vineri, 16 noiembrie 2018

Declarațiile de presă ale președintelui PNL, Ludovic Orban, la Arad - 16 noiembrie 2018


Sărut mâna, bună ziua! O să încerc să abordez câteva subiecte succint după care vă stau la dispoziție cu răspunsuri la întrebări.

OUG privind Fondul Suveran de Investiții 

Dacă ați urmărit media națională știți că Guvernul  adoptat ieri o ordonanță de urgență care pregătește cea mai mare escrocherie post revoluționară și anume, așa-zisul Fondul Suveran de Dezvoltare și de Investiții. Au încercat să adopte o lege, am atacat-o la CCR, a fost declarată neconstituțională legea înființării Fondului Suveran de Investiții în integralitatea ei. Persistă în acest demers ticălos de jefuire a celor mai importante și profitabile companii de stat, în încercarea de a atinge câteva obiective.

Ce înseamnă acest Fond Suveran de Investiții? Înseamnă că toate companiile de stat profitabile vor fi puse sub controlul politic al unui om numit de Dragnea, cel mai probabil ministrul Finanțelor sau dacă nu ministrul Finanțelor, apropiatul în ale infracțiunilor domnului Dragnea, Darius Vâlcov, care este, după opinia mea, mintea diabolică din spatele acestui Fond Suveran de Dezvoltare și Investiții.

Deci, punerea tuturor companiilor sub control politic cu câteva obiective. Ce vor să facă? Vor să facă rost de bani gajând creditele sau emisiile de titluri pe care le va face acest Fond Suveran de Investiții cu acțiunile companiilor de stat cele mai profitabile.

Cu banii astfel obținuți vor să facă tot felul de investiții, fără nici un fel de control public asupra acestor bani obținuți pe spezele acțiunilor companiilor deținute de stat, să facă tot felul de investiții fără să respecte procedura de achiziție publică, fără ca aceste investiții să fie generate de un interes public sau să fie generate de niște reglementări, de exemplu, cum este master planul de dezvoltare a infrastructurii de transport, un document adoptat, un document aprobat la nivelul Uniunii Europene.

De asemenea, unul dintre obiectivele ticăloase care este urmărit prin înființarea acestui Fond Suveran de Investiții este trecerea în proprietate privată, preluarea ostilă a pachetelor majoritare de acțiuni la câteva companii de stat.

De ce vă spun lucrul acesta? Pentru că mecanismul gândit este următorul: Administratorii acestui fond se vor împrumuta punând ca garanție acțiunile companiilor, dacă banii astfel obținuți sunt investiți în lucruri care ulterior nu aduc venituri, de exemplu sunt stabilite investiții în drumuri sau în tot felul de alte obiective de investiții sau în  sprijinirea anumitor companii care sunt alese fără nici un criteriu, pe ochi frumoși, dacă banii investiți nu sunt recuperați și nu pot fi înapoiați celor care au cumpărat titlurile sau au creditat acest fond suveran de investiții, creditorii se vor îndrepta împotriva companiilor de stat și în felul acesta, printr-un mecanism gândit extrem de perfid, practic, foarte multe companii de stat vor ieși din proprietatea statului și vor intra pe mâna unor finanțatori care sunt aleși pe sponci.

Mai mult decât atât, tot ceea ce va face Fondul Suveran de Investiții nu va fi controlat nici de curtea de Conturi. Fondul Suveran de Investiții nu va avea obligația de a respecta prevederile legislației în domeniul achizițiilor publice, adică vor încredința contractele pe ochi frumoși la firmele de casă și în mod evident de la aceste firme de casă vor extrage maximum de câștiguri ilicite posibile. De asemenea, vă repet, multe companii de stat își vor schimba proprietarul prin intermediul acestui mecanism.

PNL se opune categoric acestei diabolice planificări a jefuirii companiilor de stat, o jefuire a companiilor de stat profitabile care, de altfel, a început de la revenirea la putere a PSD-ului. PSD-ul sistematic ia toate profiturile companiilor la bugetul de stat și, de asemenea, le jefuiește întreg cash-ul determinând aceste companii să-și piardă competitivitatea, să-și piardă profitabilitatea și să apeleze la diferite mijloace pentru a-și finanța proiectele, adică la credite sau la alte forme de finanțare, fiind puse în imposibilitatea de a-și utiliza cash-ul pentru programele de investiții, programele de dezvoltare, programele de mentenanță.

Legea Pensiilor 

Al doilea subiect pe care doresc să-l abordez este subiectul Legii Pensiilor.  După cum bine știți a intrat în dezbatere Legea pensiilor în Parlament și aici aș vrea să prezint câteva puncte pe care PNL le susține, privitor la această Lege a Pensiilor.

1. Încep prin a repeta ceea ce spun de un an de zile. PSD, în 2018, a tăiat pensiile. De ce a tăiat pensiile? Pentru că în loc să majoreze pensiile în conformitate cu formula stabilită prin lege de la 1 ianuarie, după cum bine știți, formula anuală de creștere a pensiilor este aceea prin care pensiile cresc cu 50% din creșterea salariului mediu brut plus rata inflației. În anul 2018, prin aplicarea formulei, punctul de pensie ar fi trebuit să crească cu 8,5% de la 1 ianuarie 2018. Ce a făcut PSD-ul? I-a păcălit pe pensionari, le-a spus că le mărește punctul de pensie cu 10%, numai că de la 1 iulie. Practic, fiecare pensionar a încasat o creștere a pensiei pe 2018 cu 36% mai mică decât ar fi avut dreptul, în conformitate cu Legea pensiilor aflată în vigoare, dacă punctul de pensie ar fi crescut, așa cum spunea legea, cu 8,5% de la 1 ianuarie. Și în 2019, așa cum este proiectul de lege, PSD taie pensiile. Ce prevede proiectul de lege? Creșterea punctului de pensie de la 1100 roni la 1265 roni, evident nu de la 1 ianuarie ci de la 1 septembrie 2019. Dacă ar aplica legea, formula de calcul stabilită prin lege, ar trebui ca de la 1 ianuarie 2019 pensiile să crească cu, repet 50% din creșterea salariului mediu brut plus rata inflației, ceea ce înseamnă o estimare 3,5 – 4% creșterea salariului mediu brut plus 5% rata inflației, deci de la 1 ianuarie punctul de pensie ar trebui să se indexeze cu 9%. Ori ce face PSD-ul? Nu indexează punctul de pensie de la 1 ianuarie cu 9% și spune că o să crească punctul de pensie de la 1100 la 1265 dar de la 1 septembrie. Rezultatul pe întreg anul 2019 este că fiecare pensionar va pierde aproximativ 30% din creșterea de pensie la care are dreptul dacă s-ar aplica formula din Legea Pensiilor.

2. PSD nu taie pensiile numai prin aceste șmecherii care sunt prevăzute în proiectul de Lege al pensiilor ci le taie pensiile și prin rata inflației, pentru că realitatea este că nu numai că nu au crescut pensiile cu cât s-ar fi cuvenit în conformitate cu legea, dar au dat drumul la inflație, ori gândiți-vă că degeaba formal, pe hârtie cresc pensiile dacă cresc prețurile. Iar creșterea prețurilor pentru bunurile din coșul zilnic este mai mare decât rata inflației de 5,2%, pentru că cele mai mari creșteri de prețuri s-au înregistrat la mâncare, la medicamente, la electricitate, la combustibili. Gândiți-vă că la motorină, de la 4,6 cât era la 1 august, înainte de reintroducerea supraaccizei pe combustibil, motorina a ajuns și la 6 lei, poate chiar și peste 6 lei. Realitatea este că scăderea puterii de cumpărare a pensiilor a fost mai mare decât indică rata inflației. Mai precis, și pentru pensionari, PSD cu o mână dă și cu două mâini ia. Care este punctul nostru de vedere? Un punct de vedere foarte simplu: Aplicarea Legii pensiilor și a formulei de creștere a pensiei așa cum este ea stabilită. Repet, cu 50% din creșterea salariului mediu plus rata inflației, ca să compenseze pe de o parte pierderile de venituri datorate creșterii prețurilor prin inflație, pe de altă parte, fiecare pensionar să beneficieze de creșterea economică care există la nivelul economiei românești. Prin această aplicare a legii, practic, pensionarii câștigă mai mult decât prin ceea ce oferă PSD în mod populist și printr-o amplă campanie de înșelare a părinților și bunicilor noștri. Tot legat de Legea pensiilor noi mai susținem un lucru, Legea pensiilor nu este o lege a pensiilor dacă nu vizează toate tipurile de pensii. Poziția PNL este foarte clară, cu excepția pensiilor de serviciu ale militarilor, PNL susține eliminarea tuturor pensiilor speciale, începând cu pensiile speciale pentru parlamentari, care au fost introduse de PSD- ALDE în alegerile trecute, dar și alte categorii de pensii care nu sunt juste și care creează grave dezechilibre și nedreptăți în sistemul de pensii, între pensionarii care au o pensie calculată pe contributivitate, față de pensionarii din diferite categorii privilegiate cărora nu li se calculează pensia pe contributivitate ci pe diferite formule.

3. Al treilea punct pe care îl susținem ca partid la Legea pensiilor este cel legat de  Pilonul II de pensii, administrat privat, este şansa populaţiei active, care astăzi munceşte, de a beneficia o pensie suplimentară atunci când vor ajunge la vârsta de pensie, o pensie suplimentară faţă de pensia care este dată de fondul public de pensii. Aici noi susţinem creşterea contribuţiei la Pilonul II de pensii la 6%, aşa cum prevedea legea iniţială, care a fost adoptată în 2006, de guvernarea Alianţei DA., adică de  PNL și PDL, aflate atunci în alianță și care astăzi suntem împreună în PNL. Pentru că întotdeauna în sistemul de pensii trebuie să existe ceea ce se numește solidaritatea între generații, nu trebuie să te gândești numai la generația care este astăzi la pensie ci trebuie să te gândești și la generația care este activă astăzi și care urmează să iasă la pensie peste 15, 20, 30, 35 de ani. Pentru oamenii în putere, oamenii care lucrează, oamenii activi de astăzi, fondul public de pensii, pe termen mediu şi lung, nu va mai putea asigura o rată de înlocuire a salariului de către o pensie rezonabilă care să permită o viață decentă şi din cauza asta este nevoie de acest Pilon II de pensii care să furnizeze resursele, printr-un fond de acumulare, pentru plata unei pensii suplimentară, bazată exclusiv pe principiul contributivităţii.

Închei intervenția mea prin a anunța că din nou ne dă de lucru majoritatea parlamentară, au adoptat niște acte normative inacceptabile. Mi se pare că PSD-ALDE guvernează numai pentru pușcăriași, pentru infractori, pentru contravenienți și pentru rău platnici . Preocuparea obsesivă pentru acte legate de aceste categorii îmi arată că pe cei care guvernează astăzi România nu-i interesează viața cetățenilor obișnuiți, care respectă legea, care sunt bun platnici, care sunt corecți, cinstiți și care încearcă să trăiască normal.

Legea privind închisoarea la domiciliu 

Săptămâna aceasta, majoritatea a mai adoptat câteva acte normative. Așa-zisul act normativ – pușcăria în sufragerie, adică posibilitatea ca pentru pedepse de până la 5 ani de zile cei care sunt condamnați să nu mai trebuiască să-și ispășească pedeapsa în închisori, în sisteme publice de detenție ci să poată să facă pușcărie acasă. Adică, Dragnea dacă primește 3 ani și jumătate de închisoare pentru infracțiunea comisă, că a luat din banii asistaților sociali din Teleorman ca să-și plătească doi angajați ai PSD la Teleorman, deci are posibilitatea sa-și ispășească pedeapsa în sufragerie. Deci, doamna Udrea dacă va fi adusă din Costa Rica să-și ispășească pedeapsa, se poate să-și ispășească pedeapsa de acasă, fără brățară, fără nici un fel de constrângere, fără nici un fel de pază. Este de neacceptat, este inadmisibil și evident , PNL va ataca această lege idioată la CCR.

Legea pentru desecretizarea deciziei CSAT din 2005 

A doua lege care este extrem de gravă, care îi vizează tot pe cei care au fost condamnați, în special pentru fapte de corupție, este legea, eu i-am spus amnezia provoacă amnistia. Este o lege care desecretizează decizia CSAT-ului din 2005 privitoare la stabilirea corupției ca o amenințare la adresa siguranței naționale și nu numai a acestei hotărâri a CSAT ci a tuturor actelor și documentelor subsecvente care au fost realizate în baza acestei decizii a CSAT. De ce am spus ca este legea amnezia provoacă amnistia? Pentru că domnul Tăriceanu care susține alături de Dragnea această lege probabil este amnezic, a uitat că în 2005 era premier și era vicepreședinte al CSAT și că el a aprobat această hotărârea a CSAT in calitate de vicepreședinte al acestui organism. Acum vrea să o desecretizeze după ce tot el a făcut parte din CSAT-ul care a adoptat-o și care a considerat această decizie ca fiind secretă. Evident, și asta-i făcută cu ce scop? Ca orice persoană care a fost condamnată de la emiterea acestei decizii, deci din 2005, să poată să apeleze la calea extraordinară de atac, la cerere de revizuire, în cazul în care dintre toate documentele care o să fie făcute publice, găsește vreun document de care să se lege. Știți, cererea de revizuire se face atunci când apare un document, de exemplu, nou care să poată să fie relevant pentru cercetarea judecătorească. Practic, se va da frâu liber la foarte multe cereri de revizuire care să fie făcute de oameni care au fost condamnați pentru fapte de corupție și care să încerce să scape de consecințele faptelor lor. 

Legea de aprobare a Ordonanţei 92 

Nu în ultimul rând, vom ataca săptămâna viitoare la Curtea Constituţională şi legea de aprobare a Ordonanţei 92. Ordonanța 92, dacă țineți minte, este Ordonanța care a fost dată de Guvern, la propunerea lui Toader, vezi Doamne, cu acordul experților Comisiei de la Veneția, așa a mințit Toader opinia publică. Prin Ordonanţa 92, practic, se instituie în plus, faţă de Legile justiţiei, posibilitatea ca ministrul Justiţiei să fie singurul actor care să sesizeze Inspecţia Judiciară. Adică ce se instituie? Un control politic suplimentar din partea Guvernului, prin ministrul Justiţiei, asupra magistraţilor, asupra procurorilor. Dacă cumva vreun procuror se apucă să ancheteze vreun ministru din  cabinet sau vreun potentat al zilei, oricând, ministrul Justiției poate să-l trimită la Inspecția Judiciară astfel încât să-i închidă gura sau să pună presiune asupra lui și să-l împiedice să deruleze dosarul.

De asemenea, în Ordonanța 92  o fost inclusă o prevedere care a fost declarată neconstituțională, la sesizarea PNL, și anume, posibilitatea de a detașa magistrații ca să ocupe funcții de demnitate publică, care este de neînțeles de ce acest Guvern a reintrodus-o după ce CCR a declarat-o neconstituțională .

( A fost ultima zi de depunere a candidaturilor pentru principalele orașe din interiorul partidului. Dacă și-a depus cineva candidatura și dacă da, cine și unde?) 

Pot să vă spun la București, am avut o discuție cu conducerea Bucureștiului.

La București, pentru Primăria Capitalei şi-au exprimat intenţia de a candida vicepreşedintele PNL pe probleme economice, senatorul Florin Câţu, purtătorul de cuvânt al PNL, Ionel Dancă, consilierul general Ciprian Ciucu, purtătorul de cuvât al echipei noastre de la nivelul Bucureștiului şi fostul director al RADET Bucureşti, Gabriel Dumitraşcu.

Candidaturile trebuie să fie analizate, să vedem dacă se îndeplinesc condiţiile statutare şi într-un termen de o săptămână să se spună foarte clar care sunt candidaţii care intră în competiţia internă pentru desemnarea candidatului la primar.

(Dacă sunt primari vechi care își doresc să candideze la europarlamentare sau parlamentare? Dacă da, cine?) 

Și-au depus candidatura  domnul primar  Gheorghe Falcă, şi domnul primar Mircea Hava. Aici, în hotărârea Biroului Politic Național, unde avem primari de municipiu, nu am demarat competiția internă decât după ce se va constata că primarii care sunt înscriși în cursa pentru europarlamentare, vor fi aleși la nivelul Parlamentului European.

În ceea ce mă privește, domnul Falcă și-a depus candidatura. Domnul Falcă beneficiază de susținerea mea, normală, firească pentru că reprezintă una dintre cele mai puternice organizații ale partidului. Pentru domnul Falcă nu va fi nici o problemă să se acomodeze cu Parlamentul European întrucât domnia sa este membru în Comitetul Regiunilor, Comitetul European al Regiunilor, domnul Falcă este extrem de obișnuit cu atmosfera de la Bruxelles, și în general cu liderii politici de la Bruxelles pentru că legătura între parlamentarii europeni și conducătorii orașelor, municipiilor, regiunilor din cadrul Comitetului Regiunilor este o legătură extrem de apropiată. În general, aleșii locali, la nivel european, sunt mult mai respectați decât sunt în România de către autoritățile centrale sau de către reprezentanții politici.

Atât domnul Hava cât și domnul Falcă beneficiază, în mod clar, de susținerea mea, și nu numai a mea, și cu siguranță vor fi pe locuri eligibile.

Dar, vom demara competiția internă doar după ce, practic, se vor vacanta posturile de primar.

(Dacă v-ați întâlnit cu domnul Tomac și domnul Barna pentru moțiune?) 

Dacă tot a apărut știrea, da, ne-am întâlnit și să știți că ne întâlnim periodic ca să ne coordonăm acțiunile și eforturile. Am făcut o evaluare a situației, nu pot să vă dau foarte multe detalii pentru că ar însemna să dezvălui lucruri care țin de strategie. Cu siguranță depunem moțiunea de cenzură dar deocamdată mai avem de purtat negocieri. Chiar am stabilit o împărțire a  responsabilităților și o intensificare a negocierilor în perioada care va urma.

( Reușiți să adunați suficienți susținători ai moțiunii?) 

Vom trăi și vom vedea! Dar, cu siguranță, vom depune moțiune de cenzură și cu siguranță vom uza de toate argumentele pe care le avem la dispoziție pentru a convinge parlamentari din majoritatea parlamentară să susțină această moțiune de cenzură.

( Dacă trece moțiunea, pe cine puneți premier?) 

Eu nu pun premier pe nimeni, eu sunt candidatul partidului la funcția de premier. Cu siguranță, PNL va merge la negocierile de la Cotroceni cu candidatul la funcția de prim-ministru care este votat în Consiliul Național.

( Ce înseamnă pentru dvs. Centenarul, ce este și ce ar fi trebuit să fie?) 

Este cea mai importantă sărbătoare, practic sărbătorim 100 de ani de la realizarea României Mari și mai ales, de la așezarea României în rândul națiunilor europene dezvoltate. Practic, unul dintre cele mai importante momente ale istoriei moderne. Din punctul meu de vedere, fiecare român trebuie să aibă în suflet această sărbătoare  și să caute să acționeze pentru continuarea destinului României.

( Câte mandate de europarlamentar vă propuneți să obțineți și dacă domnul primar Falcă va ajunge la Bruxelles, ați pregătit un alt candidat pentru Primăria Aradului?) 

Cât de multe mandate posibil. Evident că organizația se gândește și evaluează un potențial candidat la primărie dar, acest lucru îl vom discuta după alegeri.

Niciun comentariu: