Luptele politice au regulile lor. Toate mijloacele sunt permise dacă nu este încălcată legea. Cea scrisă, nu cea vorbită în grupurile de reflecție controlate sau influențate de formațiunile politice sau unele cercuri de interese. Iar legea permite multe. Foarte multe. Dacă respect principiul potrivit căruia legea este reflectarea voinței majorității populației, majoritate concretizată în Parlament, dacă voința majorității populației este forma supremă a democrației constituționale, atunci legea este democratică din moment ce este în funcție. Plec de la aceste considerente atunci când iau la cunoștință și apreciez într-un fel sau altul acțiunile actorilor politici. Normal, având declarată apartenența la PNL, privesc lucrurile din punctul de vedere al unui liberal care are niște principii de apărat și care dorește ca prin cucerirea puterii politice să impună atenției populației aceste principii și beneficiile aplicării lor. Cu cât mai mulți oameni cunosc liberalismul și îl apreciază, cu atât cresc șansele ca la alegerile viitoare PNL să aibă mai multe voturi favorabile și o mai bună reprezentare parlamentară pentru realizarea idealului său politic. O Românie liberală, o Românie prosperă ca rezultat al prosperității cetățenilor ei, o Românie care este capabilă și interesată să își susțină independența, suveranitatea, naționalitatea și integritatea teritorială, o Românie modernă în pas cu lumea dezvoltată.
Guvernările băsesciene, cu suportul maghiarilor din UDMR au atentat tocmai la valorile fundamentale ale existenței României ca stat, ca nație, ca membru al comunității europene ... Guvernările băsesciene au afectat fundamentele statului român. Au încercat să le schimbe, după teorii tembele privind renunțarea de către statele moderne la independența și suveranitatea lor, la naționalitatea lor, la integritatea lor teritorială, la cultura și ființa națională. UDMR și alte formațiuni etnice minoritare au impus „aliaților” băsescieni doleanțe iredentiste care au negat statalitatea română, pregătind terenul pentru scoaterea din Constituție a caracterului național al statului și disoluția statului în structurile sale teritoriale componente. Autonomiile clamate de politicienii maghiari și aplaudate de unii dintre băsescieni ar fi dus la destructurarea statului. Atacurile inepte ale lui Traian Băsescu îndreptate împotriva Casei Regale a României, reprezentată de MS Mihai I, au fost însoțite de luări de poziție impardonabile ale unora dintre cei care se declară a fi „lumea bună” a intelectualității românești și au avut ca scop destrămarea conștiinței naționale cu privire la trecutul nostru și valorile care definesc națiunea română.
Lupta politică pe care trebuie să o ducă în acest an PNL, individual și în alianța USL, este condiționată de realitatea de azi a României aflată în pericol de destructurare, de pierdere a caracterului național, de subordonare intereselor marii finanțe internaționale și corporațiilor multinaționale. Este o luptă care trebuie să oprească folosirea resurselor naționale în interesul privat al unor politicieni din PDL și UDMR și al unor grupuri de interese politice și economice din afara țării. Iar o astfel de luptă trebuie să folosească, azi, toate mijloacele la dispoziție, toate armele pe care legea le permite. După câștigarea acestei lupte este suficient timp pentru reașezarea lucrurilor ținând cont și de dezbaterile teoretice privind democrația și mijloacele prin care aceasta poate materializată. Cu folosirea cât mai largă a metodelor de consultare a populației după punerea la dispoziția acesteia a informațiilor necesare pentru a judeca corect.
Guvernul Ponta a luat niște măsuri de forță. Sunt, fără discuție, măsuri care răspund așteptărilor majorității populației. Măsurile reparatorii privind reîntregirea salariilor bugetarilor și înapoierea banilor luați abuziv pensionarilor sunt măsuri de impact. Au fost cerute de populație prin manifestațiile publice din acest an, prin acțiuni deschise la instanțele judecătorești competente, prin cereri și petiții adresate autorităților statului. Realizarea acestor măsuri este condiționată de existența la bugetul de stat a resurselor financiare, dar asta este treaba guvernului. Pe măsura trecerii timpului se va umbla la conținutul legilor care au născut aceste nedreptăți, acest dispreț față de cetățean. O altă măsură de forță este cea a demiterii prefecților și subprefecților care s-au manifestat ca reprezentanți ai PDL și UDMR, uitând de condiția lor prevăzută de lege, aceea de a nu fi membri ai unui partid politic. Portocalezii care leșină azi pe sticlă și în presa băsesciană ar cam trebui să ia în considerare și incompatibilitatea permanentă în care au funcționat prefecții în guvernările Băsescu-Boc-Ungureanu. Alături de demiterile șefilor de la agențiile guvernamentale, măsura demiterii prefecților îndeplinește o altă cerință expresă a populației revoltate adresată partidelor și liderilor acestora care formează USL: „scăpați-ne de ăștia !”. Iar măsurile de acest gen vor continua. Nu este greu să fie găsiți pedeliștii și udemeriștii, bașca uneperiștii aciuiți în instituțiile publice, toți pe criterii de fidelitate față de partidele care i-au promovat. Funcționarii publici cu vechime în instituții care au văzut și cunosc cum au ajuns unii prin instituțiile lor vor vorbi și îi vor arăta. Și aceștia vor pleca. Iar lumea, pe plan local și la nivel național va afla. Demiteri vor fi și în instituțiile de forță, MAI și MAN. Și va fi bine. Nu vor fi perfecte și pot fi interpretate ca abuzive însă vor răspunde dorinței majorității populației. Se va face dreptate. Va aduce USL recunoștința celor care au așteptat, cu slabe speranțe uneori, să li se facă dreptate.
O altă măsură de forță este promovarea și votarea proiectului de lege privind alegerile parlamentare. Mult discutatul și criticatul VUM. Orice interpretare, orice discuție pro sau contra, orice poziție pro sau contra este corectă. După mine. VUM nu este antidemocratic. El vine, vrem nu vrem, de la statele care au fost și sunt încă considerate ca cele mai avansate sub aspectul construcției societăților democratice. Pot spune că este abuziv, la fel ca democrația care impune voința majorității, sancționând pe cei care „nu au ales partidul mai puternic” când vorbim de alegător și pe cei care „nu au reușit să își atragă alegătorii” dacă vorbim despre actorii politici (partidele, alianțele și uniunile politice). Orice sistem de vot este abuziv, în nici un caz nedemocratic. Orice sistem bagă pumnul în gură unor alegători, în orice sistem există alegători nereprezentați, în orice sistem se promovează „oropsirea” actorilor politici slab organizați sau insuficient organizați. În general, orice sistem de vot oferă avantaje celor care au puterea la momentul votului. Pentru că ei organizează alegerile, ei le supraveghează, ei numără rezultatele. VUM care stă să iasă va afecta sever, se presupune că foarte sever, pe inițiatorul lui : Traian Băsescu și partidul lui, PDL. Traian Băsescu și PDL au pierdut totul. S-au înecat ca „țiganul la mal”. Au avut totul la dispoziție, au avut puterea absolută, se pregăteau să reorganizeze colegiile pentru maximizarea avantajelor lor, au avut prefecții și președinții de consilii județene, au avut consiliile locale, au avut funcționarii publici cu funcții de conducere până la cel mai mic nivel, persoane care au primit atribuții care să maximizeze PDL avantajele necesare pentru succesul electoral, au avut la dispoziție inclusiv structurile polițienești la nivel central și local cu sarcini precise pentru a proteja candidații PDL de candidații USL și de privirile indiscrete ale presei ... au avut totul. În fiecare zi vor vedea cum li se micșorează și dispare fiecare avantaj construit prin fraudă la lege. VUM devine, pe zi ce trece, o armă. O armă mortală. Consecințele pot fi dezastruoase pentru PDL și UDMR însă pot fi benefice pentru democrația din România. VUM sancționează pomanagii politici, formațiunile anti-sistem, aventurierii. Iar asta este bine.
Mi-a plăcut poziția Dnei Zoe Petre, o adversară a VUM (nici eu nu îl susțin ca sistem de vot, însă nu neg că trebuie folosit ca „armă” în lupta împotriva lui Traian Băsescu și a PDL):
„Sunt obligată să mărturisesc un lucru: eu nu am fost niciodată un susţinător al votului uninominal, cu atât mai puţin al uninominalului pur. Am preferat votul pe liste fiindcă am considerat întotdeauna că partidele de la noi nu au forţa şi identitatea necesară pentru un alt tip de sistem electoral. Dar, unul dintre argumente pro-uninominal, explicate de Victor Ponta de la tribuna Parlamentului, mi-a trezit interesul: anume că un astfel de vot nu permite intrarea formaţiunilor anti-sistem în Parlament. Sau, oricum, aceste puterea acestor partide nu devine mare. În contextul în care Europa se află într-o stare de nedumerire, ideea ca noi să ne pricopsim cu un Parlament plin de dani diaconeşti, mă înspăimânta. Totoadată, îmi repugnă total posibilitatea unei guvernări PDL-Dan Diaconescu, după alegeri. Ar fi o catastrofă. Dacă se vrea prevenirea a aşa ceva, prin uninominalul pur, este foarte bine”, conchide Zoe Petre. (R.Gheorghe)
Am luat acest punct de vedere de aici.
Văd că mulți dintre cei care se declară liberali critică măsurile luate de USL în această luptă politică. Teoretic pot fi de partea lor. Practic însă nu. Când este de luptat, atunci trebuie să lupt. În acest context sunt de acord și cu preluarea de la PDL, chiar și la PNL, a celor care până mai ieri au format „corpul ofițerilor”. La nivelul comunităților locale sunt de acord cu preluarea chiar a trupei. Toate aceste măsuri pot aduce victoria. Iar dacă sunt capabil să îmi asum victoria, trebuie să îmi asum și responsabilitatea ei. Trebuie ca celor care au venit alături de mine și au luptat împreună cu mine să le ofer „o nouă casă”, să le dau „o nouă șansă”, să
le întăresc convingerea că au ales bine, chiar dacă au făcut-o târziu. În România este loc pentru toți.
14 comentarii:
Ipoteza ar fi corecta daca am presupune ca dupa infrangerea balaurului Sf. Gheorghe o sa revina si o sa restaureze democratia. Daca as crede asta ar insemna ca am imbatranit degeaba ori eu sunt cinic. Idealist dar cinic si asta recunosc ca nu-mi da o stare de confort.
Sistemul asta VUM e preluat de la englezi care, de cand au inceput sa-l foloseasca erau impartiti in doua tabere. Deci "care pe care" era normal si a devenit TRADITIA LOR iradiata inevitabil catre americani. Nu e nevoie a o facem si traditia noastra. Adica te intreaba cineva ce culoare iti place, tu spui ca verde si ala iti spune apoi sa alegi dintre alb si negru. Trista zi am ajuns ...
Adrian,
Eu sper că mai târziu se va ajunge la acea democrație pe care ne-o dorim. Am explicat, nu o dată, că VUM nu este sistemul pe care îl prefer însă azi îl consider ca o armă împotriva PDL și UDMR și am de gând să susțin această armă. Avem timp după alegerile din toamnă să revenim la un sistem de alegeri parlamentare mai bun.
Florin, sper ca ai citit ce a scris Transildania. De altfel stiam si eu. VUM e neconstitutional. Poate citesti macar legea. USL o sa se faca de ras daca il voteaza si TB va avea un nou prilej sa trimta legea inapoi si sa ne faca de ras. Vezi ca e o capcana. In lege sunt mai multe prevederi neconstitutionale pe care noi nu le-am scris, dar le stim.
Lilick,
Am citit. Apelează mai mult la prezumții decât la probe care să sprijine neconstituționalitatea. Articolul este o formă de revoltă față de un abuz, interpretările fiind bune însă nu vor opri proiectul de lege.
Proiectul de lege modifică doar art. 48 din legea cadru, și nu înlătură alte abuzuri (după părerea mea): pragul electoral de 5% și condiția pentru independent care trebuie să obțină majoritatea absolută din numărul alegători prezenți la vot.
Nu pot prezice ce va spune CCR însă eu nu am găsit motive de neconstituționalitate. Am sperat să găsesc la Transildania însă nu le are.
Si asta nu e aberant? Independentul sa fie obligat sa obtina majoritatea absoluta in timp ce politrucul nu? Deci votul nu este egal. Si oricum nu este egal caci Nicusor Dan trebuie sa stranga 18.000 de semnaturi pentru a fi consilier iar daca esti Gaf Deac (legislatura care apune) e suficient sa te propuna partidul fantoma a lui Becali, partid pe care-l aduni probabil intr-o clasa de scoala. Zic si eu clasa de scoala pentru ca probabil tocmai astea le-ar lipsa ...
Daca tot e finala cupei azi pe Stadionul National, va dati seama ca Nicusor Dan a strans atatea semnaturi incat ar umple stadionul cu oamenii aia? Toti aia vor fi oameni nereprezentati. Noroc ca pot pleca in Spania ...
Adrian,
Nedreptățile pentru care te revolți acum sunt în legile electorale care au funcționat până acum. Eu le-am arătat doar, în cele ce scriu pe blog de mai mult timp. Însă, una este să judeci un sistem electoral și alta este să duci o luptă politică pe care o poți pierde dacă te apucă dorul să o faci pe „adversarul de omenie”. Eu îi judec pe băsescieni la fel ca pe comuniști. De comuniști am scăpat printr-o mișcare sângeroasă. De neocomuniștii băsescieni putem scăpa dacă folosim dur, chiar, legea.
Eu nu văd altă cale.
Salut,
Ca de obicei un punct de vedere pragmatic si eficace argumentat. Si mie imi sta in git VUM-ul, si desi n-am urmarit disputele politice ieri si azi, am ajuns la aceeasi concluzie pe cai independente. Prin VUM, USL se asigura de un scor fenomenal in Parlament. In conditiile in care candidatii USL bat la pas orice alt candidat in aproape toate colegiile, ar fi nebunesc sa nu maximizeze efectul inlaturarii de la putere al PD, si mai ales, sa previna efectul OTV in parlament. Nu e ok, nu e 100% moral, dar e o lipsa de moralitate pe care pot sa mi-o asum si eu. Sa nu uitam zicala aia cu "pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti" pe care mai ales noi, simpatizantii PNL, ar trebui s-o fi invatat cel mai bine dupa experienta cu PD-ul.
vahleeb,
Sincer, în timp ce scriam m-am gândit la zicala românească pe care o pomenești. Sincer.
Mă bucură faptul că ești de acord cu mine.
Dani:
Bravo domnule Craciun,TOTAL WAR, toata stima!
Cat despre antevorbitorii mei , a se vedea ce i-am scris lui Garcia Muerte pe tema asta:
http://garciamuerte.blogspot.com/2012/05/sa-ne-tragem-organul-prin-democratie.html?showComment=1336564027867#c7932037170722481882
(al doilea comentariu)
xyz
postez aici, cu permisiunea dumneavoastra desigur, comentariul facut pe blogul TRANSILDANIA, care inca "asteapta inca sa fie moderat", desi altiI au postat dupa mine (?!)
VUM inechitabil-probabil, neconstitutional insa e cam mult spus (toate legaturile pe care le-ai facut intre votul uninominal si diferita paragrafe din constitutie sunt putin fortate (nu exista nimic explicit pe tema asta in Constitutie) si necesita un exercitiu de imaginatie din partea cititorului)
mai mult, daca actualul parlament (ales intr-un sistem de vot proportional- deci legitim si reprezentativ, conform argumentatiei tale) voteaza o lege, sa zicem legea uninominalului pur (:)) aceasta e perfect legitima si conforma cu normele statului de drept!
…in privinta Curtii Constitutionale: aminteste-ti te rog ca acest sistem de vot se aplica la alegerea primarilor si presedintilor de consilii judetene- de ce n-a declarat Curtea Constitutionala acest sistem de vot neconstitutional? Raspuns simplu- pentru ca nu e neconstitutional ci doar inechiabil…
in privinta “indepartarii alegatorilor ce cred in democratie” prin promovarea VUM de catre PNL/USL, subconstientul tau are dreptate- chiar faci speculatii!
Sa presupunem, de dragul argumentatiei, ca ar fi asa cum spui… spre cine s-ar indreptata acesti alegatori, spre PDL/Ba’secu’? spre Dan Diaconescu? Eu cred ca sunt mai buni de atat… Nu se vor indreptata spre alte forte politice democratice Transildania, BECAUSE IT IS NO ONE ELSE…
Dani,
Mulțumesc. Bun răspunsul tău.
Eu totusi te sfatuiesc sa citesti, pentru ca in lege sunt si alte prevederi neconstitutionale decat cele pe care le-a scris Transildania. Legea nu va trece si asta stie si PSD.
xyz,
În regulă. Răspunsul tău la Transildania vine și motivează cumva poziția mea și unele comentarii de aici.
Lilick,
Voi căuta și voi citi.
Trimiteți un comentariu