marți, 9 august 2016

Un adevăr este un adevăr, chiar dacă supără.

Astăzi au avut loc alegeri la PNL Sector 6. Au participat și cei din conducerea interimară a PNL București, Cristi Bușoi - președinte -, și Adriana Săftoiu - prim-vice președinte coordonator.

Răzvan Mironescu a devenit primul președinte al PNL de Sector ales. Mai sunt 5 președinți de ales. Felicitări !

Interesant este însă și ce au comunicat celor prezenți la aceste alegeri cei doi lideri de la vârf.

Adriana Săftoiu a atacat direct. Fără menajamente. Acesta îi este stilul, se pare.
Sunt sigură că ați primit întrebarea de la cetățeni, cum ați pierdut alegerile în București, pe linie, pentru prima dată? (...) Dacă cineva crede că noi am pierdut Bucureștiul doar pentru că s-au făcut greșeli în ultimele șase luni, eu cred că ne înșelăm. Greșelile din ultimele șase luni sigur contează, dar noi am făcut greșeli, cred, în ultimii 10 ani de zile pentru că PDL și PNL au dat senzația că în anumite sectoare e imposibil, e invincibil Vanghelie, Piedone, Onțanu
Noi ne-am comportat timp de 10 ani de zile exact așa — PSD în anumite sectoare nu poate fi bătut. Noi am spus că Bucureștiul este de dreapta, eu mă îndoiesc de lucrul acesta pentru că în 26 de ani nici măcar o dată Alianța DA de exemplu nu a putut câștiga toate sectoarele, chiar și atunci a pierdut un sector. Practic, noi timp de zeci de ani nu ne-am poziționat față de PSD constant și așa cum trebuie. Cred că e foarte greu să faci opoziție PSD, dacă ai obligații față de PSD. Și cred că asta e marea problemă. Mi-e foarte greu să folosesc cuvântul blat, mi se pare chiar rușinos, dar să spun că un non-combat a avut loc
 Cristi Bușoi a anunțat că lupta împotriva PSD va fi fără menajamente. Ok. Numai să fie așa !

Problema este cu acel non-combat. Adriana poate evita cuvântul „blat”, eu nu am de gând. Dacă se știu cei care au făcut „blat” cu PSD-ii, atunci se cuvine să îl știm, noi, în interior. Ar fi inadmisibil să ne fie ascunse aceste persoane, ele să fie în continuare în PNL și în urma unor „donații substanțiale” să se pună batista pe țambal.

Da, pe timpul guvernării Tăriceanu nu am avut ca țintă PSD. Aveam ca țintă pe Băsescu, pe Macovei, pe Blaga, pe cei din PD care au sprijinit pe Băsescu să atace PNL și care l-au aplaudat încântați când acesta s-a lăudat că nu se lasă până nu duce PNL sub pragul de 5% la viitoarele alegeri pentru a nu mai intra în Parlament. Este adevărat că am avut altă țintă decât PSD. Din iarna lui 2008, când PDL și PSD au format alianța de guvernare, țintele noastre au fost și cei din PSD. Când PSD a plecat de la guvernare pentru a candida Geoană la Președinție, ținta noastră a rămas valabilă. Și PDL și PSD. Plus alții, ca UDMR. Când Crin Antonescu a decis că îl sprijină pe Geoană, nu am mai atacat PSD, l-am tachinat doar. Apoi s-a format USL-ul, șansa să scăpăm de PDL. Da, am fost de acord cu USL. După ce am am dat jos PDL și l-am dus la rupere - competiția între Blaga și Băsescu/Udrea -, PSD a început să se poarte ciudat iar noi am trecut iar împotriva PSD. Dar, parcă nu toți. Nu pentru că fanii USL au plecat din PNL și i-au asigurat lui Călin Popescu Tăriceanu ocazia să redevină șef de partid. Așa că și Tăriceanu a intrat în colimator.

Fostul PD/PDL a avut o traiectorie diferită însă nici PD/PDL nu a făcut campanie contra PSD. PD/PDL avea nevoie de PSD pentru că el era în campanie evidentă contra PNL. Iar PSD a jucat în favoarea PDL, cu cățel și cu purcel. Să ne amintim de declarația lui Sârbu (socrul plagiatorului Ponta), că de 2 (doi) negociază alianța din 2008 cu PDL ! În timp ce PSD șantaja pe Tăriceanu contra susținere parlamentară la guvernare, Tăriceanu și Vosganian (gazul ieftin pentru Ion Nicolae și altele !) fiind băieți buni și satisfăcând multe cereri, PSD lucra pe la spate cu Băsescu, Boc și Blaga. După 2009, PDL ataca la rând și PNL și PSD, dar mai cu fereală, pentru că Videanu a continuat „mita” către Ion Nicolae dar și alte alea care fac să aibă conținut vorba Adrianei Săftoiu că „e foarte greu să faci opoziție PSD, dacă ai obligații față de PSD”. Este sigur că nu doar în fostul PDL erau astfel de „obligați”. Erau și în fostul PNL. Că nu au trecut la ALDE de pomană tot felul „notorietăți” liberale.

Poate că este cazul să tragem linie și să vedem dacă mai avem „cârtițe” printre noi. Dacă este să luptăm cu PSD așa cum spune Bușoi, atunci să luptăm cu oameni care vor să lupte nu cu oameni care ne propun să ne mai gândim, să mai socotim, să mai așteptăm, să ne speriem etc.

Niciun comentariu: