duminică, 17 decembrie 2017

Formalism dus la absurd sau înțelegeri oculte?

Bruno Ribo - CEO Arcelor Mittal Galați
O știre Agerpres care mă înfurie. Este normal din moment ce am aflat și alte știri la fel de „ciudate” din mediul economic.

ArcelorMittal Galaţi a contestat în instanţă licitaţia pentru desemnarea constructorului gazoductului BRUA: Ar fi o rușine ca acest gazoduct să fie făcut cu oțel din China

Printre documentele necesare pentru îndeplinirea condițiilor de formalitate și validitate ale participării la licitație a fost cea a unei declarații că firma nu are un conflict cu noul CEO al Transgaz. Începe „circul”, ca la noi, pe Dâmbovița.
"Noi am depus acest document pentru fostul CEO, dar CEO s-a schimbat în timpul procesului de licitare şi ne-au cerut să depunem această hârtie cu noul nume. Am depus oferta alături de alţi trei parteneri într-un consorţiu, noi fiind furnizorul de tablă groasă, şi a lipsit una dintre cele patru hârtii", a explicat şeful producătorului de oţel.
O altă explicație mă duce direct în zona suspiciunilor. Comunicarea între contractant și ofertanți. A mai fost folosită manevra pentru a descalifica pe unii!
"Sperăm în continuare să putem participa la acest proiect. Am fost eliminaţi şi am contestat licitaţia. Am fost eliminaţi pentru că a lipsit un document, nu ne-am dat seama că lipseşte acea hârtie şi nu am avut timp să o depunem în termen. Este o chestiune pur formală. Când am fost informaţi că ne lipsea, eram gata să corectăm acest lucru, dar era închisă perioada de licitare, aşa că oferta noastră nu a fost validată", a arătat Ribo.
Cum naiba vine asta? Te informez că îți lipsește un document, absolut necesar, după ce se termină perioada de licitare? Mai mult, când depui documentele, ești valid, pentru că erau în interiorul perioadei de funcționare a vechiului CEO (?!), se schimbă CEO, iar cei care ar fi trebuit să te anunțe imediat nu o fac! Pute manevra de te trăznește!

Suntem la tribunal cu această chestiune, nu pot comenta mai mult, dar cred că ar trebui să dăm mai multă importanţă la fondul problemei, nu la formă, pentru că noi suntem capabili să producem şi ar fi total anormal ca fonduri publice, fonduri cu finanţare europeană, să finanţeze un proiect care să se bazeze pe tablă groasă produsă în China. Este ceva ce nu s-a mai auzit. Românii plătesc taxe şi acestea susţin slujbe în China

VVPonta nu mai conduce Guvernul, ca să am bănuiala că el a „influențat” manevra - era mare admirator al Chinei. Nici Adrian Năstase nu este foarte activ pe scena politică a PSD. Dar, și iar dar, nu este departe de influentul infractor calificat Liviu Dragnea cel care dictează ca un stăpân în Parlament și la Guvern.

Îmi este imposibil să accept ideea că Guvernul României pune piedici propriei industrii pentru o hârtie! Guvernul fiind cel care în perioada de licitare schimbă CEO!

Anul trecut, un alt individ de la putere, inculpatul CAP Tăriceanu oprea contractul cu șantierul Damen din Galați pentru cele 4 corvete necesare Marinei Militare pe motiv că patronul concernului este olandez. De noaptea minții! Din capul tăriceanului a dispărut aportul lui Damen la bunăstarea Galațiului, la PIB-ul României, la legăturile mai strânse cu Olanda etc.

Comportamentul guvernanților noștri este prea idiot pentru a fi mai moderat în exprimare. Decizia nu este a unui simplu funcționar! Aici este o decizie de înalt nivel. Cineva are ceva de câștigat faultând industria românească. Este vorba despre 500 mil euro din care 179 vin de la Comisia Europeană! Cum vor privi cei din UE eliminarea firmelor europene într-un asemenea contract în favoare unor firme din China?

Niciun comentariu: