marți, 5 februarie 2019

Declarațiile lui Ludovic Orban în fața presei

DECLARAȚII DE PRESĂ ALE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN – 04 FEBRUARIE 2019

În cadrul reuniunii de astăzi a Biroului Executiv am analizat proiectul de Lege a bugetului de stat pe anul 2019, pentru a stabili strategia Partidului Național Liberal față de Legea bugetului de stat și Legea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Din capul locului, revin cu afirmația clară că acest buget este science fiction, un buget mincinos, un buget care este clădit pe nisip și care nu are un fundament solid.

Bugetul este construit pe niște indicatori care sunt scoși din burtă și care sunt în conflict total cu realitatea și anume: creșterea economică de 5,5% este o poveste de-a baronului Munchhausen. Toate instituțiile internaționale au evaluat creșterea economică pe 2019 la sub 4%, iar în condițiile OUG 114, previziunea noastră este că această creștere economică nu va depăși 3,5%.

De asemenea, estimarea ratei inflației la 2,8% este o minciună gogonată, pentru că anul trecut rata anualizată a inflației a fost 4,6% și este imposibil în condițiile așteptatului puseu inflaționist provocat de căderea dramatică a leului în raport cu euro și de consecințele asupra prețului energiei a prevederilor din OUG 114 care suprataxează companiile din energie.  Este clar că nivelul inflației pe anul 2019 va fi net peste inflația prognozată de 2,8%. Raportul euro-leu care este evaluat la un curs de schimb mediu  de 1 euro - 4,67 ron este, de asemenea, o bazaconie care nu are niciun fel de fundament în realitate.

Din capul locului, bugetul este construit pe niște ficțiuni și, ca atare, generează încasări care sunt încasări la bugetul de stat, venituri care sunt venituri inventate, venituri care nu pot fi realizate. Ca atare, cheltuielile angajate  în baza prognozei de venituri sunt niște cheltuieli fictive.

De asemenea, în ceea ce privește ponderea în PIB a veniturilor la bugetul general, e puțin probabil în condițiile în care veniturile de anul trecut, și aici mă refer la veniturile pe ansamblu, nu veniturile constante, veniturile fiscale care au fost într-o descreștere constantă în ceea ce privește ponderea în veniturile bugetului de stat și bugetului asigurărilor sociale de stat, să spui că tu o să ai o pondere a bugetului în PIB ca venituri de 33% este clar o nouă minciună, o nouă gogoașă care este adresată populației, dar orice om care are cât de cât o minimă înțelegere a fenomenului economic și a modului de construcție a bugetului știe foarte clar că reprezintă o minciună  și că de fapt veniturile nu se vor încadra la nivelul proiectat.

În ceea ce privește amendamentele PNL, am luat decizia să venim cu amendamente substanțiale care să reflecte viziunea PNL pe principalele domenii de activitate. În ceea  ce privește investițiile, vom susține creșterea investițiilor în cadrul bugetului la o pondere care să depășească 5% din PIB și de asemenea, includerea în finanțare va unor obiective de investiții esențiale pentru dezvoltarea României care, în proiectul de buget prezentat de coaliția de guvernare PSD-ALDE, nu sunt finanțate. Aici este vorba despre tronsoane de autostradă, tronsoane de cale ferată care sunt fundamentale pentru dezvoltarea României.

Tronsonul de autostradă Sibiu-Pitești, Autostrada Unirii, respectiv Autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni, Autostrada de Centură a Bucureștiului, de asemenea, tronsonul de autostrada Comarnic-Brașov care este fundamental pentru legătura între București și Brașov și Ardeal. Sunt obiective de investiții pentru care ne vom bate ca să fie incluse la finanțare în buget. De asemenea, ne vom bate să includem la finanțare în bugetul de stat obiectivele de investiții care sunt finanțate în domeniul sănătății din fonduri europene, respectiv spitalele regionale, cele trei spitale regionale prevăzute a fi construite cu finanțare europeană în Craiova, Cluj și Iași.

În domeniul educației vom avea amendamente de creștere a bugetului alocat educației, pentru câteva programe extrem de importante care sunt abandonate de actuala putere.
Programul de investiții în viabilizarea școlilor tehnice și a școlilor profesionale. Nu putem fi de acord cu ceea ce spune astăzi killer-ul  învățământului profesional din România, respectiv Ecaterina Andronescu, că învățământul profesional se poate reabilita numai folosind sistemul dual. Învățământul  profesional trebuie repus în funcțiune, trebuie adus la standardele la care există în alte țări europene, atât prin sistemul învățământului dual cât și prin investiții de la bugetul public pentru că sunt absolut necesare investiții majore pentru susținerea învățământului profesional și tehnic.

În ceea ce privește programul școală după școală, mai bine zis generalizarea after school, este necesară o suplimentare a finanțării. În ceea ce privește programul masă diversificată, care este un program care a început ca program pilot și care astăzi a fost abandonat de actuala putere, în condițiile în care s-a dovedit, acolo unde a fost aplicat, că este un program care duce la foarte bune efecte pentru elevi.

De asemenea, vrem să vedem și alocarea cheltuielilor pe cap de elev ca și fundamentare a bugetului și chiar o diferențiere a acestor cheltuieli între învățământul teoretic și învățământul tehnic și profesional. Nu în ultimul rând vom avea amendamente privitoare la sistemul de pensii. Vom susține creșterea punctului de pensie așa cum este prevăzut în legea care a fost în vigoare și care nu este modificată, pentru că știți că am atacat la CCR Legea pensiilor , respectiv creșterea punctului de pensie cu 9% , chiar dacă nu se mai poate de la 1 ianuarie, ci de la 1 februarie.

De asemenea, vom susține ca amendament creșterea procentului din contribuțiile sociale, plătite de fiecare angajat, care să se ducă la Pilonul II de pensie, respectiv creșterea de la 3,75% la 5%  a contribuției pe care o plătește populația activă pentru Pilonul II de pensie. De asemenea, am mai luat o decizie astăzi, am constituit o echipă care să pregătească un material de informare pentru Comisia Europeană privitor la Ordonanța 114.

Obiectivul nostru fundamental, în această sesiune parlamentară, este de abrogarea cât mai rapidă a Ordonanței 114 în integralitatea sa. Ordonanța 114 este neconstituțională, este contrară multor prevederi din Tratatul Uniunii Europene, de asemenea conține prevederi contrare unor regulamente și directive, aprobate la nivel european. Echipa care va lucra trebuie să pregătească o informare, cu punctul de vedere al Partidului Național Liberal, privitor la reglementările din Ordonanța 114, atât reglementările din domeniul energiei, cât și reglementările din domeniul financiar-bancar, cât și în ceea ce privește reglementările care se referă la administrarea Pilonului II de pensie pe care noi le considerăm ca fiind neconforme cu Tratatul Uniunii Europene și cu alte reglementări la nivel european.

În acest material ne-am propus să-l finalizăm până săptămâna viitoare, urmând să-l aprobăm în Biroul Executiv și să trimitem acest material informativ către Comisia Europeană și către, în mod evident, orice entitate de la nivel european interesată de acest subiect pentru că noi considerăm că este posibilă, inclusiv declanșarea unei proceduri de infringement împotriva României, privitor la anumite prevederi din Ordonanța 114, care reprezintă un act criminal la adresa economiei Românești.

(Legat de buget, Liviu Dragnea, le-a solicitat, ieri, premierului și ministrului Finanțelor să taie din bugete Serviciilor Secrete și să aloce acei bani în domenii mai importante. A dat ca exemplu sănătatea.)

Suntem de acord cu creșteri de alocare în domeniul sănătății cu o singură condiție, banii să nu fie folosiți pentru tratarea dezechilibrelor mintale ale lui Liviu Dragnea și ale camarilei sale.
Aceasta este prima observație, a doua observație, se pare că și Liviu Dragnea a intrat în opoziție față de propriul Guvern. Readuc aminte că bugetele serviciilor, așa cum sunt ele în proiectul de buget inițiat de Ministerul Finanțelor sunt rezultatul unui aviz care a fost dat în CSAT. Ori doamna Viorica Vasilica Dăncilă, din câte țin eu minte este vicepreședinte CSAT, ministrul Apărării, ministrul de Interne și mulți alți miniștrii, de asemenea sunt membrii în CSAT. De altfel, două treimi din membrii CSAT-ului sunt reprezentanții guvernului. Ca atare, nu înțeleg nemulțumirile lui Liviu Dragnea, ar trebui să vorbească cu colegii săi de Guvern privitor la acest subiect.

Probabil domnul Dragnea s-a expus prea mult la soare în perioada în care ar fi trebuit să se ocupe de adoptarea bugetului de stat, să convoace sesiune extraordinară și din această cauză nu știe că este suficient să te expui la soare ca să nu mai ai nevoie de vitamina D. Poate consideră că are nevoie în continuare de vitamina D . Oricum, din câte am înțeles, Organizația Mondială a Sănătății are un punct de vedere diferit față de Dragnea , și aici înclin să-i dau dreptate Organizației Mondiale a Sănătății și nu lui Liviu Dragnea.

(În cazul lui Liviu Dragnea, veți mai veni cu propunere de modificare a regulamentului?)

Demiterea lui Liviu Dragnea este un obiectiv asumat de PNL, sigur că acuma nu o să batem toba să anunțăm PSD-ul privitor la momentul în care vom demara procedura de demitere dar, cu siguranță, ne vom bate ca să scoatem această pată de pe obrazul Parlamentului României care este reprezentată astăzi de Liviu Dragnea, un infractor condamnat și un individ care face de râs România în lume.

( Lia Olguța Vasilescu anunța ieri seară la un post de televiziune o posibilă OUG prin care președintele Klaus Iohannis să  fie silit să dea un termen în care să se pronunțe la cele două propuneri. Procedural, credeți că ar fi posibilă o astfel de OUG?) 

 Se pare că de doi ani de zile, PSD-ALDE a brevetat un mod de legiferare, adică facem legi cu dedicație pentru persoane fizice.  De la Ordonanța 13, Ordonanță cu dedicație pentru Liviu Dragnea au tot apărut astfel de acte normative care sunt strict pentru persoane din coaliția majoritară. Dacă tot vor să facă un astfel de lucru, să spună adevărul, dăm Ordonanță de Urgență pentru ca să-i dăm un loc de muncă Olguței Vasilescu. Pentru că Olguța Vasilescu nu poate să stea fără un portofoliu ministerial, evident că nu suntem de acord, evident că sunt niște enormități, niște aberații care reflectă ruperea de realitate a actualei majorități parlamentare și faptul că nu-i preocupă decât interesele personale, ale unuia sau altuia dintre cei din camarila lui Dragnea.

(Ați menționa mai devreme riscul ca România să se confrunte cu declanșarea procedurii de infringement în baza OUG 114. Voiam să vă întreb, au mai fost luate măsuri cu impact asupra economiei și în alte state europene și dacă acolo s-a declanșat această procedură și în ce constă. Adică, ce sumă riscă România să plătească pentru o amendă...)

Aș prefera să nu mă refer la posibile consecințe, în ceea ce ne privește pe noi, repetăm mesajul către actualul Guvern, abrogați de urgență OUG 114. Cu siguranță, ne vom bate pentru trecerea în procedură de urgență a legii de respingere a Ordonanței 114 în Parlament. De asemenea, vom transmite și actualului Guvern toate considerațiile noastre, privitor la prevederile din actuala Ordonanță 114, care nu respectă Tratatul Uniunii Europene și alte reglementări la nivel european, astfel încât Guvernul să fie și el în cunoștință de cauză, privitor la aceste încălcări ale legislației europene săvârșite de Guvernul care deține, exercită parțial în numele României președinția Consiliului UE.

Nu cred că ar fi bine pentru România să intre într-o procedură de infringement chiar în perioada în care România deține președinția Consiliului UE, și parțial o exercită prin intermediul reprezentanților actualului Guvern.

(Există un termen pentru această sesizare, adică în cât timp ar trebui să se pronunțe Comisia Europeană pe această sesizare a dv? )

O să fie o sesizare, o să fie un material informativ cu punctele noastre de vedere. De asemenea, vom include în această sesizare și punctele de vedere a tuturor asociațiilor patronale, a tuturor organizațiilor companiilor care activează în domeniile care au fost acordate de OUG 114. După cum bine știți, am avut o reuniune cu reprezentanții companiilor din energie, cu organizațiile patronale din energie. Avem prevăzute pe săptămâna asta mai multe reuniuni în care dezbatem aceste prevederi cu reprezentanții administratorilor fondurilor de pensii, cu reprezentanții sistemului financiar-bancar și de asemenea, cu reprezentanții societăților din comunicații. Toate observațiile și toate punctele de vedere care vor fi degajate în acest dialog pe care l-am deschis în locul Guvernului cu companiile care acționează  în aceste domenii vitale pentru economia românească vor fi cuprinse în materialul informativ care va fi transmis Comisiei Europene.

Niciun comentariu: