joi, 20 iunie 2013

S-a ajuns și aici. ACD este în suferință însă nu se destramă.

Mă întrebam, la un moment dat, cât va rămâne Voiculescu și al său PC în alianța cu PNL ? Ca să fiu sincer, eu credeam că nu mai mult de un an.

Apoi, ei bine, apoi am fost surprins că PNL prezintă poziții politice ca partid iar PC nu are reacție. Publică. Uneori, am încercat să „întrezăresc” în reacțiile Antenelor pozițiile PC. Am avut, uneori, impresia că PC este cam nemulțumit. Normal. Totuși, nu am înțeles tăcerea lor politică.

Agerpres. Purtătorul de cuvânt al PC, Bogdan Ciucă, anunță că ACD nu este funcțional. Nici pe plan local și nici la nivel național. Explicația este simplistă. nu au avut loc întâlniri. De unde deduc că PNL a acționat de unul singur, a adoptat poziții politice, la nivel local și la nivel național, fără a consulta partenerii din PC. Posibil. La nivel central însă, este puțin probabil ca între liderii PNL și cei ai PC să nu fi avut lor întâlniri, mai ales că duc, împreună cu PSD o guvernare, că votează în Parlament la fel - ultimul exemplu este la referendumul propus de Băsescu unde PNL și PC au votat împotrivă.

Înclin să cred că poziția PC are alte resorturi. Urmează parlamentarele europene iar PNL a afirmat răspicat că la acestea fiecare partid va merge singur. Practic, PC va trebui să facă dovada capacității de a obține 1 sau mai multe mandate pentru PC. Apoi, trebuie lămurit în care parte a spectrului politic va „naviga” PC dacă ajunge la PE. O perioadă de timp a fost la ALDE, alături de PNL. Ce ne spune viitorul ? Nimic. Pentru că nu au vorbit. PSD merge la PES (cu tot cu UNPR-iștii „reevaluați” între timp), PNL merge la ALDE. Unde merge PC ?

Dacă mă uit în urmă, cu atenție, văd că PC a avut mereu aceeași tentativă de „evadare” în apropierea unor alegeri pentru a afla unde se mai află. Practic, PC a intrat în Parlamentul României în trena PSD sau PNL. Acum în echipa USL. La PE a intrat în trena PNL. Ultima oară nu a mai intrat. Acum are niște parlamentari agățați de pe la PDL și PP-DD. Probabil că speră la mai mult. Or fi speranțele îndreptățite ?

4 comentarii:

ADRIAN spunea...

"Înclin să cred că poziția PC are alte resorturi." Nu e mai simplu sa observam cu ochiul liber ca de fapt ce spune Ciuca e adevarul frust? De cate ori nu i-am vazut pe "cei trei" purtandu-se in conferinte ca si cum ar fi numai "cei doi"? Asta mie mi-a spus ca daca la nivel central e asa probabil ca si local PC nu exista.

Crăciun Florin spunea...

Adrian,

USL are doi copreședinți. Pentru că USL este compus din PSD și ACD.

ADRIAN spunea...

si solutia imorala UNPR.
daca-i asa, de ce-l mai poarta si "pe ala micu" dupa ei la conferinte daca-l lasa acolo sa-l priveasca lumea si atat?

Crăciun Florin spunea...

Nu știu.