Personaj controversat, personaj dubios, cocalar de PSD, ministru dezastruos, incomplet educat ... și pot continua. Un tip pornit către căpătuială cu orice preț. Un personaj de tipul „Dinu Păturică”, din romanul lui Nicolae Filimon, „Ciocoii vechi și noi”.
Iau de aici un paragraf: „In "Dedicatie", dar mai ales in "Prolog", Filimon realizeaza, in mod direct, un portret impresionant ciocoiului, in care se inscrie perfect antieroul Dinu Paturica si din care reies principalele caracteristici ale acestui tip de parvenit: "straluciti luceferi ai viciilor", "putrajunea si mucegaiul", "om venal, ipocrit, las, orgolios, lacom, brutal pana la barbarie", "inamici ai onoarei si ai tutulor virtutilor cetatenesti", "vulpi cu doua picioare".
Acesta este Dan Șova. Descrierea făcută de Filimon anti-eroului său i se potrivește de minune.
Iau o sinteză a „realizărilor” lui Dan Șova de la HotNews (aici).
„Nici un kilometru "nou" de autostrada inaugurat. Doar lucrari incepute de ministrii PDL
A schimbat strategia de autostrazi si, in loc sa urmeze proiectele prioritare europene, a propus cioturi prin tara considerate a fi cadouri pentru baronii locali. Exemplu: Autostrada Bucuresti - Alexandria
Constructia autostrazii Sibiu-Pitesti a fost tergiversata cu 18 luni si s-a incercat in repetate randuri blocarea sau amanarea ei
Absorbtia fondurilor europene in 2014 e dezastruoasa: Doar circa 5% in primele 5 luni
Masurile de salvare a fondurilor europene care se vor pierde din 2015 au fost lansate cu mare intarziere, desi pericolul era cunoscut de mult timp
Chiar si asa, masurile de salvare a fondurilor europene au fost aspru criticate de catre Ministerul Fondurilor Europene. Ce au facut apoi Transporturile? Au aprobat oricum strategia printr-un Memorandum in Guvern
Mai mult, licitatiile pentru autostrazi lansate de fostii guvernanti sau relicitarea altor contracte au fost tergiversate si prelungite nepermis de mult
2014 va fi anul cu cei mai putini kilometri de autostrada inaugurati. Exista riscul ca numarul kilometrilor deschisi circulatiei sa fie ZERO
Autostrada Comarnic - Brasov - O concesiune care se apropie de un esec, dupa mai bine de un an si jumatate pierdut
Zeci de studii de fezabilitate pentru autostrazi au fost licitate pe banda rulanta, desi ele au termen de valabilitate, iar autostrazile in cauza nu au certitudinea ca vor fi incepute curand
Realizarea MasterPlanului General de Transport - document esential pentru finantarea europeana - a fost tergiversat si inca nu e gata. In plus, desi s-au platit 2 milioane de euro catre consultantii independenti, Transporturile au pus prioritizarea proiectelor in sarcina unei dezbateri publice
Autostrazile pe care le-a inaugurat au fost terminate cu mari intarzieri
A avansat mereu termene care, aproape fara exceptie, au fost depasite
A decapitat managementul privat din companiile de stat si le-a repolitizat conducerea
A cerut FMI-ului sa scoata companiile din subordinea Transpoturilor de sub prevederile ordonantei managementului privat
A fost in mijlocul unei controverse cu iz penal in scandalul privatizarii CFR Marfa: Acuzat ca i-ar fi restituit garantia de 10 milioane euro lui Gruia Stoica, desi procurorii au cerut s-o confiste
A gestionat dezastruos problemele de pe lotul 3 din Orastie - Sibiu, singurul neinaugurat in decembrie 2013 si care a adunat deja un an si jumatate intarziere
A reusit performanta sa inaugureze 10 km de autostrada care se opresc in camp si nu pot fi utilizati pentru ca nu a fost prevazut un nod rutier la capat
Autostrada Bucuresti - Ploiesti: Au inaugurat-o cu fast in 2012 si apoi au uitat de ea. Doi ani mai tarziu, fara benzinarii si parcari, cu noduri prea putine sau neterminate
A negociat si a blocat finalizarea ultimilor kilometri din autostrada Bucuresti - Ploiesti: Pentru 6,5 km, Romania se chinuie de 2 ani. Acum contractul va fi reziliat partial
A lansat alte doua proiecte in concesiune care s-au pierdut pe drum: Autostrada Craiova-Pitesti si Autostrada de Centura Sud a Capitalei
In acelasi timp, modernizarile la Soseaua de Centura Sud au fost oprite din lipsa de fonduri, iar contractele semnate au fost reziliate de curand. In mod normal, in aprilie anul acesta Centura Sud trebuia sa fie gata modernizata la 4 benzi
In mandatul sau si in plina criza de timp pentru atragerea fondurilor europene, CFR a anulat o licitatie de 2 miliarde de euro pentru o eroare in caietul de sarcini
A reziliat contractul cu Bechtel si a platit despagubiri de 38 milioane de euro. Apoi a anuntat ca nu gaseste contractul original, iar peste mai bine de un an a relicitat autostrada la un pret asemanator cu cel cerut de americani pentru a o termina
A blocat si amanat puternic finalizarea pasajelor rutiere de la Arad
A declansat degringolada institutionala la Infrastructura: A luat CNADNR-ul de la Transporturi si apoi a condus institutia tocmai de la Transporturi, desi nu mai era in subordinea sa”.
Probabil că la această listă (am pus numai titlurile !) mai sunt și alte „realizări” ale teribilului „copil de viitor” al PSD. Sigur mai sunt. Citind lista, imaginea este a unui manager prost dar și ticălos. Îndeplinirea atributelor de ministru, creator de politici publice pentru o întreagă țară a fost subordonată scopului și răzbunărilor politice.
Dan Șova și-a dat demisia de la minister pentru a fi purtătorul de cuvânt al PSD. Cel puțin până în noiembrie, spune Ponta. Este foarte dubioasă această demisie. Înclin să cred că este legată de cercetările procurorilor pentru acte ale lui Șova de obstrucționare a Justiției, de abuz în funcție și de colaborare cu infractorii în dauna statului. Până când procurorii nu dau un semnal mai clar, mă mulțumesc cu această prezumție. Vom trăi și vom vedea. Pe de altă parte, un ministru foarte bun ar fi adus mai mult folos pentru PSD care are guvernarea. Plecarea lui, dacă nu este forțată de cercetările procurorilor, poate fi un semnal care confirmă dezastrul administrării infrastructurii în România sub conducerea lui Șova. Această ipoteză nu o exclude pe prima. Înlocuitorul lui Șova este Ioan Rus. Cel care a impus, la un moment dat, autostrada Transilvania în dauna coridorului pan-european nr. 4. Autostrada Transilvania nu este terminată, constructorul vechi a plecat fără să facă mare lucru însă a încasat 38 mil. euro daune (!), coridorul nr. 4 este blocat politic de PSD pentru a nu deservi județele în care PSD nu are prea mare audiență. Venirea lui Rus, înseamnă că ne luăm adio de la coridorul 4 pan-european și terminăm, cumva, autostrada Transilvania.
PSD nu se dezminte. Cu revenirea lui Ioan Rus în Guvern repornim afacerile pesediste. Vulpea bătrână are mari interese ce nu au treabă cu interesele statului român. Nici cu puternica zonă industrializată din județele Arges și Sibiu. Județe din care se face un export de performanță, județe de unde vine o mare sumă la bugetul de stat. Ioan Rus va distruge concurența loială între unitățile administrativ-teritoriale. Județele pesediste vor primi, ca pe timpul lui Adrian Năstase, un sprijin puternic de la stat în dauna județelor în care nu flutură flamura roșie a PSD.
Vorba românească. Am scăpat de dracu și am dat de tac'su. Operă a PSD.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu