile trimise de izmenar la inaintare ?
Cit priveste pe Frunzaverde - face o prostie maxima expunindu-se atit de des. Ma rog, prin Banat are o anumita statura, dar:
1. Daca este "in misiune" - se devoaleaza prin asemenea afirmatii.
2. Daca este sincer dezgustat de pedei - isi devoaleaza carentele de gindire si/sau exprimare.
SI in cazul sau zicala 'daca taceai - filosof ramineai' este perfect aplicabila.
In privinta infiltrarii USL cu fugari din PD - sint de acord cu miscarea, cu singura conditie ca respeCtivii sa nu candideze la urmatoarele parlamentare: o legislatura in genunchi este pedeapsa prea blinda pentru ce au facut.

Crăciun Florin spunea...

Adrian,

Să rămânem. Însă să stăm cât mai puțin posibil.

Crăciun Florin spunea...

Arogantu',

Să stea în genunchi, corect. Dar nu au această intenție. Deja trecerea lor este evidentă pentru „ciolan”.

Arogantu' spunea...

E simplu: daca va fi demolat guvernul - acceptam unele exceptii.
Daca nu - NU !

Crăciun Florin spunea...

Arogantu',

dacă ...

Să nu rămânem la „parcă”.

ADRIAN spunea...

Eu voi obosi dar nu voi renunta sa spun ca victoria in orice conditii nu e adevarat. La fel cu revolutia anticomunista care ni l-a adus pe Iliescu cu tot cu Magureanu, Stolojan, Vacaroiu ... lista prea lunga care sa demonstreze ca de fapt am infrant si n-am invins.
Ori castigam si stim langa cine luptam ca sa avem incredere ca atunci cand intoarcem spatele nu ne trezim cu "intoarcerea armelor" si cu un cutit in spate ori mai bine stam la casele noastre. Cam de aceea stau pe la casa mea ca sa zic asa.
Daca regula clubului ar fi stricta, daca doctrina ar fi neinterpretabila, daca democratia ar fi de jos in sus lucrurile astea nu s-ar intampla. Nu e suficienta clamarea Romaniei bunului simt ca ea sa se si infaptuiasca si asta chiar daca vom infrange din nou la alegerile urmatoare.
Ma uit din nou la mine la sectorul 6: Mutu -un portocaliu dezertor, Florescu - un spagar electoral, Manescu - imi pare rau dar nu-l vad decat ca sotul sotiei sale; il preferam pe Liviu Jicman cac cred ca ar fi meritat mai mult.

Anonim spunea...

TOP GUN
Ne portocalizam,ne cascavalizam,totul in numele ciolanului de ros!!!!Are cineva impresia ca intra in politica ,doar ptr.binele poporului????Sper, sa se interzica traseismul politic, de cei care o sa ne conduca,altii, sper nu tot hahalerele astea!!!!!Weekend exceptional si,sa fiti iubiti!!!

Crăciun Florin spunea...

Adrian,

Nu mai răsuci cuțitul în rană. Mă doare. Clar că Liviu ar fi o soluție. Acum însă este prea „mic”.

Crăciun Florin spunea...

TOP GUN,

Probabil că Frunzăverde vrea să termine ce s-a început când Stolojan și Stoica erau la PNL. În sensul unificării PD cu PNL. În 2005, forțau nota cu absorbția de către PD a PNL. Acum o iau pe cealaltă parte. Mare lucru de nu o fi așa.

Weekend plăcut.