vineri, 11 august 2017

Liderul dreptei „în deplasare” la Antena 3


Zi încărcată ieri pentru liderul dreptei din România. Președintele Ludovic Orban (PNL) „a jucat” pe teren neutru la B1Tv ca apoi să aibă „un meci” în deplasare, pe terenul adversarilor liberalismului, în „biserica anti-democraților” de la Antena 3. A „slujit”, cum numai el putea să o facă, Mihai Gâdea. Ludovic Orban a rezistat cu brio șantajului mediatic. Și-a transmis mesajele așa cum a considerat el de cuviință.
Credeti-ma ca fiecare om actioneaza exact asa cum considera ca este normal intr-o anumita situatie. Este o situatie a mea personala in care eu am fost prejudiciat iar deciziile pe care le iau sunt deciziile care imi apartin mie.Nu cred ca rolul unui om politic este acela de a se rafui cu un procuror.Domnule Gadea, dumneavoastra m-ati chemat aici ca sa ma certati?Eu am fost prejudiciat intr-un drept al meu. Eu am o reactie pe care dumneavoastra o considerati nepotrivita? Nu cred ca este cel mai important subiect pe care ar trebui sa-l discutam astazi.Nu cred ca ati discutat cu dl Tudose despre implicarea  fiicei sale in afacerile din domeniul energiei sau despre implicarea sotiei sale intr-o firma care a avut contracte publice. Nu cred ca l-ati intrebat pe domnul Dragnea despre implicarea baiatului domniei sale in afacerile cu porcii sau in alte afaceri. Din cate imi amintesc, in interviurile cu alti lideri politici, v-ati referit la anumite chestiuni care vizeaza viata de zi cu zi a romanilor.In ceea ce priveste acest subiect, aveti convingerea ca de cand sunt in viata publica,  stiti foarte bineacest lucru, am luat pozitie in fata tuturor abuzurilor sau in fata unei arestari abuzive. Referitor la speta care ma priveste pe mine, va rog sa-mi permiteti sa am conduita pe care o doresc eu.
În textul de mai sus, președintele Ludovic Orban pune punct, contra voinței lui Mihai Gâdea, scenariului de can-can pregătit de Antena 3. Iar observația lui Ludovic Orban de mai sus (cea subliniată) scoate în evidență faptul că Mihai Gâdea l-a invitat cu scopul de a duce în derizoriu atât activitatea liderului dreptei, Ludovic Orban dar și a PNL. Și asta în comparație cu infractorul Liviu Dragnea față de care Mihai Gâdea s-a comportat cu maximă slugărnicie, în comparație cu Mihai Tudose căruia Mihai Gâdea îi aplauda fiecare propoziție.

Un scenariu pregătit de cei de la Antena 3 ar fi trebuit să scoată în evidență „apropierea” dintre PNL și Traian Băsescu. Nu a reușit. Ludovic Orban nu a lăsat loc de întors. Într-un fel, cu mai multe cuvinte, s-a reconfirmat zicerea președintelui Klaus Iohannis din anul 2014: „PNL nu este anti-Băsescu, nu este pro-Băsescu, este fără Traian Băsescu !
Care este viziunea dumneavoastra cu privire la dreapta romaneasca? Discutiile mele despre coagularea dreptei au fost in sensul in care, preocuparea mea principala este sa transform PNL in campionul dreptei si sa asiguram reprezentarea tuturor cetatenilor care ne impartasesc ideile, valorile, principiile si au asteptari de la o formatiune politica de dreapta. Aceasta a fost intotdeauna pozitia mea publica si evident, pozitia mea publica si clara  a fost ca principalul adversar in politica al PNL este actualul partid de guvernamant  si ca orice segment din societate care doreste sa se incheie aceasta guvernare catastrofala pentru economia romaneasca si pentru viata de zi cu zi a romanilor, ne poate fi partener.In privinta persoanei la care ati facut referire, subiectul acesta exista doar la persoane care nu fac parte din PNL. Nu cred ca eu am fost auzit vreodata ca as vrea sa fac vreo alianta cu Traian Basescu.Atitudinea mea constanta, in perioada in care Traian Basescu era la putere, cred ca este cunoscuta iar in ceea ce ma priveste nu-mi schimb aceasta atitudine. Domnul Visan este preocupat de acest subiect care nu exista.Coagularea dreptei se face prin intarirea singurului partid de dreapta din Romania si anume a PNL. Obiectivul meu principal este acela de a intra intr-un dialog  permanent cu toti aceia care nu sunt de acord cu ceea ce face PSD in tara aceasta, de a intelege cu adevarat care le sunt asteptarile, care le sunt obiectivele, aspiratiile. Ca sa zic asa, as vrea sa ma unesc cu cetatenii de dreapta din aceasta tara prin asigurarea reprezentarii lor in spatial public.
Să ne înțelegem. Coagularea dreptei nu este văzută de conducerea PNL în alianțe sau alte fuziuni cu formațiunile care își declară poziția politică de dreapta (de foarte multe ori pe baza unor declarații fără suport în acte și fapte !). Coagularea dreptei are în vedere atragerea de partea PNL a persoanelor care nu sunt de acord cu ce face PSD, a persoanelor care au o orientare politică de dreapta, a persoanelor care recunosc în mesajele PNL propriile preocupări și aspirații. PNL își propune să facă ceea ce Constituția cere partidelor politice în art. 8 alin. (2): „ ... Ele contribuie la definirea și la exprimarea voinței politice a cetățenilor, respectând suveranitatea națională, integritatea teritorială, ordinea de drept și principiile democrației”.

Astăzi, PNL are această vocație, necesară societății, de a atrage alături de politica sa persoanele care au o orientare politică de dreapta pentru că procesul foarte complex de fuziune cu fostul PDL (fără Traian Băsescu și alții de pe lângă el) este finalizat. Da, mai sunt de aplicat măsuri organizatorice pentru ca partidul să funcționeze la capacitatea maximă dar fondul a fost rezolvat.
De ce nu a reusit PNL sa castige alegerile in urma fuziunii cu PDL? Au fost mai multe cauze insa principala cauza este ca dupa aceasta fuziune  in PNL  nu au avut loc alegeri. Noi am functionat cu conduceri care in proportie de 90% erau interimare, am pastrat foarte mult timp conducerile bicefale  care au impiedicat o intrepatrundere intre cele doua formatiuni.  Clar au existat greseli mari de strategie politica, lidershipul partidului a fost sub cota partidului, desi dupa alegerile prezidentiale PNL ajunsese la o apreciere electorala, la un scor de 42-45%. Toate aceste lucruri au fost depasite, dupa alegerile din PNL, au avut loc alegeri la toate nivelele, la nivel local, la nivel judetean si  la nivel national. PNL astazi are conduceri legitime, astazi are oameni in fruntea partidului care actioneaza in baza unei strategii politice care a fost votata in  Congresul PNL si lucrul acesta deja se simte atat in actiunea cotidiana a partidului cat si in perceptia publica a PNL.
O percepție din ce în ce mai bună. Chiar dacă adversarului politic declarat, PSD, nu îi convine. Pentru că există un timp la dispoziție în care PSD se erodează rapid din cauza guvernării fără cap și fără coadă iar PNL își poate consolida poziția pe scena politică suficient de mult pentru a putea spera la câștigarea viitoarelor alegeri. Chiar dacă alte formațiuni politice s-au alăturat PSD pentru a lupta împotriva PNL, creșterea PNL nu poate fi oprită pentru că este singurul partid care are, astăzi, vocația guvernării, pe partea dreaptă a scenei politice ! PNL este singurul partid care poate oferi țării o guvernare de dreapta responsabilă care să aibă în centrul ei grija față de cetățean, protejarea drepturilor și libertăților persoanelor, întărirea statului de drept și integrarea avansată a României în structurile europene și euro-atlantice. Pentru că o țară bine apărată, o țară bine integrată în structurile UE, devine o țară prosperă.

Niciun comentariu: