sâmbătă, 11 iulie 2009

14 iulie 1873. S-au nascut transmisionistii militari.


Atunci, demult, tare demult, in urma cu 136 de ani, s-au nascut transmisionistii militari romani. Am primit o informare pe blogul promotiei 1969 a Liceului Militar "Stefan cel Mare" de la Campulung Modovenesc ca in Bucuresti se desfasoara, in perioada 11-12 iulie, "Zilele Muzeului Comunicatiilor si Informaticii". Locul: Muzeul Militar National "Regele Ferdinand". M-am dus. La intrarea principala am primit o invitatie. Frumoasa. Am ales din ea cateva "momente" semnificative.

"Agitatorul" nostru , Ilie Matra, ne-a comunicat, inclusiv prin e-mail, ca il gasim la standul radioamatorilor. Fiecare cu "boala" lui. Nefiind din bransa "sârmarilor" ci din cea a "gusterilor", ma gandeam cum o arata standul lui. Ei bine. L-am gasit. Nu ca la anul 1877, ca in poza de mai sus, ci mai la zilele noastre. In cort, cu niste sarme de pe un catarg duse prin copaci in chip de antena, cu niste monstruozitati (pentru mine) piuitoare, caraietoare si vorbitoare la care unii dintre vizitatori se uitau cu atentie si mai puneau si intrebari ciudate legate de "banda" si alte minunatii (la mine, in bransa gusterilor, "banda" are caracter infractional, la ei ...). Mai mult, unii au invartit o rotita sa asculte piuituri si sa vorbeasca codificat cu altii iar la alta aratare tehnica se jucau cu "Morse". Cu un calculator alaturi dotat cu softul corespunzator treaba mergea struna. Pentru mine este treaba grea. Vizitatorii insa, erau incantati. Cine stie, pricepe.

Mai degraba intelegeam fierotaniile langa care era instalat cortul militar. Niste tancuri arhaice de pe timpul primului razboi mondial alaturi de un T-35 rusesc care, in cel de-al doilea, le-a scos sufletul nemtilor. Putin mai incolo erau piese de artilerie. Si acestea mai vechi sau mai noi.

Maine ma gandesc sa merg din nou la ei. Intre timp astept, astept ca Ilie sa puna pozele facute pe blogul promotiei si sa le preiau si eu sau sa mi le trimita cumva.

Acesta este actul de nastere al transmisionistilor.

Niciun comentariu: