vineri, 24 iulie 2009

Politia de Frontiera Romana


La multi Ani !

Azi, 24 iulie, este Ziua Politiei de Frontiera Romane. Se cuvine a le adresa urarea de mai sus ca un omagiu fata de cei care duc mai departe stindardul profesiei.

De ziua lor au publicat si comunicat ANALIZA ACTIVITATII POLITIEI DE FRONTIERA ROMANE IN SEMESTRUL I AL ANULUI 2009.

Citind cu ochi de profesionist si carcotas analiza prezentata pot spune ca sunt multumit. Au facut multe. Chiar foarte multe. Pot compara efortul lor inceput, probabil in 2008 dupa ce au avut unele analize prin 2006-2007, cu efortul meu si a altor colegi in perioada 2000-2004 de pregatire a legislatiei pe care ei au amendat-o in acest semestru in procesul de pregatire al lor dar si al tarii pentru aderarea la Spatiul Schengen. Ii felicit.

Pentru ca imi aduce aminte cine am fost, adica un granicer, adica un "guster" (potrivit "nomenclatorului" de porecle ale militarilor !), pun niste poze vechi, extrem de vechi, de pe timpul cand graniceream prin Delta Dunarii. Aici, in salupa unitatii, in deplasare de la Sulina la Sf. Gheorghe pentru un control tematic. Eu sunt cel cu spatele si mana ridicata a salut pentru fotograf.





In aceasta poza, mai veche, sunt calare, pe calul comandantului. Eu fiind comandantul Companiei de graniceri Sulina. La Cardon, pe Grindul Letea. Eram fericit ca am un cal sa ma pot deplasa pe grind de la Cardon pana la Periprava. Calul era o iapa, Doina, o sura care isi terminase stagiul la Clubul Steaua si fusese repartizata la Trupele de Graniceri. De fapt, noi primeam caii de la Steaua care nu mai erau folositi in competitiile sportive.


Azi este ziua politistilor de frontiera ! O sa ma cinstesc putin. Este si ziua mea, nu ?!

Niciun comentariu: