joi, 16 iulie 2009

Alocutiunea lui Basescu. Aia cu bucluc.

Alocuţiunea

preşedintelui României, Traian Băsescu,
la ceremonia de depunere a jurământului de învestitură în funcţia de ministru al Tineretului şi Sportului, a doamnei Sorina Luminiţa Plăcintă
(14 iulie 2009)

În primul rând, domnule Prim-ministru, domnilor miniştri, doamnă ministru al Tineretului şi Sportului, felicitări pentru desemnarea în funcţia de ministru al Tineretului şi Sportului şi membru al Guvernului României. Este o remaniere cu totul specială. Mulţi miniştri au trecut prin această sală, la remanieri, în mandatul meu, dar acum este o remaniere care are loc pe fondul unei crize - spun eu - a unei crize morale, criză cu doi parteneri: politicieni şi mass-media - o bătălie teribilă pentru banii publici dusă de mass-media şi oameni politici slabi, care pun la dispoziţia mass-mediei bani publici. Este, cred, cea mai urâtă motivaţie a vreunei remanieri care s-a făcut în mandatul meu. Cazul Ridzi este însă doar vârful aisbergului. Foarte multă lume s-a întrebat de ce tace Preşedintele de la izbucnirea scandalului şi până acum. Există oameni chiar în această sală care vă pot confirma că opţiunea mea a fost remanierea imediată, când am înţeles ce s-a întâmplat de fapt, înainte să apară dezvăluirile presei. Dar văzusem filmul pe care l-am văzut în campanie, acel film urât în care, dintr-odată, televiziunile comerciale anunţau că difuzează gratuit clipurile candidaţilor la europarlamentare. Sigur că nu se transformase peste noapte nici domnul Vântu, nici domnul Voiculescu în samaritean sau samariteni. Pur şi simplu, era expresia înţelegerii murdare între politic şi două trusturi de presă: "Noi declarăm că nu luăm bani, după ce anunţasem tarifele de campanie, iar voi veniţi cu banii neînregistraţi, direct la noi". Filmul a continuat şi de Ziua Tineretului.

Nu ma pot abtine. Sa inteleg ca Traian Basescu isi da partidul la gunoi ? Pai, "era expresia înţelegerii murdare între politic şi două trusturi de presă" se refera la manevrele de la MTS ?

Intamplarea face ca aceasta "criza morala" este generata si intretinuta de PD-L.

Vă pot spune un lucru care până acum n-a putut fi spus, pentru că am preferat să nu dau ocazia niciunui fel de speculaţie că Preşedintele ar avea interese într-o parte sau alta a balanţei din disputa Ridzi - trusturi de presă. Vă pot spune însă acum că, pe data de 29 mai, când am aflat - atunci am aflat eu - că trusturile de presă au luat decizia "eroică" să transmită gratuit oricâte spoturi ar da partidele aflate în campanie, i-am rugat pe cei responsabili de campania fiicei mele să înceteze imediat difuzarea oricărui clip electoral. Înţelesesem deal-ul. Şi fiica mea, alături de alţi politicieni, ar fi trebuit să meargă "să-şi dea darul" la televiziuni. Întâmplarea asta poate fi o lecţie pentru noi toţi. Dacă vrem ca publicul să beneficieze de o presă cinstită şi de oameni politici corecţi, oglindiţi aşa cum sunt ei, acest tip de înţelegeri trebuie să înceteze. Ele sunt mai toxice şi mai imorale decât multe din actele ilegale care s-au petrecut în România în ultimii 20 de ani.

Ma scuzi El Prezidente. Presa ramane asa cum este ea. Poate reformuleaza Turcan afirmatia mataluta "Daca vrem ca publicul sa beneficieze de o presa cinstita" in sensul "Daca vrem ca publicul sa beneficieze de un Guvern cinstit". In rest cum zici tu. Stii, este altceva. Formularea lu'matale imi aminteste de Ceausescu, de Plenara sau ce dracu a fost de la Mangalia de prin 1972 parca, aia cu toata tara pura si dura ... Ia vezi ce faci. Presa este cum vrea ea. Guvernul este problema si nefericirea noastra. Guvernul Basescu-Boc este necinstit ! Am zis si un praz verde.

Am văzut şi o comisie parlamentară. M-a bucurat mult că Parlamentul României a reacţionat şi întotdeauna - şi în mandatul trecutului Parlament, şi în acest mandat - am susţinut ideea că Parlamentul trebuie să controleze executivul. Dar a da sentinţe, a pune încadrări în Codul Penal este un abuz al oricărei comisii parlamentare. Când am văzut sentinţele care erau puse, citite de o şefă de comisie şi nu de un judecător, am avut senzaţia că s-a întors vremea Anei Pauker. Oameni buni, vă rog mult fiţi atenţi ce faceţi cu democraţia! Din păcate, am văzut un act de tip Ana Pauker susţinut cu toată forţa exact de presa care în campanie făcuse înţelegerile cu difuzare fără bani a clipurilor electorale. S-a ajuns ca şi ştirile să fie plătite. Îmi pare rău că această comisie nu a mers până la capăt, şi a arătat din nou laşitatea oamenilor politici. Comisia şi-a oprit lucrările când a dat de firmele care duceau către televiziuni. Nu am autoritatea să cer Parlamentului să continue investigaţia. Am speranţa că o va face Parchetul.

Ma mananca buricul dej'telor. O dai langa balanga. Hai sa iti reamintesc de cercetarea administrativa a conducerii institutiei atunci cand un prepus o ia razna. Si tu ai facut sau trebuia sa faci la fel. Ai numit o comisie care a verificat denuntul. Comisia a verificat si a constatat o paguba sau o fapta ilegala. Ca sa isi dea seama comisia lu'matale ca este o infractiune si nu o abatere disciplinara, trebuia sa stie ce este infractiunea aia. Dupa ce erai de acord cu cercetarea si cu incadrarea faptei, dispuneai sesizarea procurorului de pe langa instanta competenta. Ca incadrarea era buna sau nu stabilea procurorul pana ajungea in fata instantei unde, este posibil ca incadrarea sa se schimbe. Este normal.

In acest caz, Comisia parlamentara si-a facut treaba si a stabilit ca s-a comis o infractiune ca motiv pentru sesizarea procurorului. Daca nu ajungeau la aceasta concluzie nu puteau sesiza ! Acum pricepi ? Dar lasa, poate citeste cineva de pe la tine si te anunta.

Chestia cu Ana Pauker este o insulta adusa lui Alina Gorghiu care a condus corect o comisie destul de grea din moment ce ai trimis acolo pe Sever Voinescu, Boureanu etc. Cum s-a savarsit "infractiunea", cine a participat din "civilie", cine de la minister, asta trebuie sa afle procurorul si se pare ca deja a aflat.

Esti panarama Basescule !

Acest caz, Ridzi, trebuie să devină cazul dezbrăcat de sus până jos, prezentat opiniei publice aşa cum este, cu deal-urile lui murdare între om politic şi presă şi făcut un exemplu care nu mai trebuie urmat. Este mesajul meu pentru voi toţi. Toţi aveţi fonduri de publicitate, vă obligă şi Uniunea Europeană, sunt bani europeni pentru publicitate, vă obligă specificul ministerelor să faceţi publicitate. Dar, oameni buni, faceţi-o într-un mod în care să nu existe un soi de cârdăşie presă - oameni politici. Şi una şi alta din părţi trebuie să o facă ferm, trebuie să o facă cinstit şi în interesul publicului. Nu vreau să etichetaţi acest discurs ca fiind unul rău, dar este, dacă vreţi, răspunsul meu la acuzaţiile care s-au făcut în această perioadă de aranjamente exact pentru un om politic care a candidat şi care a încetat difuzarea clipurilor în momentul în care eu am aflat că se făceau gratis. Înţeleg furia, că atunci când nu intri în horă plăteşti. Efectele le-am văzut: o campanie furibundă împotriva unui om care, zic eu, şi-a câştigat mandatul şi cred că este momentul să ne revenim. Trebuie să ne revenim din goana după bani, din goana după imagine plătită. Oamenii politici îşi pot face imagine prin ceea ce fac, iar presa poate să trăiască onorabil fără să facă înţelegeri murdare cu oamenii politici.

Doamnă, revin la subiectul principal, care sunteţi dumneavoastră. Vă doresc mult succes, doresc Cabinetului succes şi vă asigur încă o dată că sunt alături de dumneavoastră în perioada extrem de dificilă pe care o parcurgeţi. Şi nu sunt alături de dumneavoastră pentru că îmi place în mod special vreunul dintre dumneavoastră, ci pentru că într-o perioadă de criză avem nevoie de solidaritate şi seriozitate mai mult ca oricând. Vă mulţumesc mult. Tradiţionala şampanie la remanieri nu se dă, aşa că ceremonia s-a încheiat. Vă mulţumesc mult.

Departamentul de Comunicare Publică
14 Iulie 2009


Asta este alocutiunea "minunata" care face din Ridzi si PD-L victimele presei si mogulilor. Bine-bine, nu se putea sa nu plateasca polite PNL, iesind hormonal cu Ana Pauker. Individul asta seamana din ce in ce mai mult cu Ceausescu. Pe parola mea !

Legati alocutiunea asta de "indicatiile" prin SMS. Ia vedeti, se lipeste ?

2 comentarii:

Anonim spunea...

Eii CEPECA, CEPECA.. te-am gasit pana la urma urmei.. Te dai prins?.. :) ))

1=
PLATON

Crăciun Florin spunea...

Gata. Ma predau.

Apropo. Iti citesc blogul. Imi place. Cu ideile nu ma prea impac, in restul este OK.

1=1

Cepeca