luni, 2 septembrie 2013

Crin Antonescu la Radu Tudor

Aseară. M-am uitat. Recunosc, deschis, că l-am înjurat pe Radu Tudor pentru întrebările puse și pentru unele „insistențe”. Am fost părtinitor. Recunosc. Recunosc că este unul dintre „defectele” mele. Asta ... vizavi de întrebarea „tălâmbă” afișată pe ecran de Radu Tudor. Până la urmă, nu este exclus ca întrebarea stupidă să vină de la cititorii lui Radu Tudor. În fine.

Pe de altă parte, părtinitor și „defect” cum sunt, am așteptat răspunsul lui Crin. A fost evident deranjat de întrebare. A evitat un răspuns mai prost decât întrebarea și a vorbit despre defectele unui Președinte al României (exemplificând perfect cu Traian Băsescu). A fost în regulă. L-am „iertat” și pe Radu Tudor. Vorba aia: orice șut în cur este un pas înainte.

Evoluția lui Crin Antonescu a fost bună. Chiar foarte bună. A încercat și a reușit, în mare parte, să se comporte ca un candidat la Președinția României fără a evita faptul că azi este Președintele PNL. Fără a folosi dublul limbaj, propriu handicapaților politici ca Băsescu și alții, a lăsat treburile guvernului la Guvern și a plusat pe treburile de strategie politică. Adică acele treburi politice proprii unui Președinte de țară care trebuie, chiar trebuie să fie egal pentru toți cetățenii săi. A dat garanții celor care le doreau „azi”. A confirmat o abordare echilibrată a viitoarei politici externe a României în interesul exclusiv al României care are cetățeni, industrie, comerț, relații de bună-vecinătate, cultură, limbă proprie ... interese internaționale pe diferite continente. A afirmat explicit că politicile comune ale României cu statele membre UE se fac de România împreună cu acestea la Bruxelles și nu se fac de unele state ale UE și primite spre executare de România. Iar treaba asta ar trebui explicată cu mai multă intensitate unor oameni de aici, ce au grave confuzii cu privire la UE și poziția propriei țări în cadrul Uniunii.

Bănuiesc că mai are de însușit unele informații care privesc, în special, pe Președintele României. De fapt, Crin Antonescu a mărturisit că se pregătește intens pentru această demnitate, afirmând răspicat că el va candida anul viitor. Fără prea multe alte explicații, fără a aborda acele speculații și scenarii băsesciene la care chiar și unii susținători ai liberalilor au pus botul.

Până la urmă am fost mulțumit de prestația lui Crin. Se menține în acele limite pe care eu le consider normale. Recunosc, da recunosc, am uneori intenția de a-i cere mai mult. Dar ar fi o greșeală din partea lui să se întoarcă la comportamentul politicianului de duzină, gen Băsescu, Blaga, Boc, Udrea, Macovei, Preda etc.

2 comentarii:

Anonim spunea...

sunteti dintre putinii care nu-l criticati...cred ca e mai curat decat multi din politica actuala!

Crăciun Florin spunea...

Anonim,

Are el parte de critici destule. Majoritatea nedrepte.